ТЕМА УРОКУ: « СВІТ РЕКЛАМИ».
МЕТА: - навчити учнів пояснювати поняття « реклама» ,наводити приклади та аналізувати їх, враховуючи основні вимоги до реклами; усвідомити необхідність використання та розвитку реклами; розглянути основні маркетингові стратегії та рекламні ходи, що використовуються при розробці реклами;
- розвивати вміння критично аналізувати різні види реклами, їх вплив на споживачів; логічне мислення та творчість учнів; вміння висловлювати свої думки та обґрунтовувати їх; розвивати пам'ять, увагу, економічне мислення, кмітливість і практичні навики;
- виховувати майбутніх дійових осіб економіки, грамотних споживачів рекламної продукції, вміння відстоювати власну позицію. почуття поваги до себе і до оточуючих.
Тип уроку: урок – дослідження
Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Мультфільм « Як старий корову продавав»
З позиції учнів 6 класу:
Так, про рекламу. Але урок незвичайний. Економіку в школах прийнято вважати екзотичним і новомодним предметом. Я постійно переконую вас, що це не так. А ви з кожним уроком пересвідчуєтесь, що він ще й життєво необхідний і торкається всіх сторін нашого життя. Уявімо сімейний затишний вечір біля телевізора. На вулиці темно й холодно, а на екрані – улюблений серіал « Надія». А ж ось появляється білосніжна усмішка і ми чуємо слова
« Ла-ка-лут». Дії членів сімї :
Епіграфом до нашого уроку служитимуть слова С. Паркінсона:
« Жодна реклама не може продати те, що продати неможливо».
Реклама постійний супутник нашого життя, вона кожного дня впливає на нас і відіграє досить важливу роль у суспільстві. Виготовити та доставити товар на ринок – це половина справи. Потрібно, щоб товар знайшов свого покупця.
Найкраща реклама не тільки креативна – вона продає. Однієї творчості замало. Реклама – це і мистецтво і більше. Її мета – не викладання фактів про товар, а продаж рішення проблеми або мрії. Отже, на сьогоднішньому уроці - дослідженні ми повинні дати відповіді на такі питання:
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
СЛАЙД. “Реклама – це свічка запалювання та змащувальне мастило у механізмі економіки, що створює достаток для споживачів. І саме в такій якості її завдання полягає в інформуванні… Але це завдання не просто інформувати. Функція реклами – продавати. Продавати товари. Продавати ідеї. Продавати спосіб життя.”
Альфред Дж. Сімена
Реклама – це форма звернення до споживачів з метою залучити їхню увагу до товарів і послуг.
робота з підручником по визначенню реклами
СЛАЙД.
Досягаючи мети, рекламісти використовують різні рекламні ходи -
заходи, націлені на завоювання доброзичливого ставлення громадськості,
Слово дослідникам
Слайд: Подарунки
Лотерея
Клуби за інтересами
Участь у ярмарках, виставках
Реклама бренду через підтримку відомих команд спорту та шоубізнесу.
Картопля припала до смаку росіянам, але для «вишуканих» французів все виявилося зовсім по іншому. Негативне ставлення до незнайомого овочу з назвою "картопля" у Франції було зломлено досить хитрим шляхом. Політик Франції Анн Робер Жак Тюрго видав указ про охорону навколо полів, на яких росла картопля. Стереотип «Раз під охороною, значить це що щось цінне!» Незабаром спрацював. «Цінне», - подумав народ Франції, і зовсім скоро картопля придбала репутацію популярного продукту.
Перенесемося в столицю Кіно. Історія продажу Голлівуду. Колись це місце було звичайним шматком землі. Землевласник Харвей Уілкінс ніколи б і не продав ділянку в штаті Каліфорнія, що належала йому, але його дружина придумала відповідну назву Голлівуд (англ. «holly»-гостролист і «wood» - ліс; свята земля). І через 5 років навколо ранчо Вілкінса виросло великий селище
Поміркуйте, якою повинна бути реклама?
Відповіді учнів і СЛАЙД ( правдива, інформативна, переконлива)
«Основні вимоги до реклами»
СЛАЙД.
-Так, ви говорили не голослівно. Все, що сказано, закріплено Законом. Рекламна діяльність в Україні регулюється Законом України « Про рекламу», згідно з яким, реклама повинна бути:
Реклама повинна бути:
Сьогодні застосовують такі типи реклами:
СЛАЙД.
Рекламна стратегія – це система скоординованих заходів, які використовуються підприємством для досягнення своїх цілей. Рекламна стратегія описує яким чином рекламодавець досягне поставлених цілей.
Слово дослідникам.
СЛАЙДИ.
Слово дослідникам.
РЕКЛАМНІ ХИТРОЩІ:
10 хитрощів, які примушують купувати непотрібне:
Уявіть собі: ви приходите в магазин, купуєте все найнеобхідніше і йдете додому з набитими всякою всячиною пакетами, щасливі і впевнені в тому, що купили саме те, що хотіли. Чом би не так! На практиці поведінка покупців (і вас у тому числі) давним-давно привертає пильну увагу власників крупних мереж магазинів, бутіків і дрібних лавок. Купівельні звички вивчаються буквально під мікроскопом, і все для того, щоб переконати нас піти з магазина з товаром, який ми абсолютно не збиралися купувати. Які хитрощі застосовуються для того, щоб обвести покупців довкола пальця і змусити витратити більше, ніж вони розраховували? Роздивимось їх детальніше.
1.Великий візок = великі витрати
Прямо біля входу в гіпермаркети завжди "припарковані" величезні візки на коліщатках. На перший погляд, все зроблено для зручності покупців - котити візок набагато легше, ніж нести покупки до каси в руках. Проте і тут є своя хитрість. З психологічної точки зору порожній простір візка викликає внутрішній дискомфорт і цілком зрозуміле бажання скоріше його (простір) заповнити. Саме на це і розраховують власники магазинів: прийшовши за пакетом молока і буханцем хліба, покупець в результаті "набиває" візок додатковим товаром, покупку якого він не планував
Порада: Замість величезного візка візьміть кошик - так ви зможете уникнути спокуси купити що-небудь зайве. А якщо прийшли за пакетом молока, то і кошик брати не варто.
2. Світ мій, зеркальце, мовчи!
Величезні дзеркала в магазинах готового одягу повішені не лише і не стільки для зручності покупців. Тонкий розрахунок власників магазина знов ґрунтується на психологічній особливості більшості людей: проходячи мимо дзеркала, вони не можуть встояти перед спокусою кинути погляд на власне віддзеркалення. Зрозуміло, немає такої людини, яка на 100% була б задоволена своїм зовнішнім виглядом. Рішення приходить миттєво - потрібно терміново купити щось привабливе! І погляд тут же падає на охайні ряди акуратно розвішеного одягу... Граючи на невпевненості в собі, власники магазинів одягу маніпулюють відвідувачами, примушуючи їх здійснювати покупки, на які вони не розраховували. Особливо добре ця стратегія працює, якщо те, що на вас надіто в даний момент, виглядає менш привабливо, чим ооон та красива штучка на вішалці.
Порада: дивіться на себе в дзеркало, тільки якщо збираєтеся щось приміряти. Не ходіть по магазинах готового одягу в пом'ятих джинсах і стоптаних кросівках, збирайтеся туди, як на побачення: стильний зручний одяг, зачіска і аксесуари додадуть упевненості в собі і допоможуть уникнути незапланованих
3. Гривня кучка, а в кучці - три штучки
Розпродаж товару крупними партіями, вона ж "тільки у нас: купіть три футболки всього за 99 гривень!" - ще одна улюблена хитрість продавців, здатна викликати купівельний ажіотаж на порожньому місці. Тільки задумайтеся: немає ніякої математичної різниці між однією футболкою за 33 грн. і трьома за 99 грн.! Проте чарівне слово "розпродаж" і магія некруглих цінників роблять свою справу - і ось ми вже виходимо з магазину з трьома однаковими футболками (хоча нам була потрібна лише одна), в цілковитій упевненості, що зробили вигідне придбання. Насправді ж ми даремно витратили 66 грн. і купили дві непотрібні речі. Але навіть якщо різниця в ціні між одним товаром і декількома однаковими, які продають "оптом", істотна, подумайте, а чи так вже вам потрібний кілограм майонезу або 1000 "вішалок" для одягу?
Порада: Порівнюйте ціни на одну одиницю товару і на "купки", не купуйте більше тільки через те, що так "дешевше". Насправді ви даремно витратите гроші і купите що-небудь непотрібне. витрат.
4. Всі на барикади!
По дорозі до каси покупців підстерігають різні перешкоди - в буквальному розумінні слова. То тут, то там ми натикаємося на великі ємності-коробки з ходовим товаром, нібито виставлений таким чином для нашої зручності. Просуваючись магазинними рядами і постійно натикаючись на ці коробки із закличними написами "Розпродаж! Все по 19 гривень!", неможливо утриматися від спокуси: так і хочеться кинути яку-небудь дрібничку в кошик. Відразу згадується, що начебто зубна паста закінчується, і мило б треба купити, і ще ось мочалка така симпатична, всього за десятку. З цими думками ми і здійснюємо непотрібні покупки. Розрахунок магазину простий: ціну на річ, узяту "по дорозі" з рекламного стенду, ніхто не піде перевіряти ще раз у відповідний відділ. Покупець набагато більш схильний здійснювати імпульсивні покупки, якщо товар, спочатку йому не потрібний, виставлений прямо на дорозі.
Гіпермаркети довели цю ідею до досконалості. Планування приміщень виконане таким чином, що по дорозі до кас покупцям хочеш не хочеш доведеться обійти весь магазин і заглянути в кожен відділ. І, зрозуміло, наткнутися на всі стенди з недорогими дрібницями: іграшками, гелями для душу і кухонними рушниками. Таким чином, шанси на здійснення імпульсивної і непотрібної покупки збільшуються в багато разів.
Порада: у гіпермаркетах шукайте вказівники, заглядайте лише в потрібні відділи і скорочуйте шлях до кас.
5.Сир в кінці тунелю
Найзвичайніші і найбільш затребувані продукти - молоко, хліб, сир - магазини часто розташовують у найдальшому кутку приміщення. Розрахунок простий: ці товари потрібні практично всім, а коштують недорого, тому їх прибирають подалі, примушуючи покупців, що проходять мимо струнких рядів інших товарів по дорозі до звичайного сиру, зробити ще декілька непотрібних покупок.
Порада: біжіть мимо упаковок з чіпсами і яскравими обгортками цукерок відразу до жаданого шматочка сиру. І так само - назад до каси.
6. Ах, обдурити мене не складно - я сам обманюватися радий
Прийшовши в магазин одягу і окинувши поглядом полиці, ми несвідомо спрямовуємося не до акуратних стопок светрів, а до вішалок, які виглядають трохи безладно. Наша підсвідомість говорить нам про те, що саме там знаходиться все найцікавіше - мовляв, от як решта покупців накинулася на товар! І зовсім не здогадуємося про те, що продавці магазину самі створили цей маленький безлад на стенді для того, щоб привернути нашу увагу. А знамениті "фінальні розпродажі", "повні ліквідації" і "знижки у зв'язку з відкриттям магазина"? Це теж не більше ніж спроби магазинів позбавитися від залежаного товару (і, треба сказати, спроби завжди приносять результат).
Порада: об'єктивно оцінюйте можливу вигоду від покупки і не піддавайтеся на провокації продавців
7. Оце так аромат!..
Магазини і ресторани часто збуджують апетит клієнтів смачними запахами і спокусливими рекламними написами. На ринках голодним покупцям пропонують безкоштовно спробувати фрукти (знаючи, що після цього покупка обов'язково відбудеться); булочні і пекарні навмисно не встановлюють в торгівельних залах витяжку, роблячи аромат випічки своєю кращою рекламою. Незапланованих витрат не уникнути.
Порада: ніколи не ходіть по магазинах на голодний шлунок!
8. Платіжні карти
Є дуже вагома причина, по якій менеджери з радістю допоможуть вам оформити кредитну платіжну карту магазину з включеною знижкою на товари. Вони знають, що не отримавши гроші прямо зараз, вони отримають їх пізніше і, як не дивно, в більшому об'ємі (не дивлячись на "знижку"). Річ у тому, що покупець з більшою вірогідністю зробить дорожчу покупку, ніж збирався спочатку, якщо упевнений, що на товар буде надана знижка (несвідомо ми вважаємо це вигідною операцією) і за нього не потрібно прямо зараз платити готівкою.
Порада: не піддавайтеся на пропозиції менеджерів магазину оформити вам кредитну платіжну карту "з накопичувальною знижкою". Розплачуйтеся тільки готівкою. Вид грошових купюр витверезує і примушує ще раз задуматися про необхідність майбутнього придбання.
9. Квіти життя
Магазини частенько привертають увагу дітей до товарів, викладаючи в зоні видимості предмети в яскравій, кольоровій, блискучій упаковці. Діти, приваблені красивою упаковкою, обов'язково звернуть увагу батьків на товар, а там вже і до імпульсивної покупки недалеко.
Порада: Залиште дітей удома, якщо є така можливість. До речі, найбільш розумний і бережливий покупець - той, хто ходить по магазинах поодинці, а не в компанії друзів, дітей або батьків
10. Остання спокуса
Щасливо уникнувши всіх спокус, обійшовши підводні камені шопінгу і стоячи біля каси, не поспішайте розслаблятися! На шляху до касира вас підстерігають цукерки, жуйки, шоколадки, газети і батарейки. З одного боку, стійки з таким товаром зручні, а з іншого - часто змушують нас до непотрібних витрат. Річ у тому, що ціна товару на касі може трохи відрізнятися від ціни товару в залі - у вигіднішу для магазина користь. А перевірити вже немає часу.
Порада: Перед тим, як схопити шоколадку зі стійки або купити на касі сигарети, запитайте себе, а чи так вам це необхідно?
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1) з чого складається ціна товару?
2) скільки % у ціні товару складають витрати на рекламу? (25-30)
3) чи можна збагатитись за допомогою реклами? (винахідник « Кока-коли», Джон Пембертон за І рік діяльності продав 25 бочок сиропу й отримав дохід 50 доларів, 46 потрратив на рекламу. Карта виявилася козирною.)
4) який стан рекламного бізнесу в Україні? ( 6 євро на одного жителя, у Прибалтиці 30)
5. Яку професію треба здобути, щоб зайнятись рекламним бізнесом?
V. Підсумок уроку.
1. До цього уроку я не знав, що…
2. Найбільше мені сподобалось…
VІ. Д/З. Міні-твір на тему: «Реклама – завжди інформація, а інформація не завжди реклама.»