Урок "Світ тварин. Хто такі птахи?"

Про матеріал
Дана розробка відповідає вимогам НУШ. Ранкова зустріч , яка передує уроку, створить емоційне налаштування. Під час уроку використані різні форми роботи, під час яких у дітей формуються ключові компетентності.
Перегляд файлу

    Тема    Світ тварин. Хто такі птахи?

    Мета      Формувати уявлення учнів про птахів, їх будову, життя і            значення для природи і людей, ознайомити  з різноманітністю птахів у природі ; розвивати увагу та спостережливість , пізнавальний інтерес учнів; виховувати бережливе ставлення до птахів; формувати мовно – літературну, природничу, екологічну, громадянську та соціальну компетентності.

      РАНКОВА ЗУСТРІЧ СВІТ ТВАРИН. КОГО Я ЗУСТРІНУ У ЗООПАРКУ

  1. ВІТАННЯ

ВСІМ ВСІМ ДОБРИЙ ДЕНЬ!

ДОБРИЙ –ДОБРИЙ- ДОБРИЙ ДЕНЬ.

 

  • ЗАПРОШУЮ НА РАНКОВУ ЗУСТРІЧ.

         ДРУГУ РУКУ ПРОСТЯГНИ

           ПОСМІШКУ УСІМ ПОШЛИ

           ДОБРИЙ РАНОК. ДОБРИЙ ДЕНЬ

           НАШУ ЗУСТРІЧ РОЗПОЧНЕМ.

           ЩОДЕННІ НОВИНИ

              Сьогодні__________(ДАТА)

            Місяць -  лютий.

            За вікном зима.

           Опадів немає.

           Тема тижня       ТВАРИНИ

  • Де їх можна побачити? ( у лісі, у полі, вдома, у бабусі, по телевізору,… у зоопарку)
  1.              ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

ТЕМА ДНЯ.  У ЗООПАРКУ

КРІСЛО АВТОРА.

 Крім Червоної  книги та заповідників, люди створюють зоопарки, щоб показати відвідувачам рідкісних тварин. Там люди постійно турбуються про тварин, готують їм їжу, будують для них приміщення, доглядають за ними.

 

  1.                Групове заняття.

Робота в групах.

Чи потрібно нагадати правила роботи в групі?

Пропоную вам створити власний міні зоопарк.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ЩОДЕННИК ВРАЖЕНЬ

Буваючи у зоопарку, вам доводилось бачити тварин, які вражають по особливому.

Намалюйте їх у щоденнику вражень.

 

  • Звучить розповідь про рідкісних тварин.

 

     Найбільше мене вразила…..

 

     ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( музична) «У оленя є свій дім»

 

У оленя є свій дім

Він виглядає в вікно

Бачить зайчик там біжить

в двері стукотить.

Стук – стук, ти відкрий

В лісі є мисливець злий

Зайчик, зайчик постривай

Лапу подавай.

 

                                                          У зоопарку побували

                                                          З оленем потанцювали

                                                          Ждуть на вас цікаві справи

                                                          Тож  берімося до справи.

 

                                Продовжуємо далі досліджувати світ

  • Вправа « Чарівна скринька»

                    ( у коробці пір’їнка)

 

                                                                 Коли в небі пролітали

      Подружку внизу впізнали

   Ми їй скинули предмет,

                                                                  А який, то є секрет.

                                                                  Виручить діву зуміли

З нами вона полетіла.

 

                                      СЛАЙД 1

  • Тіло яких тварин вкрите пір’ям?

 

Отож, ви здогадались про кого йтиме мова. Так, пір’я є тільки у птахів, ні в одного з інших сучасних тварин воно не зустрічається.

 

                    Вчені визначили, що синиці стали агресивнішими через зміни ... 

 

  • Як ви вже зрозуміли, наш урок сьогодні буде цікавим і співучим.

На ньому ви збагатите свої знання про пернатих друзів та дізнаєтеся багато цікавого про них.

  • Пропоную впізнати пташку за описом.

Я маленький, сіренький, добре відомий усім птах. Харчуюся переважно                    рослинами і комахами. Часто мене можна побачити на подвір’ї.

                      СЛАЙД 2

                За знищення комах у американському місті Бостоні йому споруджено пам’ятник.

  • Я  - невеличка пташка, за розмірами менша від горобця. Забарвлення жовто – зелене, голова чорна з білою плямою на потилиці. Мешкаю у лісах, садах, парках. Живлюсь комахами.

                                                                                           СЛАЙД 3

 

Синичка за день з’їдає стільки, скільки важить сама.

 

  • Моє забарвлення – це поєднання чорного, світлого та червоного кольорів.

Молоді птахи мають на голові червону шапочку. Живимося комахами. А взимку – насінням ялини, сосни. Стукіт цього птаха можна чути цілий рік.

 

                                                                                            СЛАЙД 4

 

  • Яких птахів ми не згадали?

(зозуля, шпак, ластівка, голуб, зяблик, сорока, лелека, лебідь…)

Всіх не перелічити!

 

           СЛАЙД 5

Серед птахів є:

У світі НАЙБІЛЬШИЙ птах – АФРИКАНСЬКИЙ СТРАУС;

НАЙМЕНША пташка -  КОЛІБРІ.           

 

                                                                                            СЛАЙД 6

 

 

 

В Україні : НАЙБІЛЬШИЙ птах - ДРОХВА        

                                НАЙМЕНША пташка – корольок

 

                  СЛАЙД 7

    

  ПІНГВІН – птах, який вміє плавати, але не вміє літати.

 

         СЛАЙД 8

  • З давніх давен люди згадують птахів у загадках, піснях, легендах, приказках. Шанують і возвеличують їх.

 

  • Цьогорічним пташиним символом року обраний Мартин звичайний.

 

         СЛАЙД 9

  • 1 квітня – Міжнародний день птахів.

 

        СЛАЙД 10

     Саме навесні у птахів багато турбот. Найголовніше – облаштувати гніздо.

      У    кожного      воно своє.

      А чиє це гніздо?

 

                        СЛАЙД 11

     Ремеза.

 

  • А чи вміють птахи говорити?

 

Горобці …( цвірінчать)

Сорока…(скрекоче)

Ластівка…(щебече)

Соловей…(тьохкає)

Журавлі…(курличуть)

Гуси…(ґелгочуть)

Зозуля…(кує)

Голуб…( туркоче)

 

Зробити наш мозок гнучким і жвавим

Допоможуть наступні вправи.

 

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

( вправи з кінезіології)

 

  • Що спільного мають птахи?
  • А які частини тіла вони мають?

 

 

Урок-презентація "Загальна характеристика класу Птахи"

 

  • Закріпіть свої знання

( робота в зошиті)

 

Гра «Правда чи ні»

( зелена і червона цеглинки)

 

  • ВСІ ПТАХИ ВІДЛІТАЮТЬ У ВИРІЙ.
  • СИНИЦЯ, ГОРОБЕЦЬ,СОРОКА – ЗИМУЮЧІ ПТАХИ.
  • ЛАСТІВКА – НЕ ВІДЛІТАЄ У ТЕПЛІ КРАЇ.
  • У ЛЮТІ МОРОЗИ ПТАШКИ ПРИЛІТАЮТЬ БЛИЖЧЕ ДО ЛЮДСЬКИХ ОСЕЛЬ.
  • ВЗИМКУ ТРЕБА ПІДГОДОВУВАТИ ПТАХІВ.
  • ДО ГОДІВНИЦІ ТРЕБА ПОКЛАСТИ ПЕЧИВО, ЦУКЕРКИ ТА СУХАРИКИ.
  • НАВЕСНІ ДО НАС ПОВЕРТАЮТЬСЯ ШПЕКИ, ЛАСТІВКИ.

 

Незабаром настане весна. Одними з перших прилітають журавлі. Тільки звуться вони веселиками. Однією з давніх традицій закликання весни було випікання жайворонків.

      Я ж пропоную вам виготовити журавлів – веселиків, які одними з перших поспішають повернутися до рідного краю.

                                                       ( звучить пісня)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Розвиток емпатії»

 

  • Якщо ви любите птахів – підніміть руку.
  • Якщо ви не руйнуєте пташиних гнізд – похитайте головою.
  • Якщо підгодовуєте птахів взимку – простягніть долоньку.
  • Якщо ви радієте, побачивши птаха або почувши його спів – поплескайте в долоні.
  • Якщо ви вважаєте, що «Птахи – наші друзі» - візьміть за руки.

БЕРЕЖІТЬ ТА ОХОРОНЯЙТЕ НАШИХ ПЕРНАТИХ ДРУЗІВ!!!

 

ВИ ВСІ ТРУДИЛИСЯ, СТАРАЛИСЬ

БАГАТО НОВОГО ДІЗНАЛИСЬ.

ЯК ПРАЦЮВАЛОСЬ – ПІДСУМУЄМ

І ВЕЖУ ВРАЖЕНЬ ПОБУДУЄМ!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 грудня 2023
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку