Тема: Соціальна роль людини.
Мета: формувати знання учнів про соціальну роль людини; розвивати навички спілкування; виховувати повагу до людей різних професій.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Привітання.
-
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав,
Тож і ви часу не гайте,
Працювати починайте
Щоб урок минув не марно,
Вам сидіти треба гарно.
Не крутитись на уроках,
Як папуга чи сорока.
-
Актуалізація опорних знань учнів.
-
Діти, подумайте і скажіть, чи кожна людина унікальна? (так)
-
А в чому вона унікальна, неповторна? ( в кожного різна зовнішність, смаки, голос, звички, інтереси, тощо)
-
Мені на згадку приходять слова відомого поета
-
Ти знаєш, що ти – людина?
Ти знаєш про це, чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Очі твої одні.
-
Як ви розумієте ці слова? (що кожна людина неповторна, починаючи ззовні)
-
Невеличка строфа, але тут безодня змісту. Адже люди часто забувають про свою неповторність, про цінність свого духовного змісту.
-
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Бесіда з елементами розповіді.
-
Діти, сьогодні ми поговоримо про соціальну роль людини.
-
Кожна людина – неповторна. Разом з тим вона є членом суспільства, тобто виконує певну соціальну роль. Наприклад, Анна Іванівна. Вдома вона донька своїх батьків, сестричка свого брата, онучка своїх бабусі та дідуся. У школі вона – учениця, у громадського транспорті – пасажир, тощо.
-
Отже, кожен із нас виконує по кілька соціальних ролей щодня.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Бесіда.
-
Подумайте і скажіть, які соціальна рої виконуєте ви?
-
Кожна із соціальних ролей вимагає дотримання певних правил, інакше твоя поведінка буде здаватися непристойною.
-
Робота в групах.
-
Зараз я пропоную вам об’єднатись у групи і записати:
1 і 4 групи – які правила поведінки повинні виконувати учні;
2 і 5 групи – які правила поведінки повинні виконувати онуки;
3 і 6 групи – які правила поведінки повинні виконувати пасажири.
( 1, 2, 3 групи відповідають на питання а 4, 5, 6 групи доповнюють їх)
-
Робота з підручником.
-
Поведінка людини залежить від того, яку соціальну роль вона виконує у суспільстві. Наприклад, контролер у тролейбусі вимагає з тебе квиток на проїзд не тому, що хоче з тобою познайомитись, а тому, що він виконую соціальну роль контролера і його обов’язок – перевірити квитки у пасажирів.
-
Відкрийте підручник на 132 сторінці.
-
Ланцюжком прочитаємо текст про вчителя.
-
Поміркуйте про соціальну роль вчителя?
-
Чому професія вчителя найдавніша на землі?
-
Чи зможе робот замінити роботу вчителя? Чому?
-
Давайте спробуємо дібрати прикметники до слова «вчитель».
-
Уявімо, що всі ви – вчителі. Розкажіть щось цікаве так, як це робить вчитель.
-
Наприклад: Пуми та африканські леопарди спритно здійснюють стрибки на дерева висотою до 5,5 м. кенгуру, рятуючись від погоні, може перестрибнути через перешкоду висотою 3 м.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
-
Як ви вважаєте, які переваги є в професії водія?
-
А чи є недоліки? Які?
-
На 133 сторінці ланцюжком прочитаємо текст про водія.
-
Що нового ви дізналися про професію водія?
-
Якими основними якостями повинен володіти водій?
-
Відкрийте зошити на 42 сторінці. Самостійно виконайте перше завдання. Яке словосполучення вийшло? (місто майстрів)
-
Яке на вашу думку тлумачення
-
Слова «професія»?
-
Зараз перевіримо ваші міркування. Виконайте третє завдання у ваших зошитах.
-
Отже, професія – це справа, якою людина займається кожен день і яка корисна для інших людей.
-
Яких правил поведінки повинен дотримуватись лікар?
-
Професія лікаря існує дуже давно. Можна сміливо зауважити, що вона є однією з найважливіших для людства. З самого народження і до смерті людина потребує кваліфікованої медичної допомоги, розуміння під час складних життєвих ситуацій. Вибір професії лікаря є складним не тільки через витрати великої кількості часу на навчання, вона висуває підвищенні вимоги і до особистості майбутнього лікаря: він повинен бути відповідальним, рішучим, добрим милосердним, терплячим. Іноді, жертвуючи своїми планами та інтересами, лікарі повинні і готові прийти на допомогу, навіть коли є великий ризик їх власному здоров’ю та життю. Професія лікаря – це покликання людини, його призначення та місце в житті.
-
Отже, яким повинен бути лікар?
-
Підсумок.
-
Які соціальні ролі виконуєте ви?
-
Назви соціальні ролі своїх батьків.
-
Яку професію ви хотіли б отримати? Чому?
-
Що для цього необхідно робити?
-
Домашнє завдання.