Урок " Статеві клітини. Запліднення"

Про матеріал
8 клас.Тема 12. Розмноження та розвиток людини. Урок " Статеві клітини. Запліднення"
Перегляд файлу

Урок

Тема: «Статеві клітини та запліднення»

Мета:

  • освітня: ознайомити учнів із будовою статевих клітин, процесом запліднення;
  • розвиваюча: розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв’язки між будовою біологічних структур та особливостями їхнього функціонування; роботи в групах за завданням вчителя,відкритість до різноманітності думок;
  • виховна: на прикладі процесів збереження та реалізації спадкової інформації виховувати розуміння єдності всіх біологічних процесів у живих організмах та важливості цих процесів для існування життя.

Очікувані результати: учні характеризують процеси мейозу в еукаріот; порівнюють процеси мітозу та мейозу; оперують термінами: мейоз, гамети, гаметогенез, запліднення. Наводять приклади будови статевих клітин та процесу запліднення в еукаріот; роблять висновки про визначну роль гамет для передачі генетичної інформації від батьків до потомства.

Основні поняття та терміни: мейоз, гамети, яйцеклітини, сперматозоїд, гаметогенез, запліднення, зигота.

Обладнання й матеріали: таблиці: «Будова сперматозоїда»,«Будова яйцеклітини»,«Мейоз», «Сперматогенез», «Овогенез», підручник Біологія:підручник для 8 класу, загальноосвіт. навч. закл./ В.І. Соболь.-Кам’янець-Подільський:Абетка, 2016.

Компетентності, які формуються в учнів: вміння вчитися впродовж життя, спілкуватися державною мовою, соціальна, комунікативна, здоров’я зберігаюча, наукова, інформаційно-цифрова.

Структура уроку

І. Актуалізація (Виклик)

 1.1.Зацікав і здивуй 2 хв.

 1.2. Мотивація навчальної діяльності 2 хв.

 1.3. Представлення теми уроку й очікуваних результатів 3 хв.

ІІ. Побудова знань (Осмислення) 28 хв.

ІІІ. Консолідація (рефлексія)

  1. Підбиття підсумків уроку 3 хв.
  2. Оцінювання результатів уроку 5 хв.

ІV. Домашнє завдання 2 хв.

Хід уроку

І. Актуалізація (Виклик)

 1.1.Зацікав і здивуй.

В давньому східному трактаті «Гілки персика» є таке визначення кохання:

Три джерела мають потяги людини

Душу,розум і тіло.

Потяги душ народжують дружбу.

Потяги розуму народжують повагу.

Потяги тіла народжують бажання.

Поєднання трьох потягів народжують кохання.

На мій погляд, людині в житті повинно щастити тільки в трьох випадках: від кого народитися,у кого вчитися і з ким одружитися,щоб народжувати дітей. Відомий письменник Ф.Крівін, з властивим йому гумором, вивів таку формулу кохання: «Кохання – це таке явище, яке скорочуючи життя кожної людини окремо, продовжує його людству в цілому».

  • Але що таке «життя людини»?
  • Як можна назвати його інакше?
  • З чого воно починається? (Мозковий штурм)

Спробуємо обговорити ці питання на нашому уроці.

 

1.2.Мотивація навчальної діяльності.

 Для активізації в пам’яті учнів вже наявних знань, осмислення того, що вони вже знають з теми: «Збереження та реалізація спадкової інформації» та підготовки учнів до розуміння нових ідей можна використати один із методів графічних організаторів – асоціативний кущ. Учням пропонується: записати всі слова по згаданій темі, які спадають їм на думку не оцінюючи їх. Під час запису зв’язок між словами необхідно позначити прямими лініями. По закінченню роботи вчитель пропонує кільком з учнів представити свої результати  (Опорні слова). На приклад:

      Мейоз

  Сперматозоїди     Яйцеклітина

 

    Статеві клітини та запліднення

 

  Розмноження     Статевий акт

 

     Жіноча та чоловіча стать

 

Далі вчитель пропонує учням використати метод «Лінія цінностей», і дати відповідь на запитання:

В одному з залів Музею мистецтв в Бостоні висить картина Гогена. Що зобразив художник на своєму полотні? Сам Гоген казав так: «Унизу праворуч спить немовля. Поруч сидять жінки . Людина зриває плоди. Завершує сюжетну лінію картини покірна фігура старого,  який замислився про смерть. В лівому куті картини художник намалював три знаки запитання, що і є назвою картини…» (Звідки ми прийшли? Хто ми? Куди ми йдемо?)

  • А як би  назвали її ви?

 

1.3Після закінчення обговорення вчитель оголошує тему та очікувані результати уроку. Як ви вважаєте, ця тема важлива для вивчення? Поясніть чому(Мультиголосування).

 

 

ІІ. Побудова знань (осмислення)

 

2.1 Ви сидите за столами на яких лежать картки з номерами, їх називають «менеджмент». Візьмить картки зі столу навпроти свого номера («Статеві клітини», «Запліднення», «Гаметогенез», «Мейоз») і згідно цих карток об'єднайтесь у групи. (учні створюють групи та сідають за відповідні столи). Ви зараз проведете мінідослідження по темі ваших карток за завданнями, що спроецировані на дошці (Робота в малих групах за дидактичними завданнями).

Група 1«Статеві клітини»-Будова статевих клітин. Чим пояснити розміри, особливості будови жіночих і чоловічих статевих клітин? Який набір хромосом вони мають? Чому?

Група 2«Гаметогенез»-Гаметогенез, його види. Періоди гаметогенезу, його особливості при сперматогенезі та овогенезі.

Група 3 «Мейоз»- (Повторення матеріалу попереднього уроку)

Група 4 «Запліднення» - Встановити риси подібності між розвитком зародка людини та зародком інших хребетних.

 Можна використовувати матеріал підручника §29, 30 або знайти матеріал, якого не вистачає, в Інтернеті за допомогою телефонів. Виступи доповніть малюнками, схемами, таблицями та ін. за допомогою матеріалів на ваших столах. Ви самі за столом визначте, хто буде зчитувати інформацію, хто записувати, малювати; хто підведе підсумки, а хто виступатиме. Але я хочу, щоб кожна група в кінці сказала, як усі ці терміни зв'язані між собою. Вам на роботу -13 хвилин.

 

2.2 Звіт груп. (вони використовують планшет із магнітами для звіту – кріплять свої малюнки, записи - озвучують їх. Підсумовують, як зв'язані між собою всі згадані поняття. (Вчитель вислуховує думки та підводить підсумки – все це сприяє продовженню роду і збільшенню спадкових відмінностей)

 

ІІІ. Консолідація (рефлексія)

3.1Гра «Розумники та розумниці». Ви отримали дві частини завдання. Знайдіть вірне співвідношення запитання і відповідей, та розв’яжіть тест. (По черзі учні кожної команди з номерами 2 виходять і з’єднують дві частини завдання на картках або дошках)

Запитання

Відповіді

1.Які клітини приймають участь у безстатевому розмноженні?

А)Зигота;

2. Як називаються жіночі статеві клітини?

Б)Соматичні;

3.Як називається запліднена яйцеклітина?

В) У яєчниках;

4.У яких клітинах знаходиться гаплоїдний набір хромосом?

Г) У гаметах;

5.Де проходить   утворення сперматозоїдів?

Д) У матковій трубці;

6.Де відбувається запліднення?

Є) У сім’яниках;

 

Ж) Яйцеклітинах.

Вчитель разом з учнями перевіряє правильність виконання завдання.

3.2Вчитель: на планшетах вислови великих людей, прошу вас піднятися із за столів і встати під тими висловами, які вам більше подобаються та пояснити чому.

Сократ.

Я знаю тільки те, що нічого не знаю, але інші не знають і цього.

 

Арістотель.

Розум полягає не лише в знанні, але й умінні дослідити знання на ділі.

 

Мольєр.

Як приємно знати, що ти щось узнав.

 

Конфуцій.

Вчення без роздумів марне, але й роздуми без навчання небезпечні.

 (шкала думок)

3.3Оцінювання результатів уроку.

Вчитель :вправа «Плюс-Мінус -Цікаво», або «Мікрофон»

  • Що вам дала сьогоднішня зустріч?
  • Чи з’явилися у вас під час зустрічі нові думки? Які саме?
  • Як вплинула на вас опрацьована інформація?
  • З яким настроєм працювали, чи задоволені своєю роботою?
  • На скільки комфортно працювалось в групі?
  • Як оцінюєте свою работу?

Вчитель:Підсумкова оцінка складається з оцінки за работу в групах, індивидуальну активність.

IV. Домашнє завдання.

 Опрацювати §63c.277;64с. 279-280 підручника. Завдання «Біологія+Фізика» с. 278. Якщо вас зацікавив матеріал уроку, напишіть невеличке ессе, де опишіть своє ставлення до розглянутих питань.

 Якщо у вас виникнуть запитання по темі зустрічі напишіть мені на електронну пошту: profesor _ _ @ukr. net

 

 

 

 

 

 

 

КВНЗ КОР « Академія неперервної освіти»

 

 

 

 

Розробка уроку біології у 9 класі по темі:

« Статеві клітини та запліднення».

 

 

Підготувала:

слухач курсів підвищення  кваліфікації,

вчитель біології

Васильківської ЗОШ І-ІІІ ступенів  №7

Єгорова Наталія Вячеславівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2018 р.

docx
Додано
12 жовтня 2021
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку