Урок « Світлові явища. Промінь Закон прямолінійного поширення світла. Сонячні та місячні затемнення»

Про матеріал
Урок елементами квесту в 9 класі « Світлові явища. Промінь Закон прямолінійного поширення світла. Сонячні та місячні затемнення»
Перегляд файлу

           Запороізький ліцей «Промінь» Запорізької міської ради

   

 

 

 

 

 

            Урок  у 9 класі

« Світлові явища. Промінь  Закон прямолінійного поширення світла. Сонячні та місячні затемнення»

 

 

                                           Вчитель фізики: Кольцова Н.В.

  

 

 

 

 

 

 

                                         2020-2021 н.р.

Урок : Світлові явища. Промінь  Закон прямолінійного поширення світла. Сонячні та місячні затемнення.

Мета уроку: сформувати уявлення про оптичні явища, про світло - як видиме  випромінювання, про природні і штучні джерела світла; розкрити поняття точкового і протяжного джерела світла; розглянути закон прямолінійного поширення світла; показати роль світла і закону прямолінійного поширення світла в житті людини; показати зв'язок фізики з іншими предметами.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу с елементами квесту

Обладнання : мультимедійний проектор,екран,комп’ютери,котушка .ліхтарик .лампа на підставці

  1. Організаційний момент .Легенда
    Жив був звичайний хлопець з 9 а класу .Гуляв він на просторах Фейсбука і Інстаграму  і випадково наткнувся на хештег // вчимофізику . Дивився  він пости і ніяк  не міг знайти свою тему Адже він вчить це предмет вже 3-ий рік .Механіку він начебто вчив, внутрішню енергію. Початок електростатики та електродинаміки проходив. Навіть магнітне поле у ​​вересні вчив .А зараз що? .Адже він же все начебто вже знає ??? Чим йому займатися ??? Так от щоб з'ясувати, потрібно відгадати одне слово А відгадати непросто. Тут вам не на Веселку з друзями або в Дубівку з'їздити .Треба здійснити захоплюючу подорож. Пройти по складному маршруту, виконати кілька завдань. Причому не одному.

Ділимо класс на 2 команди : «Легенда» і « Супер»

Правила гри : дисципліна,толерантність,швидкість (до 4 хвилин на будь-яке завдання )

 

Завдання 1 А зараз перевіримо чи готові Ви до подорожі. Зібрані речі, чи готові гроші, паспорти?

Чи є база для того щоб подорожувати ???

Вікторина- презентація «Магнітні явища» Фронтально

Молодці .Нагорода- перша буква О
Завдання 2

 Куди ж ми підемо? Зовні дивитися - будинок як будинок,

 Але немає мешканців звичайних в ньому.

 У ньому щось цікаве

 Стоять рядами тісними: І Тарас Шевченко, І пригоди Гаррі Поттера

 і хроніки Нарнії Що це ?(бібліотека)

 Завдання в конверті 1  «Чорний ящик» з'ясувати з предметів, що будемо вивчати? (Набір предметів (свічка, спічкі.лампа) в коробці)

2)Найти на книжковій шафі підручник . Знайти визначення в книзі, що таке світло або стор .140 Фізика Бар'яхтар 11 клас на 143 у підсумках (світло-це потік квантів і світло це ел/ маг хвиля.Сфотографувати правило.

 Нагорода .Буква П

 

01_2т..jpeg

Що будем вивчати –відповіді обох команд

Запис теми уроку  в зошит

Завдання 3

Ребусы по информатике - IgraZa.ru. Игры, ребусы, загадки, викторины,  кроссворды, головоломки, задачи

Відгадайте ребус
Розповідь вчителя Джерела світла-це будь-які фізичні тіла, що випромінюють світло. Існує багато джерел світла: зірка, спалах блискавки, полум'я свічки, лампа, телефон, ноутбук і т.д Світло можуть виробляти і деякі істоти світлячки - яскраві побачити теплої літньої ночі в лісовій траві, деякі морські тварини, радіо- малярії . Джерела діляться на 2 групи по температурі .Подивіться відео та розкажіть відео

https://www.youtube.com/watch?v=Gqm4SKlqLC0

 По виду випромінювання:

Теплові - дають нам тепло. Люмінесцентні - холодне свічення

За походженням:

а) Одні з них самі випромінюють світло - їх називають природними джерелами.

б) Інші створюють світло штучно - штучні джерела.

За розміром: точковими джерелами і протяжними


Величезні зірки, у багато разів перевершують Сонце, сприймаються нами як маленькі точки, тому що знаходяться на колосальній відстані від Землі. Такі джерела світла будемо називати. Спробуйте сформулювати визначення точкового джерела світла. Джерела світла, які не можна розглядати як точки, будемо називати протяжними джерелами світла. Найчастіше це великі джерела світла. Монітор, телевізор, екран мобільника.

Відпочили і в дорогу!

Завдання 4

Допоможе тобі, цей складний прилад,

Покаже, розповість - кольоровий монітор.

Розумний і корисний, з ним дуже легко,

От хіба що він, не дає молоко.

Ти клацнеш картинку за допомогою мишки,

І всю інформацію видно, як в книжці.

Дзвонить, запрошує тебе дистриб'ютор,

Ідіть, скоріше, купите ...............

 

Переходимо до кабінету інформатики.2. конверти

  • Завдання 1 групі .В Пейнт за допомогою фігур гарно  намалювати таблицю джерел світла
  • Завдання 2 групі Зайти на сайт сайт https: //learningapps.org/11236202.Найті розділ фізика. Оптика і виконати тест Джерела світла (класифікація)

 

Отримуємо букви Т И

Приймачі світла розповідь по презентації (учитель)


Завдання 4

 а ви знаєте, що в 60 -70 роки минулого століття телевізор називався телеприймачем Так ось під ним заховано наступне завдання. І раз ця назва 30летньої давності, то і робити його історикам Наші історики приготували повідомлення дуууже цікаве До сімнадцятого століття вважалося, що світло поширюється миттєво.

Галілей сумнівався в нескінченності швидкості світла. Він запропонував спосіб її виміру шляхом закривання і відкривання ліхтаря розташованого на відстані в кілька миль. Перший вимір на Землі виконав Арман Фізо в 1849 році за допомогою дзеркала астроном Олаф Ремер, вивчаючи затемнення на Юпітері, припустив, що швидкість світла має кінцеве значення. Досить точно значення швидкості поширення світла у вакуумі виміряв Майкельсон в 1926 році

Можна вважати, що швидкість світла дорівнює 3108 м / с. Швидкість світла вважається фундаментальною і позначається латинською буквою c

Швидкість поширення світла у вакуумі - це максимальна швидкість руху часток і поширення взаємодій в природі.

Це означає, що жодне тіло і жодне взаємодія у Всесвіті не може поширюватися в просторі зі швидкістю, що перевищує швидкість світла у вакуумі.

Отримуємо букву К

Учитель: У якому напрямку поширюється світло від лампи? (По всім).

Щоб з безлічі напрямків виділити одне, ми будемо користуватися поняттям - світловий промінь. Світловий промінь - це лінія, яка вказує напрямок поширення енергії світла

У стародавньому Єгипті будували будинки з безліччю колон. Яким чином їм вдавалося колони вибудувати по прямій лінії? (Учні формулюють свої припущення)

 

Продовжуємо сторінку історії

Дослід: включіть ліхтарик на телефоні направте його на стіл і помістіть перед собою зошит з фізики .Що ви бачите? Чому?

У III ст. до н.е. грецький математик Евклід сформулював закон прямолінійного поширення світла.

У прозорому однорідному середовищі світло поширюється прямолінійно.

Існує безліч досвідчених доказів цього закону.

Завдання 5

Завдання в конверті


Нам будуть потрібні слідчі і інженери. -Стати спиною до дошки і між проходами парт зробити 6 кроків до шафи -Дістаємо лампу, телефон, включити обидва джерела світла. на ватмані отримати зображення котушки окремо від лампи і окремо від телефону Порівняти .Чем відрізняються? Що ми отримали? Збільшити відстань від предмета до телефону Зменшити відстань від предмета до телефону Порівняйте розміри і форму тіні

Висновок вчителя: Ми отримали тінь-місце куди світло взагалі-не потрапляє. Півтінь-місце куди світло потрапляє частково. Величина тіні залежать від відстані до джерела світла. Чим ближче, тим тінь більше .Чем далі, тим тінь менше.

Отримуємо букву А
І перш ніж скласти слово дізнаємося останню на сьогодні інформацію Сонячне і місячне затемнення

https://www.youtube.com/watch?v=EcEoMjZDYEc&t=16s

Так подивіться що у нас вийшло? ОПТИКА

Рефлексія

Віолетта викладає прямо зараз фото нашої подорожі на хештег вчить фізику.

Заходимо в інстаграмм і милуємося і повторюємо .Що ми сьогодні дізналися?

Я дякую всім хто сьогодні активно працював .Ми молодці .І я думаю ви переконалися, що фізика-це цікаво

Домашнє завдання

 Параграф 9 впр 9 1.2.3 письмово

 5 Однією з одиниць довжина, якові застосовують в астрономії, є світловій

рік. Скільки метрів ставити світловій рік?

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
1306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку