Урок " Сутність грошей.Види грошей"

Про матеріал
Розробка уроку з використанням ситуаційної методики з наступним самоаналізом вчителем уроку і аналізом уроку адміністрацією школи.
Перегляд файлу

Предмет Економіка

Клас 11

План – конспект уроку з  економіки  з використанням ситуаційної методики

Тема уроку: Сутність грошей. Зміст функцій засобу обігу,платежу. міри вартості та засобу нагромадження. Види грошей.

Мета:вивчати поняття про гроші, їх сутність,функції грошей як засобу обігу, платежів, міри вартості та засобу нагромадження;ознайомитись з еволюцією грошей; визначати  зміст функцій грошей;розглянути форми грошей   та їх  ліквідність; проаналізувати види грошових агрегатів;формувати світогляд цивілізованої людини;

розвивати в учнів логічне мислення, навички раціональної економічної поведінки   учнів  як споживача,власника доходів і майбутнього платника податків, користувача суспільними благами;виховувати  економічну грамотність,дбайливе ставлення до грошей,матеріальних цінностей;

Реалізовувати  наскрізну змістовну лінію «Підприємливість та фінансова грамотність».

Тип уроку:вивчення нового матеріалу.

Обладнання:підручник, роздатковий та ілюстративний матеріал,стінна карта»Політична карта світу».

Попереднє завдання:підготувати інформацію про грошові одиниці різних країн( за уявним «маршрутом») 

План і перебіг уроку:

1.Організаційний момент(мобілізація уваги учнів,повідомлення учнів-новини,що стосуються економіки)

2.Мотивація навчальної діяльності.

   2.1.Ситуація 1:Поринемо в минуле:на що можна поміняти свій товар?(робота в групах-греки-худоба,слов’яни-хутро,Китай – сіль )

   2.2.Вступне слово учителя про обмін товарами,історію виникнення грошей.

   2.3.Тема, завдання ,очікувані результати уроку.

3.Актуалізація опорних знань учнів.

   3.1.Бесіда:Що ви називаєте грошима?

    3.2.Ситуація 2:Ви мандруєте світом,прокладіть  свій «маршрут» ,назвіть які гроші ви будете витрачати в різних країнах? Які є гроші?

4.Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

1)Гроші та їх функції. Бесіда

2)еволюція грошей(розповідь учителя)

3)Ліквідність грошей(розповідь учителя)

Ситуація 3.Економічний практикум  «Функція грошей» робота по завданням:

*фірма домовляється про обсяг робіт та плату за їх виконання із замовником;

*Студент отримує стипендію;

*школяру батьки щоденно  дають гроші ,які він витрачає  на купівлю сніданку у їдальні;

*домогосподарка Петренко сплатила вартість комунальних послуг в ощадбанку;

*Україна розрахувалась за борги за газ із Росією в Євро.

Ситуація 4.У вас на руках є певні папери. Визначте   їх міру ліквідності.

Готівкові гроші,акція ВАТ «Дніпрошина», автомобіль «Нива»,чек,облігація короткострокового державного займу, без чекові банківські депозити,двокімнатна квартира, ділянка землі за містом,дачна ділянка з будиночком.

4.Професії,що «пов’язані» з грошима.(розповідь,бесіда)Навчальні заклади,які готують спеціалістів.

5.Закріплення вивченого матеріалу.

Заслуховування розповідей учнів про:паперові гроші,перші  гроші,людину,яка відмінила гроші.

6.Домашнє завдання. Опрацювати відповідний параграф. Розв’язати вправи.

7.Підсумки уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоаналіз  уроку   з економіки  вчителем географії Балжі І. О. Керменчицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів 

Великоновосілківського району  Донецької області

       Урок  проходив у 11 класі,де навчається  8 учнів,серед них-три хлопці, п’ять дівчат. Лідерами в класі є Грибовський Антон,Кулик Олеся, Кузенкова Анжеліка , аутсайдерами-Коротка Олена. Окремою постаттю  в класному колективі є Зайцева Яна,яка ігнорує спілкування з однолітками,вважає себе особливою,кращою,хоча за здібностями це сильна учениця. Чіткого поділу на групи,агресивних настроїв  в класі немає,учні мають дружні та доброзичливі стосунки  між собою. Серед вад біологічного розвитку  в класі можна виділити погану вимову  слів  у Рухляди Олексія, деяку загальмованість Короткої Олени. Серед недоліків  підготовленості учнів класу можна виділити  прогалини у фактичних знаннях і вміннях з різних предметів у Рухляди Олексія, Короткої Олени, Шишмана Олександра; проблеми в навичках навчальної праці.

   Даний урок  «Сутність грошей. Зміст функцій засобу обігу,платежу, міри вартості та засобу нагромадження. Види грошей.» вивчається в темі 3 шкільного курсу «Економіка» «Попит,пропонування,ринкова ціна та гроші у функціонуванні економіки»  шкільного курсу «Економіка», це третій,завершальний урок  з даної теми. Урок пов’язаний з попередніми темами 1.«Взаємозв’язки економічних процесів та явищ» ,темою 2 «Раціональна  економічна поведінка  споживача та виробника» та буде мати продовження вивчення даного питання в наступних темах,зокрема, «Підприємницька діяльність»

Мета уроку:вивчати поняття про гроші, їх сутність,функції грошей як засобу обігу, платежів, міри вартості та засобу нагромадження;ознайомитись з еволюцією грошей; визначати  зміст функцій грошей; розглянути форми грошей   та їх  ліквідність; проаналізувати види грошових агрегатів;формувати світогляд цивілізованої людини; розвивати в учнів логічне мислення, навички раціональної економічної поведінки   учнів  як споживача,власника доходів і майбутнього платника податків. користувача суспільними благами;проводити профорієнтаційну роботу серед  учнів випускного класу;

виховувати  економічну грамотність,дбайлива ставлення до грошей,матеріальних цінностей;

реалізовувати  наскрізну змістовну лінію «Підприємливість та фінансова грамотність».

Основа змісту уроку – це засвоєння учнями понять про сутність грошей,їх функцій. Учні засвоювали його  в процесі самостійної попередньої роботи (пошук інформації про різні валюти,підготовка повідомлень),роботи з вирішення різних ситуаційних моментів, економічного практикуму-розв’язування різних задач,обговоренні. Форми організації пізнавальної діяльності - фронтальна евристична бесіда,практична робота, самостійна робота з текстом підручника,робота в групах.

 Учні засвоїли самостійно матеріал про:поняття про гроші, їх функцію ,а матеріал про види грошей, сучасні електронні гроші,стійкість національних грошей та курс національної валюти був засвоєний з  допомогою  вчителя під час засвоєння;.

Цікавим було знайомство з історією виникнення грошей, їх видами  у різні історичні епохи,валюта різних країн,приклади використання грошей для різних операцій.

Виховне завдання було досягнуто через опору на повсякденне життя,життєвий досвід учнів як членів родин,було акцентовано увагу на професії,які передбачають роботу з грошовими одиницями-профорієнтаційна робота,так як деякі учні ще не визначилися з вибором майбутньої професії.    Урок було побудовано за планом:

1.Організаційний момент.

2.Мотивація навчальної діяльності(ситуація,слово учителя ,тема, завдання, очікувані результати)

3.Актуалізація опорних знань учнів.(бесіда,ситуація ,обговорення)

4.Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

1)Гроші та їх функції. Бесіда

2)еволюція грошей(розповідь учителя)

3)Ліквідність грошей(розповідь учителя)

4.Професії,що «пов’язані» з грошима. Навчальні заклади,які готують спеціалістів.

Ситуація 3.Економічний практикум  «Функція грошей» робота по завданням:

Ситуація 4.Визначте   їх міру ліквідності паперів.

5.Закріплення вивченого матеріалу.

 6.Домашнє завдання.

7.Підсумки уроку.

Навчально-виховні моменти були присутні під час реалізації ситуаційної методики, профорієнтаційної роботи,обговоренні ситуацій із життєвого досвіду учнів.

Я вважаю,що структура уроку відповідала поставленій меті, задуму уроку, можливостям  класного колективу. Вдалими моментами моєї діяльності як вчителя були моменти актуалізії знань учнів з історіє,життєвого досвіду,робота з учнями як майбутніми самостійними громадянами держави,будівниками сімей,платниками податків, членами трудових колективів.  Невдалі моменти-затягнувся час на прослуховування повідомлень учнів(попередня домашня робота,нікого не хотілося переривати,так як учні всі дуже емоційні, і реагувати будуть по різному на подальший хід уроку).

Стиль взаємин учителя і учнів  був дружнім,доброзичливим,атмосфера на уроці була позитивною,без напруги,що сприяло успішному  формуванню  кінцевого результату уроку. 

      Кінцевий  результат уроку:учні засвоїли , що таке гроші,їх функції як засіб обігу, платежу,міри вартості та засобу нагромадження ,розглянули види грошей, навчилися визначати   міру ліквідності цінних паперів,розрізняти види грошей,види функцій грошей. Розриву між поставленими завданнями і реальним кінцевим результатом уроку не було. Урок досяг своєї мети,були реалізовані поставлені завдання,  урок проведено на достатньому рівні.

 

                                                                                                  Вчитель      Балжі І. О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Предмет Економіка

Клас 11

План –конспект уроку з економіки з використанням ділової гри.

Тема уроку: Раціональна економічна поведінка споживача. Потреби споживача.

Мета:вивчати поняття про потреби споживача,блага ознайомитись з класифікацією потреб;визначити  зміст потреб споживача; розвивати в учнів логічне мислення, формувати світогляд цивілізованої людини;навички раціональної економічної поведінки   учнів  як споживача,власника доходів і майбутнього платника податків, користувача суспільними благами;виховувати  економічну грамотність,дбайливе ставлення до грошей,матеріальних цінностей;

Реалізовувати  наскрізну змістовну лінію «Підприємливість та фінансова грамотність».

Тип уроку:вивчення нового матеріалу з використанням ділової гри.

Обладнання:підручник, роздатковий матеріал.

План і перебіг уроку:

1.Організаційний момент(мобілізацій уваги учнів,короткі повідомлення учнів-новини,що стосуються економіки)

2.Мотивація навчальної діяльності.

Обговорення:які потреби є у людини?

Вступне слово учителя про потреби споживача,блага.

Тема, завдання ,очікувані результати уроку.

3.Актуалізація опорних знань учнів.Бесіда:потреби-село,місто,будинок.

4.Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

   1)Поняття «Потреби споживача»

      Ділова гра  «Дизайн шапок» на визначення здатності до складання плану

        І.Інструкція:ви - досвічений виробник жіночих капелюшків і хочете вийти на ринок чоловічих головних уборів. Ви маєте всі технічні засоби для їх виробництва, але вам бракує інформації про різновиди чоловічих головних уборів. Ви досліджуєте:

  • Величину ринку;
  • фасон та моду;
  • вплив на ринок сезону;
  • магазини, де продаються чоловічі головні убори;
  • інформацію про конкурентів.

Ваше завдання:визначити можливі групи споживача.

ІІ етап гри. Вам необхідно проаналізувати ще один важливий  аспект-свій імідж споживача(людини,що носить шапку)

 Проведіть дослідження «Який вид хочуть мати люди»

 

Місце продажу( універмаг)

Розміри

Кольори,узори

ціни

Спосіб упаковки

Вік

кепки

 

 

 

 

 

 

ІІІ етап гри-вправа «Хто ваші споживачі?»робота з малюнками(на них зображені різні верстви населення:студенти,перукарі,таксист,технік-любитель, домогосподарка,робітники «фешн» - індустрії).

Завдання:1.Подивіться уважно на малюнки. Обговоріть,які групи споживачів можуть використати ваш продукт чи послугу.

2.Виберіть групи споживачів,потреби яких ви будете враховувати.

Обговорення результатів гри «Дизайн шапок»

5.Закріплення вивченого матеріалу.

 Обговорення питання «Потреби споживача»в нашому районі,селі.

6.Домашнє завдання. Опрацювати відповідний параграф. Розв’язати вправи.

7.Підсумки уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоаналіз  уроку   з економіки 

Керменчицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів 

Великоновосілківського району  Донецької області

Характеристика класу.Урок  проходив у 11 класі,де навчається  8 учнів,серед них-три хлопці,п’ять дівчат. Лідерами в класі є Грибовський Антон,Кулик Олеся, Кузенкова Анжеліка , аутсайдерами-Коротка Олена. Окремою постаттю  в класному колективі є Зайцева Яна,яка ігнорує спілкування з однолітками,вважає себе особливою,кращою,хоча за здібностями це сильна учениця. Чіткого поділу на групи,агресивних настроїв  в класі немає,учні мають дружні та доброзичливі стосунки  між собою. Серед вад біологічного розвитку  в класі можна виділити погану вимову  слів  у Рухляди Олексія, деяку загальмованість Короткої Олени. Серед недоліків  підготовленості учнів класу можна виділити  прогалини у фактичних знаннях і вміннях з різних предметів у Рухляди Олексія, Короткої Олени,Шишмана Олександра; проблеми в навичках навчальної праці.

  Даний урок  «Раціональна економічна поведінка споживача. Потреби споживача» вивчається в темі 2 курсу «Раціональна економічна поведінка споживача та виробника», це перший урок  з даної теми. Урок пов’язаний з попередніми темами 1.«Взаємозв’язки економічних процесів та явищ» та буде мати продовження вивчення даного питання в наступних темах,зокрема,розділ 2 «Ринкова економіка»

Мета уроку:вивчати поняття про потреби споживача,блага; ознайомитись з класифікацією потреб;визначати  зміст потреб споживача; розвивати в учнів логічне мислення, формувати світогляд цивілізованої людини;навички раціональної економічної поведінки   учнів  як споживача,власника доходів і майбутнього платника податків, користувача суспільними благами;виховувати  економічну грамотність,дбайливе ставлення до грошей,матеріальних цінностей;реалізовувати  наскрізну змістовну лінію «Підприємливість та фінансова грамотність».

                Основа змісту уроку – це засвоєння учнями понять про про потреби споживача, споживчі блага. Учні засвоювали його  в процесі самостійної роботи роботи в процесі ділової гри «Дизайн капелюхів»,,економічного практикуму-розв’язування різних задач, обговоренні. Форми організації пізнавальної діяльності - бесіда, ділова гра,самостійна робота з текстом підручника,робота в групах.

 Учні засвоїли самостійно матеріал про споживача як основного  об’єкту економіки,мету споживача, ,види споживчих благ,а матеріал про ознаки раціональної поведінки споживача види споживчих благ, структуру споживчих  благ був засвоєний за  допомогою  вчителя.

Цікавим було  обговорення економічних новин на початку уроку,наведення і подальше обговорення  прикладів раціональної поведінки споживача, види споживчих благ. Виховне завдання було досягнуто через опору на приклади життєвого досвіду,було проведено відповідну профорієнтаційну роботу в класі. Урок було побудовано за планом:

1.Організаційний момент.

2.Мотивація навчальної діяльності.(обговорення,вступне слово учителя,тема, завдання ,очікувані результати уроку).

3.Актуалізація опорних знань учнів.(бесіда:потреби-село,місто,будинок.)

4.Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

1)Поняття «Потреби споживача» Ділова гра  «Дизайн шапок»

5.Закріплення вивченого матеріалу.

 Обговорення питання «Потреби споживача» в нашому районі,селі. Висновки

6.Домашнє завдання. 7.Підсумки уроку.

Навчально-виховні моменти були присутні під час реалізації ігрової діяльності, розгляду ситуацій,профорієнтаційної роботи,обговоренні ситуацій із життєвого досвіду учнів.

Я вважаю,що структура уроку відповідала поставленій меті, задуму уроку, можливостям  класного колективу. Вдалими моментами моєї діяльності як вчителя були моменти актуалізації знань учнів з історії,життєвого досвіду,робота з учнями як майбутніми самостійними громадянами держави,будівниками сімей,платниками податків, членами трудових колективів.  Невдалі моменти-затягнувся час на перший етап ділової гри .

Стиль взаємин учителя і учнів  був дружнім,доброзичливим,атмосфера на уроці була позитивною,без напруги,що сприяло успішному  формуванню  кінцевого результату уроку. 

      Кінцевий  результат уроку:учні засвоїли поняття про потреби споживача,споживчі блага,ознайомилися з класифікацією споживчих потреб;визначили  зміст потреб споживача Я вважаю,що розриву між поставленими завданнями і реальним кінцевим результатом уроку не було. Урок досяг своєї мети,були реалізовані поставлені завдання,  урок проведено на достатньому рівні.

                                                                                                  Вчитель      Балжі І. О.

 

 

Аналіз  уроків   з економіки адміністрацією

Керменчицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів 

Великоновосілківського району  Донецької області

        Уроки економіки були проведені вчителем Балжі І.О.  у 11 класі ,в якому  навчається  8 учнів. Рівень навчальних досягнень учнів-на достатньому і середньому рівні,низького рівня немає.

     Урок з теми «Раціональна економічна поведінка споживача. Потреби споживача» вивчається в темі 2 курсу «Раціональна економічна поведінка споживача та виробника», це перший урок  з даної теми. Урок пов’язаний з попередніми темами 1.«Взаємозв’язки економічних процесів та явищ» та буде мати продовження вивчення даного питання в наступних темах,зокрема,розділ 2 «Ринкова економіка»

Урок з теми «Сутність грошей. Зміст функцій засобу обігу,платежу, міри вартості та засобу нагромадження. Види грошей» вивчається в темі  3 шкільного курсу «Економіка»  «Попит, пропонування,ринкова ціна та гроші у функціонуванні економіки»  шкільного курсу «Економіка», це третій,завершальний урок  з даної теми. Урок пов’язаний з попередніми темами 1.«Взаємозв’язки економічних процесів та явищ» ,темою 2 «Раціональна  економічна поведінка  споживача та виробника» та буде мати продовження вивчення даного питання в наступних темах,зокрема, «Підприємницька діяльність»

       Мета уроку «Сутність грошей. Зміст функцій засобу обігу,платежу, міри вартості та засобу нагромадження. Види грошей» - вивчати поняття про гроші, їх сутність,функції грошей як засобу обігу,платежів,міри вартості та засобу нагромадження;ознайомитись з еволюцією грошей;визначати  зміст функцій грошей; розглянути форми грошей   та їх  ліквідність; проаналізувати види грошових агрегатів;формувати світогляд цивілізованої людини;розвивати в учнів логічне мислення, навички раціональної економічної поведінки   учнів  як споживача,власника доходів і майбутнього платника податків. користувача суспільними благами;проводити профорієнтаційну роботу серед  учнів випускного класу;

виховувати  економічну грамотність,дбайлива ставлення до грошей,матеріальних цінностей;реалізовувати  наскрізну змістовну лінію «Підприємливість та фінансова грамотність».

Мета уроку «Раціональна  економічна поведінка  споживача та виробника» - вивчати поняття про потреби споживача,блага; ознайомитись з класифікацією потреб;визначати  зміст потреб споживача; розвивати в учнів логічне мислення, формувати світогляд цивілізованої людини;навички раціональної економічної поведінки   учнів  як споживача,власника доходів і майбутнього платника податків, користувача суспільними благами;виховувати  економічну грамотність,дбайливе ставлення до грошей,матеріальних цінностей;реалізовувати  наскрізну змістовну лінію «Підприємливість та фінансова грамотність».

      Основа змісту уроків – це засвоєння учнями понять про сутність грошей,їх функцій, понять про потреби споживача, споживчі блага. Учні засвоювали його  в процесі самостійної роботи в процесі рішень різних ситуацій та ділової гри,економічного практикуму, обговоренні. Форми організації пізнавальної діяльності - бесіда,розповідь,повідомлення учнів, ділова гра,розгляд ситуацій,самостійна робота з текстом підручника,додатковими джерелами знань,робота в діадах, групах.

       Учні засвоювали новий матеріал  в процесі самостійної попередньої роботи (пошук підготовка повідомлень), активної роботи з вирішення ситуаційних моментів, економічного практикуму-розв’язування різних задач,обговоренні. Форми організації пізнавальної діяльності -евристична бесіда,практична робота,самостійна робота з текстом підручника,робота в групах,використання ситуативної методики,ділова гра.

 Учні засвоїли самостійно матеріал про:поняття про гроші, їх функцію, види грошей,про споживача як основного  об’єкта економіки,мету споживача, ,види споживчих благ,а матеріал про ознаки раціональної поведінки споживача’види споживчих благ, структуру споживчих  благ був засвоєний за  допомогою  вчителя.

Цікавим  в уроках було  обговорення економічних новин на початку кожного уроку, обговорення  прикладів з життя, життєвого досвіду учнів,знайомство з історією виникнення грошей, їх видами в  різні історичні епохи,знайомство з валютою різних країн, приклади використання грошей для різних операці,наведення і подальше обговорення  прикладів раціональної поведінки споживача, види споживчих благ.

Виховні завдання були реалізовані через опору на приклади з життєвого досвіду, актуальним було проведення у випускному класі профорієнтаційної роботи.

Уроки мали чітку структуру,яких учитель дотримувався протягом всього часу. За типом уроків , це були уроки засвоєння нових знань учнями. Уроки мали такий план:

1.Організаційний момент.

2.Мотивація навчальної діяльності3.Актуалізація опорних знань учнів

4.Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

5.Закріплення вивченого матеріалу.

 6.Домашнє завдання.

7.Підсумки уроку.

Учитель чітко дотримувався структури уроків.

Навчально-виховні моменти були присутні під час реалізації ситуативної методики,ділової гри, профорієнтаційної роботи,обговоренні ситуацій із життєвого досвіду учнів.

Структура уроків з економіки вчителя Балжі І.О. відповідала поставленій меті, задуму уроків, враховувала можливості  класного колективу. Вдалими моментами діяльності вчителя були моменти актуалізії знань учнів з історії,реалізація міжпредметних зв’язків,опора при вивченні нового матеріалу на приклади з життєвого досвіду,робота з учнями як з майбутніми самостійними громадянами держави,будівниками сімей, платниками податків, членами трудових колективів. 

Невдалі моменти уроку «Сутність грошей» -перевищення  запланованого  часу на прослуховування повідомлень учнів на етапі актуалізації знань,на уроці ««Раціональна  економічна поведінка  споживача та виробника» - час на перший етап ділової гри був перевищений , тому  учителю рекомендовано провести роботу з чіткішого планування часу на етапах уроку.

 

 

 Стиль взаємин учителя і учнів на уроках з економіки був дружнім, доброзичливим,атмосфера була позитивною,що сприяло успішному  формуванню  кінцевого результату уроку. 

      Кінцевий  результат уроків -учні засвоїли , що таке гроші,їх функції як засіб обігу, платежу,міри вартості та засобу нагромадження ,розглянули види грошей, навчилися визначати   міру ліквідності цінних паперів,розрізняти види грошей,види функцій грошей; учні засвоїли поняття про потреби споживача,споживчі блага,ознайомилися з класифікацією споживчих потреб;визначили  зміст потреб споживача.

 Розриву між поставленими завданнями і реальним кінцевим результатом уроку не було.     Уроки з економіки  досягли своєї мети,були реалізовані поставлені завдання,  уроки проведено на достатньому рівні.

 

 

Директор                       Г.В. Покотиленко

 

Завуч                              Н.Г.Дикун

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т. І.)
Додано
14 квітня 2019
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку