Тема: Слова – назви ознак предметів (прикметники). Навчаюся визначати слова – назви ознак предметів.
Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати в тексті прикметники, ставити потрібні питання, опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичнее мислення, мовлення; виховувати любов до природи;
Формування ключових компетентностей:
уміннявчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальноїдіяльності, виконуватизавдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичнідії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1. Емоційне налаштування (Cлайд 2)
Ось дзвінок сигнал подав —
До роботи час настав.
Ось і ми часу не гаймо,
А урок свій починаймо.
Усі сідайте тихо, діти.
Домовляймось — не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати —
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож, гаразд. Часу не гаймо
І урок починаймо!
Вправа « Криголам»
У
Р
О
К
ІІ. Актуалізація опорних знань
— Сьогодні ми продовжуємо мандрівку до Країни Граматика.
— Хто в ній живе? (Іменник)
1. Метод «Мозковий штурм»
Завдання: (Слайд 3)
1. Назви слова, які ми вивчили. ( іменники)
2. Поясни, що означають іменники. ( назви предметів)
3. Чому деякі слова пишуться з великої букви? ( вони є власні назви)
4. Придумай декілька іменників.
5. Поділись на які питання відповідають іменники. ( хто?, що?)
6. Запропонуй своє запитання щодо іменника. ( Як пишуться назви вулиць, міст,сіл..?)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми підемо в гості. Нас запросила до себе ……
- А хто ми дізнаємось, коли відгадаємо загадку. (Слайд 4)
Вона … ще й …
Не … й не …
Вона вовчику сестричка ,
А зовуть її …
Але в загадці відсутні деякі слова. Нам допоможе відновити загадку Чарівник Прикметник.
Ось який від нього надійшов лист:«Привіт, друзі! Я чарівник – художник, бо можу дати словам, назвам предметів будь – яку ознаку чи прикмету. Я можу зробити будь – який предмет кольоровим, змінити його розмір, визначити смак. Без мене мова не була б такою багатою, виразною та яскравою. Хочете в цьому впевнитися? Хочете зі мною подружитися? Тоді виконуйте мої завдання, і я відкрию вам свої таємниці.»
- А ще у конверт він поклав слова, які ми напевне повинні повернути у загадку. Зробимо це прямо зараз(руденька, хитренька, велика, маленька)
- Чи можемо ми тепер відгадати загадку? (Слайд 5)
Вона руденька ще й хитренька
Не велика й не маленька
Вона вовчику сестричка ,
А зовуть її Лисичка
- Які слова допомогли вам здогадатися, хто це?
Фізкультхвилинка.
- На сьогоднішньому уроці ми познайомимося зі словами , які називають ознаки предметів, навчимося ставити питання до них,навчимося пізнавати ці слова серед інших слів.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
При долині кози пасла ,
Горщик масла , миску сира –
Вареників наварила ,
Та всіх в гості запросила .
- А кого ж з лісових мешканців вона запросила ? Давайте відгадаємо.
Я старенький боягуз, (Слайд 7)
Всіх на світі я боюсь.
В полі , в лісі навкруги
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкод ,
Їм капусту на города ,
Моркву їм і буряки
Відгадайте хто такий? (Зайчик )
Віхтик полум’я неначе (Слайд 8)
По деревах жваво скаче,
І малятам на потіху
Просто з рук бере горіхи!(Білка)
Хоч не шию я ніколи, (Слайд 9)
Та голок в мене доволі (Їжак)
Хвіст як ниточка, (Слайд 10)
Сама як – калиточк ,
А очі як сім’ячко.
Любить дуже ніч і тишу
Ця маленька , сіра…. (Миша)
- Ці звірята підготували для Лисички подарунки.
Давайте визначимо , хто з них який подарунок підготував. (Слайд 11)
(На слайді малюнки моркви ,яблука , горіха, квіточки)
- Давайте опишемо ці предмети за кольором, формою,смаком.
- Розглядаючи предмети подарунки ми описали їх за формою ,смаком , кольором.
Слова круглий, солодкий , маленький та ін.. допомогли нам охарактеризувати ці предмети , вказали на ознаки предметів, а відповідають вони на питання який? яка? яке? які?
Відео про прикметник
Робота з підручником ст. 38
Детальніше про це ми можемо прочитати в підручнику на сторінці 38.
Робота в зошиті.
4. Каліграфічна хвилинка.
- Ви не забули у кого ми в гостях? Лисичка запропонувала вам хвилинку каліграфії. (Слайд 12)
Ли сич ка Лисичка
5. Робота з підручником.
- Ви вже ознайомилися зі словами прикметниками, Лисичка пропонує вам попрацювати в групах над завданням 1 з підручника на сторінці 38
Вправа «Передбачення»
- Чи справдились ваші передбачення?
- А щоб дізнатись, хто ж є головним героєм вірша виконайте наступне завдання.
1. – До нас виліз…
Вправа Дешифрувальник» слайд 13
|
а |
б |
1 |
к |
т |
2 |
р |
і |
Ключ. 1а, 2а, 2б, 1б (кріт)( Слайд14)
Цікавинка
Кріт - найвідоміший і найпопулярніший серед підземних жителів. Більше того, багато людей вважають, що він - єдиний підземний звір наших країв. Зовнішній вигляд крота знайомий усім без винятку, хто читав казку "Дюймовочка": малюсінькі вічка, довгий ніс, схожий на хоботок, потужні передні лапи з міцними білими пазурами і чорне коротке блискуче щільне хутро. У принципі, прийнято вважати, що хутро крота - чорне, але на 1-2 тисячі кротів попадаються і коричневі, і руді, і жовті, і молочно-білі звірятка.
Рідко хто бачив цього звіра живцем; зазвичай про його присутність люди здогадуються по купках землі, які цей пустельник і грабар викидає зі своїх підземних штолень. Кріт - нешкідлива, навпаки - корисна тварина, все життя якої "зіпсоване" несправедливим ставленням людей до його скромної персони. За хибною думкою, кріт об'їдає підземні частини рослин, завдаючи тим самим шкоду садівництву й городництву. Насправді, кріт - комахоїдна тварина, що харчується винятково безхребетними тваринами.
Робота в парах.
Вправа зі « Щоденні 5» - читання з другом. (Читаємо текст по черзі)
Робота над запитаннями тексту.
Робота в зошиті.
Випишіть із вірша слова – назви ознак до слова сонце. (Слайд 15)
6. Фізкультхвилинка. (Слайд 16)
7. Робота з таблицею, вправа 2, сторінка38.
8.Тренувальні вправи
1.Перша гра «Відгадай швидко правильно» (Слайд 17)
Лінійка вузька, а міст ….
Цукор солодкий,а сіль ….
Слон великий,а миша …
Пісок сипучий, а камінь…
Сонце гаряче,а лід …
Яблуко кругле , а банан …
2. Гра «Впізнай предмет» (Слайд 18)
- Можна не тільки до предметів добирати їхні ознаки, а й за ознаками визначати предмет. Якщо точно описати предмет за допомогою ознак, то його можна впізнати навіть тоді, коли ми його не бачимо. Давайте пограємо у гру «Впізнай предмет», виконавши усно вправу 3 у підручник уст 39.
V. Підсумок уроку.
- Ми вже засиділися в гостях. Будемо дякувати Лисичці, а на прощання зробимо їй подарунок. Кожен з вас придумає і назве слово, яке описує Лисичку.
- Ви вже мабуть теж хочете побігати, але ще трішки зачекайте.
- Скажіть, що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
- Що вони означають? (На які запитання відповідають?)
VІ. Рефлексія.
- Робота з цеглинками Лего.
-Якщо вам було легко працювати на уроці , підніміть цеглинку червоного кольору,
якщо в чомусь відчували труднощі – зеленого кольору,
якщо було дуже важко – цеглинку жовтого кольору.
- Я можу тільки сказати, що діти 2 –А класу молодці. А чи дійсно обрали ту цеглинку, перевіримо на наступному уроці.
Домашнє завдання. С. 39 вправа 4.