Урок №21 |
6 клас |
Тема. |
Стосунки з однолітками. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. |
||||
Мета. |
|
||||||
Навчальна: |
Ознайомити учнів із ознаками дружніх, недружніх і небезпечних компаній, відпрацювати навички протидії агресії та насиллю |
||||||
Розвиваюча: |
Розвивати вміння протидіяти психологічному тиску. |
||||||
Виховна: |
Виховувати бажання пошуку безпечних компаній і гідного прикладу для наслідування. |
||||||
Корекційна: |
Корегувати поставу та мовлення. |
||||||
Тип уроку: |
Комбіновний. |
||||||
Обладнання: |
Зошити, підручник «Основи здоров’я»; наочність. |
||||||
Епіграф уроку: «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти».
Хід уроку |
|||||||
І. Організаційний момент. |
|||||||
1. |
Всі за парти ми сідаємо, До роботи приступаємо. Щоб помилок уникати, Треба пильність розвивати. |
||||||
2. |
|
||||||
3. |
Перевірка підготовки класного приміщення до заняття. |
||||||
4. |
|
||||||
Учитель. Доброго дня, діти! Я рада бачити вас, давайте об’єднаємося в дружнє коло та привітаємо один одного.
Вправа «Привіт!». Діти стають в коло.
Учитель. Протягніть сусідові зліва праву руку, потисніть її.
Не відпускаючи праву руку, ліву руку протягніть сусіду справа, потисніть її.
А тепер давайте голосно скажемо один одному: «Привіт!».
ІІ. Нервово психологічна підготовка учнів до уроку a) «Розтирання вушних раковин і пальців рук» Мета: активізує всі системи організму. Розігріти руки, потираючи їх, помасажувати мочки вух, потім всю вушну раковину. Наприкінці вправи розтерти вуха долонями. б) «Ледачі вісімки» Мета: активізувати структури, що забезпечують запам'ятовування, підвищення стійкості уваги. Намалювати в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім по три рази: спочатку однією рукою, потім - другий, потім - відразу обома руками. |
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Відповіді на запитання
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу. |
|
Життя неможливе без спілкування з оточуючими людьми. Людям завжди потрібні підтримка та схвалення близьких і друзів. У підлітковому віці це має особливе значення. У спілкуванні з однолітками, у підліткових компаніях обговорюють спільні проблеми, із захопленням розповідають про враження від перегляду кінофільму, говорять про плани на майбутнє. Маючи спільні інтереси й захоплення, ровесники можуть разом проводити дозвілля. Підліткам важлива думка компанії однолітків. У взаємному спілкуванні підлітки вчаться розуміти одне одного, відстоювати власні думки й дослуховуватися до думок інших. Спілкуючись, підлітки часто переймають риси, а іноді й захоплення інших однолітків компанії. Вживають однакові слова, використовують схожі жести. Починають носити одяг одного стилю, слухати ту саму музику, що й інші. Прикладом для наслідування можуть стати відомі люди: актори, співаки, спортсмени, історичні особи. При цьому може відбутися захоплення зовнішньою стороною успіху. Здається, що вони легко досягли успіху. Але варто пам’ятати, що шлях до успіху це не тільки й не стільки призи й нагороди, квіти й посмішки, а постійна наполеглива праця, самоконтроль і впевнена поведінка. Обираючи приклад для наслідування, кожен робить свій вибір сам. Цей вибір може вплинути на здоров’я людини, розвиток її особистості. Завжди треба обміркувати, чи варто наслідувати звички людей, яких зустрічаєш або бачиш на екрані телевізора. Кожен сам визначає, яким бути. Слід удосконалювати власний характер. Завжди бути ввічливою, відповідальною, доброзичливою людиною.
Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній Найближче оточення — близькі, учителі, друзі, товариші в класі та у дворі — найбільше впливає на підлітків. У підлітків часто з’являються нові захоплення і коло спілкування змінюється та розширюється. Щоб уникнути небезпеки для здоров’я, важливо вміти розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії.
Ознаки компаній підлітків Дружні компанії
Недружні компанії
Небезпечні компанії
Висновок Для підлітків спілкування в компаніях однолітків дуже важливе. Взаємні доброзичливі стосунки сприяють розвитку кожного. Для ровесників важливо вміти обирати гідні приклади для наслідування. Щоб зберегти здоров’я, почуватися в безпеці, треба обирати для спілкування дружні компанії. Слід уникати небезпечних компаній. |
|
|
|
V. Фізкультхвилинка Встаньте, діти, посміхніться Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться. Вліво, вправо нахиліться. Веретенцем покрутіться Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте.!
|
|
VІ. Закріплення нових знань і вмінь. |
|
1. 2.
3.
|
Робота за підручником ст.101-103 Відповіді на запитання.
Робота в групах. Клас об’єднується на три групи. Кожній групі користуючись текстом підручника виписати в зошити ознаки дружніх, недружніх, небезпечних компаній.
4. Закріплення вивченого матеріалу 1.Обговорення притчі «Долоня і пісок» Дівчина, гуляючи пляжем разом із мамою, запитала: «Мамо, як мені поводитися, щоб не втратити нових друзів?». Мама подумала хвилину, потім схилилась і взяла дві жмені піску. Підняла обидві руки вгору і міцно затиснула одну долоню: пісок сипався їй крізь пальці, і що більше вона стискала пальці, то швидше сипався пісок. Друга долоня була відкритою: весь пісок залишився на ній. Дівчинка здивовано дивилася, а потім вигукнула:«Розумію!». 2.Моделювання ситуації. До вашого классу прийшла нова дівчина. Вона дуже сором’язлива та не може швидко налагодити стосунки з новими однокласниками. Тому вона відчуває самотність. - Допоможіть їй - напишіть записку зі словами підтримки. - Уявіть себе на місці дівчинки, що отримала вашу записку. - Що вивідчуваєте?
5. Інтерактивна вправа «Квітка» «Коли мої друзі ігнорують мене, я відчуваю…» «Коли я неприязний із кимось, я відчуваю…» «Коли мої друзі піклуються про мене, я відчуваю…» «Коли я виявляю турботу про іншу людину, я відчуваю…» 6. Гра "Твій врожай" Вчитель роздає по три кружечки і говорить: "Зосередьтесь і зафарбуйте кружечки, що лежать на парті, різними кольорами: голубим, зеленим, фіолетовим. Голубий кружечок ви подаруєте найввічливішому учневі (учениці) у спілкуванні. Його (її) прізвище напишіть на звороті. Зелений – найпоступливішому, надійному; фіолетовий – найскромнішому, з вашої точки зору". Діти підписують кружечки. Вчитель збирає їх і кладе на парти тим, чиї прізвища там позначені. - Подивимось, хто зібрав найбільший урожай. Як ви думаєте, чому? Хай кожний, у кого є чи нема кружечків, задумається, чи потрібно йому щось змінити у спілкуванні з іншими. Бажано спільно виробити "Закони дружби і добра" і помістити їх у класному кутку. При складенні цих законів необхідно дохідливо пояснити дітям суть кожного визначення, кожного морального поняття. Ось приклад таких законів, вироблених в одному класі:
|
VІІ. Підсумок уроку
Бажання мати друзів і компанію — природна потреба підлітків. Деякі компанії є недружними і навіть небезпечними. У підлітковій компанії ти можеш зіткнутися з проявами агресії та насилля. Тому важливо навчитися протидіяти агресії і припиняти насилля.
|
|
VІІІ. Домашнє завдання |
|
Опрацювати ст.101-103 |
ІХ. Релаксація
«Я — частина Всесвіту»
Учні заплющують очі і подумки повторюють слова за вчителем:
«Я молода, красива, сильна, витривала людина.
Я спокійний і врівноважений.
Я світлий і радісний.
Я - частина Всесвіту.
Я допомагаю людям, допомагають мені.
Я поважаю й шаную батьків.
Я вдячний їм за те, що подарували мені життя.
Я завжди любитиму тата й маму.
Я - найкращий для них, а вони найкращі для мене!
Я ціную кожну хвилину свого життя.
Я бажаю всім живим істотам на Землі любові, мира й злагоди».
На цьому ми завершуємо наш урок.
1