Урок №114
Тема: Службові слова, до яких не ставлять питань, але без яких майже не можливо побудувати речення.
1.Каліграфічна хвилинка
Сон це
Со ром но
2.Читання тексту В. Сухомлинського «Півень і сонце»
Дрімає Півень на сідалі. Прокинеться,солодко позіхне й знову дрімає.
А на зорі завжди співає: ку-ку-рі-ку! Прокидаються кури, худоба. Півень і каже:
-Ба,як проспівав - і ранок настав. Якби не я, то й не розвиднилось би. А так – таки!
Так повторювалося багато разів. Та ось Півень розгнівався на людей - мало дали йому зерняток.
Потім і надумав: «Влаштую ж я вам. Не проспіваю вранці – і не зійде сонечко. Що ви станете робити?»
Прийшла ніч. Посміхається уві сні Півень сам до себе, зловтішається: « Ось буде вам біда».
Прийшов час співати, а Півень мовчить. Заплющив очі і спить. Прокидається і бачить: сонце яскраво світить. Кури повставали з сідала. Соромно стало Півневі.
3.Бесіда за прочитаним текстом.
4. Який інший заголовок до тексту можна записати?
5.Чого вчить текст? (Роздуми дітей)
6. Знайти речення у яких є службові слова.
Спостереження за цими реченнями,якщо були б вони без службових слів.
7.Знайдіть у тексті речення, яке складається з одного, двох. трьох, чотирьох, п’яти слів.
8.Поділити слова для переносу:
Півень, сонце,розвиднилось,співати,соромно.