Урок геометрії в 7 класі. Урок засвоєння нових знань з теми "Сума кутів трикутника"
Урок геометрії у 7 класі
з теми:
«Сума кутів трикутника»
МЕТА: Сформулювати і довести теорему про суму кутів три кутника.
Формування вмінь структурувати інформацію, виділяти головне і
проводити умовиводи.
Розвивати уміння аналізувати запропоновані умови, узагальнювати і
робити висновки.
Виховувати уміння, здійснювати самоконтроль, самооцінку, навички
працювати в групах.
ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань.
ОБЛАДНАННЯ: комп’ютер, презентація.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.
ІІ.МОТИВАЦІЯ НАЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Вступне слово вчителя.
Дорогі діти! Сподіваюсь. Що сьогоднішній урок пройде цікаво, з великою користю для всіх. Дуже хочу, щоб той, хто не байдужий до цариці всіх наук. З нашого уроку пішов з глибоким переконанням, що геометрія – цікавий потрібний предмет.
Стародавні греки на основі спостережень і з практичного досвіду робили висновки, висловлювали припущення – гіпотезу, а потім на зустрічах – симпозіумах намагалися ці гіпотези обґрунтувати і довести. У той же час і склалося твердження «У суперечці народжується істина».
Наш сьогоднішній урок теж буде схожий на невеликий симпозіум. Ми встановимо припущення з питання, спробуємо його довести, і, якщо у нас це вийде, то подивимось, як його можна буде застосувати при вирішенні завдань.
Епіграф до нашого уроку – слова Піфагора:
«Шлях пізнання не гладкий
Але знаємо ми зі шкільних років
Загадок більше, ніж розгадок,
І пошуку нема межі.»
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
Усне виконання завдань
2.Знайти всі кути, якщо a║b і с – січна,
3.Знайти , ,,якщо пряма, що проходить через точку В паралельна АС і , .
4 Продовжити речення:
ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ.
Практична робота.
Завдання 1.(Виконується по рядам) Побудувати трикутник, виміряти його кути і знайти їх суму.
1 ряд – гострокутний трикутник,
2 ряд тупокутний трикутник,
3 ряд прямокутний трикутник.
– Вкажіть вашу гіпотезу про суму кутів трикутника.
Завдання 2. Показати на моделі трикутника, як можна знайти (скласти) суму кутів трикутника.
Завдання 3. Як, маючи в наявності три рівних трикутники, переконатися в тому, що сума кутів трикутника дорівнює 180º?
(завдання учні виконують по групах, моделі трикутників приготовлені заздалегідь)
ТЕОРЕМА. Сума кутів трикутника дорівнює 180º.(Доведення проводиться в вигляді групової роботи разом з учнями).
Дано: ∆АВС Довести:
Доведення.
1.Проведемо через вершину В пряму МК, МК║АС.
2. і – внутрішні різносторонні кути при паралельних МК і АС і січною АВ =.
3. і – внутрішні різносторонні кути при паралельних МК і АС і січною ВС =.
4. Очевидно, що ,.
Теорема доведена.
НАСЛІДОК І. У будь – якому трикутнику принаймні два кути гострі.
НАСЛІДОК ІІ.У будь – якому прямокутному трикутнику сума гострих кутів дорівнює 90º.
Учням пропонується прокоментувати наслідки з теореми.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТЕМИ.
Розв’язування задач.
Усні вправи.
Пояснити.
Письмова робота в зошитах
Дано: ∆АВС, .Знайти кути трикутника.
Розв’язання. Нехай =х(гр.), = 2х(гр.), = 3х(гр.),
Складаємо рівняння. х + 2х +3х =180. х = 30. =30º, =60º,=90º
Відповідь: 30º,60º,90º.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ.
VIІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Вивчення теорії за конспектом або за відповідним підручником, запропонував задачі про знаходження кутів трикутника за допомогою рівнянь.