Урок "Споріднені кольори. Кольорові відтінки. Колірний нюанс, контраст. «Осінь золотиста барвами горить».

Про матеріал
Мета навчальна: розширити знання про колір як основний засіб виразності живопису, опанувати поняття за темою уроку(«колірний контраст», «похідні кольори», «основні кольори», «нюанс», «хроматичні та ахроматичні кольори») та їх розташування на спектральному колі
Перегляд файлу

Споріднені кольори. Кольорові відтінки. Колірний нюанс, контраст. «Осінь золотиста барвами горить».

Мета навчальна: розширити знання про колір як основний засіб виразності живопису, опанувати поняття за темою уроку(«колірний контраст», «похідні кольори», «основні кольори», «нюанс», «хроматичні та ахроматичні кольори») та їх розташування на спектральному колі;

розвиваюча: формувати в учнів уміння сприймати й аналізувати колір, розвивати спостережливість, увагу, зорову пам'ять;

виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, художній смак,  зацікавленість творами образотворчого мистецтва, охайність при роботі акварельними фарбами.

Оснащення: навчальний плакат «Спектральне колірне коло», репродукції картин, дитячі роботи, аудіозапис П. Чайковського «Пори року. Осінь», роздатковий матеріал.

Матеріали та інструменти: акварельні фарби, набір пензликів, простий олівець, гумка, аркуш паперу, ємність для води, клейонки, палітра.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

1.Організаційний момент.

У жовтневий день чудовий                             Аби разом усім поринуть

Ми на урок зібрались знову,                           У світ мистецтва загадковий.

2.Актуалізація опорних знань.

 Інтерактивна гра «Відкритий мікрофон»

Якого кольору зараз ваш настрій?

Які з цих кольорів є основними?

Які кольори ми називаємо «теплими»? Назвіть «холодні» кольори.

3.Оголошення теми уроку.

4.Викладання нового навчального матеріалу.

Слово вчителя. Колір – один з основних засобів живопису. Ми поговоримо про значення кольорів та їхні поєднання у живописі та житті людини, адже ми живемо в різнобарвному світі. Для відтворення різнобарвності та краси природи художники використовують безліч кольорів та їхніх відтінків: світлі та темні, холодні й теплі, контрастні та нюансні.

   Щоб кольори справді «ожили», «зазвучали», «заговорили», злилися в єдиний поетичний образ, потрібно опанувати певні знання.

Наука, яка вивчає колір називається колористика.

Розгляньте спектральне коло. Художники розділяють «холодні» та «теплі» кольори. «Теплі» - кольори сонця, вогню. Вони заспокоюють, поліпшують настрій. «Холодні» - кольори зими. Спричиняють тривогу, замріяність. Важливу роль у живописі відіграє протиставлення або контраст кольорів. Контрастні кольори – протилежні, які максимально віддалені один від одного на спектральному колі: червоний – зелений, жовтий – фіолетовий.

   Кольори, які розташовані у колірному колі поруч одне з одним називають нюанс ними кольорами.

   Також у мистецтві існують безліч кольорів та їх відтінків. Їх називають хроматичними (колірний спектр). Є безбарвні кольори – ахроматичні.

   Всередині спектра зайняли почесне місце основні кольори – червоний, синій, жовтий. Та похідні, які утворились з основних – помаранчевий, зелений, фіолетовий.

Спостереження за картиною І.Левітана «Золота осінь». Бесіда

-Яку пору зобразив художник? Чому ви так думаєте?

-Які кольори переважають?

-Який настрій картини – сумний чи радісний?

   Стоїть мила, тиха сонячна осінь. Ліс одягнений у золоте вбрання. Тихо падає на землю жовте й червоне листя. Чи знаєте ви вірші про осінь?

Декламування віршів про осінь

           ЖОВТЕНЬ

Тихо осінь ходить гаєм.

Ліс довкола аж горить.

Ясен листя осипає,

Дуб нахмурений стоїть.

                              Н. Приходько

 

ОСІНЬ

Ніби притомилось сонечко привітне,

У траві пожовклій молочай не квітне.

Облетіло літо листячком із клена,

Лиш ялинка в лісі сонячно – зелена.

Журавлі курличуть:

      -  Летимо у вирій!

     Пропливає осінь на хмарині сірій…

                                         Б. Чалий.

                   ОСІНЬ

    Небеса прозорі,

    мов глибінь ріки.

    Падають, як зорі,

    З явора листки.

    А над полем нитка

    Дзвонить, як струна,

    Зажурилась квітка –

    Чує сніг вона.

                     Д. Павличко.

Художник Ісаак Ілліч Левітан намалював картину “ Золота осінь” і, мабуть, передав той настрій, який ми з вами зараз відчули у цих віршах. Подивіться на інші картини та дитячі малюнки.

  • Що між ними спільного?

Фізкультхвилинка

Ми — листочки, ми — листочки,

На гілках ми сидимо.

Тихий вітер повіває,

Нас легесенько гойдає.

Сильний вітер налітає

І з гілок нас всіх зриває.

У повітрі ми кружляємо,

Кружляємо, кружляємо,

На землю ми сідаємо,

Сідаємо, сідаємо.

5.Практична діяльність учнів.

Сьогодні ми будемо малювати осінній пейзаж.

- Що таке пейзаж? (Зображення природи)

   У кожному малюнку є головне і другорядне. Головне можна виділити розміром, розміщенням, освітленням , кольором. Головне найчастіше  зображують на першому плані, а другорядне має бути дрібнішим і виступає на другому плані.

( Учитель зображує схему побудови малюнка на дошці).

Малювання дерев.

  • Намітьте на малюнку нижню і верхню межу дерева, проведіть його вісь.
  • Визначте розмір і характер дерева.
  • Намалюйте його загальний силует.
  • Перевірте пропорції та промалюйте найбільші гілки. Не треба зображати окремі листки, коли ви дивитесь на дерево здалеку, то листків не видно.

Демонстрація дерев та розповідь про окремі дерева.

( Діти підготували розповідь про дерева та їх малюнки)

    Тополя. Віти цього дерева тягнуться вгору, прилягаючи до стовбура, і створюють стрункий силует. Улітку листя тополі яскраво – зелене ,а восени – світло – жовте.

   Дуб.  Стовбур товстий і нерівний, розширений донизу. Гілки ростуть убік, створюючи кулястий силует. Восени листя має темно – коричневий колір.

  Ялинка. Загальним виглядом нагадує трикутник. Гілки ростуть ярусами, симетрично. Ближче до землі вони масивніші.

   Береза. Красу берези оспівано в багатьох піснях і віршах. У неї білий рівний і гнучкий стовбур, де – не – де з темними плямами. Кучеряві, тонкі віти утворюють красивий силует дерев. Восени листя берези жовтогаряче.

( Виконується робота під музику П. Чайковського «Пори року» для створення емоційного настрою).

6. Аналіз і оцінювання малюнків. Підсумок.

 -Подивіться уважно на свої малюнки. Пейзаж виконаний на контрастному чи нюансному фоні? Чому ви так вважаєте?

 

 

 

 

 

Комунальний заклад «Харківська загальноосвітня І – ІІ ступенів             школа-інтернат № 14» Харківської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Споріднені кольори. Кольорові відтінки. Колірний нюанс, контраст. «Осінь золотиста барвами горить».

 

 

 

 

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 План-конспект уроку

                                                                          образотворчого                          мистецтва,

                                                                                                 проведеного у 3 класі

                                                                                                           Яковенко Т.І.

 

 

2017

doc
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
1222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку