Урок "Сонце - загроза для життя?". Навколишній світ. 5 клас.

Про матеріал

Матеріал розрахований на вчителів, що викладають Курс «НАВКОЛИШНІЙ СВІТ» у 5-х класах за науково-педагогічним проектом «Росток».

Урок "Сонце - це загроза для життя?". Навколишній світ. 5 клас.

У 5 класі курс “Навколишній світ” має назву “Першооснови природи Землі” і базується на елементарних знаннях з фізики, астрономії, хімії, біології, екології.

Даний урок розглядається при вивченні розділу "Макросвіт".

Перегляд файлу

Тема: Сонце  – це загроза для життя?

Мета:      - ознайомити учнів з згубною дією Сонця та захистом від неї;

  • продовжувати розвивати вміння аналізувати інформацію та робити висновки;
  • виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я.

Тип уроку: урок отримання нових знань.

Методи і форми роботи: бесіда, робота з підручником, розповідь вчителя.

 

Обладнання:  підручники з навколишнього світу, презентація «Озоновий шар», мал. 4 с. 15, творчі роботи учнів.

Основні терміни і поняття: сонячний вітер, атмосфера, магнітосфера.

План уроку

  1.     Активізація знань учнів.
  • Що таке сонячне світло?
  • Дати класифікацію сонячному світлу.
  • Як ми відчуваємо невидиме світло?
  • Який шар атмосфери захищає все живе від ультрафіолетового випромінювання?
  • Які шари атмосфери Сонця ви знаєте? (фотосфера, хромосфера, сонячна корона).

II  Вивчення нового матеріалу.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  2. Розповідь вчителя: ультрафіолетові сонячні промені здатні спалити все живе на планеті; сонячний вітер як залишок плазми сонячної корони мчить до нас.
  3. Робота з підручником – малюнок 4 с.15. Що на захищає?

Від згубної дії Сонця нас захищає:

  1. атмосфера – повітряна оболонка Землі.. Озоновий шар атмосфери захищає нас від ультрафіолетових променів. цей шар знаходиться на висоті 20-60 км від Землі. Складається з озону. Хімічна формула озону О3.
  2. магнітосфера – магнітна оболонка планети – захищає нас від згубної дії сонячного вітру.

 Завдання 6, 7 с. 16.

  1.  Розповідь вчителя «Обережне поводження в спекотний літній день».

III Узагальнення.   «Дати відповідь»: - чому Сонце – загроза для життя? ;– що захищає нас від згубної дії Сонця?

 

IV Домашнє завдання: опрацювати § 1.1 с.15-16, виконати завдання 3-5; за

бажанням підготувати інформацію: «Джерела сонячної енергії».

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку