Урок "Сторінки осені. Як тварини готуються до зими.

Про матеріал
На уроці розкривається тема про осінні зміни неживої та живої природи. Використовуються різні форми роботи: робота в групах, ігрові моменти. Відбувається інтеграція з іншими предметами.
Перегляд файлу

Урок ЯДС 2 клас НУШ

Сторінки осені. Як тварини готуються до зими

Мета: систематизувати знання учнів щодо осінніх змін в житті тварин; закріплювати знання про взаємозв’язок у системі “жива природа - нежива природа”, розвивати творчі здібності учнів, вміння знаходити інформацію з різних джерел; формувати вміння співпрацювати в групах; виховувати почуття краси, допомоги птахам, почуття товариства.

Міжпредметні зв’язки: дизайн та технології, читання.

Хід уроку

І. Організація класу. Осінь гріється в теплім промінні, усміхається сонцем згори, і малює картини чарівні, та міняє щодня кольори.

-  А яка ж сьогодні осінь розкаже нам синоптик.

ІІ. 1.Синоптик .

-  Добрий день дорогі глядачі. Прослухайте прогноз погоди на середу 28 листопада.

По всій території міста спостерігається прохолодна погода.

-  Небо ………,

-  є вітер,

-  температура повітря…… .

-  Тому бажаю вам здоров'я та успіхів у роботі .

2. Народний синоптик

-  З цього дня починалися морози. Сильний мороз в Гур’їв день розганяв всіх злих духів.

Якщо в цей день в сім’ї народжувалася дитина, то було прийнято цій родині дарувати овес або віз сіна, щоб у господаря водилися коні.

3.  Актуалізація суб’єктного досвіду.

Листопад - останній місяць осені, зимі ворота відчиняє.

До зими готуються всі. А хто саме, давайте подивимось.

4.  Гра “Хто зайвий” (робота в групах)

(зачитування по 1 відповіді) Комар, метелик, миша, бджола.

     Шпак, ластівка, окунь, ворона.

     Їжак, лисиця, ведмідь, шпак.

     Щука, сом, мураха, карась.

Сьогодні ви є представниками цих груп. Як одним словом назвати ці групи?    ТВАРИНИ

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Тема нашого уроку “Сторінки осені.Як тварини готуються до зими.”

Першим надаю слово групі “Риби”

ГРУПА “ РИБИ”

Сьогодні ми розкажемо про те, як поводять себе риби ближче до зими.

1   учень: Спосіб життя риб залежить від температури води у водоймі. В холодній воді риби менш рухливі.

2   учень: Короп, лящ, лин залягають спати в глибокі зимувальні ями які знаходяться на дні водойм, зарившись у мул. Це їхні спальні.

3   учень: Вони окутують себе слизом, щоб захиститися від мікробів. В ямах риби проводять близько трьох місяців.

4   учень: Сом прилаштовується вище зимувальних ям, на виходах з глибин.

5   учень: Риби - хижаки, такі як щука і окунь, у зимувальні ями не ховаються. вони не втрачають своєї активності.

ГРУПА “ЗВІРІ”

Ведуча:   З настанням холодів батьки купують нам шубу чи пуховик. Та особлива, більш тепла шубка на зиму потрібна не тільки людині, але й лісовим мешканцям. Звірам, що не впадають в сплячку, холодно і небезпечно гуляти в яскравому літньому одязі. Тому більшість з них напередодні зими перевдягаються. Запрошуємо вас побувати на Поліському показі мод.      (Вихід під музику)

БІЛКА. Якщо модницям колір шуби диктує мода, то нам.білкам - погодні умови, а ще щоб сховатися від ворогів- яструба та куниці.

ЛИСИЦЯ:        Колір шерсті на зиму я не міняю, однак моя шуба стала більш густішою та розкішною.

ВОВК: Я теж приготувався до зиму. Моє хутро збагатилося щільним підшерстком, стало довшим та жорстким. Тепер я можу спати прямісінько на снігу, закривши хвостом ніс та лапи.

ЗАЄЦЬ: Влітку моє хутро сірого кольору, жовтувато - рудувате з боків.А на зиму воно біліє. Тепер я можу сховатися від лисиці та вовка. А ще я похвастаюсь чорною смужкою на маленькому хвостику.

ГРУПА “КОМАХИ”

Наша група підготувала загадки про комах. Уважно послухайте та відгадайте.

     Хто крилатий, гарний, гожий, на красиву квітку схожий, має довгий хоботок, п’є нектар ним із квіток? (метелик)

     Його пожива - це листочки, домівка- деревце чи кущ. з’являється що травня точно поважний, симпатичний… (хрущ)

     Цей жучок яскравий і моторний спинка червона у крапочку чорну, сам симпатичний, хоча і маленький, гарний на вроду він та веселенький. (сонечко).

     Корисна комаха є, діточкам медок дає.

Полосата і мала називається …..(бджола)

     Всюди проживають, по 6 ніжок мають, можуть мати й крила. але це не пташки. дітки, відгадали?

звісно, це……(комашки)

Ведучий: Так як комашок взимку ми не побачимо, бо вони сховалися у щілинах, в корі дерев, під камінчиками, деякі загинуть, наша група створила скрапбукінг “Спогади про літо”.

-         А МИ ЗНОВУ ПОВЕРТАЄМОСЬ ДО ТАКОЇ ПОРИ РОКУ ЯК ОСІНЬ

ІУ. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=leJC7CWZw9Y

ГРУПА “ ПТАХИ”

“Легенда про вирій”

      Ведучий групи:    Колись давно, коли птахи вміли говорити, трапилась ця історія.

Одного разу в ліс прийшов Холод і став він мешканців лякати, що заморозить їх.

Зібралися птахи на раду.

-         Шпак: -Що робити? Що робити? Я боюся що загину!

-         Лебідь: - Ой, мені теж страшно. Їжі все меншає і меншає.

-         Соловей: -Я вже хриплю, горло в мене болить від холоду а без пісні я не можу.

-         Сорока: -Треба вміти жити. Вчіться у мене. Я за себе не боюся. Головне, ближче до людей перебратися. десь хліба вкраду, десь біля курей пшеницею поласую. Не біда!!!!!

-         Всі разом: -Як це вкрасти? Як це ближче до людей? Ми свій край любимо , тут будемо жити.

-         Зозуля: -Я чула, що є така пташина країна - вирій. Там тепло, їжі багато.

Летимо зі мною.

Ведучий групи: Страшно пташкам залишати рідні краї, та робити нічого.

Стали вони збиратися до подорожі. Але не всі птахи повірили Зозулі. Придбали вони теплі шубки і полетіли за Сорокою . Відтоді кожної осені одні птахи летять у вирій, а найсміливіші залишаються зимувати в наших краях.

Ці птахи відлетіли, а ми запросимо до годівниці тих пташок які залишаються.

5. Гра “ ТАК” чи “ НІ” Так чи ні - цікава гра, неї любить дітвора. Дуже просто в неї грати

ТАК чи НІ відповідати

__ Якщо пташка залишається зимувати - говоримо ТАК, якщо відлітає у вирій - НІ.

      ЛЕЛЕКА     СИНИЦЯ      ЗОЗУЛЯ    ЛАСТІВКА    ВОРОНА   СОЛОВЕЙ

      ГОЛУБ     ЧАЙКА    СОРОКА    ГОРОБЕЦЬ

              -   Чим будемо підгодовувати птахів, які залишаються зимувати?

6. ГРА “ДОСЛІДНИКИ”

Проведемо дослідження і з’ясуємо, які осінні явища відбуваються в живій природі, а які в неживій    (розподіл осінніх явищ в таблицю)

(таблиця ознак осені)

НЕЖИВА ПРИРОДА

ЖИВА ПРИРОДА

*часто йдуть затяжні дощі

* жовтіють і засихають трав’янисті

*дмуть холодні вітри

рослини

*небо вкривають сірі хмари

*птахи відлітають у вирій

*дні стають коротшими

*відбувається линяння у звірів

*знижується температура повітря

*комахи ховаються у затишні

*землю вкриває перший сніг

місця

*дозрівають плоди і насіння

*риби залягають у зимувальні ями

Чому відбуваються природні явища в житті тварин?

(ЦЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ЗМІН В НЕЖИВІЙ ПРИРОДІ)

А ЩЕ В ПРИРОДІ *продовжуються невиди ланцюги живлення в осінньому лісі.

-         У. ЛАНЦЮЖКИ ЖИВЛЕННЯ

-         УІ. РЕФЛЕКСІЯ        Мій настрі

pdf
Додано
9 червня 2023
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку