Розробка уроку розрахована на закріплення знань з теми «Складові частини нетбука», удосконалення навичок роботи молодших школярів з тачпадом, стілусом, мишею , клавіатурою, розвиток в учнів мислення.
Урок на тему: «Робота з електронною інформацією з предметів початкової школи . Складові частини нетбука (CLASSMATЕ PC) ».
Підготувала: вчитель початкових класів НВК – ліцею№ 100
Медведєва В.В.
Тема : Складові частини нетбука (CLASSMATE PC). Робота з електронною інформацією.
Мета: Закріпити знання з теми «Складові частини нетбука». З’ясувати можливість застосування дітьми набутих знань роботи з комп’ютером.
Удосконалювати навички роботи молодших школярів з тачпадом, стілусом, мишею , клавіатурою. Продовжити впроваджувати систематичну роботу над удосконаленням автоматизованих обчислювальних навичок з математики в учнів 1 класу.
Розвивати в учнів мислення, уяву, пам'ять, увагу, зосередженість та зв’язне мовлення.
Тип уроку: Урок застосування набутих знань, умінь, навичок.
Оснащення : Ноутбук, нетбуки, проектор, екран,колонки; закладки для книжок.
Програмне забезпечення: Презентації Мicrosoft PowerPoint: «Маша і Ведмідь»; фізкультхвилинки «Бджілка» та «Друзі»; зарядка для очей « Квітковий ліс».
Електронні завдання Мicrosoft PowerPoint : «Математична розмальовка», «Знайди 10 відмінностей», «Порахуй та знайди правильну відповідь».
Структура уроку:
Учні вітаються із гостями. Вчитель перевіряє готовність дітей до уроку.
Вчитель: «Діти, сьогодні у нас з вами буде незвичайний урок , а урок – подорож! До нас прийдуть гості, які потребують вашої допомоги. Хочете дізнатися хто це?
Так, дійсно. Це ваші улюблені герої з відомого мультфільму «Маша та Ведмідь». А давайте дізнаємося, що у них трапилося і чому вони потребують вашої допомоги!
Одного разу побачила Маша по телевізору комп’ютер. « Я теж такий хочу!» – закричала вона. І тоді Міша подарував Маші нетбук. Зраділа Маша! Та стала перед всіма вихвалятися своїм новим подарунком. А Вовки, дізнавшись про це, позаздрили Маші і нетбук у неї вкрали. Але, оскільки самі користуватися комп'ютером не вміли, то вирішили його приховати. А щоб не знайшла Маша нетбук свій - сховали його в самій глибині лісу.
Зажурилась Маша. Зрозуміла, що не варто було показувати подарунок на весь ліс. Але, робити нічого, треба вирушати на пошуки комп'ютера. Міша згодився Маші допомогти. От Маша і питає : «Міша! А складові частини нетбука ти знаєш?». Міша відповідає: «Ні, не знаю!». «І я теж, а як же ми їх будимо шукати?». Міша говорить : «Маша, нам сьогодні допоможуть учні 1-В класу, НВК№ 100,які навчаються у комп’ютерному класі!»
Отже, сьогодні на уроці ми з вами будемо допомагати Маші знайти свій нетбук. Навчимо її користуватися ним і розповімо ,які частини для чого призначені. А для цього - вам доведеться вирішати ряд завдань і виконати вправи з мишею, клавіатурою, тачпадом або стілусом.
Вчитель: «Діти! Погляньте ,що з’явилось на ваших партах! Це ж листи від вовків, що вкрали комп’ютер Маші! Давайте зараз відкриємо їх і побачимо , що ж нам треба зробити.»
Учні виконують елемент групової роботи, де їм потрібно згрупувавшись по 4 дитини відкрити конверт, зібрати розібраний пазл. Кожна з груп презентує те, що вони зібрали і називає для чого даний елемент комп”ютера потрібен і що вони особисто вміють на ньому робити.
(Тачпад) (Клавіатура) (Екран)
(Миша) (Стілус) (Камера)
Вчитель: « Дітки, а хто з вас пам’ятає техніку безпеки під час роботи з комп’ютером? А ми зараз це і перевіримо! Допоможуть мені наші чергові!»
(Виходять 5 учнів на середину класу. Вони зачитують віршики по техніці безпеки роботи за комп’ютером , а діти якщо згодні з правилом – плескають у долоньки, а ні – кивають головою. Вчитель обов’язково запитує пояснення учнів на неправильне пояснення.
Саша П.: «В клас комп’ютерний спітнілі ми вриваємось щосили ….»
Сергій П.: «Витри старанно взуття! Не потрібне нам сміття! …»
Софія В.: «За улюблений комп’ютер падаєм, мов спілі фрукти …»
Саша С. : «А щоб сісти нам за парти дочекаємось команди !...»
Маша П. : «Сяду від екрана так … сантиметрів 50 !...» ).
Діти виконують «Математичну розмальовку» та «Знайди 10 відмінностей» на своїх нетбука. (Завдання вчитель передає їм через свій ноутбук перед початком уроку)
«Математична розмальовка» (повторення прикладів на додавання в межах 10). Кожен слайд з’являється із новим прикладом, відповідь якого є початком нового слайду. Але, кожен правильно виконаний приклад автоматично зафарбовує елемент малюнку. Повність правильно зроблене завдання - дає кольоровий малюнок:
«Знайди 10 відмінностей». Завдання допомагає навчити дітей бути цілеспрямованими, уважними (переважає увага довільна, а не мимовільна);швидко й правильно вести рахунок:
Продовжуємо подорожувати у пошуках нетбука Маші! Раптом, Маша побачила Бджілку: «Скажи, Бджілка,» - закричала Маша,- «Чи не бачила ти мій нетбук?»
«Бачила, бачила!» - посміхнулася бджілка. - "Але, щоб я тобі підказала куди треба далі йти - спочатку потанцюймо разом!"
Фізкультхвилинка «Бджілка»:
1сл. 2сл.
3 сл. …16сл.
Потанцювавши, побігла Маша далі. В дорозі зустріла вона Зайця. І запитує: "А ти не знаєш, де мені шукати комп'ютер?"
"Знаю, Маша!" - відповів Заєць. - "Але я боюся вовків! Виконай й моє завдання"!
Зараз я подзвоню своїм друзям - учням 1-Г класу. Вони мені одразу допоможуть виконати твоє завдання «На риболовлі!».
Завдання « На риболовлі». (Рахунок з переходом через десяток) Допомагає дітям в ігровій формі швидше навчитися рахувати з переходом через десяток:
1 сл. 2 сл.
3 сл. 4 сл.
5сл. ……. 21 сл.
По дорозі зустрічає Маша панду. Питає, чи не допоможе він їй відшукати свій нетбук. А той каже : «Чому ж не допомогти? Допоможу, підкажу! Але й ти зі мною зроби зарядку , але незвичайну – для очей!»
Фізкультхвилинка для очей: 1сл.
2сл. …8сл.
9сл.
Діти! Погляньте, йде наша
Маша зовсім засмучена!
Давайте ми її підбадьоримо!
Ми обов’язково допоможемо
Маші знайти свій нетбук!
Виконання завдання «Маша допомагає їжачку збирати їжу»
(Рахунок з переходом через десяток. Закріплення вміння дітей 1 класу швидко й безпомилково рахувати дані приклади):
1сл.2сл.
--- +19сл 20сл.
Вчитель: « Друзі! Ви сьогодні дуже гарно попрацювали – і виконували різні завдання, застосовуючи свої знання й вміння користуватися нетбуком, мишею,клавіатурою та стілусом; і рахували, і танцювали, і допомагали друзям у скрутну годину. Погляньте, ми допомогли Маші відшукати нетбук.
--- І я вами пишаюсь! Ви – справжні знавці комп’ютерів! Але ,нам є чому ще навчатися і якщо будете гарно працювати – станете майстрами!
Резервне завдання: Фізкультхвилинка «Друзі»
1сл.