Урок "«Сучасні уявлення про електронну будову органічних сполук і характер їх перетворення. Теорія хімічної будови органічних сполук О.М. Бутлерова. Явище ізомерії»"

Про матеріал
Інструктивно-методична карта заняття з органічної хімії з використанням бонусної системи оцінювання, поєднанням ігрових ситуацій та самостійної роботи
Перегляд файлу

Методична розробка заняття з органічної хімії

«Сучасні уявлення про електронну будову органічних сполук і характер їх перетворення. Теорія хімічної будови органічних сполук О.М. Бутлерова. Явище ізомерії»

 

Н.В.Задорожня

 

Криворізький коледж економіки та управління

Державний вищий навчальний заклад

«Київський національний економічний університет

імені Вадим Гетьмана»

 

Анотація. Дана методична розробка заняття з органічної хімії дозволяє активізувати студентів, створює умови для розвитку ініціативи, творчості, організаційних,  інтелектуальних здібностей, викликає у студентів інтерес до пізнання нового матеріалу та поглиблення знань. Розробка представлена у вигляді навчально-методичної карти, що стане у нагоді викладачам хімії під час підготовки до заняття.

Мета: навчальна – ознайомлення з основними положеннями теорії хімічної будови О.М. Бутлерова; класифікація органічних сполук за будовою карбонового ланцюга, видами карбон-карбонових  зв’язків, функціональними групами, рівнями структурної  організації; розуміння значення органічних речовин для розв’язання сировинної проблеми людства;                                                                             

           розвиваюча - розвиток логічного мислення, навичок самостійної роботи, творчих здібностей та пізнавальної активності, інтересу до предмету; формування єдину системи знань і картину навколишнього світу;

            виховна - формування шляхів творчого пошуку вирішення завдань з хімії, пізнавальний інтерес  до вивчення предмету; виховання культури спілкування та відповідальності за власні слова, дії.

Форма проведення: лекція з вивчення нового матеріалу.

Навчально-методичне забезпечення заняття:  робочі зошити, презентації PowerPoint, електронні таблиці, зразки органічних речовин, таблиця « Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва», моделі молекул органічних сполук.  .                                                                                                      

Дидактичний матеріал: питання для  інтерактивного спілкування, презентації.                                 Технічні засоби навчання: комп’ютер, мультимедійні засоби.

Учасники: студенти ІІ курсу (9-10 класи).

Хід заняття

№ п/п

Зміст заняття

Форми і  методи,

використані на занятті

1.

Організація заняття

  1. . Підготовка аудиторії та робочого місця
  2. . Перевірка наявності студентів і встановлення причин відсутності

1.3.Ознайомлення студентів із системою оцінювання знань протягом заняття

 

 

Діалог

 

 

Накопичувальна система бонусів, конкурс на краще оформлення конспекту

2.

Актуалізація опорних знань

 Фронтальне опитування:

  • Що вивчає хімія?
  • Хто є засновником хімії?
  • На які групи поділяються речовини?
  • Скільки елементів у періодичній системі?
  • Як поділяються елементи за властивостями?

 

 

Евристична бесіда

 

 

3.

Мотивація навчальної діяльності

        Вивчення матеріалу з даної теми дає можливість усвідомити суперечливу й неоднозначну роль хімії в житті людини і суспільства. Важливо розуміти, що кожна людина використовує у своєму житті продукти хімії. Тому кожен повинен розуміти значення хімії в своєму житті і правильно користуватись хімічними знаннями.

 

 

Полілог з демонструванням зразків органічних речовин та визначенням їх ролі в житті людини

 

4.

Постановка проблемного завдання викладачем

Перегляд презентації та постановка проблеми

Органічні речовини зайняли значне місце в нашому житті. Їх налічують 13 млн., на відміну від неорганічних речовин, яких відомо близько 600 тисяч.

Головне завдання нашого заняття – дати відповіді на питання:

  • Як, хто і коли встановив існування органічних речовин?
  • Які особливості органічних речовин дозволили заполонити наше життя?

 

 

Презентація  «Знайомство з органічною хімією»

 

Полілог

 

 

 

 

5.

 

 

 

Зміст і послідовність реалізації питань

Тема. Сучасні уявлення про електронну будову органічних сполук і характер їх перетворення. Теорія хімічної будови органічних сполук О.М. Бутлерова. Явище ізомерії

5.1. Історичний екскурс

 

5.2. Дослідницький етап – робота зі зразками органічних речовин

 

5.3. Знайди зайву речовину

 

5.4. Складання тезисного конспекту

 

5.5. Моделювання молекул

 

 

 

 

 

Монолог, презентація із обговоренням

Хімічний експеримент

 

 

Ігрова ситуація

 

Самостійна робота:

  • з зошитом
  • метод «обговорення впівголоса»
  • біля дошки

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закріплення вивченого матеріалу

Бліц-опитування:

  • Який вчений  є засновником органічної хімії?  (Берцеліус, Бутлеров, Бертло)
  • Скільки відомо неорганічних речовин? (500тис., 400тис., 600тис.)
  • Скільки відкрито хімічних елементів? (200, 125, 118)
  • Скільки відомо органічних речовин? (безліч, 5 млн, 13 млн)
  • Які елементи  найчастіше входять до складу органічних речовин? (Карбон, Кальцій, Гідроген, Гелій, Оксиген, Осмій, Сульфур, Селен, Фосфор, Нітроген, Натрій)
  • За допомогою якого зв'язку  утворюються органічні сполуки? (іонний, ковалентний, водневий)
  • Як називаються сполуки, що мають однаковий склад, але різну будову молекул? (гомологи, близнюки, ізомери)
  • Яка валентність атома Карбону в органічних сполуках? (2, 3,4)

 

 

Метод «голосування»: визначення правильної відповіді із числа запропонованих піднесенням рук

 

 

7.

Підведення підсумків заняття

 7.1. Узагальнення матеріалу

Ми сформулювали визначення органічної хімії як предмету, причини різноманітності органічних речовин, сформували уявлення про ізомери та ізомерію.

 

7.2.  Аналіз навчальної діяльності студентів

 

 

7.3.  Хімічна нагорода

 

 

Рефлексія

 

 

 

Переведення бонусів в систему балів

 

Проведення цікавого досліду  (фараоновий змій)

8.

Домашнє завдання

  • Скласти перелік органічних речовин у зоні навколо себе -  розподілити їх за класами, вказати їх корисність та шкідливість.

Повторити теоретичний матеріал за підручником:

Березан О.В. Органічна хімія: навч. посібник -  Тернопіль: Підр. і посібн., 2019 – 208 с. 

 Буринська Н.М., Депутат В.М. та ін.  Хімія - К.: Педагогічна думка,  2010 – 352 с.

 

 

У вигляді таблиці

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія (профільний рівень) 10 клас (Буринська Н.М. та інші)
Додано
20 жовтня
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку