Тема Свійські тварини у твоєму краї
Мета: ознайомити учнів з свійськими тваринами рідного краю, середовищем їхнього існування; вчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розширити пізнавальний досвід школярів; розвивати спостережливість, мовлення, мислення, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання: мультимедійна система, комп’ютер, презентація «Жителі бабусиної ферми «Веселий молочник», інтерактивні вправи: «Криголами», «Мозковий штурм», «Коло знань», виставка енциклопедичної літератури про тварин, «Тематичний словник школяра», девіз уроку, пазли для роботи в групах, дидактичні ігри: «Засели тваринку», «Знайди пару», «Тваринний вінегрет», «Бабусині казки», «Весела сімейка», «Так чи ні», дитячі малюнки, народні прикмети, загадки, друковані зошити, фішки для оцінювання.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Форма проведення: бінарний урок з природознавства та англійської мови
Форма проведення: урок – репортаж з місця подій
Місце подій: бабусине подвір’я
Місце проведення: навчальний кабінет 1 класу
Хід уроку
І. Організаційна частина
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну звіряток, в країну тварини,
В чудову країну довкілля людини.
ІІ. Фенологічні спостереження. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
Вчитель: - Давайте дізнаємося про погоду, чи не завадить вона провести наш урок? Послухаємо «Синоптика» Анастасію.
Синоптик Анастасія: Сьогодні, 22 березня. Березень у давнину називали березілем, соковиком, капельником, бо вже капає зі стріх і береза починає давати свій цілющий сік. Саме з оживлення берези після зимових холодів і пов'язана назва місяця, що означає прихід весни. На вулиці прохолодно, небо ясне, температура повітря – 1, опадів немає. За народним календарем, сьогодні свято – 40 святих. Люди вірили, що саме на Сорок святих з вирію повертаються птахи — сорок різних порід.
Вчитель: Дякую, Насте!
1. Інтерактивна вправа «Криголами».
Вчитель: - Що ж треба взяти з собою на урок? (На моніторі з’являються літери: УРОК)
У – увагу;
Р – радість;
О – організованість;
К – кмітливість .
Вчитель: - Сьогодні у нас урок – репортаж з бабусиного подвір’я.
(Чути кудкудакання куриці, у клас забігає Бабуся з молочним бетоном, кошиком)
Бабуся: Ой-ой-ой, зараз, зараз , мої зозулясті, уже біжу. З самого ранку клопоти: корову здій, свиням каші навари, у курей яйця позбирай, котам, собакам їсти дай, коня напій, роботи непочатий край. Ой, а ви хто?
Вчитель: Бабусю, ви пробачте , що ми без запрошення на вашу ферму прийшли. Справа в тому, що у моїх першокласників у кожного вдома є тварини (показує малюнки дітей). А от мало знають вони про них і доглядати за ними майже не вміють. Допоможіть нам, будь ласка у цьому.
Бабуся: - Ой, дітки, та з превеликим задоволенням.
1. Оголошення теми та мети уроку.
2. Девіз уроку: «Будемо старатися більше нового дізнатися»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Бабуся: - Починаю репортаж з своєї ферми «Веселий молочник». А життя тут виглядає приблизно так. (Фрагмент мультика про життя свійських тварин)
2. Презентація « Жителі бабусиної ферми «Веселий молочник»
(Показ презентації)
Вчитель: - Бабусю, чому саме цих тварин ви тримаєте на своїй фермі?
Бабуся: - Я знала, що ви це запитаєте. Дивіться далі «Користь від свійських тварин».
3. Робота з «Тематичним словником школяра». (с.195-198). Ознайомлення з розділом «Тварини свійські».
4. Гра «Засели тваринку.
Загубили ці малята
Свою маму, свого тата.
Де живуть, вони не знають
І сидять тепер, ридають.
Ви тваринкам підскажіть –
У дім рідний відведіть.
( На дошці зображено ліс і хата. На столі лежать малюнки свійських і диких тварин. Учні уважно розглядають малюнки і міркують, яких тварин треба поселити в ліс, а яких на сільське подвір’я.)
5. Робота з підручником. (с.108 – 109). Відгадуємо загадки. .Вправа
«Роздивись і розкажи.»
6. Фізкультхвилинка
Ця хвилинка нам дуже дорога,
І корисна, і легенька, мов пір’їнка.
Наша праця цього вимага,
Тож звучи для всіх, фізкультхвилинко!
(Під аудіо запис пісні «Котик у- мурчику» діти виконують танцювальні вправи)
7. Робота в друкованих зошитах. (с.48) Гра «Знайди пару». (З’єднай стрілочками тварину і що вона дає людині)
8. Довідкове бюро. (повідомлення дає вчитель)
Усі свійські тварини походять від диких предків. Найраніше був одомашнений собака; предками його були вовк і, можливо, шакал. Наприкінці кам'яного віку були одомашнені свині, вівці, кози, велика рогата худоба, згодом — коні. Свині походять від диких європейських і азійських кабанів, вівці — від диких європейських овець, кози — від гвинторогого козла, велика рогата худоба — від тура, коні — від тарпана і коня Пржевальського.
VII. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в групах. (Об’єднання в групи «Курчата», «Каченята», скласти з пазлів свійську тварину )
Вчитель: - Свійські тварини живуть поряд з людиною, люди піклуються про них: годують, заготовлюють їм корм, будують для них житло, стежать за їх здоров’ям. Піклуються про їх потомство, яке народжується навесні. Чи знаєте ви, у кого, які дитинчата? Тож зараз з’ясуємо.
2. Дидактична гра «Весела сімейка»
Правильно називати тварин та їх дитинчат:
Мама - корова , кішка, гуска, курка, коза
Тато - бик , кіт, гусак, півень, цап
Малята - телята, кошенята, гусенята, курчата, козеня
3. Дидактична гра «Тваринний вінегрет»
Засобакали гавки.
Закицькали нявки.
Закачкали кряки.
Закізкали меки.
Забаранили беки.
4. Гра «Так чи ні»
5. Гра «Бабусині казки». Бабуся: Бабусі не тільки пораються по господарству, вони ще і казки онукам розповідають.
- Назвіть , які казки про свійських тварин ви знаєте?
(Кривенька качечка, Котик і Півник, Курочка ряба, Пан Коцький, Коза –дереза)
Вчитель: - Свійськими тваринами можна вважати і акваріумних рибок. Сьогодні вони приготували для вас подарунок – хвилинку релаксації.
Хвилинка релаксації.
(Урок продовжує вчитель англійської мови)
Тема. Свійські тварини
Мета: повторити літери англійського алфавіту; повторити назви свійських тварин; тренувати назви тварин в усному мовленні при постановці запитань типу «Is it a cat? – Yes, it is. (No, it isn’t)»; розвивати навички говоріння в ситуації знайомства; практикувати учнів в аудіюванні речень з назвами тварин та цифрами; виховувати любов до тварин; розвивати пам’ять.
I. Привітання і повідомлення теми і мети заняття
1. Вчитель вітається з учнями і просить їх сісти, говорячи фрази «Good morning, children. Stand up. Sit down.» і роблячи відповідні рухи.
2. Повідомлення теми заняття
3. Повідомлення мети заняття
II. Введення в мовне середовище
1. Мовна зарядка Розігрується спілкування в ситуації знайомства. Вчитель називає себе, говорячи «I’m ……» і передає м’яч учневі, який також повинен назвати себе англійською мовою і передати м’яча іншому учневі.
2. Фонетична зарядка. Вчитель знайомить учнів з англійськими словами, які передають людською мовою мову тварин (няв-няв; гав-гав; му-у; кря-кря та ін.) Учні слухають, потім повторюють ці англійські слова за вчителем і відгадують, хто з тварин може так сказати.
III. Основна частина заняття
1. Вчитель демонструє літеру, а учні повинні підняти картку з твариною, назва якої починається на показану літеру.
2. «Guessing game» - гра на відгадування. Вчитель бере картки з малюнками тварин. Завдання учнів відгадати, яка тварина зображена на першій картці. Відгадувати вони повинні шляхом постановки запитань, наприклад «Is it a rabbit?» . Вчитель відповідає їм фразами «Yes, it is» або «No, it isn’t»
3. Аудіювання. Вчитель роздає учням картки з малюнками тварин (зразок додається), потім зачитує інформацію. Учні уважно дивляться на свої малюнки і різнокольоровими сигнальними картками повідомляють, чи інформація, прочитана вчителем відповідає зображеному на малюнку чи не відповідає.
IV. Підсумки заняття
8. У світі цікавого. « Коти – синоптики»:
Кіт умивається лапкою – будуть гості.
Дряпає лапами килим або дерево, особливо після сну – до опадів.
Треться об щось – тепло буде.
Коли немолоді коти стають грайливі, мов кошенята, гасають по деревах – буде дощ.
Тулиться до тепла, уткнувшись мордочкою в лапки - похолоднішає.
VIII. Підсумок уроку.
Інтерактивна вправа «Коло знань»:
Тварини – це цінні й необхідні продукти харчування: м’ясо, молоко, яйця, мед.
Тварини – це вовна і шовк для виробництва тканин, шкіра для взуття.
Тварини – це помічники людини у важкій роботі: кінь.
Тварини – це наші вірні друзі: собаки, коти.
Тварини – це ліки, якими лікують різні хвороби людини: мед.
Вчитель: - Що нового ви дізналися на уроці?
- Тварини необхідні людині для існування. За тварин, яких ми приручили ми несемо відповідальність.
Запам’ятайте, діти, що ми повинні піклуватися про тварин і не можемо бути байдужими до них. Адже любов до природи , до тварин роблять людину добрішою. Будьте до природи уважнішими, вона вам обов’язково віддячить.
(Підрахунок фішок)
Відзначення активних на уроці медалями:
«Найактивнішому», «Найдопитливішому». «Найрозумнішому» і т. ін..
1