Урок геометрії в 7 класі "Сума кутів трикутника"

Про матеріал

Урок геометрії в 7 класі. Урок засвоєння нових знань з теми "Сума кутів трикутника"

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок геометрії у 7 класі

з теми:

«Сума кутів трикутника»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА: Сформулювати і довести теорему про суму кутів три кутника.

             Формування  вмінь структурувати інформацію, виділяти головне і

              проводити умовиводи.

              Розвивати уміння аналізувати запропоновані умови, узагальнювати і

              робити висновки.

              Виховувати  уміння, здійснювати самоконтроль, самооцінку, навички

              працювати в групах.

 

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань.

 

ОБЛАДНАННЯ: комп’ютер, презентація.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

 

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Вступне слово вчителя.

Дорогі діти! Сподіваюсь. Що сьогоднішній урок пройде цікаво, з великою користю для всіх. Дуже хочу, щоб той, хто не байдужий до цариці всіх наук. З нашого уроку пішов з глибоким переконанням, що геометрія – цікавий потрібний предмет.

    Стародавні греки на основі спостережень і з практичного досвіду робили висновки, висловлювали припущення – гіпотезу, а потім на зустрічах –   симпозіумах намагалися ці гіпотези обґрунтувати і довести. У той же час і склалося твердження  «У суперечці народжується істина».

     Наш сьогоднішній урок теж буде схожий на невеликий симпозіум. Ми встановимо припущення з питання, спробуємо його довести, і, якщо у нас це вийде, то подивимось, як його можна буде застосувати при вирішенні завдань.

    Епіграф до нашого уроку – слова Піфагора:

    «Шлях пізнання не гладкий

      Але знаємо ми  зі шкільних років

      Загадок більше, ніж розгадок,

       І пошуку нема межі.»

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

   Усне виконання завдань

  1. Назвати за малюнком а) пару внутрішніх односторонніх кутів; б) пару внутрішніх різносторонніх кутів.

 

006.jpg

2.Знайти всі кути, якщо a‌‌‌‌‌║b і с – січна,

3.Знайти , ,,якщо пряма, що проходить через точку В паралельна АС і  , .

006.jpg

4 Продовжити речення:

  • Якщо всі кути трикутника гострі, то він називається ….
  • Якщо один з кутів трикутника тупий, то він називається….
  • Якщо один з кутів трикутника прямий, то він називається….
  • Сума довжин трьох сторін трикутника називається …..
  • Якщо довжина трьох сторін трикутника різна, то він називається….
  • Якщо всі сторони трикутника мають однакову довжину. То він називається…..
  • Якщо дві сторони трикутника мають рівну довжину, то він називається….

 

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ.

 Практична робота.

Завдання 1.(Виконується по рядам) Побудувати трикутник, виміряти його кути і знайти їх суму.

1 ряд – гострокутний трикутник,

2 ряд тупокутний трикутник,

3 ряд прямокутний трикутник.

 – Вкажіть вашу гіпотезу про суму кутів трикутника.

  • Чи можна бути впевненим, що в кожному трикутнику сума кутів дорівнює 180º?
  • Можливо (необхідно) вимірювати кути трикутника?

Завдання 2. Показати на моделі трикутника, як можна знайти (скласти) суму кутів трикутника.

Завдання 3. Як, маючи в наявності три рівних трикутники, переконатися в тому, що сума кутів трикутника дорівнює 180º?

(завдання учні виконують по групах, моделі  трикутників приготовлені заздалегідь)

Буфер обмена01.jpg005.jpg

 

ТЕОРЕМА. Сума кутів трикутника дорівнює 180º.(Доведення проводиться в вигляді групової роботи разом з учнями).

                                                                               

Дано: ∆АВС         Довести:   

006.jpgДоведення.

1.Проведемо через вершину В пряму МК, МК║АС.

2. і – внутрішні різносторонні кути при паралельних МК і АС і січною АВ =.

3. і  – внутрішні різносторонні кути при паралельних МК і АС і січною ВС =.

4. Очевидно, що ,.

Теорема доведена.

 

НАСЛІДОК І. У будь – якому трикутнику принаймні два кути гострі.

НАСЛІДОК ІІ.У будь – якому прямокутному трикутнику сума гострих кутів дорівнює 90º.

Учням пропонується прокоментувати наслідки з теореми.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТЕМИ.

Розв’язування задач.

Усні вправи.

  1. Чи можуть кути трикутника дорівнювати:
  1. 51º, 47º, 82º; 2) 63º, 101º,16º; 3) 40º,50º,60º; 4)50º,60º,70º.
  1. Знайдіть другий гострий кут прямокутного трикутника, якщо один з його кутів дорівнює: 30º; 76º; 43º; 89º
  2. Чи можуть у трикутника бути два кути гострими; тупими? Відповідь 

Пояснити.

Письмова робота в зошитах

Дано: ∆АВС, .Знайти кути трикутника.


Чертех

Розвязання.    Нехай =х(гр.), = 2х(гр.), = 3х(гр.),

Складаємо рівняння. х + 2х +3х =180. х = 30. =30º, =60º,=90º


Відповідь: 30º,60º,90º.

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ.

 

VIІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Вивчення теорії за конспектом або за відповідним  підручником, запропонував задачі про знаходження кутів трикутника за допомогою рівнянь.

doc
Додано
12 січня 2020
Переглядів
1437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку