Урок "Сполучені Штати Америки"

Про матеріал
Розробка уроку з всесвітньої історії на тему "Сполучені Штати Америки". В розробці запропоновані різні навчальні завдання, зокрема складання таблиці, схеми, заповнення профілю історичних діячів у соціальних мереж, тощо.
Перегляд файлу

Солотвинської селищної ради

Манявський ліцей

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з курсу «Всесвітня історія»

на тема:

«Сполучені Штати Америки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Вчитель історії

Уманців Наталія Василівна

2023

Клас: 8-А                                                                                  Дата:04.05.2023

Тема: «Сполучені Штати Америки»

Мета: формувати навички колективної навчальної діяльності; розвивати вміння працювати з новим матеріалом, вести конспект; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки подій; вміння аналізувати та систематизувати матеріал; удосконалювати мовні навички учнів; виховувати шанобливе ставлення до народу, що відстоює свою незалежність та формує органи власної держави; .

           

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • Називати час створення США, імена видатних політичних діячів, основні події війни за незалежність;
  • Показувати на карті штати та місця найважливіших битв;
  • Пояснювати значення понять Конституція, республіка;
  • Висловлювати власне судження щодо причин, характеру й наслідків війни за незалежність.

Поняття: «війна колоній за незалежність», Конституція, «Декларація незалежності», Конгрес, сенат, палата представників, президент.

Основні дати:

1608 р. – заснування першого постійного поселення англійців на території

Пн. Америки - Джеймстауна;

1773 р. – «Бостонське чаювання»;

1775-1783 рр. – Війна за незалежність у Північній Америці;

1787 р. – Прийняття Конституції США;

1791 р. – Прийняття «Білль про права»

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: групова, індивідуальна.

Обладнання: підручник «Всесвітня історія,8 клас» І.Васильків, В. Островський, 2021р., карта «США у XVIII ст.», Атлас Всесвітня історія. Новий час (XV-XVIII ст.), карта «Утворення США», мультимедійний проектор, роздатковий матеріал (витяги з Декларації про незалежність, Конституції США, Білль про права).

 

Структура уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Англійські колонії в Північній Америці.
  2. Як американці воювали за незалежність.
  3. Які особливості державного устрою США.

 V. Узагальнення та систематизація нових знань учнів.

 VІ. Підсумки уроку.

 VІІ. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Доброго дня, я рада вас бачити на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Тема сьогоднішнього уроку є Сполучені Штати Америки.

Запитання до класу:

  1. Що ви знаєте про США?
  2. Де розташовані США, ім’я Президента США.
  3. Хто і коли відкрив Америку? На честь кого названо?
  4. Як це географічне відкриття позначилося на долі народів Америки?
  5. Як відкриття Америки позначилось на долі Європи?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель: Нині ми розглянемо історичний шлях США від колонії до незалежної держави. Девіз уроку «Моя батьківщина там, де є свобода» - слова Томаса Джефферсона.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

                                                            План

  1. Англійські колонії в Північній Америці.
  2. Як американці воювали за незалежність.
  3. Які особливості державного устрою США.

 

1.Слово вчителя

 

У кінці ХV ст. слава про Христофора Колумба досягла Англії, тому вони організували свою експедицію через Атлантику на чолі із Джованні Каботто. Експедиція досягла о. Ньюфаундленд і оголосили його власнісю англійської корони. З цього часу почалося активне заселення європейцями узбережжя Північної Америки.

Відкриття Америки та її скарбів не залишили європейців байдужими. Потік переселенців у Новий Світ постійно зростав. Серед тих хто наважився в пошуках кращої долі перетнути океан, було чимало французів, голландців, німців, але переважали ірландці, і тому спільною мовою для нових мешканців Америки стала англійська.

 Ці люди покидали батьківщину з різних причин. Одні прагнули розбагатіти, інші боялись переслідувань, дехто втікав від правосуддя. На них чекали виснажлива праця і небезпечні випробування. Подолати їх було під силу енергійним і заповзятливим. Невідомі хвороби, постійні сутички із місцевим індіанським населенням змушувало їх діяти колективно. Усе це формувало в американців такі риси, як незалежність, волелюбність та вміння відстоювати свої інтереси.

     Історики вважають, що Америка стала своєрідним котлом, у якому в єдине ціле злилися мораль і світогляд різних народів. З цього сплаву народилася нова оригінальна, відмінна європейській нація. Усі ці процеси отримали назву «американське диво», його результат – поява на теренах Північної Америки нового народу і нової держави.

 

Робота з підручником с. 157-158.

- Чому багато людей покидало Велику Британію?

Вчитель: Коли було утворено перший штат?

Робота з картою знайти і назвати 13 штатів, позначити їх на контурні карті?

Вчитель: Як відбувалося управління штатами?

Скласти піраміду суспільного устрою штатів, намалювати на дошці.

Дворяни

Землевласники

Підприємці

Купці, лікарі

Ремісники, міщани

Селяни

Раби

Отже, новозаселені американські землі, були класичним прикладом колонії, які залежали від метрополії.

  1. Що сприяло швидкому розвитку колоній?
  2. Що заважало розвитку колоній?
  3. Чому у ХVІІІ ст. відносини між Англією та колоніями загострилися?

 

2.Розповідь вчителя

Через те, що Англія погрязла у нескінченних війнах, їй потрібні були кошти, які вона намагалася отримати із торговельних мит.

Приводом до війни між американськими колоніями і Великою Британією стало Бостонське чаювання 1773 р. Коли колоністи проникли на англійський корабель викинули у воду привезений чай, бо на нього наклали несправедливе мито.

 

Ще у ХVІІ ст. Англія позбавила колонії вільної торгівлі. Їм заборонялось виробляти в себе різні товари. Колонії були ринком збуту англійських товарів, причому за дуже високими цінами. Щоб колоністи не купували іноземних товарів, англійський уряд запровадив велике мито, із яким колоністи боролися контрабандною торгівлею, що дуже дратувало Англію. Велике невдоволення викликав «гербовий збір» - податок на кожну комерційну угоду, юридичні документи, оголошення, шлюбні контракти. Протестами на це свавілля була організація різних товариств, які переслідували англійських чиновників. Мита вводились на вина, фрукти, скло, папір, шкіру, чай. У відповідь колоністи бойкотували всі англійські товари, жінки відмовились носити англійські сукні, американці відмовились пити чай. Більше того американці вимагали представництва в Англійському парламенті. І коли до Бостона в грудні 1773 р.  прибув корабель Ост-Індської компанії, бостонський комітет заборонив його розвантажувати, а через 20 днів кілька колоністів перевдягнувшись індіанцями викинули в море ящики з чаєм. Ця подія ввійшла в історію як «Бостонське чаювання», а більше того стала приводом до оголошення Англією війни Північноамериканським колоніям.

Англійська влада закрила бостонський порт для торгівлі.  У відповідь у всіх 13 колоніях вибухнуло повстання.  З метою організації спільної боротьби проти Англії у Філадельфії зібрався І Континентальний конгрес.  На ньому колоніям пропонувалося утворити свої законодавчі органи.  Після цього почали збирати зброю та спорядження, формувати загони добровольців, а вже у квітні 1775 р. поблизу Бостона відбулася перша збройна сутичка  між англійськими військами  та американцями, що стало початком бойових дій.  Хронологічні рамки війни північноамериканських колоній за незалежність – 1775 – 1783 рр. (запис до зошитів). ІІ Континентальний   конгрес перебрав на себе повноваження центрального американського уряду, ухвалив створення американської  армії на чолі з віргінським плантатором  Дж. Вашингтоном.

   В колоніях формувалися власні уряди, що замінили англійських губернаторів; колонії оголошували себе незалежними країнами – штатами. Першою це зробила Вігргінія.  У 1775 р. англійці захопили Філадельфію, тогочасну столицю США.  Армії Дж. Вашингтона не вистачало зброї, боєприпасів, одягу, на кулі переплавили навіть статую короля Георга ІІІ. Однак після оголошення «Декларації про незалежність» бойовий дух армії піднявся, а з Європи почали прибувати добровольці. У ході війни відбувається переломний момент, а союзниками США стають європейські країни. Остаточної поразки Англія зазнала в битві під Йорктауном, а 1783 р. припиняє бойові дії проти колоній.

 

Війна за незалежність

Робота з хронологічною стрічкою, позначити основні події війни за незалежність, опрацювавши сторінку 159-160.

Позначити на стрілці головні визначні дати війни. 

1773 р. – «Бостонське чаювання»;

1774 р. – І Континентальний конгрес;

1775 р. – ІІ Континентальний конгрес;

1775-1783 рр. – Війна за незалежність у Північній Америці;

1776 р. – Декларація про незалежність США;

1777 р. – битва при Сараготі;

1781 р. – Перемога колоністів при Йорктаун;

1783 р. – Паризький мир.

Робота з підручником с. 159.

- Хто підтримував США у війні проти Великої Британії? Як американці заохочували іноземців вступати у їхню армію ?

Робота із картиною Паризький мир художника Берджаміна Веста, 1783 року. Чому на картині відсутні деякі діячі?

 

Американці вшановують пам'ять 7 батьків-засновників США, тобто осіб, які внесли найбільший вклад у розбудову держави. Зараз ми із вами поговоримо про трьох із них (Берджамін Франклін, Джордж Вашингтон, Томас Джефферсон).

Батьки-засновники (заповнення профілю соціальної сторінки). Коротко розказати про них.

 

  1. Слово вчителя

США прийняли три найважливі документи, які затверджували її статус як незалежної, правової держави.

Ваше завдання проаналізувати дані документи і відповісти на питання, які поставлені нижче.

Самостійна робота учнів з історичними документами (Додаток)

 

Хронологічна задача Скільки років різниці між козацькою Конституцією Пилипа Орлика і Конституцією США. (1787-1710=77 років)

Робота з підручником с. 161-162.

Вчитель: Чому вимогу про рівність всіх людей не було реалізовано (Рабство) ? Чому північна частина держави відрізнялася від південної?

Яку віру сповідували американці? Як це вплинуло на її економічний розвиток?

 

V.  Узагальнення та систематизація знань

 

Заповнити таблицю

Критерії порівняння

Становище колонії

Становище незалежної держави

Державний лад

Колонія підпорядкована метрополії

Республіка

Влада

Губернатор призначений королем

Вибраний президент

Права населення

Вибирали асамблею

Вибирали президента, сенат, палату представників

Розвиток промисловості, сільського господарства

Загальмовування

Посилений розвиток

Розвиток торгівлі

Заборонялося

Розвивалося

Рабство

Було

Було

 

VI. Підсумки уроку

Американська революції призвела до утворення США – країни з республіканським федеративним устроєм, реальним народовладдям, демократичною Конституцією, широкими громадянськими свободами, що відкрило шлях до прискореного розвитку капіталізму, а отже до розквіту молодої держави.  Велика незалежна держава – США – вплинула на багато країн, що боролися з феодалізмом. На сьогоднішній день це держава з високим індексом стабільності, це держава – взірець демократії, її конституція є найдавнішою із нині діючих (за 227 років існування вона зазнала лише 27 поправок).

 

Виставлення оцінок за урок.

 

VII. Домашнє завдання

Вивчити § 24.

 

 

 

Додатки

Контурна карта

 

C:\Users\Windows 7\Desktop\відкритий сша\C_15.jpg

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Windows 7\Desktop\відкритий сша\BenFranklinDuplessis.jpg    C:\Users\Windows 7\Desktop\відкритий сша\Gilbert_Stuart_Williamstown_Portrait_of_George_Washington.jpg

Берджамін Франклін                                 Джордж Вашингтон                                                                      

 

 

                  C:\Users\Windows 7\Desktop\відкритий сша\Thomas_Jefferson_by_Rembrandt_Peale,_1800.jpg

                                  Томас Джефферсон

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Windows 7\Desktop\відкритий сша\33_Фейсбук сторінка діяча.png

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           Ухвалена Конгресом 4 липня 1776 року.
 

Декларація представників Сполучених Штатів Америки,
які зібралися на Загальному конгресі

Коли в перебігу історії людства одному народу доводиться розірвати зв’язки, що поєднували його з іншим, і посісти серед держав світу окреме і рівне становище, право на яке йому належить за законами природи і законами Бога природи, належна пошана до поглядів людства вимагає з’ясувати причини, що спонукали його відокремитися.

Ми вважаємо за самоочевидні істини, що всіх людей створено рівними; що Творець обдарував їх певними невідбірними правами, до яких належать життя, свобода і прагнення щастя; що уряди встановлюються між людьми на те, щоб забезпечувати ці права, а влада урядів походить із згоди тих, ким вони управляють; що в кожному випадку, коли якась форма правління стає згубною для такої мети, народ має право змінити або скасувати її і встановити новий уряд, спираючись на такі принципи та організовуючи його владу в такі способи, які видаються народу найдоцільнішими для осягнення своєї безпеки і щастя. Розважність, звичайно, підказує не змінювати здавна встановлені уряди з дрібних і минущих причин; згідно з цим цілий досвід свідчить, що людство воліє радше терпіти, поки лихо стерпне, ніж виправляти лихо скасуванням звичних форм. Проте, коли довга низка правопорушень і зловживань владою, незмінно спрямована на досягнення тієї мети, виявляє намір підпорядкувати народ абсолютному деспотизму, тоді народ має право та обов’язок повалити такий уряд і встановити нову форму убезпечення народу в майбутньому. Таке було довготривале страждання наших колоній, і така тепер є конечність, що примушує їх змінити усталені форми правління. Вся історія правління теперішнього короля Великої Британії – це історія постійних зловживань і правопорушень влади, прямою метою яких було створення абсолютної тиранії над нашими Штатами. На доказ цього наводимо факти, щоб про них знав безсторонній світ.

Король відмовляється затверджувати найкорисніші і конечні для загального добра закони.

На всіх щаблях цих утисків ми зверталися з проханнями про відновлення справедливості, складеними у найсумирніших виразах. Відповіддю на наші постійні прохання були тільки дальші кривди. Державець, якого кожний з цих учинків викриває як тирана, не може бути правителем вільних людей.

Не бракувало нам і уваги до наших британських братів. Ми час від часу попереджали їх про спроби їхніх законодавчих органів безпідставно поширити на нас свою юрисдикцію. Ми нагадували їм про обставини нашої еміграції і нашого тут оселення. Ми зверталися до їхньої природної справедливості й великодушності і закликали їх, посилаючись на нашу покревність, припинити ці зловживання владою, що неминуче мали призвести до розриву наших зв’язків і листування. Але вони також були глухими до голосу справедливості й покревності. Через те ми мусимо скористатися з конечності проголосити наше відокремлення і ставитися до них так, як ми ставимося до решти людства – як до ворогів у війні, як до приятелів у мирі.

Тому ми, представники Сполучених Штатів Америки, які зібралися на Загальний конгрес, звертаючись до Всевишнього судді світу із запевненням у справедливості наших змагань, ім’ям і за дорученням усіх добрих людей наших колоній, урочисто заявляємо і проголошуємо, що наші Сполучені Колонії є і згідно з правом повинні бути вільними і незалежними штатами; що вони звільнилися від будь-якої вірності британській короні; що будь-який політичний зв’язок між ними і Великою Британією є і повинен бути цілковито розірваний; і що як вільні і незалежні Сполучені Штати, вони мають повне право оголошувати війну, укладати мир, вступати у союз, заходити у торговельні відносини і вчиняти будь-які інші дії і справи, право на які належить незалежним державам. У міцній вірі в ласку Божого провидіння ми присягаємося один перед одним на підтримку цієї Декларації віддати своє життя, добро і святу честь.

 

 

 

 

Запитання до документа:

  1. Які ідеї покладені в основу Декларації?
  2. Які ідеали Декларації є найважливішими?
  3. Чому колонії розривають відносини із Великою Британією?
  4. Які права закріплювалися за новою державою США?
  5. До кого зверталися колонії, з метою їх визнання, як незалежної держави?
  6. Чи є вони актуальними сьогодні?

 

Конституція США (1787 р.)

Її головним елементом стало те, що національний уряд має справу безпосередньо з народом (а не за посередництва штатів) і отримує свою владу безпосередньо від народу (а не від штатів). Саме Медісону належить фраза американської конституції «Ми, народ», яка означає, що народ є сувереном, який делегує свої повноваження одночасно і загальнонаціональному уряду, і урядам штатів. Тим самим національний уряд отримує право в рамках своєї компетенції не тільки діяти самостійно, але і обмежувати дії штатів.

Первинний текст Конституції головним чином визначив структуру органів державної влади, їхні взаємини, побудовані на основі «принципу розподілу влади» на Законодавчу (Конгрес), виконавчу (Президент) і судову (Верховний Суд).

Виконавча влада в країні передавалась президенту США, що обирався на 4 роки. Президент призначав міністрів, яких затверджував Конгрес, але підпорядковувались вони, лише президенту. Глава держави призначав послів, членів Верховного суду, вводилась посада віце-президента.

Законодавча влада належала Конгресу. Він складався з двох палат: верхньої – сенат, обиралися на засіданні місцевих законодавчих зборів (2 представники від штату), сенат діяв 6 років з обов’язковою заміною третини складу через кожних два роки. Сенат затверджував призначення на вищі державні посади, вирішував питання зовнішньої політики, інколи виступав  як судовий орган.

Нижня палата – палата представників, обиралася терміном на 2 роки. Вона обговорювала законопроекти, утверджувала бюджет і податки, рішення узгоджувала із сенатом.

Верховний суд – вища судова інстанція, яка призначалася із шести (дев’яти) юристів на довічний термін.

Конституція вводила майнове обмеження білим чоловікам 21-го року, закріплювала існування расового обмеження, гарантувала право власності. Вона контрастувала з абсолютистськими порядками Європи.

За Конституцією із нечіткої конфедерації США перетворювались на федеративну державу. Її суб’єкти, штати, зберегли за собою значну частину прав, але головні загальні державні функції було передано – Федеральному уряду.

Запитання до документа:

1.Який державний лад закріплювала Конституція?

2.Структура влади?

3. Які права народу?

4. Функції президента? Конгресу: Сенату і нижньої палати? Верховного суду?

5. Адміністративний устрій США?

 

Білль про права (1791р.)

Білль про права — неофіційна назва перших десяти поправок до Конституції США, які закріплюють основні права і свободи громадян. Поправки були запропоновані Джеймсом Медісоном і набули чинності 15 грудня 1791 року.

Уперше на загальнодержавному рівні одноманітно було визначено правовий статус громадянина США, окреслено сфери федерального контролю за дотриманням громадянських прав і свобод, які також вперше в історії конституційного законодавства були побудовані як заборони та обмеження, накладені в першу чергу на самі законодавчі органи.

У числі перших десяти поправок, які складали Білль про права, містились норми, які закріплювали основні права та свободи громадян.

  • У першій поправці закріплена свобода релігії, слова і друку, право на мирні збори і право звернення до уряду з петиціями про припинення зловживань.
  • Друга поправка гарантує право громадян носити зброю.
  • Третя поправка забороняє розміщення військ у будинках без згоди власника в мирний час та допускає (у порядку, встановленому законом) — під час війни.
  • Згідно з четвертою поправкою заборонені необґрунтовані обшуки і арешти осіб та вилучення майна.
  • П'ята поправка вказує, що ніхто не може бути позбавлений життя, свободи чи власності без законного судового розгляду, ніяка приватна власність не може бути відібрана для суспільного користування без справедливої винагороди; встановлена заборона притягати до відповідальності за одне і те ж діяння двічі та примушувати свідчити проти самого себе.
  • Шоста поправка закріплює права обвинуваченого на швидкий і публічний суд, право ознайомитися із суттю та підставами обвинувачення, на очну ставку зі свідками, що свідчать проти нього, на примусовий виклик свідків зі своєї сторони та на допомогу адвоката.
  • Сьома поправка стосується заборони перегляду справи, інакше як згідно із нормами загального права.
  • Восьма поправка встановлює заборону призначення надмірно великих застав, штрафів та жорстоких і незвичайних покарань.
  • Дев'ята поправка: невичерпність перерахованих у Конституції прав.
  • Десята поправка: повноваження, які не надані за Конституцією федеральному уряду та не заборонені для виконання штатам, зберігаються за штатами чи за народом.

 

Запитання до документа:

  1. Скільки було поправок? Ким запропоновані?
  2.  Які права людини закріплював «Білль про права»?
  3. Охарактеризуйте п’ять найважливіших поправок?
  4. Чи є вони актуальні сьогодні?
  5.  Чи мають зараз такі права громадяни України?

 

 

 

docx
Додано
5 травня 2023
Переглядів
1610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку