Тема «Досліджуємо властивості ґрунту»
Очікувані результати: учні формують уявлення про ґрунт та його властивості; вміють проводити дослідження та робити висновки; поповнюють словниковий запас; розвивають навички спілкування; сприймають усну інформацію, аналізують почуту інформацію та оцінюють її, навчаються працювати з підручником та медіапродукцією; навчаються працювати в парах та в групах.
Мета:
формування предметних компетентностей:
сформувати уявлення про ґрунт, як елемент неживої природи та його властивості; учити проводити дослідження та робити висновки; вчити мовленнєвої культури; вдосконалювати навички аналізу ситуації і дотримання правил поведінки; розвивати діалогічне мовлення, пам'ять, увагу;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: контролювати й оцінювати свої результати; вміти висловлювати рефлексивні й оцінні судження; сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, будувати діалог, співпрацювати в парі та в групі, виконувати розумові операції й практичні дії;
загальнокультурної:вчити правилам поведінки на природі; розвивати культуру міжособистих відносин, толерантну поведінку;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: оволодіння навичками стосунків; розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, в групі;виховувати чемність, повагу до старших та однолітків;
інформаційної: вчити орієнтуватися і оперувати інформацією; розвивати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з дослідів, підручника та медіа; вдосконалювати уміння аргументувати й відстоювати свою думку;
здоров’язберігаючої: формувати навички дбайливого ставлення доприроди; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, навички попередження травматизму.
Обладнання та наочність: підручники, мультимедійна презентація, LEGO.
Хід уроку
Створення позитивного психологічного клімату в класі.
Любі діти, добрий день!
Сил, натхнення на весь день!
А ще праці і старання!
Тож вперед - всі до навчання!
Ранкове коло.
Під веселу музику станемо в коло і привітаємось теплими обіймами.
Відгадайте загадку.
- Усіх годує, напуває, а про нього не всяк дбає.
Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні поговоримо проґрунт. А також дізнаємось, які він має властивості і чому необхідно дбати про його чистоту.
Робота з підручником
- Розгорніть підручники на сторінці 96.
Слухаємо. Розповідаємо.
- Розкажіть за малюнком про значення ґрунту для організмів.
- Хто мешкає у ґрунті?
- Звідки рослини отримують поживні речовини?
Словничок
- Що таке ґрунт?
- Ґрунт – це верхній родючий шар землі, де ростуть рослини і живуть різні живі істоти.
Візьми до уваги.
- Ґрунт містить перегній.
- Перегній утворюється внаслідок гниття опалого листя, відмерлих рослин і тварин.
- У перегної містяться різні поживні речовини, необхідні рослинам для росту та розвитку.
- Що більше перегною у ґрунті, то він родючіший.
Працюємо в групах
- Що міститься у ґрунті? Щоб відповісти на це запитання, проведемо досліди.
- Дослід 1.
- 1. У склянку з водою опустіть грудочку ґрунту.
- 2. Що ви спостерігаєте?
- Висновок. До складу ґрунту входить повітря.
Працюємо в групах
- Що міститься у ґрунті? Щоб відповісти на це запитання, проведемо досліди.
- Дослід 2.
- 1. У склянку з водою опустіть грудочку ґрунту.
- 2. Збовтайте паличкою.
- 3. Що ви спостерігаєте?
- Висновок. У ґрунті є пісок і глина.
Працюємо в групах
- Що міститься у ґрунті? Щоб відповісти на це запитання, проведемо досліди.
- Дослід 3.
- 1. Візьміть грудочку ґрунту та покладіть її на паперовий рушник. Накрийте зверху рушником і притисніть.
- 2. Що ви спостерігаєте?
- Висновок. У ґрунті є вода.
Рухлива вправа.
- Разом з персонажами виконуємо рухи під музику, стежимо за поставою та гарним настроєм.
– Розгорніть зошити на сторінці 44.
Сторінка 44. Вправа 1.
- Поміркуй
- Відгадай загадку. Запиши слово – відгадку.
- Увесь світ годую, а сам не їм.
- Чим саме годує нас ґрунт?
Сторінка 44. Вправа 2.
- Поміркуй.
- Із чого складається ґрунт?
- Познач шари ґрунту.
Сторінка 44. Вправа 3.
- Поміркуй.
- Розфарбуйте об’єкти, яким потрібен ґрунт.
- Розкажи, чому ґрунт необхідний цим об’єктам.
Рухлива вправа.
- Разом з персонажами виконуємо рухи під музику, стежимо за поставою та гарним настроєм.
Перевіряємо себе. Пограємо.
- Поміркуй та дай відповідь за допомогою LEGO.
- Визнач, чи необхідний цим об’єктам ґрунт.
- Зробимо висновок.
- Що таке ґрунт?
- З чого складається ґрунт?
- Чому важливо берегти чистоту ґрунту?
Висновок
- Ґрунт — це верхній родючий шар землі, де ростуть рослини й мешкають різні істоти.
- Ґрунт складається з перегною, глини, піску, води, повітря.
- Україна багата на родючі ґрунти.
- Вони потребують охорони!
Інтерактивна вправа.
- Визнач, яке середовище необхідне об'єктам для життя.
- Перетягни картинки у відповідне поле.
Рефлексія. Вправа «Мій настрій».
- Цеглинку LEGO підійміть, зустріч нашу оцініть.