Конспект уроку на тему: «Великі географічні відкриття»

Про матеріал
Розробки уроків з всесвітньої історії ( 8 клас). Конспект уроку на тему: «Великі географічні відкриття» та «Завоювання Нового Світу. Наслідки Великих географічних відкриттів». Додано "Картка учня" та посилання на матеріали Інтернет ресурсів.
Перегляд файлу

Конспект уроку на тему: «Великі географічні відкриття»

Мета:

сформувати уявлення учнів про причини Великих географічних відкриттів; створити умови для розуміння причинно-наслідкових зв’язків між подіями;

встановити зв’язок між Великими географічними відкриттями та рівнем розвитку світової наукий техніки;

 охарактеризувати особистостей, які здійснили відкриття; вчити висловлювати власну думку щодо характеру і значення Великих географічних відкриттів.

Основні поняття та назви:

 Великі географічні відкриття, каравела, прянощі, мис Доброї Надії,

Молуккські острови, Ангола, Мозамбік, Тихий океан.

Основні дати та події:

 1492 р. — відкриття Х. Колумбом Америки, 1498 р. — відкриття Васко

да Гамою морського шляху до Азії, 1519—1522 рр. — перше навколосвітнє плавання

Ф. Магеллана.

Історичні постаті:

 Енріке Мореплавець, Бартоломеу Діаш, Христофор Колумб, Васко да Гама,

Фернан Магеллан, Джованні Кабото.

Обладнання:

 підручник, карти світу, Європи, Америки, Африки, текст історичного документа, контурні карти.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати:

 учні навчаться: називати час подорожей Ф.  Магеллана та Васко да

Гами, відкриття Америки Х. Колумбом;

 показувати на карті основні географічні відкриття та напрямки подорожей європейців, нові торговельні шляхи, країни доколумбової Америки; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;

характеризувати особистостей, які здійснили відкриття;

висловлювати власну думку щодо характеру і значення Великих географічних відкриттів.

 

                                          ХІД УРОКУ:

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель інформує учнів про початок розгляду розділу І, тривалість його вивчення, форми і термін проведення узагальнення і тематичного оцінювання.

II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Бесіда (на актуалізацію опорних знань)

1. Які уявлення про світ панували за Середньовіччя?

2. Якими були життя і культура народів Індії наприкінці XV ст.?

3. Що ви знаєте про життя народів доколумбової Америки?

Розповідь вчителя. Учні переглядають презентацію і заповнюють «Картку учня», складають опорний конспект.

 

1.У Середньовіччі відома праця Марко Поло «Книга про різноманітність світу» відкрила перед європейцями дивовижний світ Сходу. Цю роботу часто використовували для складання географічних і морських карт. Значний поштовх зростанню інтересу європейців до далеких країн дав розвиток міжнародної торгівлі. Але, коли в 1453 р. турки захопили Константинополь дорога на Схід через Середземне море для західноєвропейських купців закрилася. Шлях до Індії знаходився у руках арабів, які повністю захопили посередницьку торгівлю східними товарами й різко підняли ціни на них, а особливо на прянощі. Торгівля ними приносила великий прибуток, не випадково багатих купців називали «мішком з перцем». Тому ті люди, які прагнули швидко розбагатіти, бачили необхідність шукати власні шляхи до Індії, Китаю та інших східних земель.

Ще однією причиною Великих географічних відкриттів була гостра нестача в Європі золотої та срібної монет. Європейці вважали, що золотоносні землі знаходяться на Сході і, саме це змушувало їх вирушати у далекий незвіданий шлях.

Започаткували Великі географічні відкриття такі країни як Іспанія та Португалія.

Першими, хто почав Великі географічні відкриття були португальці. Так, син португальського короля Енріке Мореплавець організував декілька морських експедицій, які досліджували західне африканське узбережжя. Значною подією стало відкриття островів Зеленого мису.

Морські подорожі стали можливими завдяки успіхам у науці й техніці. Були створені портолани – більш точні карти з детальним зображенням узбережжя. З’являється новий тип кораблів з системою вітрил – каравели. Помітно вдосконалилися компас і астролябія – прилади для орієнтування у відкритому морі.

G:\курсова\10.jpg G:\курсова\11.jpg

G:\курсова\12.jpg G:\курсова\13.jpg

 

G:\курсова\22-1 п 2_схема-2.jpg

2. Морський шлях до Індії

У 1487 р. кораблі португальця Бартоломеу Діаша досягли південного краю Африканського континенту. Капітан назвав це місце мис Доброї Надії.

В липні 1497 р. з Лісабона відплила флотилія з чотирьох кораблів на чолі якої був Васко да Гама. У травні 1498 р. три кораблі Васко да Гами прибули в Калікут – один з найбагатших індійських портів. Зворотній шлях тривав майже рік. Лише у вересні 1499 р. до Лісабона повернулися тільки два кораблі та близько третини команди. Шлях до Індії був відкритий. Завдяки освоєнню в Індії португальці почали просуватися далі. Так, в 1511 р. португальський королівський намісник Альфонсу Альбукерке захопив півострів Малакка на півдні Індокитаю.

3. Відкриття Х. Колумбом Нового світу

Крім Португалії нових торгових шляхів шукала Іспанія. 3 серпня 1492 р. генуезький мореплавець Христофор Колумб на трьох кораблях відправився у подорож на захід, думаючи таким чином досягти берегів Індії. Через 33 дні, у вересні 1492 р., команда ступила на берег острова, названого Колумбом Сан-Сальвадор. Упевнений, що досяг Індії мореплавець дав місцевому населенню назву індіанці. Сам континент довго називали Вест-Індія (Західна Індія). Після цього Колумб здійснив ще три подорожі на захід і відкрив майже всі Антильські острови, а також узбережжя Центральної Америки.

Теодор де Брі. Прибуття  Христофора Колумба до Нового Світу

Мал. 1. Теодор де Брі. Прибуття  Христофора Колумба до Нового Світу.

Інший мореплавець, італієць Амеріго Веспуччі теж здійснив подорож до нововідкритих земель. Він першим заявив, що це не Азія, а нова, невідома раніше земля, й запропонував назвати її Новий Світ. В очах сучасників Веспуччі став людиною, яка справді відкрила новий материк, який тому й назвали Америкою.

4. Перша навколосвітня подорож.

20 вересня 1519 р. п’ять кораблів, які очолив Фернан Магеллан (португальський моряк на службі в іспанського короля) залишили гавань Сан-Лукар і взяли курс на південний захід. Перетнувши Атлантичний океан, Магеллан просувався вздовж берегів Південної Америки, потім він проплив протокою (Магелланова), яку довго шукав і нарешті вийшов у відкритий океан. Упродовж усього плавання була чудова погода, і моряки назвали океан Тихим.

В 1521 р. моряки досягли Філіппінських островів, де у сутичці з місцевими жителями загинув Фернан Магеллан. Далі експедицію повів Себастіан Ель Кано. У вересні 1522 р. в Іспанію повернувся останній корабель – каравела «Вікторія». З 265 членів команди повернулося лише 18. Це були перші люди, які здійснили навколосвітню подорож.

G:\курсова\144b7dd5cff92611f563b283c8f4029e.jpg

 

III Закріплення нового матеріалу:

  Бесіда

1. Яка країна в другій половині XV ст. захопила Близький Схід?

2. Яке відкриття здійснив Васко да Гама?

3. Яка подія вважається датою відкриття Америки?

4. Коли було укладено Тордесільяську угоду?

5. Який мореплавець першим знайшов західний шлях до Індії?

6. Назвіть народи доколумбової Америки, які створили власні цивілізації.

Творчі завдання:

1. Чому відкриття Америки називають великим відкриттям, здійсненим через велику помилку?

2. Яке поняття, на вашу думку, найкраще відбиває зміст події: «відкриття Америки» або «зустріч двох цивілізацій»? Обґрунтуйте свій вибір.

3. Про яку подорож ідеться в наведеному уривку?

Витяг зі щоденника учасника однієї з експедицій

Упродовж трьох місяців та двадцяти днів ми не мали свіжої їжі. Сухарі, які ми їли, були не хлібом, а пилом, перемішаним із хробаками, запаскудженим мишами, а тому невимовно смердючим. Вода, яку ми пили, була гнила й також смерділа. Щоб не вмерти з голоду, ми їли шкіру, якою було вкрито снасті... Ця шкіра під впливом води, вітру та сонця так затверділа, що її треба було вимочувати в морській воді протягом чотирьох-п'яти днів. Після цього ми пекли її на вугіллі та їли..., щури продавалися по півдуката за одного, але навіть за таку ціну їх неможливо було дістати... Нас уразила хвороба, за якої ясна розпухали настільки, що закривали зуби як верхньої, так і нижньої щелеп; люди, уражені цією хворобою, не могли споживати жодної їжі. Дев'ятнадцятеро з нас померли. За три місяці і двадцять днів ми подолали чотири тисячі левг (одна левга — близько 7 км. — Авт.) цим Тихим морем, названим нами Тихим тому, що ми жодного разу не зазнали бурі.

 

 

IV Підсумки уроку:

Заключне слово вчителя.

• Пошуки нових шляхів до країн Сходу і зростання потреб у золоті та сріблі стали головними причинами Великих географічних відкриттів.

• Завдяки здійсненим відкриттям португальці першими створили колоніальну імперію, населення якої на початку XVI ст. становило близько 1 млн осіб. Загострення боротьби між Португалією та Іспанією за нові землі спричинило перший в історії колоніальний поділ світу.

• Унаслідок подорожі Ф. Магеллана було вперше достеменно доведено, що Земля є кулею, і отримано загальні відомості про її розміри.

• У доколумбовій Америці існували цивілізації, розвиток яких було перервано європейськими загарбниками.

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1) опрацювати параграф підручника

2) заповнити «картку учня»

3) позначити на контурній карті основні експедиції

4)Випереджальне завдання:

Підготувати презентації (на вибір)

 

 

тема

Елементи презентації

Доколумбова Америка: інки, майя, ацтеки

Намалювати представників населення індіанських народів. Виготовити макети зброї індіанців. Підготувати повідомлення про овочі, фрукти та тварин що потрапили до Європи з відкриття Америки

Культура індіанців

Виготовити (намалювати) макети храмів та споруд індіанців. Підготувати слайд-шоу «Цивілізації інків, ацтеків, майя»

Європейці у пошуках нових земель

Підготувати слайд-шоу «Видатні мандрівники Нового часу». Виготовити (намалювати) макет каравели. Нанести на карту маршрути мандрівок Колумба, Васко да Гама, Магеллана та ін

Конкістадори

Нанести На карту території колоній Іспанії та Португалії в Латинській Америці та басейні Тихого океану. Провести першу межу територіального розподілу світу. Підготувати презентацію «Конкістадори — завойовники Америки»

 

 

Для тих, хто хоче знати більше:

ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ. Всесвітня історія:

Інтернет-статті про мореплавців і географічні відкриття ХV-ХХ ст.

Рукописна книга майя ("Дрезденський кодекс") /Її можна "погортати"

ВІДЕО. Всесвітня історія:

Великі географічні відкриття:

Причини ВГВ та відкриття європейців/ відеоурок

Відплиття Колумба з Іспанії/ з худ.фільму "Христофор Колумб"

Прибуття Колумба до Америки/ з худ.фільму "Христофор Колумб"

Перша зустріч іспанців та індіанців/ з худ.фільму "Христофор Колумб"

Цивілізації доколумбової Америки/ док.фільм

Віртуальна екскурсія до столиці ацтеків - Теночтітлану/
3-D реконструкція

Віртуальна екскурсія до головного міста майя - Чичен-Іци/
3-D реконструкція

"Зустріч двох цивілізацій" та Конкіста/ відеоурок

 

 

 

 

Урок на тему: «Завоювання Нового Світу. Наслідки Великих географічних відкриттів»

Мета:

сформувати уявлення учнів про Новий Світ та життя людини в Новому Світі; створитиумови для розуміння причин виникнення і розвитку колоній; розглянути наслідки Великих географічних відкриттів;

формувати вміння характеризувати діяльність історичної особи;

виховний аспект уроку реалізувати на підставі аналізу ролі окремої людини в історії; виховувати толерантне ставлення до представників інших народів.

 встановити зв’язок між Великими географічними відкриттями та змінами у політичному й економічному житті Європи;

охарактеризувати впливВеликих географічних відкриттів на розвиток науки і техніки;

 розвивати вміння порівнювати Новий і Старий Світи та висловлювати власну думку про походи конкістадорів.

Основні поняття та назви:

«Чорна Африка», работоргівля, індіанці, майя, ацтеки, інки,конкістадор, Америка, Новий Світ, Колумбія, Бразилія, Вест-Індія, Латинська Америка, колонія, колоніальні війни, «революція цін».

Основні дати та події:

1519—1521 рр. — підкорення ацтеків, 1531—1532 рр. — завоювання

іспанцями Перу, 1516 р. — висадження португальців у Китаї, 1542 р. — проникнення португальців у Японію.

Історичні постаті:

Ернан Кортес, Монтесума, Франсіско Пісарро, Амеріго Веспуччі.

Обладнання:

підручник, карти світу, Європи, Америки, Африки, текст історичного документа.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати:

учні навчаться: називати час походів конкістадорів; показувати на

карті напрямки їх походів, нові торговельні шляхи, центри світової торгівлі;

 з'ясувати, як загинули цивілізації індіанських народів;

застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття; характеризувати вплив Великих географічних відкриттів на розвиток науки і  техніки та наслідки Великих географічних відкриттів;

 наводити приклади життя людей у колоніях;

порівнювати Новий і Старий Світи; висловлювати власну думку про походи конкістадорів.

                                                  Хід уроку

 

 

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Евристична бесіда

Учитель організовує евристичну бесіду за темою «Зміни у європейському суспільстві під впливом Великих географічних відкриттів та технічних винаходів».

Запитання і завдання

1. Якими були причини й передумови Великих географічних відкриттів?

2. Розкажіть про географічні відкриття португальців.

3. Як було відкрито Америку?

4. Розкрийте історичне значення експедиції Ф. Магеллана.

 

 

III. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Бесіда (на актуалізацію опорних знань)

1. Де пролягали основні торговельні шляхи з країнами Сходу до XVI ст.?

2. Що вам відомо про рівень суспільного розвитку народів доколумбової Америки?

3. Якими були уявлення про Землю в Середні віки?

 

4. Схарактеризуйте цивілізації народів доколумбової Америки.(Захист проектів)

5.Конкістадори в Новому Світі

У 1495 р. король і королева Іспанії видали указ, яким дозволяли всім охочим споряджати експедиції до нових земель на заході для пошуків золота й інших цінних ресурсів. Дві третини знайденого вони мали віддавати до королівської скарбниці. Завдяки цьому іспанська корона вирішувала одразу дві важливі проблеми: позбавлялася тієї небезпечної сили, якою були численні войовничі ідальго (дворяни), що не знаходили заняття на батьківщині після завершення Реконкісти, і забезпечувала нове джерело прибутків.

Так розпочалася Конкіста (ісп. conquista — завоювання) Нового Світу, яка за змістом була іспанською колонізацією

Америки. Гї учасників — конкістадорів, за різними оцінками, налічувалося 5—10 тис. осіб. Маючи перевагу в озброєнні, конкістадори досить швидко розгромили індіанців та підкорили їхні держави. На початок ХVП ст. в Америку переїхало до 200 тис. осіб, серед яких конкістадори становили незначну частину. Тривала Конкіста в різних регіонах по-різному. Більшість підкорених іспанцями земель звільнилася від їхньої залежності та здобула незалежність на початку ХІХ ст.

У 1508 р. конкістадор Хуан Понсе де Леон заснував перше європейське поселення в Новому Світі на острові Пуер-то-Рико, а через п’ять років захопив півострів, який назвав «Квітуча земля» — Флорида. У 1517—1518 рр. іспанські конкістадори розпочали завоювання держави майя — найдавнішої з доколумбових цивілізацій Америки.

У 1519 р. загін іспанців на чолі з Ернаном Кортесом, що налічував 500 іспанських воїнів, 13 вершників, 200 індіанців і декілька гармат, вирушив до держави ацтеків. Висадившись на берег, Е. Кортес наказав спалити кораблі. Цим вчинком він продемонстрував, що відступати не збирається. Діючи рішуче й жорстоко, Е. Кортес підкорив ацтеків.

Е. Кортес став намісником Нової Іспанії (так іспанці називали Мексику). Протягом декількох років підкоривши її територію, іспанці стали володарями чи не найбагатших у світі золотих і срібних копалень.

Одночасно із завоюванням Мексики іспанські конкістадори рушили до Південної Америки вздовж її тихоокеанського узбережжя. Завойовників приваблювали розповіді про багаті на золото та срібло землі країни Піру (або Перу). Ці землі в той час входили до імперії інків.

Протягом 1524—1530 рр. конкістадор Франсіско Пісарро з невеликим загоном підкорив державу інків, розгромивши їх 80-тисячну армію. Завойовані землі було поділено на ві-цекоролівства Перу та Нова Іспанія (Мексика). Управляли ними призначені з Мадрида віцекоролі.

ДОКУМЕНТИ РОЗПОВІДАЮТЬ

Із «Записок» іспанського конкістадора Берналя діаса дель кастільйо, учасника походів Е. кортеса

...[Після захоплення Мексики] першою вимогою Кортеса до спадкоємця Монтесуми було відновити водогін, прибрати вулиці, виправити дамби, мости, будинки й палаци. Термін встановлювався два місяці, після чого мали повернутися жителі, і ми також мали оселитися в спеціально відведених для нас кварталах. Чимало наказів було щодо цього, але всіх їх я не пам'ятаю . У будь-якому випадку, дуже швидко було влаштовано чудову гавань для наших бригантин, поряд побудовано міцний форт, потім

запроваджено суди й службу безпеки. Усі цінності, які знаходили в місті, зносили в одне місце; кількість їх була невеликою, і казали, що державну скарбницю за наказом спадкоємця Монтесуми було затоплено в озері. Князів (ацтеків) піддавали тортурам, і вони заявляли, що всі цінності було затоплено. Але скільки не пірнали, нічого не знайшли.

робота в парах. Яку інформацію про підкорення іспанськими конкістадорами ацтеків можна отримати із джерела?

Е . Кортес завоював державу ацтеків із відносно невеликими втратами. Їхній правитель Монтесума зустрів іспанців як друзів і запросив їх до столиці своєї держави — міста Теночтітлан, розташованого посеред озера . Однак коли Монтесума зі своїми наближеними увійшов до будинку, де оселився Е . Кортес, іспанці раптово зачинили його ворота й захопили правителя ацтеків у полон . У його палаці іспанці знайшли скарбницю ацтеків, де ті століттями накопичували коштовності, і пограбували її.

Ацтеки спробували звільнити свого правителя, але іспанці вбили його. Е . Кортес наказав відступати. Коли іспанці, атаковані ацтеками, у паніці скупчилися на містку через дамбу, він обвалився . У провалля падали коні, поранені іспанці . Проте Е. Кортесу вдалося вирватися з пастки, забравши частину скарбів

За рік Е. Кортес повернувся та знову захопив столицю ацтеків . Місто Теночтітлан іспанці зруйнували, а на його місці заснували нову столицю — Мехіко

Ф. Пісарро за допомогою хитрощів захопив у полон «верховного інку» Атауальпу, знищивши при цьому 3 тис. інків. Коли Атауальпа зрозумів, що іспанців найбільше цікавить золото, то запропонував за свою свободу великий викуп: засипати золотом величезну кімнату на висоту піднятої руки, а дещо меншу кімнату двічі наповнити сріблом. Ф. Пісарро погодився на це. Два місяці інки збирали коштовності, щоб звільнити свого правителя . Викуп становив приблизно 6 т золота і 12 т срібла. Проте це не врятувало життя Атауальпи — Ф . Пісарро наказав його стратити . Після смерті «верховного інки» загони іспанських завойовників розсіялися по всій країні, грабуючи храми й палаци. Усі захоплені золоті речі вони розплавляли, знищуючи унікальні витвори мистецтва інків

Дайте оцінку діям європейських колонізаторів щодо місцевого населення Нового Світу.

6. Перші колонії. Індіанці після Великих географічних відкриттів

2 ПЕРШІ колонії ЄВРОПЕЙЦІВ у новому СВІТІ. доля інДІАНЦІВ. На землі Нового Світу переїздили представники різних верств суспільства. Більшість із них об’єднувало прагнення розбагатіти в будь-який спосіб. До місцевої індіанської людності вони ставилися лише як до знарядь, які їм допоможуть у цьому. Такі дії, а також завезені завойовниками хвороби (чума, віспа, тиф) призвели до катастрофічного зменшення кількості місцевого населення.

За різними оцінками, із приблизно 40 млн населення доколумбової Америки на середину XVII ст. було втрачено від 50 до 90 %.

У тих, кому пощастило врятуватися, іспанці відбирали землі, а самих індіанців примушували працювати в копальнях, видобуваючи золото та срібло. Католицькі священники часто силою навертали їх на християнство. Індіанці масово вмирали від тяжкої праці, голоду, хвороб або вбивали себе і своїх близьких, щоб не бути рабами.

Для того щоб замінити померлих на важких роботах, до Америки почали завозити темношкірих рабів з Африки. За одного такого раба на невільницьких ринках Бразилії в XVI ст. платили в 15 разів більше, ніж за раба-індіан-ця. Із тисяч рабів, яких захоплювали в Африці та везли на суднах через океан, виживали не більше половини, але торговці «живим товаром» усе одно отримували величезні прибутки. Работоргівля тривала в Америці до першої половини XIX ст.

ДОКУМЕНТИ РОЗПОВІДАЮТЬ

З «Історії Індій» іспанського священника-домініканця Бартоломе де лас Касаса (друга половина XVI ст.)

Індіанці... працювали в ті часи безперервно, і на всіх важливих роботах над ними ставили жорстоких наглядачів — іспанців. ці наглядачі поводилися з ними так суворо, жорстоко й нелюдяно, не даючи їм хвилини перепочинку ані вдень, ані вночі, що нагадували служителів пекла. Вони били індіанців палицями і дрюками, лупцювали їх поза вухами, хльостали батогами, били ногами, і ті не чули від них ласкавіших слів, аніж «собака»; і тоді, вимучені неперервним знущанням. і нестерпною працею без усякого відпочинку, усвідомлюючи, що в них немає ніякого майбутнього, крім неминучої смерті. вони почали тікати в ліси й гори, намагаючись

сховатися там, але натомість іспанці утворили спеціальну поліцію, яка полювала за бідолашними та повертала їх назад.

Це тягло за собою виснаження й загибель індіанців. За шість-вісім місяців, поки група індіанців видобувала золото в копальнях, помирала чверть, а то й третина робітників

Переконавшись, що справа йде до загибелі всіх індіанців, іспанці вирішили. привезти сюди замість померлих. якомога більше рабів з інших місць.

(робота в парах. Обговоріть ставлення іспанських конкістадорів до індіанського населення Нового Світу.)

 

7. Наслідки і значення Великих географічних відкриттів:

Робота з підручником

 

Об’єднати учнів у групи, обговорити найбільш складні та дискусійні проблеми історії, а також наслідки Великих географічних відкриттів, користуючись матеріалом підручника. Для успішної роботи варто використовувати матеріал § 2—4 і карту атласу.

 

Робота в групах

 

Учитель об’єднує учнів у сім груп і, опрацювавши матеріал підручника, пропонує їм підготувати коротке повідомлення про один із наслідків Великих географічних відкриттів: перша група — економічні, друга група — торговельні, третя група — географічні, четверта група — політичні, п’ята група — побутові, шоста група — технічні, сьома група — етнографічні. Після завершення роботи представники груп узагальнюють її результати у таблиці на дошці.

 

НАСЛІДКИ ВЕЛИКИХ ГЕОГРАФІЧНИХ ВІДКРИТТІВ

https://uabooks.top/uploads/vs-ist-8-gisem-poglyb-2021/vs-ist-8-gisem-poglyb-2021-13.jpg

 

Економічні

Знецінення грошей унаслідок надходження великої кількості коштовних металів — «революція цін»

G:\курсова\7.jpg

Торговельні

Виникнення та розвиток світової торгівлі, у якій головну роль відіграє Європа

C:\Users\komp\Desktop\курсова\5.jpg

Географічні

Зміна уявлень про будову світу та його розміри, зміни у світоглядах

Розгляньте карту. Як уявляли будову світу в XVI ст. ? Які відмінності від сучасної карти світу ви помітили?

C:\Users\komp\Desktop\курсова\image030 (1).jpg

Політичні

Початок колоніальних війн, у які були втягнені практично всі держави

G:\курсова\9.jpg

Побутові

Зміни раціону харчування — нова їжа з Америки

 

Технічні

Технічні винаходи в мореплавстві та суміжних науках

Етнографічні

Знищення індіанського населення та ввезення темношкірих людей до Америки

 

 

Опорний конспект в «Картці учня»

Наслідки географічних відкриттів:

Позитивні наслідки

Негативні наслідки

 

 

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Дидактична гра «Асоціації»

Правила гри. Гра може проводитися в усній або письмовій формі, з усім класом або окремими учнями. Учитель називає ім'я історичного діяча або поняття, наприклад «Колумб», «Конкіста». Учні мають сказати, із чим або з ким асоціюється цей історичний діяч або поняття. За потреби вчитель може запропонувати пояснити, чому виникла саме така асоціація.

Якщо під час гри вчитель помічає недоліки в рівні засвоєння нового матеріалу, їх необхідно виправити.

Бесіда

1. Який конкістадор завоював державу ацтеків?

2. Коли було завойовано державу інків?

3. На яких роботах іспанські колонізатори використовували індіанців?

4. Які європейські міста внаслідок Великих географічних відкриттів стали новими центрами ділової активності?

5. Що таке «революція цін»?

6. Із якою метою велися колоніальні війни?

Творче завдання

Один іспанський конкістадор писав про індіанців: «Переважна частина цієї землі заселена і безправно захоплена дикими тваринами і нерозумними істотами або грубими дикунами, які внаслідок свого безбожного невігластва і богохульного ідолопоклонства гірші за хижаків».

— Як іспанці виправдовували своє право підкорювати індіанців? Ким були конкістадори: поширювачами християнської цивілізації або жорстокими завойовниками?

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель підбиває підсумки роботи учнів на уроці.

 1) Великі географічні відкриття, зроблені європейціми у ХV – ХVІІ ст., встановлення прямих зв’язків між континентами змінили уявлення про світ і започаткували нову добу в історії людства. Визначну роль у здійсненні великих подорожей зіграв європейський менталітет. Розуміння справжньої картини світу сприяло відчуттю єдності європейців. Великі географічні відкриття не тільки розширили межі відомого європейцям світу та їхні уявлення про нього, але суттєво змінили й сам світ, стали визначною добою в історії європейських народів та всієї світової цивілізації. Після Великих географічних відкриттів людство почало жити в новому часі, новій епосі. 

 2) Отримавши матеріальні та культурні багатства зі всього світу в результаті відкриттів, європейська цивілізація піднялася на небачений рівень розвитку, очоливши світовий цивілізаційний процес. Європа виявилася ядром, навколо якого сформувалася світова економічна система. Великі географічні відкриття стали поштовхом для пересування «центру Європи» з Середземномор’я до Атлантики, початком доби широкомасштабної колоніальної експансії європейців. 

3) Великі географічні відкриття вплинули на всі сторони життя країн європейської цивілізації – економічну, політичну, соціальну, культурну.  Вплив Великих географічних відкриттів на економічний розвиток цих країн полягав у прискоренні розкладу феодалізму, формуванні капіталістичного господарства та генезі буржуазного суспільства. 

 4) Наслідки  Великих географічних відкриттів неоднозначні. Необхідно розглядати їх в контексті зустрічі європейської та неєвропейських цивілізацій, позитивних та негативних наслідків цієї зустрічі. І якщо для європейської цивілізації наслідки Великих географічних відкриттів були в основному позитивними (європейська матеріальна і духовна культура збагатилася досягненнями народів відкритих земель, що сприяло піднесенню Європи), то для народів Африки та Америки – негативними (великі людські жертви, знищення цілих народів та цивілізацій). 

5) Унаслідок завоювань іспанців у Новому Світі сформувалася найбільша на той час іспанська колоніальна імперія, що простягалася від Вогняної землі в Південній Америці до верхів'їв річки Ріо-Гранде в Північній Америці.

6)Великі географічні відкриття спричинили важливий і неоднозначний вплив на розвиток як європейських країн, так і відкритих європейцями континентів.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 1. Опрацювати текст підручника.

 2. Закінчити заповнення картки учня.

 3. Підготувати повідомлення про поширення наукових знань внаслідок Великих географічних відкриттів.

 

 

 

 

КАРТКА УЧНЯ:

 

Прізвище, ім'я_______________________________________________________

Клас_____________

Число____________

Тема уроку:__________________________________________________________

Проблема: Вплив Великих географічних відкриттів на історію людства. Зустріч двох цивілізацій

  1. Вкажіть причини та передумови відкриттів:

C:\Users\Оля\Desktop\курсова\vs-ist-8-shupak-orion-2021-26.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Заповніть таблицю:

 

Мореплавець

Дата

Відкриті землі

Бартоломеу Діаш

C:\Users\Оля\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.MSO\DED81CCB.tmp https://dovidka.biz.ua/bartolomeu-diash-biografiya-ta-tsikavi-fakti/

 

 

Христофор Колумб

КОЛУМБ Христофор - это... Что такое КОЛУМБ Христофор?

https://youtu.be/8_xsXvMQ1Q0

 

 

 

Васко да Гама

Цей день в історії : 8 липня 1497 : Експедиція Васко да Гама

https://www.jnsm.com.ua/h/0708P/

 

 

Фернан Магеллан

C:\Users\Оля\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.MSO\A9DD2F0A.tmp

https://youtu.be/jC9Ec8QkOoQ

 

 

 

  1. Позначте на контурній карті напрямки експедицій

 

  1. Цивілізації доколумбової епохи

Розкрийте поняття:

  • Конкістадори
  • Конкіста
  • Колонія

 

 

 

 

Підготувати презентації (на вибір)

тема

Елементи презентації

Доколумбова Америка: інки, майя, ацтеки

Намалювати представників населення індіанських народів. Виготовити макети зброї індіанців. Підготувати повідомлення про овочі, фрукти та тварин що потрапили до Європи з відкриття Америки

Культура індіанців

Виготовити (намалювати) макети храмів та споруд індіанців. Підготувати слайд-шоу «Цивілізації інків, ацтеків, майя»

Європейці у пошуках нових земель

Підготувати слайд-шоу «Видатні мандрівники Нового часу». Виготовити (намалювати) макет каравели. Нанести на карту маршрути мандрівок Колумба, Васко да Гама, Магеллана та ін

Конкістадори

Нанести На карту території колоній Іспанії та Португалії в Латинській Америці та басейні Тихого океану. Провести першу межу територіального розподілу світу. Підготувати презентацію «Конкістадори — завойовники Америки»

 

 

  1. Наслідки географічних відкриттів:

 

 

 

 

 

Позитивні наслідки

Негативні наслідки

 

 

 

C:\Users\Оля\Desktop\курсова\b_2.jpg

 

  1. Перейдіть за посиланням і перегляньте матеріали:

https://youtu.be/NqLZ431Uzhk

https://youtu.be/acljHSvd8ik

https://youtu.be/1uF1lZrrE3I

https://youtu.be/LN8ne8_zdPo

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Найда Надя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Савченко Міра Матвіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
5 січня 2022
Переглядів
11315
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку