Мета:
fформування предметних компетентностей: сформувати розуміння ролі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в суспільстві та житті людини; fформування ключових компетентностей:
Очікувані результати: учень розуміє роль сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в суспільстві та житті людини.
Обладнання: комп’ютери з доступом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.
Повторення правил поведінки та БЖД в комп’ютерному класі. Перевірка домашнього завдання.
Розповідь учнів про розвиток інформаційних технологій в Україні
Фронтальне опитування
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ: «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ. ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»
Учні по черзі відповідають на поставлені вчителем запитання, називаючи по одному типу.
Мотивація
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1 Розповідь вчителя «Інформаційні технології»
Інформаційні технології — сукупність методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, інтегрованих з метою збирання, опрацювання, зберігання, розповсюдження, показу і використання інформації в інтересах її користувачів.*
Модель «спільного споживання» — система, заснована на спільному користуванні людськими та фізичними ресурсами.
Учні об’єднуються в групи по 2–3 особи.
Дослідіть призначення сервісів, використовуючи інтернет-джерела інформації, та заповніть спільну Google-таблицю.
№ групи |
Назва онлайн-сервісу моделі «спільного споживання» |
Призначення сервісу |
І група |
GoodGym |
|
ІІ група |
Airbnb |
|
ІІІ група |
Uber |
|
ІV група |
Carsharing |
|
V група |
Fon |
|
VІ група |
Swapdom |
|
VIІ група |
La Ruche |
|
2 Розповідь вчителя «Інформаційне суспільство»
Інформаційне суспільство — соціологічна концепція, що визначає головним фактором розвитк у суспільства виробництво та використання науково-технічної та іншої інформації. Концепція інформаційного суспільства є різновидом теорії постіндустріального суспільства.**
Фронтальна робота з класом
Запитання до учнів:
Сформулюйте ознаки інформаційного суспільства.
Учні вільно обмінюються ідеями щодо питання.
Сформулюйте можливі небезпечні тенденції стрімкого розвитку інформаційного суспільства: Актуальне питання інформаційної безпеки.
Прояв «сили слова».
Перевірка інформації на достовірність.
Адаптація окремих людей до «принципів» інформаційного суспільства.
* [https://uk.wikipedia.org/wiki] ** [http://osvita.ua/vnz]
ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)
(Учні сідають колом)
Учні вільно обмінюються ідеями щодо питання.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учні об’єднуються у дві команди. Кожна команда має сформулювати по три запитання з теми уроку до іншої команди. Команди по черзі ставлять запитання. Якщо відповідь неправильна або неточна, команда, що ставила запитання, сама дає відповідь і заробляє собі бал. Учитель підбиває підсумки та визначає команду-переможця.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
РЕФЛЕКСІЯ
Продовжити речення. Учні по черзі додають по одному слову до висловлювання: «Сьогодні на уроці я дізнався...»