Урок "Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві"

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики. Тема: "Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві" Мета: формування предметних компетентностей: сформувати розуміння ролі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в суспільстві та житті людини; формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою: уміння обговорювати проблемні питання; екологічна грамотність і здорове життя: знання правил техніки безпеки, адекватна оцінка користі й шкоди від роботи за комп’ютером, вміння організувати свій робочий час; ініціативність і підприємливість: уміння самостійно приймати рішення і нести за них відповідальність.
Перегляд файлу

СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА СИСТЕМИ. ЛЮДИНА В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Мета:

fформування предметних компетентностей: сформувати розуміння ролі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в суспільстві та житті людини; fформування ключових компетентностей:

  • спілкування державною мовою: уміння обговорювати проблемні питання;
  • екологічна грамотність і здорове життя: знання правил техніки безпеки, адекватна оцінка користі й шкоди від роботи за комп’ютером, вміння організувати свій робочий час;
  • ініціативність і підприємливість: уміння самостійно приймати рішення і нести за них відповідальність.

Очікувані результати: учень розуміє роль сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в суспільстві та житті людини.

Обладнання: комп’ютери з доступом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

   Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.

 Повторення правил поведінки та БЖД в комп’ютерному класі.  Перевірка домашнього завдання.

        Розповідь учнів про розвиток інформаційних технологій в Україні

        Фронтальне опитування

  1. Назвіть інформаційні процеси (зберігання, передавання, опрацювання повідомлень).
  2. Наведіть приклади опрацювання повідомлень.
  3. Що таке інформаційна система?
  4. Назвіть складові інформаційної системи.
  5. За рівнем автоматизації ІС можна поділити на такі види... (ручні, автоматизовані, автома тичні).
  6. Наведіть приклади організацій, в яких реалізація інформаційних процесів відбувається за участю людини і технічних засобів.
  7. Опишіть роботу будь-якої організації як інформаційної системи.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ: «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ. ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»

Інтерактивна вправа «Ланцюжок»

Учні по черзі відповідають на поставлені вчителем запитання, називаючи по одному типу.

  1. Назвіть інформаційні технології залежно від типів даних, які опрацьовуються (ІТ-опрацювання текстів, зображень, чисел, звуку, відео тощо).
  2. Назвіть інформаційні технології залежно від мети здійснення інформаційних процесів (введення, пошук, збирання, опрацювання, зберігання, захист).

   Мотивація

Запитання до учнів

  1. Пригадайте основні епохи розвитку суспільства (аграрна, індустріальна, інформаційна).
  2. Дайте коротко характеристику кожній епосі.

Вправа «Мозковий штурм»

  1. Назвіть основний ресурс інформаційного суспільства (інформ ація).
  2. Як вплинули інформаційні технології на розвиток соціуму?

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1  Розповідь вчителя «Інформаційні технології»

      Інформаційні технології — сукупність методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, інтегрованих з метою збирання, опрацювання, зберігання, розповсюдження, показу і використання інформації в інтересах її користувачів.*

      Модель «спільного споживання» — система, заснована на спільному користуванні людськими та фізичними ресурсами.

Робота в групах

Учні об’єднуються в групи по 2–3 особи.

Дослідіть призначення сервісів, використовуючи інтернет-джерела інформації, та заповніть спільну Google-таблицю.

№ групи

Назва онлайн-сервісу моделі «спільного споживання»

Призначення сервісу

І група

GoodGym

 

ІІ група

Airbnb

 

ІІІ група

Uber

 

ІV група

Carsharing

 

V група

Fon

 

VІ група

Swapdom

 

VIІ група

La Ruche

 

2  Розповідь вчителя «Інформаційне суспільство»

Інформаційне суспільство — соціологічна концепція, що визначає головним фактором розвитк у суспільства виробництво та використання науково-технічної та іншої інформації. Концепція інформаційного суспільства є різновидом теорії постіндустріального суспільства.**

 Фронтальна робота з класом

Запитання до учнів:

Сформулюйте ознаки інформаційного суспільства.

  1. Наявність автоматизованого доступу до інформації і знань, необхідних для життєдіяльності й розв’язання рішення особистих і соціально значущих задач.
  2. Доступність будь-якому індивіду, групі чи організації, сучасна інформаційна технологія.
  3. Наявність розвинених інфраструктур, що забезпечують створення національних інформаційних ресурсів у обсязі, необхідному для підтримки науково-технологічного й соціально-історичного прогресу, що постійно прискорюється.
  4. Відбувається процес прискореної автоматизації й роботизації всіх сфер і галузей виробництва та керування.
  5. Здійснюються радикальні зміни соціальних структур, наслідком яких є розширення сфери інформаційної діяльності й послуг.

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Учні вільно обмінюються ідеями щодо питання.

Сформулюйте можливі небезпечні тенденції стрімкого розвитку інформаційного суспільства:               Актуальне питання інформаційної безпеки.

          Прояв «сили слова».

          Перевірка інформації на достовірність.

          Адаптація окремих людей до «принципів» інформаційного суспільства.

* [https://uk.wikipedia.org/wiki] ** [http://osvita.ua/vnz]

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

(Учні сідають колом)

Учні вільно обмінюються ідеями щодо питання.

  1. Спілкування в реальному світі, з реальними людьми або соціальні мережі. Який він, соціум без «живого» спілкування?
  2. У якому суспільстві я б хотів жити: у інформаційному, індустріальному або аграрному?

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Ти мені — я тобі»

Учні об’єднуються у дві команди. Кожна команда має сформулювати по три запитання з теми уроку до іншої команди. Команди по черзі ставлять запитання. Якщо відповідь неправильна або неточна, команда, що ставила запитання, сама дає відповідь і заробляє собі бал. Учитель підбиває підсумки та визначає команду-переможця.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати матеріал за підручником.
  2. Написати есе на одну із запропонованих тем: «Вплив інформаційних технологій на життя людей з обмеженими фізичними можливостями»; «Інформаційні технології майбутнього»; «Нанотехнології в медицині».

РЕФЛЕКСІЯ

Вправа «Мікрофон»

Продовжити речення. Учні по черзі додають по одному слову до висловлювання: «Сьогодні на уроці я дізнався...»

docx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
1232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку