Урок-свято "Прощання з Букварем"

Про матеріал

Урок-свято "Прощання з Букварем" проходить в шкільній бібліотеці. До учнів приходять літературні герої: почтальон Печкін, доктор Айболит, королева Книга з цікавими завданнями. В кінці свята діти проходять посвяту у читачі.

Перегляд файлу

Урок – свято «Прощання з Букварем»

 

Мета:  активізувати пізнавальну активність школярів, сприяти формуванню читацьких навичок;

розвивати пізнавальний інтерес до читання, увагу, спостережливість;

виховувати любов до книги.

Обладнання: «розумні кубики», «Післябукварики»  на кожного; конверт з завданнями, конверт з прислів’ями,алфавіт, костюми для героїв .

                                    Хід уроку:

  1.             Привітання. Мотивація діяльності

Дзвенить дзвоник

Розпочинається урок.

Але урок незвичайний, урок – свято!

 

  1.             Вступна бесіда

Вч. – Є святкових днів багато

На листках календаря.

А між ними й наше свято –

Вшанування Букваря.

 

1 Учень – В першім класі урочистий

« День прощання з Букварем»

Пригадай, що ти колись-то

Був маленьким школярем.

 

2 Учень – Букви залюбки вивчали

  Знаєм всі, від А до Я

  Вже сторіночку останню

  Прочитали букваря.

 

3 Учень – Ясне сонечко проміння

Посилає щедро в клас,

Це воно, напевно, знає –

Що сьогодні свято в нас!

 

Вч: – Любі діти! Ось і настав той день, коли ми закінчили працювати з першим в своєму житті підручником – Букварем. Пам’ятаєте, як першого вересня ви стали учнями, як вам урочисто вручили букварі? Пригадайте, як кортіло вам швидше зазирнути всередину, дізнатися, що там.

 Нині для вас буквар – звичайний підручник. Згодом ви познайомитесь з іншими підручниками. Але поради вашого першого друга ви пам’ятатимете все життя.

  1.             Застосування набутих знань і вмінь на практиці
  1. Вихід почтальона Печкіна

(Стук у двері, входить П.П.)

Вч.:Діти, хто до нас прийшов?

Печкін: Це я, почтальон Печкін, приніс посилку для учнів 1- А класу.

Вч: Доброго ранку, Печкін . Так цікаво! Нам ще ніколи не надсилали   посилок у клас!

Печкін: Тільки  я вам її не віддам!

Вч:  Чого ж це? Я бачу на ній написано: « Школа № 6.1 – А клас».

 Значить нам!

Печкін: Не віддам і все! За посилку  розписуватися потрібно, а ваші діти  ще маленькі, неграмотні.

Вч: Та як це неграмотні? Учні 1-А класу вивчили всі букви! Можуть їх назвати, написати і скласти з них слова.

Печкін: А це ми зараз перевіримо. У цьому конверті завдання для вас. Якщо впораєтесь з ними, отримаєте посилку.

  1. Виконання завдань

1-ше завдання: впізнати букви з заплющеними очима

2-ге завдання: з букв отриманого слова викласти нові слова

3-тє завдання: прочитати алфавіт

Печкін: Я бачу, що всі учні 1-А класу засвоїли букви і виконали всі мої завдання. Віддаю вам посилку, яку надіслав вам Букварик. А мені вже час, треба ще бандероль коту Матроскіну від Шарика передати.

Прощавайте, діти!

  1. Робота з «Післябуквариком»
  1.             Знайомство з бібліотекою

1)Вихід Королеви-книги

Королева-книга: Здрастуйте, діти! Це моє королевство. А я  - Королева–книга. Рада вітати  вас в моєму царстві. Роздивіться  моє  книжкове володіння, познайомтеся з його жителями ближче. Всі книги- мої піддані. Книги можуть розповісти вам про далекі країни, моря та океани. З книгою ви можете вирушити у фантастичну подорож в майбутнє, або полетіти на іншу планету. Я принесла вам прислів’я про книгу.

2)Робота по групах.

Завдання: зібрати прислів’я (робота з деформованим реченням). Пояснити прислів’я.

 

Королева-книга: Чула, що ви бажаєте стати читачами нашої бібліотеки. А чи знаєте ви, як треба поводити себе в бібліотеці?

Правило 1. В бібліотеці треба поводити себе тихо, тому що шум заважає іншим читачам.

Правило 2. Книги в бібліотеку треба повертати вчасно. Їх чекають інші  читачи. В нашій бібліотеці книги можно взяти на два тижні..

Правило 3. Бібліотечні книги не можна губити, інакше в бібліотеці не залишиться жодної книги.

Правило 4. Повертати книгу треба чистою і охайною.

Але, нажаль, деякі діти не виконують цих правил. І тоді мені приходиться кликати Доктора Айболіта.

3)Вихід Доктора Айболіта

Доктор Айболіт: Доброго дня, діти! Я книжковий лікар, лікую не діток, не звірят, а книжки. Так-так, не дивуйтесь. Книжки теж, нажаль, хворіють. Правда, вони не чхають, не кашляють. Мої терплячі  пацієнти не плачуть, не жаліються. Але одного дня вони  непомітно починають бліднути, жовтіти, сохнути, розсипатися на листочки. І ось тут на допомогу приходжу я та  мої помічники. Ми підклеюємо книжку, розправляємо їй сторінки, робимо  новий корішок.  А щоб книжки не були на нас ображені, необхідно запам’ятати декілька правил.

Уважно слухайте і запам’ятовуйте:

1.Беріть книгу чистими руками.

2.Не перегибайте книгу - від цього випадають сторінки.

3.Не кладіть в книгу олівці та інші предмети. Від цього рветься перепліт.

4.Не загибайте сторінки, користуйтеся закладкою.

5.Не читайте книгу  під час їжі.

6.Щоб книга та підручник служили довше, оберніть їх.

Запам’ятали правила?

Вч: А це ми зараз перевіримо.Давайте пограємо в гру «так - ні».Я буду вас запитувати, а ви відповідайтете хором ак чи ні.

 

Книзі потрібна обкладинка і закладка?

 Книгу можно читати?

 В библиотеці можно шуміти?

Книгою можно битися?

Книгу в бібліотеку треба повертати вчасно?

 Книгу читаємо під час їжі?

 Книга полюбляє чисті руки?

В книгу положимо олівці?

 Книгу потрібно берігти і любити?

Королево-книго, наші діти засвоїли правила поводження з книгою.

  1. Посвята в читачи

Королева- книга: Так, я бачу, що всі учні 1-А класу готові стати читачами нашої бібліотеки. Для урочистого прийняття в читачи нашої бібліотеки прошу всіх встати. Я буду читати клятву, а ви усі разом промовляти              « Клянусь». 

 

 Ставитися з повагою до кожного підручника і кожної книги- клянусь

 Брати книгу тільки  чистими руками – клянусь.

 Не загибати сторінки та  вкладати в книгу закладку – клянусь..

 Якщо книга порвалася, підклеїти її – клянусь.

 Стати активними читачами нашої бібліотеки – клянусь

Вч:Діти, до нас на свято завітали ваші батьки. Вони пишаються вашими успіхами і хотять привітати вас.

(Слово надається батькам)

 Діти, я хочу познайомити вас з хозяйкою  бібліотеки –нашим шкільним бібліотекарем –Людмилою Іванівною.

(Слово надається бібліотекарю. Діти вибирають першу книгу.)

  1. Рефлексія .

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Учень – В першім класі урочистий

« День прощання з Букварем»

Пригадай, що ти колись-то

Був маленьким школярем.

 

2 Учень – Букви залюбки вивчали

  Знаєм всі, від А до Я

  Вже сторіночку останню

  Прочитали букваря.

 

3 Учень – Ясне сонечко проміння

Посилає щедро в клас,

Це воно, напевно, знає –

Що сьогодні свято в нас!

 

Вч.:Діти, хто до нас прийшов?

Печкін: Це я, почтальон Печкін, приніс посилку для учнів 1- А класу.

Вч: Доброго ранку, Печкін . Так цікаво! Нам ще ніколи не надсилали   посилок у клас!

Печкін: Тільки  я вам її не віддам!

Вч:  Чого ж це? Я бачу на ній написано: « Школа № 6.1 – А клас».

 Значить нам!

Печкін: Не віддам і все! За посилку  розписуватися потрібно, а ваші діти  ще маленькі, неграмотні.

Вч: Та як це неграмотні? Учні 1-А класу вивчили всі букви! Можуть їх назвати, написати і скласти з них слова.

Печкін: А це ми зараз перевіримо. У цьому конверті завдання для вас. Якщо впораєтесь з ними, отримаєте посилку.

  1. Виконання завдань

1-ше завдання: впізнати букви з заплющеними очима

2-ге завдання: з букв отриманого слова викласти нові слова

3-тє завдання: прочитати алфавіт

Печкін: Я бачу, що всі учні 1-А класу засвоїли букви і виконали всі мої завдання. Віддаю вам посилку, яку надіслав вам Букварик. А мені вже час, треба ще бандероль коту Матроскіну від Шарика передати.

Прощавайте, діти!

 

 

 

 

 

Королева-книга: Здрастуйте, діти! Це моє королевство. А я  - Королева–книга. Рада вітати  вас в моєму царстві. Роздивіться  моє  книжкове володіння, познайомтеся з його жителями ближче. Всі книги- мої піддані. Книги можуть розповісти вам про далекі країни, моря та океани. З книгою ви можете вирушити у фантастичну подорож в майбутнє, або полетіти на іншу планету. Я принесла вам прислів’я про книгу.

2)Робота по групах.

Завдання: зібрати прислів’я (робота з деформованим реченням). Пояснити прислів’я.

 

Королева-книга: Чула, що ви бажаєте стати читачами нашої бібліотеки. А чи знаєте ви, як треба поводити себе в бібліотеці?

Правило 1. В бібліотеці треба поводити себе тихо, тому що шум заважає іншим читачам.

Правило 2. Книги в бібліотеку треба повертати вчасно. Їх чекають інші  читачи. В нашій бібліотеці книги можно взяти на два тижні..

Правило 3. Бібліотечні книги не можна губити, інакше в бібліотеці не залишиться жодної книги.

Правило 4. Повертати книгу треба чистою і охайною.

Але, нажаль, деякі діти не виконують цих правил. І тоді мені приходиться кликати Доктора Айболіта.

  1. Посвята в читачи

Королева- книга: Так, я бачу, що всі учні 1-А класу готові стати читачами нашої бібліотеки. Для урочистого прийняття в читачи нашої бібліотеки прошу всіх встати. Я буду читати клятву, а ви усі разом промовляти              « Клянусь». 

 

 Ставитися з повагою до кожного підручника і кожної книги- клянусь

 Брати книгу тільки  чистими руками – клянусь.

 Не загибати сторінки та  вкладати в книгу закладку – клянусь..

 Якщо книга порвалася, підклеїти її – клянусь.

 Стати активними читачами нашої бібліотеки – клянусь

 

 

 

 

Доктор Айболіт: Доброго дня, діти! Я книжковий лікар, лікую не діток, не звірят, а книжки. Так-так, не дивуйтесь. Книжки теж, нажаль, хворіють. Правда, вони не чхають, не кашляють. Мої терплячі  пацієнти не плачуть, не жаліються. Але одного дня вони  непомітно починають бліднути, жовтіти, сохнути, розсипатися на листочки. І ось тут на допомогу приходжу я та  мої помічники. Ми підклеюємо книжку, розправляємо їй сторінки, робимо  новий корішок.  А щоб книжки не були на нас ображені, необхідно запам’ятати декілька правил.

Уважно слухайте і запам’ятовуйте:

1.Беріть книгу чистими руками.

2.Не перегибайте книгу - від цього випадають сторінки.

3.Не кладіть в книгу олівці та інші предмети. Від цього рветься перепліт.

4.Не загибайте сторінки, користуйтеся закладкою.

5.Не читайте книгу  під час їжі.

6.Щоб книга та підручник служили довше, оберніть їх.

Запам’ятали правила?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Ольга Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. димник екатерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
1180
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку