Урок "Створення США"

Про матеріал
Конспект уроку дає можливість охарактеризувати соціально-економічний і політичний розвиток англійських колоній у Північній Америці;з’ясувати причини, перебіг та наслідки війни за незалежність; прослідкувати процес становлення США як самостійної держави.
Перегляд файлу

Миколаївська гімназія

 

         Урок з використанням ІКТ

 

 

Створення  США

Урок – дослідження

4 (8) клас

 

 

 

 

 

Підготувала та провела

                                                                     вчитель історії

                                                                  Казьмір Г. Г.

 

 

 

Тема уроку.Створення США

Мета:  охарактеризувати соціально-економічний і політичний розвиток  англійських

колоній у Північній Америці;з’ясувати  причини, перебіг та наслідки війни за

незалежність; прослідкувати процес  становлення  США як самостійної держави;

                виховувати шанобливе ставлення  до народу,  який  відстоює  свою  незалежність,

                усвідомлення того, що всі  люди  є  вільними і рівними.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • Називати  час створення США, імена видатних політичних діячів, основні події війни за незалежність;
  • Показувати на карті штати та  місця найважливіших битв;
  • Пояснювати значення понять Конституція, республіка;
  • Висловлювати власне судження  щодо причин, характеру й наслідків війни за незалежність.

 

Основні терміни:колонія , метрополія,Конституція, республіка.

Основні дати:1607 р. – заснування першого постійного поселення англійців на території

Пн. Америки - Джеймстауна;

                            1773 р. – «Бостонське чаювання»;

               1775-1783 рр. – Війна за незалежність у Північній Америці;

                            1787 р. – Прийняття  Конституції США.

Визначні особистості: Бенджамін Франклін, Томас Джефферсон, Джордж Вашингтон.

Обладнання:  підручник, атлас, дидактичні матеріали із завданнями,мультимедійний

комплекс, презентація.

Тип уроку:  засвоєння нових знань.

Форма проведення : урок-дослідження.

 

ХІД  УРОКУ

І Організаційний момент

 

1.  Учні об’єднуються  у три групи.

 2.Позитивне налаштування на роботу в класі.(Слайд 1)

 

Запитання до класу

3. Визначте за  зображенням,  яку країну ми сьогодні вивчатимемо? (Слайд 2)    

 

ІІ Актуалізація опорних знань учнів(Слайд 3)

 

Бесіда за запитаннями

  1. Як і за яких обставин європейцями було відкрито Американський континент?
  2. У чому полягало історичне значення відкриття, яке здійснив Х. Колумб?
  3. Як це географічне відкриття позначилося на долі народів Америки?
  4. Як  відкриття Америки позначилось на долі Європи ?
  5. Поясніть значення понять колонія та метрополія.

(Слайд 4)

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

 

Слово вчителя

 

Відкриття Америки та її скарбів не залишили європейців байдужими . Потік переселенців у Новий  Світ  постійно зростав. Серед тих хто наважився в пошуках кращої долі  перетнути океан, було чимало  французів, голландців, німців, але переважали ірландці, і тому спільною мовою для нових мешканців Америки  стала англійська.

 Ці люди  покидали батьківщину  з різних причин. Одні  прагнули розбагатіти, інші боялись переслідувань, дехто втікав від правосуддя. На них чекали виснажлива праця і небезпечні випробування. Подолати їх було під силу енергійним і заповзятливим. Невідомі хвороби, постійні сутички із місцевим індіанським населенням змушувало їх діяти колективно. Усе це формувало в американців  такі риси, як незалежність, волелюбність та вміння відстоювати свої інтереси.

     Історики вважають, що Америка стала своєрідним котлом, у якому в єдине ціле злилися мораль і світогляд різних народів. З цього сплаву народилася нова оригінальна, відмінна європейській нація. Усі ці процеси отримали назву «американське диво»,  його результат – поява на теренах Північної Америки нового народу і нової держави.

 

ІVСприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

 

План:

  1. Англійські колонії в Північній Америці.
  2. Конфлікт з Англією. Війна за незалежність.
  3. Утворення США. (Слайд 5)

 

1. Англійські колонії в Північній Америці.

 

Розповідь вчителя

Англійські колонії простяглися на сотні кілометрів уздовж Атлантичного узбережжя.  З ХVІ ст.  колонізацію у Північній Америці здійснювали Іспанія, Франція, Голландія та Англія.Найбільш життєспроможними поселеннями на узбережжі Атлантики виявились англійські. Першим постійним поселенням став  форт – Джеймстаун, заснований 1607 р., (Слайд 6)  а згодом з’явилися ще 13 колоній.( Слайд 7)

Від самого початку  заснування  колонії за своїм соціально-економічним характером були буржуазними (Слайд 8). Королі Яків І та Карл І докладали чимало зусиль   для утвердження в них феодальних порядків. Але за наявності великих площ вільних земель переселенців нелегко було примусити працювати на феодалів. Європейці, втікаючи від своїх сеньйорів, прибували до Америки не для того, щоб будувати новий феодалізм.  Це були сміливі та енергійні люди, що прагнули свободи, совісті, власності. Тому закріпачити їх було неможливо – відчуваючи це, вони одразу ж поспішали на Захід у глибину материка, відтісняючи при цьому корінне населення – індіанців.

 

Самостійна робота учнів з підручником (с. 223)  та атласом

 

 І група – з’ясовує  особливості розвитку  Північних колоній;

 ІІ група -  з’ясовуєособливості розвитку  Центральних колоній;

 ІІІ група -   з’ясовує особливості розвитку   Південних колоній.  

 

Групи презентують свої відповіді біля карти.( Слайд 9)

 

 

2. Конфлікт з Англією. Війна за незалежність.

 

Самостійна робота учнів з історичними текстами ( див додаток 1 )     

 

?  Запитання до груп:

 

  1. Що сприяло швидкому розвитку колоній?
  2. Що заважало розвитку колоній?
  3. Чому Англії було вигідно гальмуватиекономічний розвиток колоній?
  4. Чому у ХVІІІ ст. відносини між Англією та колоніями загострилися?

 

У ході обговорення,  учні  з допомогою вчителя окреслюють причини конфлікту колоній з Англією (запис до зошитів). 

(Слайд 10)

 

Розповідь вчителя

Ще у ХVІІ ст. Англія позбавила колонії вільної торгівлі. Їм заборонялось виробляти в себе різні товари. Колонії були ринком збуту англійських товарів, причому за дуже високими цінами. Щоб колоністи не купували іноземних товарів, англійський уряд  запровадив велике мито, із яким колоністи боролися контрабандною торгівлею, що дуже дратувало Англію. Велике невдоволення викликав «гербовий збір» - податок на кожну комерційну угоду, юридичні документи, оголошення, шлюбні контракти. Протестами на це свавілля була організація різних товариств, які переслідували англійських чиновників ( Слайд 11) . Мита вводились на вина, фрукти, скло, папір, шкіру, чай.У відповідь колоністи бойкотували всі англійські товари, жінки відмовились носити англійські сукні, американці відмовились пити  чай. Більше того  американці вимагали представництва в Англійському парламенті.(Слайд 12)  І коли до Бостона в грудні 1773 р.  прибув корабель Ост-Індської компанії, бостонський комітет заборонив його розвантажувати, а через 20 днів кілька колоністів перевдягнувшись індіанцями викинули в море ящики з чаєм. Ця подія ввійшла в історію як «Бостонське чаювання», а більше того стала приводом до оголошення Англією  війни Північноамериканським колоніям. (Слайд 13)

Англійська влада закрила  бостонський порт для торгівлі.  У відповідь  у всіх  13 колоніях вибухнуло повстання.  З метою  організації спільної боротьби проти Англії у Філадельфії  зібрався  І Континентальний  конгрес ( Слайд 14 ).  На ньому  колоніям  пропонувалося  утворити свої  законодавчі органи.  Після цього  почали збирати  зброю  та  спорядження, формувати загони добровольців, а вже у квітні 1775 р. поблизу Бостона  відбулася перша збройна сутичка  між англійськими військами  та американцями, що стало початком бойових дій.  Хронологічні рамки війни північноамериканських колоній за незалежність – 1775 – 1783 рр.(запис до зошитів).ІІ Континентальний   конгрес (Слайд 15 )  перебрав на себе  повноваження центрального американського уряду, ухвалив створення американської  армії на чолі з віргінським плантатором  Дж. Вашингтоном. (Слайд 16 )

 

   В колоніях формувалися власні уряди, що замінили англійських губернаторів; колонії оголошували себе незалежними  країнами – штатами. Першою це зробилаВігргінія.  У 1775 р.

 англійці захопили Філадельфію, тогочасну столицю США.  Армії Дж. Вашингтона не вистачало зброї, боєприпасів, одягу, на кулі переплавили навіть статую короля Георга ІІІ. Однак після оголошення «Декларації про незалежність» бойовий дух армії піднявся, а з Європи почали прибувати добровольці (Слайд  17). У ході війни відбувається переломний момент (Слайд 18), а союзниками США стають європейські країни (Слайд 19). Остаточної поразки Англія зазнала в битві під Йорктауном, а 1783 р. припиняє бойові дії проти колоній (Слайд 20).

 

Англія  запропонувала  США мир на засадах визнання їх незалежності.

 

Колективна робота з документом (див додаток 2)

(Слайд 21)

 

V  Осмислення одержаних знань

 

3.Утворення США.

 

Слово вчителя

   У ході війни та після неї в США було прийнято три найважливіші документи держави, які були абсолютно новими, але  чужими для правової думки  Європи.

 

Самостійна робота учнів з  історичними документами(див додаток 2)

 

І група -   опрацьовує  уривок  із  «Декларації  про незалежність  Сполучених  Штатів Америки»

Запитання до документа:

  1. Які ідеї покладені в основу Декларації?
  2. Чи є вони актуальними сьогодні?
  3. Якими були наслідки проголошення Декларації?  (Слайд 22, 23, 24)

 

ІІ група - опрацьовує  уривок  із  «Конституції  Сполучених Штатів Америки» (1787 р.)

Запитання до документа:

1.Який державний лад закріплювала конституція?

2.Дайте йому характеристику, заповнивши таблицю. (Слайд 25  )

 

ІІІ група - опрацьовує  уривок  із  «Білля про права» (1791 р.)

Запитання до документа:

1. Які права людини закріплював «Біль  про права»?

2. Чи мають  зараз  такі права громадяни України?

3. Яке ваше ставлення до володіння зброєю? ( Слайд  26 )

 

  Узагальненнята систематизація знань

 

 

Дидактична гра  «Кіт в мішку»

 

   Кожна група отримує конверт із  зображенням одного із національних символів та переліком слів українською та англійською мовами, з яких вони мають скласти усну презентацію . (див додаток 3)

 

VIІ Підсумки уроку

 

Американська революція  призвела до утворення  США – країни з республіканським федеративним устроєм, реальним народовладдям, демократичною  Конституцією, широкими громадянськими свободами,  що відкрило шлях до прискореного розвитку капіталізму, а отже до розквіту молодої держави.  Велика незалежна держава – США – вплинула на багато країн, що

 

боролися з феодалізмом. На сьогоднішній день це держава з високим індексом стабільності, це держава – взірець демократії,  її конституція є найдавнішою із нині діючих ( за 227 років існування вона зазнала лише 27 поправок).

 

 

VIIІ Домашнє завдання

 

Вивчити § 26;

Повторити § 14.

 

 

Резерв часу

 

Завдання для роздумів

 

До нашого часу збереглася така історія.  Одного разу  Дж. Вашингтон  і Т. Джефферсон  сиділи за чашкою кави та розмовляли  про нові органи влади США. Т. Джефферсон засумнівався, чи потрібен Америці двопалатний парламент.  Тоді Дж. Вашингтон  спитав свого друга, навіщо він  наливає  каву в блюдечко. «Усі знають, для чого, - відповів Т. Джефферсон,  - щоб  занадто гаряча кава  встигла  прохолонути». «Ось чому  при  виданні законів  і  потрібна друга палата», - відповів  Дж. Вашингтон. Доведіть правильність цього судження.

 

Варіації на тему «Бостонське чаювання»:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
1859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку