Урок "Слова дії предметів"

Про матеріал
Дати дітям поняття про слова, які означають дію предметів, ознайомити з лексичним значенням слів, які відповідають на питання « щ о робить?», « що роблять?». Формувати в учнів уміння ставити питання до слів, розпізнавати слова, які означають дію предметів. Розвивати мовлення учнів, вчити складати речення за малюнком. Виховувати інтерес до вивчення української мови,усної народної творчості
Перегляд файлу

 

 

Урок  1.

      

Слова, які  означають дію предметів і відповідають на запитання « що робить?»  «роблять?»

 

Мета    Дати дітям поняття про слова, які означають дію предметів, ознайомити з лексичним значенням слів, які відповідають на питання « щ о робить?», « що роблять?». Формувати в учнів уміння ставити питання до слів, розпізнавати слова, які означають дію предметів.  Розвивати мовлення учнів, вчити складати речення за малюнком.  Виховувати інтерес до вивчення української мови,усної народної творчості.

Обладнання    Дід Мороз, « чарівна торбинка», сніжинки, демонстраційний матеріал, картки зі словами.

 

 I.Організація класу до уроку.

 

Вчитель       Любі діти, добрий день!

                      Зичу праці і пісень.

                      А ще,друзі всім бажаю

                       Сил, натхнення на весь день.

                

Учні             Добрий день! Добрий день!

                      Дякуєм  за побажання.

                      На урок берем з собою

                      Знання, вміння, навички й старання.

 

  II. Повідомлення теми і мети уроку

Діти,сьогодні ми на уроці дізнаємося багато нового, цікавого. Ми познайомимося зі словами, які завжди виконують якусь дію. Хто буде уважним, активним на уроці, той навчиться пізнавати такі слова і ставити до них питання.

1.             III. Хвилинка каліграфії.

Діти, а  що за торбинка у мене на столі? Ніхто з вас не загубив її? Чия це може бути торбинка? Може подивимось, що тут?

 

У торбинці цій білі сніжинки,

Але зовсім вони не прості.

Треба виконать,  діти, завдання,

І ми будем тоді молодці!

 

Діти, треба охайно і каліграфічно написати буквосполучення

- оро.  ( Вчитель показує написання цього буквосполучення на дошці і звертає увагу на посадку за партою, за положенням зошита.)

 

Запис  загадки і відгадки.

Наганяю холоди ріки сковую й льоди.

 

IV. Актуалізація опорних знань

Ми відгадали загадку. Так,  це  Мороз.  Мабуть, це Дідусь Мороз залишив свою торбинку із сніжинками.

 

Досі він мандрує по землі,

Бо ще січень не кінець зимі.

 

Діти, ми вивчали слова, які є назвами предметів, і слова , які є ознаками предметів. Пригадайте, на які питання вони відповідають?

А, які слова служать для зв’язку слів у реченні?(Відповіді дітей)

Діти, поки ви відповідали, у нас у класі з’явився сам  Дід Мороз. Напевно у нього були якісь справи, бо він  запізнився на урок.

 -Що Дід Мороз робить взимку?( мандрує, малює,дарує , сковує, морозить, обпікає, віє, холодить, веселить.)

V. Вивчення нового матеріалу.

Запис слів вчителем на дошці.

Що означають ці слова?

На, які запитання відповідають?

Отже,час настав для того, щоб разом з Дідом Морозом познайомитись зі словами, які означають дію предметів і відповідають на запитання «що робить?», «що роблять?»

А ці слова ми будемо називати дієсловами.

Вчитель

                 Ось сніжинку в торбинці шукаю,

                 Вам завдання прочитаю.

( На дошці малюнок)

-До кожного малюнка  скласти речення з двох слів. Ставте питання до слова.

Діти (що роблять?) граються.

Дівчинка ( що робить?) танцює.

Хлопчик ( що робить?) малює.

 

Ознайомлення з правилом у підручнику.

Фізхвилинка.

 

Вчитель   Знов сніжинка кличе нас.

                  Фізхвилинку провести час

 

Формування вмінь розпізнавати дієслова.

 

Вчитель    Ми всі добре відпочили,

                   Гарно вправи поробили.

                   Ми сніжинку відшукаєм,

                   Швидше завдання прочитаєм!

(Вчитель читає завдання із сніжинки)

 

-Настав час для гри.  Дідусь Мороз пропонує нам пограти в гру «Впізнай дієслова»

(Вчитель показує картки зі словами: зима,холодний,заморозив, вітер, малює, білий, дарує.)

 

Діти впізнають дієслова і сигналізують картками.

 

VI. Узагальнення і систематизація знань учнів про дієслово.

 

Дідусь морозом повіває,

Знову нам сніжинку посилає.

На сніжиночці завдання –

 Із підручника вправи виконання.

 

Робота за підручником.

 

Виконання вправи  3.

-Знайти  в загадках слова,  які означають дію предмета і поставити до них запитання. Відгадки записати в зошит.

 

Виконання вправи з творчим завданням. Вправа  4.

-Дайте  імена дітям, відповіді на питання запишіть в зошит, а дієслова підкресліть.

Перевірка виконаного завдання.

 

VII. Розвиток  мовлення учнів

Діти, з Новорічних свят ви знає, що Дід Мороз любить слухати вірші.

Тож на прощання час,

Щоб згадав він добре нас

Подаруєм власний віршик,

Що складе наш другий клас.

( На дошці записаний віршик з пропущеними словами)

 

-Діти, доберіть замість крапок слова, які означають дію предметів. Віршик запишіть у зошит.

 

Сніжинки…(полетіли)

І на долоньку …(сіли).

За ними я…(спостерігаю),

Собі бажання …(загадаю).

VII. Підсумок уроку.

Діти, про які слова ви дізналися на уроці разом з Дідом Морозом?

На, які запитання відповідають слова, що означають дію предметів?

Як називаються ці слова?

 IX. Домашнє завдання Вправа  5, вивчити правило

 

docx
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку