Урок "Суцвіття"конспект уроку 6 клас

Про матеріал

Конспект уроку з теми "Суцвіття" 6 клас. Мета: Ознайомити учнів із суцвіттями, їх основними типами і перевагами над поодинокими квітами;

Розвивати уміння порівнювати біологічні явища та процеси у житті рослин; уміння спостерігати та робити висновки і узагальнення; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та рослин рідного краю, сприяти естетичному вихованню учнів

Перегляд файлу

Тема:  Суцвіття.        

Мета:      Ознайомити учнів із суцвіттями, їх основними типами і перевагами над поодинокими квітами;

Розвивати уміння порівнювати біологічні явища та процеси у житті рослин; уміння спостерігати та робити висновки і узагальнення; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.

Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та рослин рідного краю, сприяти естетичному вихованню учнів.

Тип уроку. Комбінований

Основні поняття і терміни: суцвіття, прості суцвіття, складні суцвіття, кошик, сережка, колос, початок, китиця, щиток, зонтик, головка, волоть,.

Обладнання: підручник, гербарні зразки рослин з різними типами   суцвіть, таблиця                          «Суцвіття», «, схема «Типи суцвіть»,

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання вчителя. Створення позитивного емоційного настрою  в класі.

Щоб урок ми з вами провели цікаво, щоб збагатилися ви новими знаннями, опрацьовуючи навчальний матеріал, прошу зібрати всю свою енергію, думки, вміння і навички та бути активними на уроці.

 

Сьогодні ми з вами будемо працювати під девізом:

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо – правильно,

Працюємо – плідно.

 

ІІ.   Актуалізація опорних знань.

  1. Гра  «Знайди зайвого».

Вибрати зайвий термін і пояснити свій вибір.

          Чашечка, маточка, приймочка, тичинка.

          Тичинкова нитка, пиляк, квітконіжка.

          Пелюстка, приймочка, стовпчик, зав’язь.

  1. Гра «Біологічна математика».

Закінчити дію:

Пелюстки + чашолистики = … (подвійна оцвітина)

Зав’язь + приймочка + стовпчик = … (маточка)

Тичинкова нитка + пиляк = … (тичинка)

Одна особина: чоловічі квітки  + жіночі квітки = … (однодомна рослина)

Різні особини: Тичинкові квітки + маточкові квітки = … (дводомні рослини)

Одна квітка: Тичинки + маточки = … (одностатеві)

3. Біологічна задача.

1. Весною на одних деревах верби утворюються жовті сережки, а на інших — зелені. З чим пов’язана ця відмінність?

 (Верба — дводомна рослина. На одному дереві — жіночі квітки, на іншому — чоловічі.)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

«Цифрофий  диктант»

Учням роздаються карти, на яких є питання по темі «Квітка» та ключові слова. Завдання: відповідь питання позначити відповідним номером ключового слова.

Питання:

  1.               Верхня розширена частина квітконіжки, в якій розташовані всі частини квітки (квітколоже).
  2.               Квітки, які мають тільки тичинки  або тільки маточки (одностатеві).
  3.               Частина квітки, до складу якої входять  тільки пелюстки (віночок).
  4.               Рослину, у яких чоловічі та жіночі квітки розташовані на різних  рослинах (дводомні).
  5.               Частина тичинки, в якій формується пилок (пиляк).
  6.               Квітки, в яких знаходяться і маточки, і тичинки (двостатеві).
  7.               Вкорочений, видозмінений пагін, який пристосований для статевого розмноження рослин (квітка).
  8.               Видовжена, середня частина маточки (стовпчик).
  9.               Частина квітки, яка складається з тичинкової нитки і пиляка (тичинка).
  10.          Верхня частина маточки (приймочка).
  11.          Частина квітки, за допомогою якої вона кріпиться до пагону (квітконіжка).
  12.          Нижня частина маточки, в якій знаходяться насінні зачатки (зав’язь).
  13.          Частина квітки, яка складається з приймочки, стовпчика, зав’язі (маточка).
  14.          Частина квітки, яка складається з чашолистиків (чашечка).

15. Рослини, у яких чоловічі та жіночі квітки розташовані на одній  рослині (однодомні).

Ключові слова:

  1. Квітка
  2. Квітконіжка
  3. Квітколоже
  4. Чашечка
  5. Віночок
  6. Маточка
  7. Тичинка
  8. Пиляк
  9. Стовпчик
  10.  Приймочка
  11.  Зав’язь
  12.  Одностатеві
  13.  Двостатеві
  14.  Однодомні
  15.  Дводомні

 

Відповіді:  3, 12, 5, 15, 8, 13, 1, 9, 7, 10, 2, 11, 6, 4, 14.

ІV.   Мотивація навчально-пізнавальної  діяльності учнів.

    Вивчаючи рослинний організм ви вже впевнилися в тому, що рослина – це складний живий організм, так само, як тварина та людина. Для рослини, як і для всіх живих організмів притаманні такі ознаки: народження, живлення, дихання, ріст, розмноження. Вивчаючи будову рослинного організму ви крок за кроком розкривали світ, що вас оточує. І от сьогодні ми з вами дізнаємося про ще одну таємницю із життя рослин.

Учитель демонструє учням зображення троянди і конвалії.

— Подивіться уважно на ці рослини і скажіть, чим вони відрізняються одна від одної.

— Як ви гадаєте, чому у троянди одна квітка, а у конвалії багато дрібних квіток, які зібрані у групи?

— Яке це має значення в житті рослин?

. Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель називає тему уроку, учні записують її в зошитах.

VІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Поняття про суцвіття. Типи суцвіть.
  2. Біологічне значення суцвіть

Бесіда

Проблемне запитання:

— Яке біологічне значення суцвіть?

У ході бесіди з’ясовується значення суцвіть і складається опорний конспект,про будову суцвіть .

- прості ,складні суцвіття ( ок ,схеми суцвіть) Використання презентації

Біологічне значення суцвіть

  • збільшується ймовірність запилення квіток;
  • певні біологічні переваги має порядок розпускання квіток у суцвітті — пристосування до різних чинників запилення;
  •  тип суцвіття пов’язаний з певним типом супліддя і з пристосуванням до розповсюдження плодів і насіння.

Узагальнення  і ситематизація  знань .

1 Робота з підручником  прочитати   замалювати схеми  простих та складних  суцвіть  та визначити ,які рослини  мають  такі суцвіття .

2. Вправа  «Знайди  пару»

3.Вправа « Озвуч схему»

 

IX. Підсумок уроку

    Отже, на сьогоднішньому уроці ми з’ясували:

  • Суцвіття – це пагони, що несуть на собі групу квіток, розташованих у певному порядку.
  • За характером галуження головної осі й розміщення квіток розрізняють суцвіття прості та складні.
  • До простих суцвіть належать китиця, зонтик, щиток, головка, сережка, кошик, колос, початок.
  • До складних суцвіть належать: складний зонтик, волоть, складний колос, складний щиток.

VIІІ. Домашнє завдання.

     Опрацювати § 34, схеми «Типи суцвіть»,»

     Скласти казку про квітку.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Біловус Інна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. П Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Марушка Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
10038
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку