Інтеграція англійської мови в урок. Проведення уроку англійською мовою. Можливе використання в умовах впровадження елементів групової роботи, критичного мислення. Реалізація основних наскрізних вмінь та розвиток провідних компетентностей. Діяльнісний підхід
Кулічук Ганна Миколаївна, учитель історії
Русанівського ліцею м.Києва
Урок в 10 класі
Тема: США у 20-30 роках
(The USA in 20-30 years of the 20th century. After the First World War) Необхідні знання та вміння для проведення заняття:
Наслідки Першої світової війни та особливості повоєнного стану, зовнішньополітичних стратегій основних геополітичних гравців; усвідомлення суперечностей щодо моделі системи міжнародних відносин за підсумками Великої війни (володіння англійською мовою на рівні А2).
Під час уроку реалізуються елементи нового державного стандарту:
- ключові компетентності: інформаційно-комунікаційна, вільне володіння мовою, здатність спілкуватись, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;
- наскрізні вміння: висловлення власної думки, логічно обґрунтовувати позицію, здатність співпрацювати з іншими людьми;
Методика: навчання за учнівським запитом; використання демократичної моделі
навчання - створення комфортної атмосфери, розвиток соціальних навичок;
- асоціативний кущ та мозковий штурм; - елементи групової роботи (в парах) та елементи дискусії (діяльнісний підхід).
Необхідний мінімальний час для проведення: до 40 хвилин.
Мета уроку: проаналізувати повоєнне становище США і її подальший розвиток; сформувати уявлення про основні риси соціально-економічного та політичного життя; систематизувати основні уявлення щодо основних рис змін, їх можливість практичного застосування для держави сьогодні.
Продемонструвати учням (на прикладі різних форм організації роботи) необхідність розвитку комунікативних, креативних навичок, умінню інтеграції своїх знань для розвитку soft skills.
Ключові питання:
1. Повоєнне становище США, її перспективи.
2. Основні риси від "процвітання" до "депресії" в соціально-економічному, політичному житті та шляхи подолання негативних наслідків-побудова «нового курсу».
3. Розуміння методів виходу з кризи у США та їх актуальність сьогодні.
Необхідні матеріали: ноутбуки/планшети, онлайн платформа в гугл з jamboard. Словник лексичних одиниць: in an economy plagued with - економіка, що страждає від...
few opportunities - кілька можливостей unemployment and low productivity - безробіття й низька продуктивність reduce from - відмовитись від...
prosperity - процвітання (добробут)
to seek income by any way possible - шукати дохід будь-яким способом
The great Depression - Велика Депресія brought a decline - принесла спад
waige/salary - платня growth of the market economy, internal stability - ріст ринкової економіки, внутрішня стабільність
Involve - включає offer guarantees which are acceptable - запропонувати прийнятні гарантії overproduction(glut) - перевиробництво
Хід уроку:
1.Актуалізація знань (асоціативний кущ) (2хв). Ознайомлення учнів із таблицею «Я знаю/що хотів би дізнатись» (враховуючи післявоєнне становище США)
Учитель: Наведіть перші асоціації щодо США +акцент на поч.19 ст. (You can use your knowleges about the USA. Try to refresh it. Which associations will be able to discrabe the USA as a country?). Запис асоціацій на стікерах/ дошці /гугл платформі
2. Вивчення нового матеріалу
2.1."Збери до купи". Вправа "варіації" (1хв).
Учитель: Сформулюйте твердження, використовуючи слова: (групова робота - 15учнів) першість, посилення, повоєнне, причини...(індивідуальне). Gather togather. "Variations". Try to combine the main words: primacy, improve, post-war (personal task)
2.2. Приклади післявоєнної першості на представлених слайдах (групова робота15учнів). Учитель: оберіть, що із запропонованого характеризує США (фронтальне опитування)
- правильно "Хлоп" (плеск долонь). Choose the correct statments. If it right you will "clap" Зверніть увагу на характеристику основних курсів США: робота з документами (роздатковий матеріал). Які періоди, на вашу думку, описано в історії США?
Зі спогадів очевидиці… Дороті Дей згадувала, як чоловіки приходили до благодійних пунктів католицького робітничого руху "по одяг, черевики, шкарпетки чи плащ": "Коли в нас нічого не залишалося, ми казали: "Посидьте, випийте кави. Візьміть сендвіч". Кави ми варили дедалі більше" (https://www.istpravda.com.ua/articles/2021/10/27/160370/)
Чарльз Буковскі в частково автобіографічному романі «Сендвіч із шинкою». Поруч із бідністю, безробіттям, пияцтвом та іншими ознаками занепаду він описує й таке: «Щосереди батьки ходили до кінотеатру. Там розігрували лотерею, і вони сподівалися виграти трохи грошей» (https://www.prostranstvo.media/ob-iednannja-ta-pristosuvannja-jakkrizi-ostannogo-stolittja-vplivali-na-kulturu/)
З послання К. Куліджа до конгресу( 4 грудня 1928 р.) «Час скромного існування минув і настав час розкошування. Зростання попиту в країні і збільшення торгівлі за кордоном сприяють розширенню виробництва. Стан справ у країні радує й дає підстави оптимістично дивитись в її майбутнє».
2.3. Хмара слів, що відповідає темі уроку.
Учитель: основні етапи, з якими ознайомимось наведені в хмарі тегів.
Учитель: Ви мали випереджальне завдання переглянути відео (елемент перевернутого класу). Перейдіть за посиланням: jamboard та запишіть риси, що характеризують просперіті та депресію. Твердження, що схожі по змісту, збираємо до купи. (Робота з гугл платформою jamboard, 5 хв).
Повторення завдання учням: Attention please. Which pictures we can create in our imagination if we talk about political course: prosperity and depression. You should to use the platform. Write properly the сorrect characteristics of two courses. Use stickers for that at the platform. You have 2 min. ( you have to gather a few stickers if it have the same idea-during 3 min.) 2.4. Криза перевиробництва (робота зі слайдами).
Учитель: У чому небезпека для власника/робітника? (запис/обговорення ідей, 2хв). Нагадую про 2 шляхи перетворень: стресові/різкі зміни... і...
Прогнозована відповідь: Зміни потрібні шляхом упровадження реформ. З якої сфери життя потрібно розпочати, щоб усі зміни відбулись централізовано? Pay attention. Look at the board with presentation. Folks we have some reasons of overproduction (glut). What problems we are going to have for employeers and staffs. Could you present your tips. Change....we know two ways. Could you tell me? ( Which part of our life style we have to recover firstly?) 2.5. Риси "Нового курсу" (робота зі слайдами)
Учитель: Чому дані заходи впроваджено? (обговорення в парах, 5хв) Why the goverment use the change in the ways wich we see? 3. Рефлексія (7 хв).
Учитель: Виділіть основні риси, які є актуальними та можна застосувати сьогодні...We have some statements and you will have to desribe the method which in your opinion fits to present day...
Повертаємось до символічної таблиці: «Я хотів би дізнатись (я дізнався)» Що я почув...і що далі... і де я зможу застосувати отримані знання…
We are going to come back to our table. Answer me, please. Where І will be able to use our knowleges. Which tips of courses could be alive now. Will it work for us?which metod it will be?
4. Домашня робота: обрати рису «Нового курсу», що можливо було б «апґрейдити» й застосувати в сучасній Україні (або створити Мем ).