Урок-суд над Булінгом. (За оповіданням Людмили Уліцької «Паперова перемога»)

Про матеріал
Урок-суд над Булінгом. (За оповіданням Людмили Уліцької «Паперова перемога»)Даний конспект уроку можна використати на позакласному читанні
Перегляд файлу

Тема: Урок-суд над Булінгом. (За оповіданням Людмили Уліцької «Паперова перемога»)

 «У кожній людині сонце. Тільки дайте йому світити» Сократ

Мета:

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:   формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати любов до ближнього;

комунікативної: розвивати зв’язне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання; дотримуватися етичних норм мовлення, культури спілкування: вживати правильні форми звертань, слів, що виражають прохання, пропозицію, побажання, вибачення у процесі спілкування; розвиток емоційного інтелекту і загальнолюдських цінностей;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про людину.

Тип уроку: урок позакласного читання.

Великий талант вимагає великої працьовитості.

Петро Чайковський

Перебіг уроку

І.Мотивація навчальної діяльності

Постановка проблеми уроку.

ІІ. Оголошення теми уроку.

Вчитель.

Доброго дня, шановні присутні! Сьогодні ми поговоримо про те, що турбує людей всього світу. На жаль, але наше життя – це не лише яскраві фарби, у ньому є добро і зло, чорне і біле, щирість і порядність та жорстокість і непримиримість.

Ви добре знаєте, що таке злочин, але де він має коріння? Де він зароджується? Чому злочинців стає більше? Хто в цьому винен?

Сьогодні ми будемо присутні на  суді, де винуватець – Булінг. Він  Добре почувається у стінах навчальних закладів, у дворах, у душах і серцях тих, хто вважає себе кращим, ніж інші. Нагадаємо, булінг (цькування) — це діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Перегляд відеоролику про булінг

Обсяг злочинних дій Булінгу настільки великий, що ми не можемо не звернути на це уваги. Тому і вирішили провести урок у формі судового засідання.

Розпочинаємо суд

(Булінг знаходиться на стільці підсудних)

Секретар: Прошу всіх піднятися, Суд іде!

Суддя: Прошу сідати. Оголошую сьогоднішнє засідання відкритим. Слухається справа про обвинувачення Булінгу. Суддя__________________.Секретар______________, за участю державного обвинувачення прокурора_______________, адвоката підсудного

_______________. Перед тим, як розпочнеться засідання, з’ясуємо, чи всі з’явилися на суд.

Свідки присутні? Дякую. Прошу свідків покинути зал. Слово надається прокурору

Прокурор: Шановний Суд! Я від імені постраждалих звинувачую Булінг, бо саме він є одним із найгірших зол світу. Саме від нього страждають діти, обсяг його злочинів настільки великий, що це змушує нас бити на сполох.

Суддя. Якими фактами Ви можете підтвердити свої звинувачення?

Прокурор: Прошу Вас вислухати свідків звинувачення

Суддя: Починаємо допит свідків.Викликається перший свідок.(Свідок входить в судову залу). Чи проінформовані Ви, що за дачу неправдивих свідчень Ви несете кримінальну відповідальність?Чи готові Ви говорити правду і тільки правду? Представтеся.

Свідок 1.Я, ПІП_____________буду говорити правду і лише правду.

Україна займає 9 місце серед 42 досліджуваних країн за відсотком жертв булінгу серед підлітків. Торік у нашій країні 67% дітей стали жертвою чи свідком цькування. 40% постраждалих взагалі ні з ким не ділилися проблемою.

Це лише цифри, але боляче від того, що це явище взагалі існує.

Так, якщо в 2019 році серед осіб, яких звинуватили в скоєнні злочину, було 13,1 тисячі неповнолітніх, то у 2020 році неповнолітніх правопорушників, викритих міліцією, було 22,8 тисячі осіб. Згідно з результатами анкетування, проведеного Міністерством юстиції, приниження у школі зазнавало 45% опитаних дітей у Закарпатській області, половина опитаних школярів Київської області, і більше половини юних одеситів були свідками чи жертвами булінгу в школі. Серед чернівецьких школярів морального приниження хоч раз у житті зазнавали 48% учнів; фізичного кривдження — 27%; нападу з боку групи — 14%; пограбування — 12%; сексуальної загрози — 8% опитаних.

Адвокат:Пане Суддя, я протестую! Адже кожна людина керується лише своєю власною совістю.

Прокурор: давайте послухаємо іншого свідка. У нас є іще інші докази

Суддя: Запрошується другий свідок.

Свідок 2.Я, Геня Піраплєтчиков, головний герой твору Людмили Уліцької «Паперова перемога», буду говорити правду і лише правду.

Взагалі-то я мало спілкувався із дітьми, які товаришували з Булінгом. Але те, що він мав на них вплив, знаю точно. Бо діставлося мені добре. Наприклад, останнього разу, коли я  після  тривалої  зими і після своїх болячок вперше вийшов на подвір’я, мене хлопці із двору почали дразнити і кидати в мене багнюку. Це було дуже неприємно, тим паче, я розумів, що не можу, як усі інші, роздягнутися, зняти дурнуватий шарф, обмотаний  навколо моєї шиї, бо я завжди подовгу і часто хворів. Булінг змусив Женьку Айтира вигадати разом із іншими дітьми мені образливі прізвиська, наприклад, «Генька кульгавий, соплі річкою». Колька Клювін також підтримував інших дітей, і весело наді мною знущався. На нього також мав поганий вплив Булінг. Що я переживав тоді, коли наді мною насміхалися? Біль, образу, відчай. Я закривався в собі, і не хотів зовсім ні з ким спілкуватися.  

Адвокат: Я протестую! Це залежало від настрою свідка. Можливо, такий згубний вплив на нього мали його ж хвороби.

Прокурор: давайте послухаємо іншого свідка. У нас є іще інші докази

Суддя: Для дачі показів викликається третій свідок

Свідок 3.Я, Женя Айтир, головний герой твору Людмили Уліцької «Паперова перемога», буду говорити правду і лише правду.

Що мені розповісти? Скажу відверто-коли я приятелював із Булінгом, то цікаво було знайти людину слабшу за мене (як я тоді думав) і познущатися з неї. Так, я ображав Геню, мені було байдуже до того, що він відчуває, мені подобалося, що у дворі мене всі боялися і поважали, і коли я починав насміхатися і піддражнювати Геню, всі до мене приєднувалися. Ну, він не був схожим на нас, бо весь час хворів, одягався смішно, як бабуся, ходив дивно, підскакуючою ходою, вічно закладений ніс, дихав лише ротом…Одним словом, «біла ворона». Він нас боявся. А Булінг говорив, що якщо тебе бояться, то ти красунчик.

Адвокат: Заперечую! Ці думки могли виникнути і без Булінгу. Він не винен!

Прокурор: Давайте послухаємо іншого свідка. У нас є іще інші докази

Суддя: Для дачі показів викликається четвертий свідок

Свідок 4. Я мама Гені, пані  Піраплєтчикова, і свідчу проти Булінгу. Мій син дуже страждав від підбурювань цього чоловіка. Лише один епізод зміг змінити ставлення дітей   до мого сина. До цього, ні бабуся, ні я, нічого не могли вдіяти. Лише День народження сина я змогла перетворити на справжнє свято, яке принесло спокій і мир у родину.

Прокурор: Як саме це відбулося?

Свідок 4. Просто сил не було терпіти, коли я бачила, як ображають мого сина. Я взагалі-то страшенно люблю музику, вчила свого хлопчика грати на піаніно. Але про це ніхто не знав із його ровесників. Не знали вони також і про те, що Геня гарно майстрував із паперу  оригамі. Його улюбленою книгою була книга М.Гершензона «Веселий час». Але він вигадував і сам різні фігурки. Пиріжки і вінегрет допомогли заманити дітей в будинок, нагодувати їх. А майстерність мого Гені- змінила ставлення. Добре, що разом із дітьми не прийшов на свято Булінг. Бо мій син почувався щасливим, від кожному із дітей зробив паперові фанти, і серед усіх він був нічим не гіршим, а навіть більше того…

Адвокат: Протестую! Свідчення матері нічого не доводять. Вона лице зацікавлене.

Суддя: Досить. Перейдемо до свідків захисту.

Секретар: Вони не з’явилися

Прокурор: Як завжди, зайняті своїми мерзенними справами

Суддя: Адвокате, Вам слово!

Адвокат: Я відмовляюся  від захисту. Скільки існуватиме світ, стільки і існуватиме Булінг. Так що правда за нами!

Суддя: Надаємо слово підсудному.

Булінг: Я відчуваю презирство, зневагу , почуття відрази до покірних, хто не заслуговує на повагу. Це мені дозволяє шкодити без почуття провини, співчуття. Я почуваю себе сильним, бо маю контроль над ситуацією. А це хіба погано? Винним себе не вважаю!

Суддя: У залі знаходяться присяжні. Чи хочете ви висловити свою думку? Прошу голосувати. Хто вважає Булінг винним, підніміть руку.

Секретар: Встати, Суд іде!

Суддя: Іменем України виголошується вирок. Суд у складі Судді__________________.

Секретаря______________,

державного обвинувачення прокурора_______________,

 адвоката підсудного_______________, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду кримінальну справу про Булінг, а саме злочини, які призвели до психічного і емоційного навантаження, злочини проти честі і гідності людини встановив:

  1. Визнати Булінг злом
  2. Визнати його винним в усіх злочинах
  3. Засудити булінг і вигнати його за межі Планети

Судове засідання оголошую закритим

Вчитель. Подолання булінгу-це складний процес. Гадаю, ви сьогодні задумаєтесь, чому він виникає серед підлітків, чому існують жертви, чому існують агресори. Можливо, потрібно подивитися навколо, і ви побачите, хто із ваших близьких потребує любові і підтримки.

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 грудня 2022
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку