Тема. Службові слова. Сонорні приголосні. Іван Франко – письменник світового рівня. Казка «Фарбований Лис».
Мета: розвивати вміння виділяти службові слова з потоку мовлення; формувати знання про сонорні приголосні; повторити вивчені орфограми, правила вживання апострофа; формувати навички грамотного писемного мовлення; продовжити формування навичок раціонального читання з розумінням; розвивати зв’язне мовлення,читацький інтерес, пам'ять, увагу, уяву; виховувати почуття любові до рідної мови, почуття поваги до творчості українських письменників.
Очікувані результати:
Обладнання: аудіо – відеоматеріали, демонстраційні плакати з правилами, зошит «Мовний тренажер», портрет письменника,ілюстрація до казки, плакат з завданням.
Хід уроку
1.Налаштування на урок за допомогою афірмації.
2.Ознайомлення з темою уроку і визначення особистих завдань.
II. Основна частина.
1.Робота над уривком вірша Віри Браславець «Як звучать букви».
а) Заповніть пропуски , допишіть останній рядок.
Ми винили рій.
б) Заповніть пропуски.
- Про що нагадує мавпа Буф? Оберіть варіант відповіді. (Про правопис апострофа)
-Коли пишеться апостроф?
2. Робота з мовним тренажером на правопис слів з апострофом с.7.
3. Рухова хвилинка з пісенькою «Словникові слова»
4. Робота в парах.
- Упорядкуйте інформацію про службові частини мови. З'єднайте частини тверджень
- Які службові частини ми вивчили?
5. Мовне дослідження тексту.
- Прочитай текст, заповни пропуски.
- Постав,якщо потрібно, коми в кружечках. Поясни свій вибір.
-Упиши в таблицю службові слова.
- Які прийменники вжито у тексті?
- Які сполучники вжито?
- Назвіть частки, які вжито у тексті.
6. Словниковий диктант.
- Запиши слова з презентації. Склади усно речення з трьома словами, уживши сполучник.
Бібліотека, театр, килим, черевики, предмет, велосипед.
8. Диктант (робота в парі, взаємоперевірка).
9.Робота з алгоритмом фонетичного розбору.
- Виконайте фонетичний розбір слова настрій.
10.Вправа «Влучність».
11. Танцювальна хвилинка.
13.Читаю , досліджую медіа, взаємодію усно й письмово.
А) Робота з інформацією.
- Прочитайте текст. Підкресліть слова про значення у світовій культурі творчості Т.Шевченка та І.Франка.
Б) Перегляд відео фрагмента.
- Що вас найбільше вразило з переглянутого?
- Якими словами ти охарактеризуєш письменника?
В) Читання чистомовки.
- Як ви розумієте вислів титанічна праця?
Г) Вправа «Фотоапарат»
- Приготуйтеся до вправи: налаштуйте свої оченята - «фотоапаратики», поблимайте і сфокусуйтесь на інформації на екрані. Після завершення відео відтворіть побачене в зошитах.
Д) Рухова хвилинка.
Е) Заповніть, пригадавши пропущене.
- Хто головний персонаж казки «Фарбований Лис»?
- Розкажіть про перші пригоди Лиса за малюнками.
- Як Микиті вдалося обдурити псів?
Є) Вправа «Тлумачний словничок».
Дізнайтесь лексичне значення слів із тлумачного словничка, поданого в презентації.
Опускаємо на повітряних кульках спочатку Мавпочку, а потім Ведмежатко.
Ж) Вправа «Сорока й черепаха».
Дівчатка читають в темпі сороки, а хлопці – черепахи.
- Виправте помилки, які допустив Незнайко. Поясніть, які правила він порушив.
З) Читання уривка казки Івана Франка «Фарбований Лис».
И) Вправи для покращення зору.
І) Завдання від Питайлика.
Ми вивчали…
Тепер я вмію...
Тепер я знаю…
Мені було цікаво…
Пісня «Барвінкова мова»