Урок "Складаю раціон харчування. Розв’язування задач."

Про матеріал
Індивідуалізація навчання на уроці допомагає забезпечити ефективне навчання, де учень має можливість досягти успіху у власному темпі та з врахуванням своїх унікальних особливостей. Мета уроку: вчити учня правильно харчуватися; розширити уявлення про їжу, корисну для здоров’я; уточнити значення харчування для здоров’я, виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров’я;
Перегляд файлу

Тема. Складаю раціон харчування. Розв’язування задач.

   Мета та завдання: вчити учня правильно харчуватися. Розширити уявлення про їжу, корисну для здоров’я. Уточнити значення харчування для здоров’я, виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров’я; розвивати вміння розподіляти види харчових продуктів для споживання протягом доби (сніданок, обід, вечеря); формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі.

Тип уроку: формування і вдосконалення умінь і навичок.

Методи навчання: пояснювально- практичний

Форми роботи: індивідуальна

Обладнання: ілюстрації, роздатковий матеріал (продукти харчування)

Ключові  поняття теми: основні терміни: раціон харчування, збалансоване харчування, корисні продукти, вітаміни.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

         Усміхайся всім навколо:

    Небу, сонцю, квітам, людям,

    І тоді обов’язково

   День тобі веселим буде!

 

2. Щоденні новини

  - За одну хвилинку, про сьогоднішню днинку:

  - Яка пора року?  (весна)

  - Який весняний місяць зараз? (березень)

  - Який день тижня? (п’ятниця)

  - Яке число? (15) (викладаємо із цифр, характеризуємо число: одноцифрове чи   двоцифрове, з яких цифр складається, парне чи непарне).

  - Який стан неба?  Яка температура повітря?

  - А що у нас із опадами? Які зміни ти помітив у природі, коли поспішав вранці на         урок? А як ти себе почував? Весна прекрасна пора і нам потрібно дбати про  наше здоров’я, щоб почуватися чудово! Згодний? Як ми можемо про нього дбати, зміцнювати? (правильно харчуватися)

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності  

   Що корисно? Що шкідливо?

   Як здоров’я нам зміцнити?

   Відчувати повно сили

  І ніколи не хворіти.    

                                         

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку  

На сьогоднішньому уроці ми поговоримо з тобою про одну з головних складових здорового способу життя, про здорове харчування, або говорять збалансоване харчування, корисне харчування.

Будемо вчитися вибирати їжу, корисну для здоров’я, щоб не хворіти, відчувати себе бадьорими, сильними, красивими. А щоб більше дізнатися про здоров’я та харчування, ми з тобою будемо користуватися  незвичайною книгою здоров’я, яка розпочинається такими словами:

Хто до 100 років хоче жити,

Той харчуватись повинен правильно уміти.

Наша книга має декілька сторінок і розпочнемо ми її вивчати із першої сторінки, яка називається «Життя без їжі неможливе» 

І сторінка - «Життя без їжі неможливе»

Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. Адже саме з їжею ми отримуємо поживні речовини (білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини). А вони саме необхідні для роботи  нашого мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування. 

 Давай пригадаймо, що наша їжа – це білки, вуглеводи, жири, вітаміни, мінеральні речовини, вода. Білки – будівельний матеріал нашого організму (м’ясо, риба, сир, горіхи, яйця). Вуглеводи – основні виробники енергії (хліб, овочі, фрукти, цукор). Жири – це ніби продовольчі склади та запаси «пального» (масло, олія, сало, маргарин). 

Всі вони необхідні організму, потрібно іх правильно збалансувати та вживати щодня під час харчування. Адже, правильне харчування оберігає людину від хвороб, а неправильне спричиняє їх.

 

2 сторінка – «У здоровому тілі – здоровий дух» (хвилинка відпочинку)

 

Гра з горішком.

 (Берем горішок між долоньки та разом зі мною виконуємо рухи)

Наш горішок - фантазер,

Він чудовий масажер,

Візерунчастий бочок,

розвиває кулачок!

По долонці він пограє,

Міццю нас, він наділяє!

               Нейрогімнастика  «Веселі олівці» (вправа для розвитку міжпівкульних зв’язків)

Повторюй комбінації за мною.

 

3 сторінка –раціон харчування здорової дитини.

 

Отже, щоб наш організм щоденно одержував з їжею все необхідне, потрібно знати, як правильно скласти меню. От сьогодні ми будемо з тобою цим займатися. Потреба організму в поживних речовинах і вітамінах залежить ще й від пори року. Взимку організм втрачає багато тепла, тому потрібно вживати жирнішу їжу, влітку – легкі страви із сезонних продуктів. Навесні, коли свіжих овочів і фруктів обмаль, можна використовувати консервовані соки та заморожені ягоди та овочі. Найлегше восени, коли природа дарує нам багато овочів, фруктів, які містять необхідні вітаміни й мінеральні речовини. 

Дехто вважає, що не має значення, де і як, і що  з’їсти, аби не бути голодним.  Можливо так і робить. Але проходить певний час, і така людина починає відчувати нездужання. Треба з дитинства додержуватися правильного режиму харчування, збалансованого. Але що це означає? Правильне харчування передбачає відповідну кількість і якість продуктів, які має спожити людина, достатній вміст у них необхідних поживних речовин, раціональний розподіл їжі протягом дня. А скільки разів ти харчуєшся протягом дня? Ми з тобою складемо меню правильного раціону харчування . Ось у мене у такому кошику набір продуктів. 

Вправа «Корисне , шкідливе» (практична робота)

  -Давай, разом зробимо розпаковку нашого кошика та визначимо, які продукти харчування корисні і ми залишимо собі для складання раціону харчування, а які ми викинемо у сміттєвий мішок ( тому, що шкідливі продукти).

Практична робота. (сортуємо продукти на корисні і шкідливі) 

  •          Як ти вважаєш молоко корисний продукт?, чи шкідливий? Чому?
  •          А молочний шоколад! Що ти про нього скажеш і куди ми його помістимо? Чому?
  •          М'ясо - корисний продукт чи шкідливий? Чому?
  •          А такий напій, як кока-кола- корисний чи шкідливий?
  •          Сир - корисний чи шкідливий? Чому? Поясни.
  •          А тут у мене в пакеті : яблучко, апельсин та банан. Як ми одним словом можемо назвати ці продукти? (Фрукти). Вони корисні чи шкідливі? Чому?
  •          А ось і чіпси! Що ти можеш сказати про них. Куди ми їх віднесемо? Чому?
  •          Сир домашній. Корисний чи шкідливий? Чому?
  •          Крабові палички- корисні чи шкідливі? Чому?
  •          Вівсяні пластівці – корисні чи шкідливі? Чому?

Із корисних продуктів  давай складемо раціон харчування на сніданок для дитини.

Творог картинка для детей - 54 фотоВівсяні пластівці: картинки, стокові Вівсяні пластівці ...Користь і шкода вівсянки, рецепт на воді і молоці, калорійність, відгукиВівсяних пластівців — стокове фотоБананы Изображения – скачать бесплатно на FreepikМолоко Простоквашино пастеризоване 2,5% в Києві та передмісті: купити за  хорошою ціною з доставкою. Роздріб, фасування 900г та інші варіанти

 

 

        Задача. На тарілці лежало три банани. Один банан зїли  на сніданок. Скільки бананів залишилося на тарілці?

Хвилинка відпочинку (Виконуємо вправи стоячи, на дихання) 3-4 рази.

  •          Людина повинна їсти різноманітну їжу, щоб бути сильною і здоровою. Завжди уникати шкідливі продукти. Навесні потрібно збагачувати свій раціон продуктами, які містять вітаміни. А які вітаміни ти знаєш, пригадай?

Вправа «Відгадай»

  •          Ось сьогодні я буду готувати вечерю, відгадай, що це? Якщо кашу приготую із гречки, то каша яка? (гречана); якщо компот із яблук, то компот який? (яблучний); якщо коктейль із молока, то коктейль який? (молочний); якщо суп зварю із овочів, то суп який? (овочевий).

 - Щоб їжа, яку ми споживаємо зміцнювала наше здоров’я, давала організму поживні речовини, забезпечувала силою, енергією, приносила емоційне задоволення

- Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Якщо дотримуватися цього правила, то у тебе завжди буде хороший апетит, їжа краще засвоюватиметься. Обов’язково снідай. А у школі на перервах можна робити перекуси. Наприклад, зїсти яблучко або бутерброд із сиром.

Підсумок уроку.

- Чого навчився на уроці?

- Що нового ти дізнався?

- Для чого людині потрібно їсти?

- Якою має бути їжа?

 

Джерела використаної інформації:

https://vseosvita.ua/library/abetka-harcuvanna-urok-gra-dla-ucniv-3-klasu-32822.html

https://naurok.com.ua/vihovna-robota-abetka-harchuvannya-373810.html

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
20 жовтня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку