Урок "Свійські тварини у твоєму краї"

Про матеріал
Мета уроку – ознайомити учнів зі свійськими тваринами рідного краю, середовищем їх існування, учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розширити пізнавальний досвід школярів; розвивати спостережливість, мовлення, мислення, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин. В бінарному уроці-репортажі представлено інтерактивні методи навчання в початковій школі: «Криголами», «Мозковий штурм», «Коло знань», використання ІКТ, пізнавальні ігри: «Засели тваринку», «Знайди пару», дидактичні ігри: «Весела сімейка», «Тваринний вінегрет», «Так чи ні», «Бабусині казки», рубрики: «Коти-синоптики», «Довідкове бюро», презентації: «Жителі бабусиної ферми», «Користь від свійських тварин», мовна та фонетична зарядка, хвилинка релаксації та робота в групах. Інтерактивне навчання – діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня. Застосовуючи такі методи створюється навчальне середовище, в якому учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, формує свої власні ідеї та думки, навчається співробітництву, виявляє і реалізує індивідуальні можливості.
Перегляд файлу

Тема                      Свійські тварини у твоєму краї

Мета: ознайомити учнів  з свійськими тваринами рідного краю, середовищем   їхнього існування; вчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розширити пізнавальний досвід  школярів;  розвивати спостережливість, мовлення, мислення, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійна система, комп’ютер, презентація «Жителі бабусиної ферми «Веселий молочник», інтерактивні вправи: «Криголами», «Мозковий штурм», «Коло знань», виставка енциклопедичної літератури про тварин, «Тематичний словник школяра», девіз уроку, пазли для роботи в групах, дидактичні ігри: «Засели тваринку», «Знайди пару», «Тваринний  вінегрет», «Бабусині казки», «Весела сімейка», «Так чи ні», дитячі малюнки, народні прикмети, загадки, друковані зошити, фішки для оцінювання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма проведення: бінарний урок з природознавства та англійської мови

Форма проведення: урок – репортаж з місця подій

Місце подій: бабусине подвір’я

Місце проведення: навчальний кабінет 1 класу

Хід уроку

І. Організаційна частина

                                         Сьогодні у нас незвичайний урок.

        Сьогодні ми зробимо ще один крок

          В країну звіряток, в країну тварини,

       В чудову країну довкілля людини.

ІІ. Фенологічні спостереження. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

  1. Яка пора року керує сьогодні погодою? (Весна)
  2. Які весняні місяці ви знаєте? (Березень, квітень, травень)
  3. Назвіть, який місяць царить в природі зараз? (Березень)
  4. Яка сьогодні дата? ( 22 березня)
  5. Який день тижня? (п’ятниця)

Вчитель: - Давайте дізнаємося про погоду, чи не завадить вона провести наш урок? Послухаємо «Синоптика» Анастасію.

Синоптик Анастасія: Сьогодні, 22 березня. Березень у давнину  називали березілем, соковиком, капельником, бо вже капає зі стріх і береза починає давати свій цілющий сік. Саме з оживлення берези після зимових холодів і пов'язана назва місяця, що означає прихід весни. На вулиці прохолодно, небо ясне, температура повітря – 1, опадів немає. За народним календарем, сьогодні свято – 40 святих. Люди вірили, що саме на Сорок святих з вирію повертаються птахи — сорок різних порід.

Вчитель:    Дякую, Насте!

1. Інтерактивна вправа «Криголами».

Вчитель: - Що ж треба взяти з собою на урок? (На моніторі з’являються літери:  УРОК)

У – увагу;

Р – радість;

О – організованість;

К – кмітливість .

Вчитель:  - Сьогодні у нас урок – репортаж з бабусиного подвір’я.

  (Чути кудкудакання куриці, у клас забігає Бабуся з молочним бетоном, кошиком)

Бабуся: Ой-ой-ой, зараз, зараз , мої зозулясті, уже біжу.  З самого ранку клопоти: корову здій, свиням каші навари, у курей яйця позбирай, котам, собакам їсти дай, коня напій, роботи непочатий край. Ой, а ви хто?

 Вчитель: Бабусю, ви пробачте , що ми без запрошення на вашу ферму прийшли. Справа в тому, що у моїх першокласників у кожного вдома є тварини (показує малюнки дітей). А от мало знають вони про них і доглядати за ними майже не вміють. Допоможіть нам, будь ласка у цьому.

Бабуся: - Ой, дітки, та з превеликим задоволенням.

1. Оголошення теми та мети уроку.

2. Девіз уроку: «Будемо старатися більше нового дізнатися»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Бабуся: - Починаю репортаж з своєї ферми  «Веселий молочник». А життя тут виглядає приблизно так. (Фрагмент мультика про життя свійських тварин)

2. Презентація « Жителі бабусиної ферми «Веселий молочник»

 (Показ презентації)

Вчитель: - Бабусю, чому саме цих тварин ви тримаєте на своїй фермі?

Бабуся: - Я знала, що ви це запитаєте. Дивіться далі «Користь від свійських тварин».

3. Робота з «Тематичним словником школяра». (с.195-198). Ознайомлення з розділом «Тварини свійські».

4. Гра «Засели тваринку.

Загубили ці малята

Свою маму, свого тата.

Де живуть, вони не знають

І сидять тепер, ридають.

Ви тваринкам підскажіть –

У дім рідний відведіть.

 ( На дошці зображено ліс і хата. На столі лежать малюнки свійських і диких тварин. Учні уважно розглядають малюнки і міркують, яких тварин треба поселити в ліс, а яких на сільське подвір’я.)

5. Робота з підручником. (с.108 – 109). Відгадуємо загадки. .Вправа

«Роздивись і розкажи.»

6. Фізкультхвилинка

Ця хвилинка нам дуже дорога,

І корисна, і легенька, мов пір’їнка.

Наша праця цього вимага,

Тож звучи для всіх, фізкультхвилинко!

(Під аудіо запис пісні «Котик у- мурчику» діти виконують танцювальні вправи)

7.  Робота в друкованих зошитах. (с.48) Гра «Знайди пару».  (З’єднай стрілочками тварину і що вона дає людині)

8. Довідкове бюро. (повідомлення дає вчитель)

  Усі свійські тварини походять від диких предків. Найраніше був одомашнений собака; предками його були вовк і, можливо, шакал. Наприкінці кам'яного віку були одомашнені свині, вівці, кози, велика рогата худоба, згодом — коні. Свині походять від диких європейських і азійських кабанів, вівці — від диких європейських овець, кози — від гвинторогого козла, велика рогата худоба — від тура, коні — від тарпана і коня Пржевальського.

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота  в групах. (Об’єднання в групи «Курчата», «Каченята», скласти з  пазлів свійську тварину )

  • Чим корисна вона для людини?

Вчитель: - Свійські тварини живуть поряд з людиною, люди піклуються про них: годують, заготовлюють їм корм, будують для них житло, стежать за їх здоров’ям. Піклуються про їх потомство, яке народжується навесні. Чи знаєте ви, у кого, які дитинчата? Тож зараз з’ясуємо.

2. Дидактична гра «Весела сімейка»

Правильно називати тварин та їх дитинчат:

Мама -    корова , кішка, гуска, курка, коза

Тато -   бик , кіт, гусак, півень, цап

Малята -  телята, кошенята, гусенята, курчата, козеня

3. Дидактична гра  «Тваринний вінегрет»

Засобакали гавки.

 Закицькали нявки.

Закачкали кряки.

Закізкали меки.

 Забаранили беки.

4. Гра «Так чи ні»

  1. Свійські тварини добувають самі їжу?
  2. Свійські тварини самі будують житло?
  3. Свійські тварини живуть поряд з людиною?
  4. Люди піклуються про свійських тварин?
  5. Свійські тварини приносять користь людині.

5. Гра «Бабусині казки». Бабуся: Бабусі не тільки пораються по господарству, вони ще і казки онукам розповідають.

- Назвіть , які казки про свійських тварин ви знаєте?

(Кривенька качечка, Котик і Півник, Курочка ряба, Пан Коцький, Коза –дереза)  

Вчитель: - Свійськими тваринами можна вважати і акваріумних рибок. Сьогодні вони приготували для вас подарунок – хвилинку релаксації.

Хвилинка релаксації.

(Урок продовжує вчитель англійської мови)

Тема.  Свійські тварини

Мета: повторити літери англійського алфавіту; повторити назви свійських тварин; тренувати назви тварин в усному мовленні при постановці запитань типу «Is it a cat? – Yes, it is. (No, it isn’t)»; розвивати навички говоріння в ситуації знайомства; практикувати учнів в аудіюванні речень з назвами тварин та цифрами; виховувати любов до тварин; розвивати пам’ять.

I. Привітання і повідомлення теми і мети  заняття

1. Вчитель вітається з учнями і просить їх сісти, говорячи фрази «Good morning, children. Stand up. Sit down.» і роблячи відповідні рухи.

2. Повідомлення теми заняття

3. Повідомлення мети заняття

II. Введення в мовне середовище

1. Мовна зарядка Розігрується спілкування в ситуації знайомства. Вчитель називає себе, говорячи «I’m ……» і передає м’яч учневі, який також повинен назвати себе англійською мовою і передати м’яча іншому учневі.

2. Фонетична зарядка. Вчитель знайомить учнів з англійськими словами, які передають людською мовою мову тварин (няв-няв; гав-гав; му-у; кря-кря та ін.) Учні слухають, потім повторюють ці англійські слова за вчителем і відгадують, хто з тварин може так сказати.

III. Основна частина заняття

1. Вчитель демонструє літеру, а учні повинні підняти картку з твариною, назва якої починається на показану літеру.

2. «Guessing game» - гра на відгадування. Вчитель бере картки з малюнками тварин. Завдання учнів відгадати, яка тварина зображена на першій картці. Відгадувати вони повинні шляхом постановки запитань, наприклад «Is it a rabbit?» . Вчитель відповідає їм фразами «Yes, it is»  або «No, it isn’t»

3.  Аудіювання.  Вчитель роздає учням картки з  малюнками тварин (зразок додається), потім зачитує інформацію. Учні уважно дивляться на свої малюнки і різнокольоровими сигнальними картками повідомляють, чи інформація, прочитана вчителем відповідає зображеному на малюнку чи не відповідає.

IV. Підсумки заняття

8. У світі цікавого. « Коти – синоптики»:

Кіт умивається лапкою – будуть гості.

Дряпає лапами килим або дерево, особливо після сну – до опадів.

Треться об щось – тепло буде.

Коли немолоді коти стають грайливі, мов кошенята, гасають по деревах – буде дощ.

Тулиться до тепла, уткнувшись мордочкою в лапки - похолоднішає.

VIII. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа «Коло знань»:

Тварини – це цінні й необхідні продукти харчування: м’ясо, молоко, яйця, мед.

Тварини – це вовна і шовк для виробництва тканин, шкіра для взуття.

Тварини – це помічники людини у важкій роботі: кінь.

Тварини – це наші вірні друзі: собаки, коти.

Тварини – це ліки, якими лікують різні хвороби людини: мед.

Вчитель: - Що нового ви дізналися на уроці?

- Тварини необхідні людині для існування. За тварин, яких ми приручили ми несемо відповідальність.

      Запам’ятайте, діти, що ми повинні піклуватися про тварин і не можемо бути байдужими до них. Адже любов до природи , до тварин роблять людину добрішою. Будьте до природи уважнішими, вона вам обов’язково віддячить.

(Підрахунок фішок)

Відзначення активних на уроці медалями:

«Найактивнішому», «Найдопитливішому». «Найрозумнішому» і т. ін..

 

 

                                         

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Брик Світлана
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку