11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Урок "Світовий океан та його частини"

Про матеріал

Розробка уроку з даної теми передбачає формування поняття «Світовий океан» та ознайомлення з його складовими; поглиблення та систематизація знань про материки й острови; розвиток первинних практичних навичок визначати географічне положення океанів та його складових

Перегляд файлу

Тема. СВІТОВИЙ ОКЕАН ТА ЙОГО ЧАСТИНИ

Мета: формування поняття «Світовий океан» та ознайомлення з його складовими; поглиблення та систематизація знань про материки й острови; розвиток первинних практичних навичок визначати географічне положення океанів та його складових.

Обладнання: атласи, підручники, настінна карта півкуль, контурні карти, папір, маркери.

Опорні поняття: гідросфера, світовий кругообіг води, океан, материк.

Базові поняття: Світовий океан, море, протока, затока, острів, півострів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. «Конкурс творчих питань»

Учні, ставлять запитання, підготовлені вдома. Якщо в класі не можуть відповісти на запитання, то їх автори пропонують свої варіанти відповіді.

2. Прийом «Інтелектуальна розминка» — «Світлофор»

Що таке світовий кругообіг води? Назвіть причину та наслідки світового кругообігу води.

З яких частин складається гідросфера?

Які океани ви знаєте?

• Як води суші пов’язані зі Світовим океаном?

• Яка частина площі поверхні Землі припадає на Світовий океан?

Прийом «Вірю — не вірю»

Чи вірите ви в те, що між гідросферою та атмосферою існує взаємозв’язок?

Чи вірите ви в те, що основна частина вод гідросфери зосереджена у водах суші?

Чи вірите ви в те, що саме завдяки кругообігу вода на суші не зникає?

• Чи вірите ви в те, що на Землі можливі проблеми в забезпеченні людей прісною водою?

• Чи вірите ви в те, що люди не можуть вплинути на якість прісних вод на Землі?

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Прийом «Практичність теорії»

Ви вже знаєте про те, що на Землі існував один материк — Панґея, з усіх боків оточений єдиним океаном. Рухи літосферних плит розділили цей величезний материк на шість частин, які, у свою чергу, поділили єдиний океан на чотири складові. Однак, незважаючи на такі серйозні зміни в обрисах суші та води, океан зберіг свою цілісність. Із будь-якої його точки можна потрапити до будь-якої іншої, не перетинаючи суходолу. Не вірите? Спробуйте! Давайте здійснимо подорож Світовим океаном, познайомимося з його частинами та з’ясуємо особливості ділянок суходолу в океані.

IV. Вивчення нового матеріалу

Розгорнутий план етапу

  1. Гра «Подорож океанами».

а) Підготовка до подорожі. Складання плану характеристики географічного положення океану:

назва океану, історія її виникнення;

в яких півкулях розташований;

береги яких материків омиває;

якими протоками з’єднується з іншими океанами;

великі моря, затоки, острови, півострови;

середні та максимальні глибини.

б) Здійснення подорожі. (Робота в групах)

Працюють чотири групи, кожна з яких виконує три види завдань: на аркуші паперу складає характеристику океану за планом, на контурній карті позначає географічну номенклатуру певного океану.

в) Виступи груп.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «П’ять речень» (продовження роботи в групах)

Завдання. За допомогою п’яти речень сформулюйте головне про один із океанів.

VI. Підсумок уроку

Прийом «Прес-конференція» (обговорення результатів роботи)

VII. Домашнє завдання

• Опрацювати текст параграфа.

• Виписати визначення в зошити.

• Скласти «шпаргалку» до пункту «Суша в океані».

• Скласти кросворд за вивченою номенклатурою.

• Позначити на контурній карті океани, великі моря, затоки, протоки.

Додатковий матеріал до уроку

• Найбільший з океанів — Тихий. Він один займає майже стільки ж площі на Землі, скільки всі інші океани разом. На його акваторії (180 млн км2) досить вільно розмістилися б усі материки, причому залишилося б місце ще й для другої Африки.

• Рекордсменом за площею серед морів є Коралове море, що омиває північно-східні береги Австралії. Його площа — 4,5 млн км2. Найменше море — Мармурове, затиснуте між Балканським та Малоазіатським півостровами. Це справжнє «кишенькове» море. Його площа — 11,5 тис. км2. Воно може понад 55 разів укластися на території нашої держави. Азовське море серед усіх морів найглибше врізується в материк Євразію. Воно наймілкіше серед морів нашої планети. Середня глибина його — лише 7,5 м, а найбільша не перевищує 14 м.

• Атлантика була єдиним реальним океаном, відомим жителям Європи в античні часи. В уявленні стародавніх греків, океан оточував землю з усіх боків. Грецькі мудреці вважали, що з океану сходять і в нього опускаються всі світила — Сонце, Місяць, зірки (крім сузір’я Великої Ведмедиці, що ніколи не торкається води). Весь обшир океану, звичайно, ніхто з греків бачити не міг, але коли їхні кораблі, рухаючись на захід, виходили із Середземного моря, безкрая гладінь, з’єднана на обрії з небом, відкривалась поглядам вражених моряків. Згідно з грецькою міфологією, там, на крайньому заході, жив титан Атлант, який тримав на своїх плечах небесне склепіння. За ім’ям цього титана і весь водний простір на захід від Європи почали називати Атлантичним океаном.

 

 

 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку