Урок "Спосіб життя і здоров'я"

Про матеріал

Конспект уроку-тренінгу на тему "Спосіб життя і здоров'я" з предмету основи здоров'я для учнів 5 класу.Конспект виконаний згідно вимог та містить цікаві вправи та завдання.

Перегляд файлу

НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с.Лучинчик

 

 

 

 

 

 

Урок-тренінг:

«Спосіб життя і здоров'я»

 

 

Основи здоров'я

5 клас

 

 

 

 

Вчитель: Редько В.О.

 


Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя, сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров'я; вдосконалити навички аналізу, вміння працювати в групах, оцінювати інформацію; виховувати почуття відповідальності за збереження здоров'я.
Обладнання: папір формату А2, клейкі папірці, кольорові фломастери, маркери чорного кольору.

Хід заняття.

Для проведення тренінгу з класу потрібно забрати зайві парти, стільці розставити по колу. Тема заняття записана на дошці.

Повідомлення теми і мети тренінгу:

Найцінніше для людини,

Для дорослого й дитини –

Це здоров'я, знає кожен.

Ми його поліпшить можем,

Мусим добре берегти,

Бо як згубиш – не знайти.

Стан здоров'я населення України викликає серйозне занепокоєння. Майже 90% дітей та підлітків мають певні відхилення, понад 50% студентів та призовників мають незадовільну фізичну підготовку. Щороку зростає кількість молодих людей, що вживають наркотики. На сьогоднішньому занятті ми спробуємо дати відповідь на наступні запитання: що таке здоров'я? Від чого воно залежить? Як його зберегти?

Знайомство.

Я пропоную  вам назвати своє ім'я і продовжити речення :
 « Для мене здоров»я це…»

Правила. Вся наша діяльність тим чи іншим чином підпорядкована певним правилам. Нам потрібно створити власні правила для роботи. Зараз я роздам вам клейкі папірці. Напишіть, будь ласка на кожному папірці якусь умову, за якої вам комфортно працюватиметься. Приклейте папірці вздовж сонечка. Кожен презентує свої правила, вони приймаються іншими членами групи і записуються на окремому аркуші.

Очікування.

Правила роботи ми прийняли. А що ви чекаєте від нашої сьогоднішньої зустрічі?
Очікування учасників записуються на клейких папірцях у вигляді хмаринок, котрі на плакаті закривають зображення сонця.

Основна частина.

1)Вступне повторення. Гра «Асоціації»-прямокутник до терміну «здоров'я» (синоніми, антоніми, прикметники, дієслова)

2)Робота в групах. Учні об’єднуються в групи (сонце і вода). А тепер давайте спробуємо створити „модель” здорової людини. У кожної групи є фломастери, папір, скотч. Вам потрібно за допомогою підручних засобів зобразити, якою має бути здорова людина. Це можуть бути малюнки, схеми, записи, котрі потрібно буде пояснити.

3) Захист „моделей здоров'я”.

4) Обговорення:

 – А зараз подаруйте свою „модель” сусідній групі. Будь-яку хорошу річ дуже легко зіпсувати. Карієс нищить чудову усмішку, образа вбиває хороший настрій. Завдання груп полягає в тому, щоб маркерами чорного кольору зіпсувати „модель здорової людини”, створену вашими друзями, використовуючи знання про хвороби, шкідливі звички, різні несприятливі чи небезпечні чинники.

5)”Презентація” зіпсованих моделей.

6)Обговорення:
- Які почуття у вас виникли, коли команда однодумців створювала модель здоров'я?
- А що ви відчули, коли інша команда псувала створене вами?
- Що кожен з нас може та повинен зробити для збереження і зміцнення власного здоров'я?

7) Руханка: Учні закривають очі. (Звучить спокійна заспокійлива музика.) Вчитель розповідає про найкращі в світі почуття. Учні   намагаються  відтворити в уяві те, про що розповідає вчитель. Після закінчення розповіді вчитель відтворює раптовий удар, що спричиняє стрес у дітей.

- Діти ви відчули стрес. Отак і життя приносить нам різні несподіванки. Та й здоров'я наше не металеве. Тому для життя завжди потрібно себе підготувати. А для того щоб боротись з усіма подарунками нашого життя ми змушені мати міцне здоров'я

8)Створення „квітки” умов для підтримання здорового способу життя.
- На пелюстках квітки записані умови, необхідні для підтримання здорового способу життя:

• Висока рухова активність без примусу.

• Збалансоване харчування.

• Сприятливий психологічний клімат в сім’ї, школі, суспільстві.

• Творча активність.

• Повноцінне сімейне життя.

• Високоморальне ставлення до довкілля, людей, самих себе.

• Відмова від шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю, наркотиків).

Виберіть серед них найважливіші. Чи легко це зробити? Чому?
Оскільки кожна з цих умов є необхідною, всі вони рівноцінні, тож давайте розмістимо їх по колу у вигляді квітки.

Підведення підсумків заняття.

- У першому посланні апостола Павла до Корінфян сказано: „Чи ви не знаєте, що ви храм Божий, і Дух Божий живе у вас? Якщо хто зруйнує храм Божий, того покарає Бог, тому що храм Божий святий, а цей храм – ви”.

- Як узгоджуються ці слова апостола Павла з метою нашого заняття?

- Кожен з нас сьогодні щось зрозумів, чомусь навчився, чимось зацікавився. Давайте спробуємо висловити свою думку про заняття.

Прощання.

Кожен з нас сьогодні щось зрозумів, чомусь навчився, чимось зацікавився. Чи справдились ваші очікування щодо нашої сьогоднішньої зустрічі? Якщо так, зніміть з плаката хмарку, де ви записували свої очікування. Якщо зовсім не справдились, лишіть її на місці, а якщо справдились частково, прикріпіть свій листочок на краю плаката. На малюнку з’явилося усміхнене сонечко. Щоб сонячно і радісно стало у кожного в душі, давайте візьмемося за руки і побажаємо своєму сусіду щось хороше.


 

 

 

 

 

 

Найцінніше для людини,

Для дорослого й дитини –

Це здоров'я, знає кожен.

Ми його поліпшить можем,

Мусим добре берегти,

Бо як згубиш – не знайти.


 

doc
Додано
14 липня 2018
Переглядів
2444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку