Урок "Створення Організації кримськотатарського національного руху. Відновлення Кримської АРСР"

Про матеріал
Тема. Створення Організації кримськотатарського національного руху. Відновлення Кримської АРСР Мета: проаналізувати процес відновлення Кримської АРСР; охарактеризувати історичну діяльність М. Джемілєва; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.
Перегляд файлу

«Історія-України-профільний-рівень»-підручник-для-11-класу-авт.-Власов-В.-С.-Кульчицький-С.-В.-2019Конспект уроку

з історії України

для 11-го класу

Підготувала учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Створення Організації кримськотатарського національного руху. Відновлення Кримської АРСР

Мета: проаналізувати процес відновлення Кримської АРСР; охарактеризувати історичну діяльність М. Джемілєва; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • характеризувати історичну діяльність М. Джемілєва;
  • аналізувати процес відновлення Кримської АРСР;
  • висловлювати власні судження щодо теми уроку.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, відеоролик, ноутбук.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з історичною картою.
  • Розгляньте історичну карту.
  • Назвіть та прокоментуйте події, що пов’язані з відродженням церковного та релігійного життя України.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\8.  Створення Організації кримськотатарського національного руху\карта.png

  1. Робота в парах.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\8.  Створення Організації кримськотатарського національного руху\qrcode.png

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Перегляд відеоролику.
  • Перегляньте фрагмент відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=wNECV2h-y58

  • Що вам відомо про цю пісню?
  • Яким подіям співачка присвятила композицію?
  • Пригадайте дану подію в історії. Що вам про неї відомо?

(11 травня 1944 р. Йосип Сталін підписує «Постанову Державного комітету оборони СРСР про виселення кримських татар з території півострова Крим».)

  • Чи законним було це рішення?
  • Який характер мало виселення кримських татар? (насильницький)
  • Тож сьогодні ми дізнаємося який шлях пройшли кримські татари до незалежності та відновлення справедливості у період перебудови.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 188 – 189 та виконайте завдання.
  • Заповніть уявні східці, якими пройшов кримськотатарський національний рух.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\8.  Створення Організації кримськотатарського національного руху\Рисунок1.png   E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\8.  Створення Організації кримськотатарського національного руху\Рисунок2.png

  • Охарактеризуйте «пройдений шлях» трьома прикметниками.
  • Що було найбільшою перепоною на шляху? (Влада)
  • Яка ж подія завершила шлях?
  1. Словникова робота.
  1. Уважно прочитайте визначення поняття «Курултай».

Курулта́й (монг. Хуралдай, Khuruldai, тур. Kurultay, з тюрк. — велелюдне свято) — у тюркських народів орган народного представництва, загальнонаціональний з'їзд, під час якого вирішують найважливіші проблеми нації. Початково означав збори князів, пізніше збори народу.

  1. «СЕНКАН»
  • На основі визначення, створіть «Сенкан» до даного поняття.

Прийом "Сенкан" НУШ 31 тиждень

  1. Аналіз історичного джерела (с. 189 – 190 підручника).
  • Проаналізуйте принципи, які проголошував у своїй декларації Курултай.
  • Чому російськомовне населення півострова зустріло багнетами декларацію Курултаю?
  • Чому вона не знайшла підтримки серед владних кіл ані в Києві, ані в Москві?
  • Сформулюйте 1-2 запитання до джерела.
  1. Робота в парах.
  • Познайомитись із історичним часом (епохою) в якому проходило життя та діяльність (творчість) діяча.
  • Визначити походження (стан) цієї людини.
  • Як відбувалось становлення особистості історичного діяча (родовід, дитинство, освіта, особисті якості й риси характеру).
  • Прослідкувати та проаналізувати періоди його становлення як діча або митця.
  • Які завдання визначала головними у своїй діяльності ця особистість.
  • Визначити методи (шляхи реалізації) його діяльності.
  • Назвати найбільш видатні його справи, яким цілям вони служили.
  • Як ви оцінюєте його діяльність? 
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з історичним джерелом.
  • Прокоментуйте події (або явища), про які йдеться у фрагменті джерела.

«Ситуація, яка склалася з розв’язанням кримськотатарського питання... висуває перед активістами кримськотатарського національного руху необхідність переходу до більш організованих форм політичної боротьби за свої національні права і демократію» (зі статуту Організації кримськотатарського національного руху)

  1. Робота в парах.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\8.  Створення Організації кримськотатарського національного руху\qrcode (1).png

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три М».
  • Назвіть три моменти, що вдалися вам на уроці найкраще.
  • Запропонуйте ідею, яка покращить вашу роботу на наступному уроці.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацюйте матеріал підручника на с. 188 – 190.
  2. Повторіть матеріал попередніх уроків.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Великолуг Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 жовтня 2020
Переглядів
3728
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку