Урок «Спостереження за словами з ненаголошеними голосними, у яких вимова не повністю відповідає написанню»

Про матеріал

Ознайомити учнів з літературною вимовою ненаголошених голосних звуків; формувати навички правильної вимови голосних е, и, о в коренях слів.

Розвивати увагу, спостережливість.

Виховувати любов до природи; милосердя

Перегляд файлу

Урок №18

Тема. Спостереження за словами з ненаголошеними голосними, у яких вимова не повністю відповідає написанню

Мета. Ознайомити учнів з літературною вимовою ненаголошених голосних звуків; формувати навички правильної вимови голосних е, и, о в коренях слів.

Розвивати увагу, спостережливість.

Виховувати любов до природи; милосердя

Обладнання.

 

ХІД РОБОТИ

 

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1. Перевірка домашнього завдання (с. 28, вправа 72)

– Прочитайте виділені слова і назвіть наголошені склади. Поставте до них питання.

– Прочитайте загадку. У якому з речень ви знайшли слово-відгадку.

2. Хвилинка каліграфії

д дв де од

двері дерево вода

– У якому слові один голосний звук вимовляється не чітко, є розбіжність між вимовою звука і написання букви?

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

– Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за словами з ненаголошеними голосними, у яких вимова не повністю відповідає написанню.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Робота за підручником (с. 28-30)

1) Поетична хвилинка

Вправа 73

Учні читають вірш Миколи Сингаївського.

– Що намалював художник?

– Чи можна сказати, що художник любить природу?

– Як ви розумієте зміст останнього речення?

Учні записують виділені слова, позначають наголос.

– Вимовте наголошені звуки.

2) Опрацювання правила с. 29

3) Вправа 74 (Усно)

Учні читають слова. Правильно вимовляють голосні звуки в ненаголошених складах. Роблять висновок про правила вимови ненаголошених голосних [е] та [и].

4) Вправа 75

Прочитайте пари слів. Правильно вимовляйте ненаголошені голосні [е] та [и] в словах.

– Якою буквою позначено ненаголошений і наголошений звук [е]?

– Якою буквою позначено ненаголошений і наголошений звук [и]?

– Як же дізнатися, коли яку букву писати?

– Спишіть пари слів у зошити, не забудьте поставити наголос.

5) Вправа 76

Учні називають предмети, зображені на перших двох малюнках. Записують їх назви у стовпчик. Якщо не знають яку букву писати – пропускають, залишивши для неї вільне місце.

У другий стовпчик записують назви предметів з третього і четвертого малюнків.

– Зверніть увагу на слова другого стовпчика і поясніть, які ж букви потрібно писати у словах першого стовпчика. (Серпи – серп, гриби – гриб: яку букву пишемо у назві одного предмета, таку напишемо і у назві багатьох таких предметів)

– Складіть зі словами серпи і  гриби речення і запишіть їх.

Учні читають і запам’ятовують правило, с. 29.

Фізкультхвилинка

6) Вправа 77

Учні читають слова першого стовпчика, чітко і правильно вимовляють голосні звуки у ненаголошених складах. Називають слова другого стовпчика, які допомогли вибрати потрібну букву.

Списують слова першого стовпчика, вставляють пропущені букви і підкреслюють їх.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

1. Робота над скоромовкою

Купив бегемот бегемотикам ботики

– Прочитайте вголос скоромовку, правильно вимовляючи голосні звуки.

– Які голосні у ненаголошених складах вимовляються чітко? Які не чітко?

2. Добір заголовка до тексту

– Послухайте текст. Доберіть до нього заголовок.

Настав теплий весняний ранок. На вершечках дерев заграло яскраве проміння сонця. Від дерев на дорозі лягли довгі тіні. Повіяв вітерець. Зашелестіли збуджені листочки. Над річкою і полем повився легенький туман. Прокинулися птахи. Жайворонок піснею зустрічає день.

– Які слова з ненаголошеними [е] та [и] ви запам’ятали?

3. Робота над загадкою

– Відгадайте загадку. Зробіть звуковий аналіз слова-відгадки.

Хто співає на паркані у червоному жупані? (Півень)

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ.

– Як вимовляються голосні звуки в наголошених складах? Наведіть приклади.

– Як вимовляються ненаголошені [е], [и]? Наведіть приклади.

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Повторіть правила на с. 28-29, виконайте вправу 78 на с. 30.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балеско Ольга Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 серпня 2018
Переглядів
815
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку