Урок образотворчого мистецтва
5 клас
Тема: Стилізація в декоративній композиції
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: декоративне малювання
Мета:
- формування знань про стилізацію в образотворчому мистецтві;
- формування умінь та навичок виконання зображення стилізованих природних форм;
- розвиток творчої уяви в техніці декоративного малювання;
- розвиток пізнавальної і творчої активності;
- розвиток дрібної моторики і точності руху рук;
- розвиток акуратності і графічних навичок.
- виховання інтересу до декоративного малювання;
- виховання в учнів естетичних смаків та почуття прекрасного.
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Обладнання і матеріали до уроку:
для учнів: альбом, олівець, пензлі, фарби, вода, гумка;
для вчителя: комп’ютер, екран, проектор, відеоролик «Символ риби в країнах Далекого Сходу», презентація «Стилізація природних форм», фото золотої рибки, записи музичних творів та фізкультхвилинки, дошка, крейда, конспект уроку.
Хід уроку:
1. Привітання
2. Організаційний момент
3. Основна частина уроку
Визначення понять декоративне малювання, стилізація.
Слово «декоративний» (фр. decoratif) означає «призначений для прикрашання». Люди з давніх часів намагалися прикрасити все навкруги. Вони оздоблювали різноманітними візерунками своє житло, предмети побуту та одяг.
У декоративної композиції, зокрема й в декоративному малюванні важливу роль відіграє те, наскільки творчо художник може переробити навколишню дійсність і внести в неї свої думки та почуття, індивідуальні відтінки. Це й називається стилізацією. Простіше кажучи, стилізація – це декоративне узагальнення і підкреслення особливості об’єктів творчості за допомогою ряду умовних прийомів. Можна спростити або ускладнити форму, колір, деталі предмету, а також відмовитися від передачі об’єму.
Оточуюча нас природа є прекрасним об’єктом для художньої стилізації. Один і той же предмет можна вивчати і відображати нескінченну кількість разів, постійно відкриваючи нові його сторони. Тобто, один і той же мотив може бути трансформований по-різному: близько до натури, або як натяк на неї, асоціативно. Проте слід уникати занадто натуралістичного трактування або крайнього схематизму, який би позбавив об’єкт впізнаваності. Можна брати одну ознаку природної форми та робити її домінуючою, при цьому форма об’єкта змінюється в сторону характерній рисі так, що набуває символічності.
Перегляд презентації «Стилізація природних форм».
Наші предки першим зображенням тварин надавали магічного значення, та й в сучасному світі багато представників флори і фауни є символами чогось дуже важливого для людини. Тому сьогодні ми будемо стилізувати золоту рибку, яка в багатьох країнах Далекого Сходу та Азії є символом достатку та процвітання. Наприклад, у Китаї майже в кожному домі можна побачити зображення рибки, статуетку, а то й акваріумну золоту рибку для залучення багатства та благополуччя.
Ось і наші малюнки я сподіваюсь вийдуть вдалими, прикрасять ваші домівки та принесуть вам удачу.
Перегляд відеоролику «Символ риби в країнах Далекого Сходу»
4. Самостійна робота учнів. Музичний супровід: прослуховування заспокійливої мелодії (Китай) https://www.youtube.com/watch?v=yuNhOFrWuDI
Починаючи роботу, важливо виявити найбільш яскраво виражені особливості форми рибки. Передусім, детально вивчити будову рибки, зовнішній вигляд, розташування та форму луски, її забарвлення, бо це й будуть ті природні риси об’єкту, які дають можливість їх декоративного перетворення.
Роблячи ескіз, нам потрібно згадати, що золота рибка має пишний хвіст та плавці. Спочатку малюємо контур рибки у вигляді загостреного з боків овалу, залишаючи місце для плавців і хвоста.
Лусочки рибки ми чергуємо за кількістю та розмірами.
Домальовуємо інші деталі, попередній малюнок готовий.
Фізкультхвилинка
Закінчуємо малюнок в кольорі.
Декоративне малювання дозволяє перетворювати природне забарвлення об’єктів творчості, грати на контрастах та використовувати кольорові сполучення, які рідко зустрічаються в навколишньому середовищі. Сьогодні ми обираємо зелений та червоний кольори, відокремлюємо деталі рибки за допомогою відтінків червоного.
Ось таку красиву рибку ви принесете додому і, можливо, вона дуже гарно прикрасить вашу кімнату.
5. Підсумок уроку.
Виставка робіт учнів. Оцінювання завершених робіт.
6. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»:
7. Домашнє завдання: дізнатися, які ще представники тваринного світу мають символічне значення для людини.
8. Прибирання робочих місць.
Урок розробила Вишневська Софія Олександрівна, вчитель мистецтва Ірпінської СЗОШ І-ІІІ ст. з поглибленим вивченням економіки та права №2