Урок "Безпека на дорозі"

Про матеріал
Конспект уроку з використанням інтерактивних вправ, творчих завдань та елементами групової роботи
Перегляд файлу

Тема. Безпека на дорозі.

Мета:

  • формування предметних компетентностей: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вчити  правил переходу  проїжджої частину дороги;продовжувати ознайомлення учнів з  дорожніми знаками, розвивати увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста, виховувати дисциплінованість пішохода,  обережність;
  • формування ключових компетентностей: спілкування  державною мовою, уміння навчатися впродовж життя соціальні та громадянські компетентності

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, і здоров′язбережувальна.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Психологічне налаштування на урок

Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

А щоб урок пройшов цікаво

 Усі мерщій до справи взялись.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Десь, колись, в якійсь країні

Проживали малята  дивні.

Добре жили не тужили,

Веселились та співали.

Лиш про безпеку руху пішоходів

Нічогісінько не знали.

Тож давайте всі, як зможемо,

Цим малятам допоможемо.

Щоб не трапилось пригоди

З ними на дорогах -

Що найперше треба знати?

В школі й дома що вивчати?

 (Правила дорожнього руху).

- Діти, до нас  на урок завітали гості із веселої країни,та одна біда –  вони завжди забувають про обачність.  Хто ж ці друзі? Подивіться на дошку і скажіть, хто ж там зображений. ( Кнопочка, Незнайко,Питайлик).

- Наші друзі вирішили деякий час пожити у місті. Але без знань Правил дорожнього руху у місті жити дуже важко. Зараз давайте пограємо у гру  «Так чи ні?», щоб дізнатися, що ви знаєте про правила  вуличного руху.

Гра « Так чи ні?»

-         Гриць на вулиці гуляє,

Ні на що не звертає уваги.

Правильно робить він чи ні?(НІ)

-         Дорога є місцем для пішоходів. Так чи ні?(НІ)

-         У схованки грати дітворі тільки можна у дворі. Так чи ні?(ТАК)

-         І вулиці, і проспекти -

Всі шумливі в наші дні.

Треба йти по тротуару. Так чи ні? (ТАК)

-         Тротуар – є місцем для пішоходів. Так чи ні?(ТАК)

-         Вулицю можна перебігати, коли їде автомобіль. Так чи ні?(НІ)

-Добре. Тепер я впевнена, що ви зможете допомогти «казковим малюкам» опанувати Правила дорожнього руху.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Тема нашого уроку «Безпека на дорозі».

- Сьогодні ви поглибите свої знання про правила пішохідного руху, щоб уникнути небезпеки на дорозі, а також допоможете казковим героям засвоїти Правила дорожнього руху та стати правильними пішоходами.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.Робота з підручником С. 36.

- У школі ви - учні, у транспорті – пасажири, а на дорозі – пішоходи. Щоб не сталося біди, пам′ятай про це завжди!

. Запам'ятай Правила дорожнього руху для пішоходів і додержуй їх:

Ходи тротуарами чи пішохідними доріжками. Там, де їх немає, йди узбіччям дороги, назустріч транспорту. І тільки з дорослими!

На тротуарах і пішохідних доріжках тримайся правої сторони. Переходь дорогу там, де позначено перехід. Переходь тоді, коли транспорт дуже далеко або його зовсім немає на дорозі.

Якщо перехід не позначено, то спочатку подивись ліворуч, посередині дороги - праворуч.

2. Робота з підручником С.37.

- У місті на проїжджій частині дороги часто можна побачити позначення білою, жовтою, синьою або червоною фарбою.  Це — дорожня розмітка.

- Потоки транспорту, що рухаються у протилежних напрямках, розділені осьовою лінією.

- Місце пішохідного переходу позначають «зеброю» або доріжкою з пунктирних ліній, якщо на переході є світлофор.

- На широких дорогах розмічають «острівці безпеки», де пішоходи можуть зупинитися і пропустити транспорт.

-Чи любите ви дивитися мультфільми? Казкові малюки  принесли з собою мультфільм. Я пропоную його дуже уважно переглянути, а потім дати відповідь на запитання. «Як правильно переходити дорогу?»(Спочатку потрібно уважно подивитися наліво, а зупинившись на осьовій лінії або на «острівці безпеки», - направо.)

3.  Перегляд навчального мультфільму «Безпека на дорозі».(Уроки від Тітоньки Сови).

- Як називається частина дороги, призначена для пішоходів?

- Як називається частина дороги, призначена для руху транспорту?

- Як називається місце, де пішоходи переходять дорогу?

4. Інтерактивна вправа «Незвичайні приклади».

Наші гості принесли нам на урок незвичайні приклади. Вони не можуть їх розв’язати. Давайте ми допоможемо і дізнаємось про помічників, що є на вулицях  великих міст та невеличких містечках.

ДО+ РО+ЖНІ=

ЗНА + КИ =

(Дорожні знаки)

5. Розповідь вчителя

На вулицях багато дорожніх знаків. Дорожні знаки – кращі друзі водіїв і пішоходів. Кожен знак має свою назву. Дорожні знаки розповідають про те, яка дорога, як треба їхати, що дозволяється, а чого робити не можна. Пішоходи, пасажири, водії є учасниками дорожнього руху.

- Для переходу дороги, крім наземних переходів, є ще підземні й надземні переходи. Розгляньте й запам’ятайте знаки, якими вони позначаються.

5. Робота за підручником С.36-37

-         Знаки ….

1. Підземний перехід.         2. Надземний перехід          3. Пішохідний перехід             

Похожее изображениеКартинки по запросу Надземний перехідКартинки по запросу пішохідний перехід 

4. Пішохідна доріжка                          5. Дорожні роботи Картинки по запросу пішохідна доріжка                                     Знак 1.37. Дорожні роботи – ПДР України

 

Позначають місця, де рух транспорту обмежений або заборонений. Тут можна спокійно ходити.

6. Робота у зошиті з друкованою основою С. 27.

А зараз разом із Знайком у своєму зошиті на С. 27 виконаємо завдання. Наклейте  радісні смайлики, дедіти правильно себе поводять на дорозі і навпаки сумні смайлики, якщо – порушують правила дорожнього руху.

Завдання 2. Обведіть знак «Пішохідний перехід»

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Руханка «Автобус»)

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ  ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над загадкою.

- Відгадайте загадку.

Як колір міняю-

когось зупиняю,

то пішоходів, то водіїв.

(Світлофор)

- Які кольори має світлофор? У якій послідовності вони розміщені?

2. Творча робота.

Гра  «Хто швидше складе світлофор»

4 дитини за допомогою обраних кружечків червоного, жовтого і зеленого кольорів відновлюють зіпсований світлофор. По команді діти на дошці складають світлофор.

 

Гра-руханка «Світлофор»

Вчитель  виконує роль світлофора (показує кружечки червоного, зеленого, жовтого кольорів), а діти виконують запропоновані вправи:

Зелений – діти рухаються по колу.

Червоний - діти присідають.
Жовтий  - стоять, піднімають руки.

Гра. «Оплески»

- А зараз за допомогою гри  «Оплески», перевіримо, якими уважними ви були сьогодні на уроці.  Я буду читати речення, якщо ви почуєте правильну відповідь тоді будете плескати у долоні.

- Біля доріг діти повинні:

А) гратися з м’ячем ;

Б) бути обережними.

- Під час переходу дороги ти подивишся:

                  А) спочатку ліворуч, а потім праворуч;

                  Б) праворуч;

                  В) ліворуч.

 - Переходи доріг бувають:

                    А) наземні,

                    Б) підводні;

                    В) повітряні;

                   Г) надземні;

                   Д) підземні.

-         На який колір світлофора можна перейти вулицю?

                   А) жовтий;

                  Б) зелений;

В)червоний . 
 

Вчитель : " Що може трапитись, якщо пішохід буде неуважний і поспішить перейти дорогу"? (відповіді дітей) Тож, щоб уникнути поганих наслідків, кожному треба мати хороший зір, бути уважним, врівноваженим, спокійним.

Вчитель : "А якщо поруч з вами стоїть старенька людина чи дитина, то як ви поступите? (Візьму за руку і переведу)

 

5.Робота в групах «Валіза»

- Давайте на згадку нашим  героям зробимо подарунки і виконаємо творчі завдання. Попрацюємо в групах. Але спочатку  пригадаємо  правила роботи  в  групах.

Правила роботи в групах.

1. Уважно послухати завдання

2.Працювати колективно.

3. Розмовляти пошепки, щоб не заважати іншим учням. 

Об'єднання учнів у 2-і групи (складання пазла). Завдання для груп:

вибрати із запропонованого набору предметних малюнків

1 - а група  - які діїі можна робити знаходячись на дорозі.

2.- а група -  які дії не можна робити, коли знаходишся на дорозі"

(вчитель роздає малюнки та аркуші паперу у вигляді валізи, діти повинні туди "покласти" вибрані малюнки)

 

 

VII.  ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

1. Гра «Продовжи речення»

  •                 У школі ми – учні, а на дорозі –… (пішоходи .)
  •                 На проїжджій частині дороги часто можна побачити позначення білою, жовтою, синьою або червоною фарбою. Це – …(дорожня розмітка.)
  •                 Місце пішохідного переходу позначають …(«зеброю» або доріжкою з пунктирних ліній).

.- Робота з вивчення Правил дорожнього руху не закінчується. Ми ще на інших уроках будемо продовжувати її вивчати. А на згадку про цей урок за таку гарну допомогу наші герої дарують вам маленькі нагороди.

 

2.Рефлексія.

 

Якщо сподобався урок і ви дізналися багато нового і цікавого для себе – показуєте зелене лего, якщо було нудно і нецікаво – червоне.

 

3.Прощання.

 

Діти стають у коло, беруться за руки і промовляють: "Я бажаю собі і всім людям на землі щасливої дороги".

 

docx
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку