Урок "Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян"

Про матеріал
Розробка уроку містить цікавий мотиваційний компонент та насичена різними видами завдань (Метод "Чиста дошка", Кластер, "Заповни пропуски", «Ти – мені, я - тобі»).
Перегляд файлу

План-конспект уроку

                         Всесвітня історія.  Історія України             6    клас

Тема: Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян.

Мету уроку: сформувати уявлення про суспільне та господарське життя давніх слов’ян ; ознайомити із поняттями: «городище», «капище», «волхви»; з’ясувати яким був духовний світ давніх слов’ян;  розвивати мислення, увагу, пам'ять, вміння аналізувати історичний матеріал та робити висновки; виховувати інтерес до історії свого народу

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: ілюстрації, слова для кластеру, відеоматеріали, телевізор, DVD – програвач, завдання для гри «Заповни пропуски»

Хід уроку

1.Організація початку уроку

Американський винахідник Генрі Форд сказав:

    Зібратися разом - це початок,

    Триматися разом - це прогрес,

    Працювати разом - це успіх!

    Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху! 

2. Актуалізація  опорних знань

- Хто такі слов’яни? (велика група європейських народів)

- Як римські вчені називали слов’ян? (венеди, анти, склавини)

- Які 3 гілки слов’ян існують?(східні, західні, південні)

- До якої гілки слов’ян належать українці? (Східні)

- Де будували поселення слов’яни? (на схилах річок)

- Який вигляд мали їх житла? (напівземлянки або землянки із плетеними чи складеними зі зрубаних стовбурів стінами і вогнищем)

3. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку «Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян». Сьогодні на уроці…

Роздивіться ілюстрації і скажіть яким чином, на вашу думку, вони пов’язані з темою (Городище, свиня, пшениця, русалка). В кінці уроку ми подивимось чи праві ви були.

4. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу

4.1. Суспільне життя

!!! Метод «Чиста дошка» ст.269-270

  1. Плем’я -?        (Об’єднання родів)
  2. Вождь-?         (Людина, яка очолювала плем’я)
  3. Повноваження вождя  (перерозподіл надлишку продукції, організація оборони 

                                               під час воєн, спорядження військових дружин тощо)

  1. Військові союзи-?  (союзи слов’янських племен, у які об’єднувались для     

                                        боротьби з ворогом)

  1. Городище-?    (Укріплене поселення)

!!! перегляд відео «Городище» (2,14)

4.2. Господарське життя

!!! Метод «Кластер» ст.270-271

Господарське життя

 

Землеробство

Осіле скотарство

Промисли

Ремесла

Торгівля

Просо, ячмінь, пшениця, овес

льон, конопля

 

Городництво:

горох, ріпа, редька,

цибуля, часник

Кози,  вівці, свині, воли, коні

Мисливство

рибальство

Ливарна справа

Ковальство

Ювелірна справа

Гончарство

 

Хутро, мед, віск, шкури, зерно

 

 

4.3. Духовне життя

Давні слов’яни були язичниками. Вони  мали святилища - капища. Це були кам’яні вимостки або заглиблення в землі. Більшість із них стояла просто неба, у центрі розташовувалися жертовники та масивний стовп, на якому височів ідол. На святилищах-капищах порядкували служителі язичницьких обрядів - волхви. Їх вважали знавцями таємниць природи, посередниками в спілкуванні з богами; волхви, за уявленнями слов’ян, були наділені надприродними силами й здібностями.

 !!! перегляд відео «Капище» (1,40)

!!! Гра «Заповни пропуски» ст.  272

Даждьбог

Верховний бог, бог сонця

Ярило

Бог весняного сонця

Поревит

Бог зимового сонця

Сварог

Бог неба

Перун

Бог грому і блискавки

Велес

Покровитель худоби, родючості, добробуту

Поклонялися наші предки духам: лісовикам, водяникам, домовикам тощо. Вірили в надприродну силу русалок, берегинь, вовкулак... Та хоч язичницькі вірування були за тих часів панівними, однак одразу після виникнення християнства долучалися давні слов’яни і до нової релігії. Віра в Ісуса Христа поширювалася на нашій землі зі Східної Римської імперії.                                                               

5. Узагальнення та систематизація знань

5.1. Гра «Ти – мені, я - тобі»/ «Одне речення»

5.2. Робота з ілюстраціями

- Яким чином ці ілюстрації пов’язані з темою уроку?

- Чи праві ви були на початку уроку?

6. Підсумок

7. Домашнє завдання: § 55, вивчити слов’янських  богів, повторити римських богів; * зробити кластер з ілюстраціями

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
25 січня 2019
Переглядів
8340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку