Урок"Слова – назви ознак предметів (прикметники). Навчаюся визначати слова – назви ознак предметів."

Про матеріал
формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати в тексті прикметники, ставити потрібні питання, опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичнее мислення, мовлення; виховувати любов до природи
Перегляд файлу

Тема: Слова – назви ознак предметів (прикметники). Навчаюся визначати слова – назви ознак предметів.

Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати в тексті прикметники, ставити потрібні питання, опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичнее мислення, мовлення; виховувати любов до природи;

Формування ключових компетентностей:

уміннявчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальноїдіяльності, виконуватизавдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичнідії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі;

інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку.

1. Емоційне налаштування (Cлайд 2)

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось — не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати —

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок починаймо!

Вправа « Криголам»

  • Що візьмемо з собою сьогодні на урок?

У

Р

О

К

ІІ. Актуалізація опорних знань

— Сьогодні ми продовжуємо мандрівку до Країни Граматика.

— Хто в ній живе? (Іменник)

1. Метод  «Мозковий штурм»

Завдання: (Слайд 3)

1. Назви слова, які ми вивчили. ( іменники)

2. Поясни, що означають іменники. ( назви предметів)

3. Чому деякі слова пишуться з великої букви? ( вони є власні назви)

4. Придумай декілька іменників.

5. Поділись на які питання відповідають іменники. ( хто?, що?)

6. Запропонуй своє запитання щодо іменника. ( Як пишуться назви вулиць, міст,сіл..?)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Створення проблемної ситуації.

- Сьогодні на уроці ми підемо в гості. Нас запросила до себе ……

- А хто ми дізнаємось, коли відгадаємо загадку. (Слайд 4)  

Вона … ще й …

Не … й не …

Вона вовчику сестричка ,

А зовуть її …

 

Але в загадці відсутні деякі слова. Нам допоможе відновити загадку Чарівник Прикметник.

Ось який від нього надійшов лист:«Привіт, друзі! Я чарівник – художник, бо можу дати словам, назвам предметів будь – яку ознаку чи прикмету. Я можу зробити будь – який предмет кольоровим, змінити його розмір, визначити смак. Без мене мова не була б такою багатою, виразною та яскравою. Хочете в цьому впевнитися? Хочете зі мною подружитися? Тоді виконуйте мої завдання, і я відкрию вам свої таємниці.»

-   А ще у конверт він поклав слова, які ми напевне повинні повернути у загадку. Зробимо це прямо зараз(руденька, хитренька, велика, маленька)

 

 -     Чи можемо ми тепер відгадати загадку? (Слайд 5)

Вона руденька ще й хитренька

Не велика й не маленька

Вона вовчику сестричка ,

А зовуть її Лисичка

 -     Які слова допомогли вам здогадатися, хто це?

Фізкультхвилинка.

-    На сьогоднішньому уроці ми познайомимося зі словами , які називають ознаки предметів, навчимося ставити питання до них,навчимося пізнавати ці слова серед інших слів.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Відгадування загадок.
  • Ось , що Лисичка розповіла : (Слайд 6)

При долині кози пасла ,

Горщик масла , миску сира –

Вареників наварила ,

Та всіх в  гості запросила .

 

- А кого ж з лісових мешканців вона запросила ? Давайте відгадаємо.

 

     Я старенький боягуз, (Слайд 7)

     Всіх на світі я боюсь.

     В полі , в лісі навкруги

     Скрізь у мене вороги.

     Часом лізу я у шкод ,

     Їм капусту на города ,

     Моркву їм і буряки

     Відгадайте хто такий? (Зайчик )

 

Віхтик полум’я неначе (Слайд 8)

По деревах жваво скаче,

І малятам на потіху

Просто з рук бере горіхи!(Білка)

 

 Хоч не шию я ніколи, (Слайд 9)

Та голок в мене доволі (Їжак)

 

 

Хвіст як ниточка, (Слайд 10)

Сама як – калиточк ,

А очі як сім’ячко.

Любить дуже ніч і тишу

Ця маленька , сіра…. (Миша)

 

  1. Підготовча робота .

 -  Ці звірята підготували для Лисички подарунки.

Давайте визначимо , хто з них який подарунок підготував. (Слайд 11)

(На слайді малюнки моркви ,яблука , горіха, квіточки)

-  Давайте опишемо ці предмети за кольором, формою,смаком.

 

  1. Морква -…. (продовгувата, смачна, морквяного кольору, соковита)
  2. Яблуко -….(кругле, червоне, смачне, солодке, соковите)
  3. Горіх -…….(міцний ,круглий, коричневий, смачний)
  4. Квітка -…..(гарна, червона, маленька, запашна, чарівна)

-  Розглядаючи  предмети подарунки ми описали їх за формою ,смаком , кольором.

      Слова круглий, солодкий , маленький та ін.. допомогли нам  охарактеризувати ці предмети , вказали на ознаки предметів, а відповідають вони на питання який? яка? яке? які?

Відео про прикметник

Робота з підручником ст. 38

  • Читаємо правило.

Детальніше про це ми можемо прочитати в підручнику на сторінці 38.

Робота в зошиті.

4. Каліграфічна хвилинка.

- Ви не забули у кого ми в гостях? Лисичка запропонувала вам хвилинку каліграфії. (Слайд 12)

Ли сич ка Лисичка

5. Робота з підручником.

- Ви вже ознайомилися зі словами прикметниками, Лисичка пропонує вам попрацювати в групах над завданням 1 з підручника на сторінці 38

Вправа «Передбачення»

  • Як ви вважаєте про,що йтиметься у вірші? Чому ви так думаєте?
  • Читання вірша вчителем.

-  Чи справдились ваші передбачення?

- А щоб дізнатись, хто ж є головним героєм вірша виконайте наступне завдання.

1.       – До нас виліз…

Вправа Дешифрувальник» слайд 13

 

 

а

б

1

к

т

2

р

і

 

Ключ. 1а, 2а, 2б, 1б  (кріт)( Слайд14)

 

Цікавинка

Кріт - найвідоміший і найпопулярніший серед підземних жителів. Більше того, багато людей вважають, що він - єдиний підземний звір наших країв. Зовнішній вигляд крота знайомий усім без винятку, хто читав казку "Дюймовочка": малюсінькі вічка, довгий ніс, схожий на хоботок, потужні передні лапи з міцними білими пазурами і чорне коротке блискуче щільне хутро. У принципі, прийнято вважати, що хутро крота - чорне, але на 1-2 тисячі кротів попадаються і коричневі, і руді, і жовті, і молочно-білі звірятка.

Рідко хто бачив цього звіра живцем; зазвичай про його присутність люди здогадуються по купках землі, які цей пустельник і грабар викидає зі своїх підземних штолень. Кріт - нешкідлива, навпаки - корисна тварина, все життя якої "зіпсоване" несправедливим ставленням людей до його скромної персони. За хибною думкою, кріт об'їдає підземні частини рослин, завдаючи тим самим шкоду садівництву й городництву. Насправді, кріт - комахоїдна тварина, що харчується винятково безхребетними тваринами.

Робота в парах.

Вправа зі « Щоденні 5» - читання з другом. (Читаємо текст по черзі)

Робота над запитаннями тексту.

Робота в зошиті.

Випишіть із вірша слова – назви ознак  до слова сонце. (Слайд 15)

6. Фізкультхвилинка. (Слайд 16)

7. Робота з таблицею, вправа 2, сторінка38.

8.Тренувальні вправи

1.Перша гра «Відгадай швидко  правильно» (Слайд 17)

               Лінійка вузька, а міст ….

              Цукор солодкий,а сіль ….

              Слон великий,а миша …

              Пісок сипучий, а камінь…

              Сонце гаряче,а лід …

              Яблуко кругле , а банан …

2. Гра «Впізнай предмет» (Слайд 18)

-  Можна не тільки до предметів добирати їхні ознаки, а й за ознаками визначати предмет. Якщо точно описати предмет за допомогою ознак, то його можна впізнати навіть тоді, коли ми його не бачимо. Давайте пограємо у гру «Впізнай предмет», виконавши усно вправу 3 у підручник уст 39.

 

V. Підсумок уроку.

- Ми вже засиділися в гостях. Будемо дякувати Лисичці, а на прощання зробимо їй подарунок. Кожен з вас придумає і назве слово, яке описує Лисичку.

- Ви вже мабуть теж хочете побігати, але ще трішки зачекайте.

- Скажіть, що нового ви дізналися  сьогодні на уроці?

- Що вони означають? (На які запитання відповідають?)

 

VІ. Рефлексія.

- Робота з цеглинками Лего.

-Якщо вам було легко працювати на уроці ,  підніміть цеглинку червоного кольору,

 якщо в чомусь відчували труднощі – зеленого кольору,

якщо було дуже важко – цеглинку жовтого кольору.

 -   Я можу тільки сказати, що діти 2 –А класу молодці. А чи дійсно обрали ту цеглинку, перевіримо на наступному уроці.

Домашнє завдання. С. 39 вправа 4.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. грабовецька ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Усач Алла Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
1742
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку