Урок "Суспільний устрій Київської Русі.Міста.Торгівля"

Про матеріал
Конспект уроку з історії України у 7 класі. Матеріал стосується політичного та соціального устою Київської русі 9-11 ст. Покликаний з'ясувати значення торгівлі та міст у житті давньоруської держави та визначити основні напрямки господарства.
Перегляд файлу

 

 

Тема  уроку.                            Суспільний  устрій Київської Русі.

                                                              Міста. Торгівля.

Мета: сформувати в учнів  знання  про  політичний  та соціальний  устрій,

          господарське  життя  Київської Русі;  з’ясувати  значення  торгівлі  та  міст  у

          житті  давньоруської держави.

Очікувані результати.              Після цього уроку учні зможуть:

  • пояснювати  роль князівської  влади в політичному устрої Київської Русі;
  • обґрунтовувати роль кожної верстви в тогочасному суспільстві;
  • визначати  особливості  міського  та  сільського життя  мешканців  Русі;
  • характеризувати  стан розвитку  господарства й торгівлі доби розквіту.

Основні терміни: соціальна структура, верв, городище.

Обладнання: підручник, атлас, контурні карти, мультимедійний  комплекс,

                         презентація.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення:  урок-дослідження.

 

ХІД  УРОКУ

І Організаційний момент.

 

  • перевірка готовності класу до уроку;
  • налаштування на співпрацю.
  •  

ІІ Перевірка домашнього завдання.

 

  1. Вправа  «Музей»

     Учні діляться на три команди (ряди),  та  по черзі  повинні розмістити  зображення  по експозиціях у віртуальному музеї.

 

                

 

  1. Хронологічна задача.

     На лінії часу  встановити  хронологічну послідовність подій:

  1. Спорудження Софіївського собору.
  2. Створення Остромирового євангелія.
  3. Спорудження Десятинної церкви.

 

 

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.

       Вправа  «Вгадай хто зображений»     

 

                         

Слово вчителя

      Представники  різних  верств населення  відрізняються  один  від  одного  не  лише  одягом,  але  й  правами  та  обов’язками. Займали  своє  особливе  становище, яке  визначало  й  господарське  життя  країни.       

                 Оголошення  теми,  мети та завдань уроку.

 

ІV Вивчення  нового матеріалу

           План:

1.Верстви населення  Київської Русі.

2. Життя міста та села.

3. Розвиток господарства та торгівлі.

 

1. Верстви населення  Київської Русі.

  1.  Робота з терміном

   Пригадайте  тлумачення  поняття  стани  суспільства,  або  верстви населення.

 

  1. Робота з відеоджерелом

     Перегляд  відео сюжету  https://www.youtube.com/watch?v=kQPrggJekaA

Учні будують  соціальну піраміду, та заповнюють  її  під час перегляду.

 

                                 

 

           

  1. Робота з підручником          (с. 70, 2 абзац.)

      Визначте  владу князя заповнивши пропуски.

                         

 

  1. Життя міста та села.

 

Слово вчителя

     Гардарік – «Країна градів» - так називали  Руські землі  ІХ – Х ст.

 у скандинавських джерелах через велику кількість  міст, які вже на той  час  існували.

 

1. Робота з термінами

 

 

 

2.  Робота з відеоджерелом

     Перегляд  відео сюжету  https://www.youtube.com/watch?v=kQPrggJekaA

         Назвіть  основні  частини  давньоруського  міста. Яким було їх призначення? (дитинець (кремль), поділ,  передмістя (сторони та кінці)).

 

  1. Робота з контурною картою

Завдання:

   Знайдіть в атласі  та позначте  на контурній карті  найбільші міста Київської Русі  ІХ – Х ст.

 

 

 

 

3. Розвиток господарства та торгівлі.

 

1.Робота з відеоджерелом

     Перегляд  відео сюжету  https://www.youtube.com/watch?v=kQPrggJekaA

                Під час перегляду учні  виписують ключові  слова,  якими  будуть  характеризувати:

 

Основні заняття русичів

 Ремесла

 Промисли

Землеробство, скотарство, городництво…

Ковальство,

Гончарство, ювелірне ремесло…

Бортництво, полювання…

 

       Запитання:

Який  важливий міжнародний торговий  шлях  проходив  через Русь?

                                                                                                   «Із  Варяг  у  Греки»

 

2.Робота з відеоджерелом

     Перегляд  відеосюжету  https://www.youtube.com/watch?v=ZUW7ZL6ou7o

           Запишіть до зошитів  основні товари якими торгували  на Русі.

 

                       

 

V  Осмислення отриманих  знань.

 

                               

 

 

 

 

VІ Узагальнення та  систематизація  отриманих  знань.

 

                            

 

VІІ  Підсумки  уроку.

 

  1. Рефлексія

                                                 

 

  1.               Оцінювання  роботи  учнів  на  уроці.
    VІІІ  Домашнє  завдання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kohut Ella
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
1047
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку