Тема: Сторінка письменника. Тарас Шевченко.
Мета: Продовжувати ознайомлення учнів із життям і творчістю
Т.Г.Шевченка;удосконалювати навички читання віршованих
творів;збагачувати словниковий запас;розвивати знання учнів
про дієслово;формувати вміння розпізнавати дієслово в усному
і писемному мовленні; розвивати спостережливість.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Обладнання: набір смайликів, картки для словникової роботи ,
тлумачний словник,мікрофон,комп'ютер,телевізор.
Хід уроку
I.Організаційний момент
Ось вже дзвоник пролунав.
Він сигнал нам всім подав.
Тож і ми часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
ІI.Мовленева розминка
Звукова розминка
Вітерець у лісі - ш-ш-ш,
Повзе вуж у траві – с-с-с,
Прилетів жук – ж-ж-ж,
Заспівав комарик – з-з-з.
Робота над чистомовкою
Чи то лис, чи то ліс,
Чи то кинь, чи то кінь,
Чи то кит, чи то кіт,
Звуки плутати не слід.
Гра «Склади слово»
Завдання: з букв склади слова-дієслова
Перекликались( кликали,перекликали,лились…..)
III.Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні ми на уроці продовжимо ознайомлюватись із чудовим, талановитим поетом,гравером,живописцем,прозаїком,драматургом.
Розгадай ребус
Т а р а с Ш е в ч е н к о
23 1 21 1 22 29 7 3 28 7 18 15 1
Прочитай акровірш
Ти мусиш нам співця назвати,
Адже умів лиш він один
Рабів німих так захищати.
А хто так оспівав ,як він
Садок вишневий коло хати?
1.Робота з підручником
Вправа1 с 61
Прочитати.
Словникова робота
Гравер – майстер,що вирізує зображення на дереві,
металі,камені.
Живописець – художник,який талановито використовує у
своїй творчості художні твори.
Прозаїк – письменник,що пише прозою.
Драматург – письменник,що створює драматичні твори,
Твори,призначені для вистав.
Записати їх в алфавітному порядку.
Розглянути інфографіку. Скласти 5 запитань і поставити їх одноклассникам і однокласницям.
- Що нового дізналися про Т.Шевченка?
Конкурс віршів Т.Г.Шевченка «Диктор»
Читання віршів дітьми.
Фізкультхвилинка «Ми - українці»
2.Вправа 2 с 62
- Зараз ми з вами прочитаємо уривок балади «Причинна».Це романтична баллада Т.Шевченка, написана орієнтовно в 1837 році в Петербурзі. Один з ранніх творів. В основі балади вкладена легенда про чисте й світле кохання, розлуку і трагічну загибель закоханих – мотив типовий для народних пісень.
Словникова робота
Знайти тлумачення цих слів у словнику
Балада - це лірико-епічний пісенний твір з гостро драматичним сюжетом
Пейзаж - це жанр в образотворчому мистецвтві, в якому об'єктом зображення є природа
Уривок- відірвана частина чого- небудь .
Прочитай назву балади
5.гне |
9.кий |
|
2.ве |
|
1.Ре |
6.Дніпр |
8.ро |
3.та |
7.ши |
|
4.сто |
Прослуховування пісні «Реве та стогне Дніпр широкий»
Виразне читання уривка вчителем.
- Що відчуваєте? Що уявляєте?
- З якою інтонацією читається уривок?
- Прочитайте тільки дієслова.
- Поясніть їхнє значення.
- Як дієслова допомагають створити настрій у читача?
Читання учнями.
Прочитати вірш спочатку повільно,чітко, а потім швидше.
- Чи вдало підібрані слова за звучанням? Чому?
(Поети добирають слова не лише за змістом, а й за звучанням. Це називають звукописом)
- Які слова допомагають уявити Дніпро живою істотою? Чому?
- Із чим автор порівнює місяць? Чому?
3.Вправа 3 с 62
Записати вірш реченнями за зразком. Порівняй уривок поезії і свій текст.
IV.Підсумок уроку
Вікторина «Біографія»
- Коли народився Т.Г.Шевченко?
- Де народився? В якому селі?
- В якій сім'ї?
- Скільки дітей було в сім'ї?
- Ким працював?
- Яка є відома збірка українського поета?
- Де похований?
- Чого вчать вірші Т.Г.Шевченка?
- Які пісні знаєте на слова Т.Шевченка? Сучасні.
Прослуховування пісні «Думи»
V. Домашнє завдання
Вправа 4 с 62
Завдання на вибір.
Оцінювання уроку за допомогою смайликів.
Джерело:
підручник Українська мова та читання 4 клас Інна Большакова Ігор Хворостяний
htths://mala.storinka.org.
http://doshkolenok.kiev.ua/skorogovorki/319-chystomovky-ukr-movoj.html