Урок "Соціальна роль людини. (Країна майстрів). "

Про матеріал

Тема: Соціальна роль людини. (Країна майстрів)

Мета: формувати знання учнів про соціальну роль людини; розвивати навички спілкування; виховувати повагу до людей різних професій.

Перегляд файлу

Тема: Соціальна роль людини.

Мета: формувати знання учнів про соціальну роль людини; розвивати навички спілкування; виховувати повагу до людей різних професій.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

 

  1. Привітання.
  • Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав,

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте

Щоб урок минув не марно,

Вам сидіти треба гарно.

Не крутитись на уроках,

Як папуга чи сорока.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  • Діти, подумайте і скажіть, чи кожна людина унікальна? (так)
  • А в чому вона унікальна, неповторна? ( в кожного різна зовнішність, смаки, голос, звички, інтереси, тощо)
  • Мені на згадку приходять слова відомого поета
  • Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Очі твої одні.

  • Як ви розумієте ці слова? (що кожна людина неповторна, починаючи ззовні)
  • Невеличка строфа, але тут безодня змісту. Адже люди часто забувають про свою неповторність, про цінність свого духовного змісту.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  1. Бесіда з елементами розповіді.
  • Діти, сьогодні ми поговоримо про соціальну роль людини.
  • Кожна людина – неповторна. Разом з тим вона є членом суспільства, тобто виконує певну соціальну роль. Наприклад, Анна Іванівна. Вдома вона донька своїх батьків, сестричка свого брата, онучка своїх бабусі та дідуся. У школі вона – учениця, у громадського транспорті – пасажир, тощо.
  • Отже, кожен із нас виконує по кілька соціальних ролей щодня.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Бесіда.
  • Подумайте і скажіть, які соціальна рої виконуєте ви?
  • Кожна із соціальних ролей вимагає дотримання певних правил, інакше твоя поведінка буде здаватися непристойною.

 

  1. Робота в групах.
  • Зараз я пропоную вам обєднатись у групи і записати:

1 і 4 групи – які правила поведінки повинні виконувати учні;

2 і 5 групи – які правила поведінки повинні виконувати онуки;

3 і 6 групи – які правила поведінки повинні виконувати пасажири.

( 1, 2, 3 групи відповідають на питання а 4, 5, 6 групи доповнюють їх)

 

  1. Робота з підручником.
  • Поведінка людини залежить від того, яку соціальну роль вона виконує у суспільстві. Наприклад, контролер у тролейбусі вимагає з тебе квиток на проїзд не тому, що хоче з тобою познайомитись, а тому, що він виконую соціальну роль контролера і його обовязок – перевірити квитки у пасажирів.
  • Відкрийте підручник на 132 сторінці.
  • Ланцюжком прочитаємо текст про вчителя.
  • Поміркуйте про соціальну роль вчителя?
  • Чому професія вчителя найдавніша на землі?
  • Чи зможе робот замінити роботу вчителя? Чому?
  • Давайте спробуємо дібрати прикметники до слова «вчитель».
  • Уявімо, що всі ви – вчителі. Розкажіть щось цікаве так, як це робить вчитель.
  • Наприклад: Пуми та африканські леопарди спритно здійснюють стрибки на дерева висотою до 5,5 м. кенгуру, рятуючись від погоні, може перестрибнути через перешкоду висотою 3 м.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  • Як ви вважаєте, які переваги є в професії водія?
  • А чи є недоліки? Які?
  • На 133 сторінці ланцюжком прочитаємо текст про водія.
  • Що нового ви дізналися про професію водія?
  • Якими основними якостями повинен володіти водій?
  • Відкрийте зошити на 42 сторінці. Самостійно виконайте перше завдання. Яке словосполучення вийшло? (місто майстрів)
  • Яке на вашу думку тлумачення
  • Слова «професія»?
  • Зараз перевіримо ваші міркування. Виконайте третє завдання у ваших зошитах.
  • Отже, професія – це справа, якою людина займається кожен день і яка корисна для інших людей.
  • Яких правил поведінки повинен дотримуватись лікар?
  • Професія лікаря існує дуже давно. Можна сміливо зауважити, що вона є однією з найважливіших для  людства. З самого народження і до смерті людина потребує кваліфікованої медичної допомоги, розуміння під час складних життєвих ситуацій. Вибір професії лікаря є складним не тільки через витрати великої кількості часу на навчання, вона висуває підвищенні вимоги і до особистості майбутнього лікаря: він повинен бути відповідальним, рішучим, добрим милосердним, терплячим. Іноді, жертвуючи своїми планами та інтересами, лікарі повинні і готові прийти на допомогу, навіть коли є великий ризик їх власному здоровю та життю. Професія лікаря – це покликання людини, його призначення та місце в житті.
  • Отже, яким повинен бути лікар?

 

  1. Підсумок.
  • Які соціальні ролі виконуєте ви?
  • Назви соціальні ролі своїх батьків.
  • Яку професію ви хотіли б отримати? Чому?
  • Що для цього необхідно робити?

 

  1. Домашнє завдання.
docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
3332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку