Урок "Створення орнаменту"

Про матеріал
Конспект уроку інформатики розроблений для програмного забезпечення Scratch 2.
Перегляд файлу

Дата: 25.02.2020

Клас:2-Б

Тема: Створення орнаменту

Мета:       Навчальна:

  • Відпрацювати навички роботи з графічним редактором;
  • Ознайомити учнів з основними видами орнаменту та прийомами побудови орнаментів в програмі Paint;

Розвивальна:

  • розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів, логічне мислення;
  • розвивати навички роботи на комп’ютері, розвивати дружнє спілкування учнів  при спільній роботі.

 

Виховна:

  • виховувати інтерес до предмету, естетичний смак, любов до прекрасного, ціннісне ставлення до людей;
  • формування національної самосвідомості,  поваги до історичної, культурної спадщини наших предків.

Очікуванні результати:

  • продовжити роботу по виробленню умінь користуватись графічним редактором;
  • формувати навики роботи із ПК, з  програмним продуктом  Paint;
  • формувати вміння правильно висловлювати свої думки;
  • розширення знань про орнамент і його види.

Обладнання:  ПК, програмне забезпечення – графічний редактор Paint.

Тип уроку:   комбінований

Міжпредметні зв’язки: логіка, українська мова.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина (2 хв)

- Добрий день! Сідайте будь-ласка. Мене звати Лілія Геннадіївна.

- Перед початком нашої роботи я пропоную вам прикрасити ось це дерево кольоровими стрічками, які будуть відображати настрій з яким ви прийшли на урок. Жовта – гарний настрій, блакитна – поганий настрій, біла – вам байдуже.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. (7 хв)

  1. Перевірка д\з.
  2. Вправа «Мікрофон»
  • З яким графічним редактором ви працювали на попередніх уроках?
  • Що можна робити з його допомогою?
  • З яких елементів складається вікно програми Paint?
  • Які дії можна виконувати елементами малюнка?
  • Добре, молодці.
  1. Гра «Доповни речення»
  • Щоб написати нам біля малюнка  слова, ми використовуємо з вами …. букву (а)
  • Щоб все зайве нам прибрати потрібно… (гумку взяти)
  • Щоб або сонце, або  кулю  нам намалювати потрібно ... (овал натискати)
  •  Для побудови відрізків і ліній вибираємо інструмент … (пряму лінію)

Які інструменти ми не назвали? Яке їх призначення?

(олівець, палітра,розпилювач, заливка кольором, масштаб)

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти.

Робота на картках.

  1. Закінчіть речення:

Графічний редактор – це …

а) прилад для створення і редагування малюнків;

б) програма для створення і редагування малюнків;

в) програма для створення і редагування текстових документів;

г) прилад для друку малюнків на папері.

2. Визначте, що ви отримаєте в результаті виконання наступних дій:

- Встановити основний колір жовтий;

- Вибрати інструмент ОВАЛ;

- Притримуючи клавішу Shift, намалювати круг;

- Вибрати інструмент ЛІНІЯ і налаштувати його на малювання самих жирних ліній;

- Притримуючи клавішу  Shift, намалювати відрізки, котрі виходять із центру жовтого круга.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу

- Сьогодні у нас незвичайний урок: давайте здійснимо подорож в глибину століть. Земля українська – древня земля. Сприятливі природні умови і м’який клімат сприяли тому, що тут рано появились перші поселення людини. Де є людина, там є предмети побуту.  В руках умільців звичайні предмети побуту, одежа, начиння перетворювались в казкові витвори мистецтва. Такі речі входять до декоративно-ужиткового мистецтва.

Декоративно-ужиткове мистецтво – це один з видів художньої діяльності, твори якого є гарними і корисними.

Орнамент – це прикраса, візерунок, побудований на ритмічному чергуванню геометричних елементів або стилізованих росли і тварин.

Орнаменти бувають кількох видів:

  • Орнаменти в смужці
  • В квадратні
  • В прямокутнику
  • В трикутнику
  • В крузі
  • В овалі

4.1. Фізкультхвилинка

 

V. Практична робота на ПК. (15 хв)

1.Правила техніки безпеки

-Перш ніж ви займете місця за комп’ютерами, потрібно повторити правила з техніки безпеки. Отже,пропоную гру «Так чи ні?» Я називаю ситуації, а ви плескаєте в долоні, якщо «так», а якщо «ні», то сидите тихенько.

-Можна самому лагодити комп’ютер, що зламався.(Ні)

-Не можна торкатися пальцями екрану монітора.(Так)

-Не можна без дозволу вчителя виконувати будь-які операції.(Так)

-До комп’ютерного класу можна приносити сторонні речі.(Ні)

-Починати роботу за комп’ютером можна тільки з дозволу вчителя.(Так)

-Відстань від очей до екрана монітора має бути 50-60 см.(Так)

-Клавіатуру можна класти на коліна.(Ні)

-Працюючи за комп’ютером можна їсти й пити.(Ні)

-Молодці діти, ви добре справились з цим завданням. Отже, сідайте кожен за своє робоче місце і слухайте мене уважно.    

- Діти, сьогодні ви творці писанок. Користуючись своїми знаннями символів, кольорів, вмінням працювати з програмою Paint  ви намалюєте писанку, яку вам підказує ваша душа, ваше серце. Не бійтесь, творіть.

- На ваших робочих місцях є інструкційні картки з завданням практичної роботи.

Практична робота

Тема: Створення орнаменту

  1. Включити комп’ютер.
  2. Завантажити програму Paint (ПУСК – Всі програми – Стандартні – Paint. NET).
  3. Намалювати пасхальне яйце, виконуючи такі операції:
    1.        Виберіть інструмент ЕЛІПС і намалюйте яйце.
    2.        Виберіть інструмент ЛІНІЯ / КРИВА і зробіть візерунки, як показано на малюнку.
    3.        Виберіть інструмент ЗАЛИВКА і розфарбуйте яйце різними кольрами.
  4. Зберегти малюнок на робочому столі (файл – зберегти як – робочий стіл )
  5. Закрити вікно програми.
  6. Вимкнути комп’ютер за вказівкою вчителя.

Комплекс вправ для очей

           Вправи виконують сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд - прямо, відвернувшись від комп'ютера:

  •  погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, угору-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні;
  •  повторити вправу 5 разів і стільки ж у зворотному напрямі;
  •  закрити очі на рахунок «раз-два», відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири»;
  •         кругові рухи очей: до 4 кругів вліво і вправо.

VІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

  Наш урок підходить до закінчення, і мені хотілося б взнати вашу думку про виконану роботу.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Решетило Ірина
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
3625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку