Виховна робота "Абетка харчування"

Про матеріал

Мета заняття: ознайомити дітей з поняттям «вітаміни», з'ясувати, яку роль відіграють вітаміни в організмі людини, якими вони бувають, в яких продуктах містяться, формувати бажання вести здоровий спосіб життя для збереження і зміцнення здоров'я; розвивати уважність, мислення; розширювати світогляд; виховувати культуру взаємин. Корегувати рухову діяльність.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

«Абетка харчування»

Пізнавально-розважальне шоу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета заняття: ознайомити дітей з поняттям «вітаміни», «асорті», «авітаміноз», з’ясувати, яку роль відіграють вітаміни в організмі  людини, якими вони бувають, в яких продуктах містяться,  формувати бажання вести здоровий спосіб життя для збереження і зміцнення здоров’я; розвивати уважність, мислення; розширювати світогляд; виховувати культуру взаємин. Корегувати рухову діяльність.

 

Хід заняття

І. Вступне слово. Оголошення теми і мети заходу.
                У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки.

Тож я запрошую вас сьогодні на пізнавально-розважальне шоу «Абетка харчування». Слайд  2.                                                                                                                                                                             На ньому  дізнаємося, що таке «вітаміни», якими вони бувають, у яких продуктах містяться, з’ясуємо, яку роль вони відіграють в організмі людини, будемо вчитись вести здоровий спосіб життя. І оскільки наше шоу має не лише пізнавальний характер, а й розважальний, то ми, звичайно, будемо грати в різні ігри. А ще ми складемо дивовижне вітамінне асорті.  Та спочатку  пригадаймо,  де раніше ви зустрічали слово «асорті»? (На коробках цукерок). Яке значення має це слово?

З’ясування значення слова «асорті».  Слайд 3.

Розповідь вчителя.

     Для нормального розвитку та зростання людському організму необхідні різноманітні вітаміни. Давайте поглянемо на слово «вітаміни» (запис на дошці) і спробуємо з’ясувати, які слова заховались в ньому. (Діти називають слова: віта, міна.)

    І назва ця невипадкова,адже це слово походить від латинського слова «віта»-життя. Якщо людині не вистачає вітамінів, вона починає хворіти. А американський біохімік Казимир Функ відкрив, що речовина амін, яка міститься в зернинці рису дуже необхідна для людини. І коли з’єднали два слова «віта» і «амін»- отримали слово «вітамін».

  З’ясування значення слова «вітаміни». Слайд 4.

 

На сьогоднішній день відомо більш ніж 30 вітамінів. Всі вони позначаються великими латинськими буквами. Сьогодні ми розглянемо дуже важливі для людини вітаміни: A,B,C, D. Саме тому наше шоу має таку назву: «АБЕТКА».

Слайд 5.    В організмі людини більшість вітамінів не утворюється. Вони надходять туди з їжею. Тому ви повинні їсти овочі, фрукти, горіхи, а також продукти тваринного походження, бо в них є вітаміни. А якщо організму їх не вистачає-людина хворіє. Отже «Абетка харчування».

Отож, розглянемо вітамін А. Слайд 6.

Робота із загадками.

- А щоб дізнатися, які продукти містять вітамін А, вам необхідно розгадати загадки

(переглядають слайди  із загадками  та відгадками.)

 

Слайд 7, 8, 9   -- Сидить краса в коморі, а коса. її  на дворі. (морква)


-- Я – смачний, кругленький,

 Маю щічки червоненькі.

До смаку я в кожній страві.

 Роблять соки і приправи.

Соус, борщик і салат

Люди з радістю їдять.  (помідор)

-- Я – великий і бокастий,

Жовтогрудий і смугастий.

Я чудовий дар осінній,

З гарним та смачним насінням.

Хто їсть кашу цю чудову,

Буде сильним і здоровим. (гарбуз)


-- Що це? (Овочі)


Слайд 10 – А в плодах  яких рослин ще є вітамін А?      

Учень:    Де ж вітамін  нам А знайти,

Щоб гарно бачити й рости?

І морквинка, й абрикоси

Вітамін в собі цей носять.

У фруктах,  ягодах він є,

Не злічити нам усе.

 - А за те, що ви гарно попрацювали,  Курочка Ряба дарує до нашого кошика, в який ми збиратимемо вітамінне асорті,  яйце. Воно містить в собі не лише вітамін А,  а й вітамін D.  

- А зараз  переглянемо слайд і з’ясуємо, в яких ще  продуктах знаходиться вітамін А.  Слайд 11

-  А якщо ви хочете зростати сильними , веселими, мати добрий апетит, вам допоможуть

вітаміни групи В.                                  Слайд 12

       Учень1:

Дуже нам важливо зранку

Їсти кашку до сніданку.

Чорний хліб корисний  всім  –

І дорослим   і  малим.                     Слайд 13

Учень2:

Буряк,  яблуко,  картопля,

ріпа, помідор, гарбуз…

Вітаміни В всі мають

І завжди нам їх дають.

     Слайд 14

 

 

- І щоб трішки відпочити - перед вами «Заморочки з бочки». У цій бочці містяться казкові задачі. Якщо ми їх успішно розв’яжемо - отримаємо до нашої корзинки  смачну булочку  та яблучко , у яких є вітамін В.

Казкові задачі.

1.Чим пригощала Лисичка Журавля? Який вітамін міститься у цьому продукті?  (Каша, вітамін В).

2.Без чого борщ не сядеш їсти? Який вітамін міститься у цьому продукті?

 (Без хліба, вітамін В).

3. Що знесла Курочка Ряба? Який вітамін міститься у цьому продукті?

 (Яйце, вітамін А, D).

4. Що полюбляє кіт Матроскін? Який вітамін міститься у цьому продукті?

 (Молоко, вітамін А, D).

5. Що Лисичка скидала з воза? Який вітамін міститься у цьому продукті?

 (Рибу, вітамін А, D).

Учні розв’язують задачі та отримують до корзинки булочку та яблуко.

 

Фізкультхвилинка

-А щоб трішки відпочити,виконаємо фізкультхвилинку разом з  Буратіно,  який завітав до нас у гості.


Буратіно потягнувся.

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів -

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик нам дістати –

Треба нам навшпиньки стати.


- Тепер розглянемо вітамін С. Слайд 15


       .                                          Слайд16

       Учень1:

А вітамін С ми їмо

І з плодами, й овочами,

І з шипшиною, шпинатом,

З томатами й салатом.                

      

 

 

Слайд 17         

Учень2:

Від застуди і ангіни

Нас лікують апельсини.

А ще краще - пан лимон,

хоч і дуже кислий він.

Гра «Що спільного та відмінного?»

Учні мають назвати спільні та відмінні ознаки,зображених на слайді продуктів.

- Гарно ви впізнали заморських носіїв вітаміна С, тому отримуєте до кошика лимона та апельсина. 

Учень1: Таблетки вам не допоможуть.

На зміну «АСС» прийде лимон з вітаміном С.                                 

 

Гра «Небилиці від Незнайка»

Педагог читає речення  і просить малят визначити, де у їх змісті допущені помилки.

 

Фрукти,це всі знають, на городі виростають.

У садочку в мене миле, синє яблучко вродило.

Щойно з’їв лимон чудовий - він солодкий, він медовий.

Біля стежки – кущики,а на них ростуть грушки.

У моєї тітки Насті є смородина довгаста.

Я збираю полуниці у вовняних рукавицях, дуже колються вони.

 

Діти виправляють помилки, а за це отримують до кошика горіх.

 

- Погляньте, яке чудове асорті у нашій корзинці!  А тепер час розглянути вітамін D.

 

                                           Слайд 18

Учень:

Жир із рибки  - ох корисний!

Хоч несмачно - треба пити!

Він рятує від болячок,

А без них - нам значно краще !

 

- Тож розглянемо продукти, в яких     міститься вітамін D.                      Слайд 19

- А ще цей вітамін товаришує з сонечком: разом із засмагою ви отримуєте вітамін D.

Слайд 20

- Ми з вами розглянули 4 вітаміни  натурального походження, а ще є вітаміни штучного походження, про які розповість нам медсестра школи.  А також вона розповість нам про те,що буде з організмом, якщо йому не вистачатиме вітамінів, та правила харчування.

 

Розповідь медсестри про штучні вітаміни (їх демонстрація), авітаміноз, та правила харчування.                             Слайд 21

Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування.  (На згадку про урок медична сестра вручає дітям пам’ятки).

Пам’ятка

 - Перед тим, як сідати їсти, треба мити руки.

- Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Якщо дотримуватися цього правила, то у вас завжди буде хороший апетит, їжа краще засвоюватиметься. Обов’язково снідайте.

- Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів.

- Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею.

- Їсти потрібно правильно, добре пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.

- Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.

- Не можна переїдати. Переїдання є причиною багатьох хвороб

Гра «Мінне поле»

     - Коли ви визначали слова, які заховалися у слові «вітаміни», ви назвали слово «міна», цим самим наразились на небезпеку. Якщо я говоритиму правильно, ви повинні плескати в долоні - розмінувати мін, у разі моєї помилки - мовчати, аби не підірватися на міні.

 

  1. Людина,яка отримує достатню кількість вітамінів:

- має здорові зуби,волосся,шкіру;

- часто хворіє;

- добре розвивається.

       2.Люди,які вживають мало вітамінів:

             - часто хворіють;

             - спокійні, міцно сплять;

             - стають неуважними.

        3.Слово «вітамін» походить від слів:

              - віта і міна;

               - віта, амін.

       4. Щоб зберегти здоров’я потрібно:

               - правильно харчуватися;

              - мало спати;

               - вживати вітаміни.             

     - На наше шоу хотіли завітати наші кухарі, та, на жаль, саме зараз вони готують нам обід, тому вони дали нам кілька порад, як зберегти вітаміни.   Слайди 22 – 25

 

- А зараз гра від кухарів.

 

Гра «Назви страву»

Сік з моркви - …       морквяний.

Пиріг із яблук - …    яблучний.

Пюре з картоплі -…  картопляне.

Котлети з риби  …    рибні.

Салат з овочів - …   овочевий. 

 За правильні відповіді діти отримують до кошика ягоди калини.

      Підведення підсумків.

- Вітамінне асорті у кошику ми вже зібрали. Нарешті прийшов час викласти асорті і на дошці. Перед кожним з вас лежить малюнок із зображенням продукту. Ви з’ясовуєте,  які в ньому є вітаміни і прикріплюєте на дошці біля відповідної букви: А, В, С, D.

    - Ви гарно попрацювали на нашому шоу: дізнались, що таке вітаміни,  авітаміноз, якими бувають вітаміни, у яких продуктах містяться,навчилися вирізняти продукти,в яких містяться вітаміни А, В, С, D та з’ясували, як вести здоровий спосіб життя. Тож споживайте вітаміни та бувайте здоровенькі!

Слайд 26

 

 

 

\\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\овочі\69727884_03.png\\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\Фрукти\22апельсин.png\\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\овочі\69727914_05.png\\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\овочі\3222543aea27.png

\\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\овочі\0_64dfb_730d9e98_orig.jpg.png\\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\овочі\74126d3cb32e.pngгаджеты для кухни, кухонные приспособы, необычные вещи для кухни, креативные вещи кухня\\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\овочі\А10.png

doc
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Виховна робота
НУШ
Додано
16 листопада 2023
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку