Урок" Школа. Навіщо мені ходити до школи? Правила поведінки в школі" Інтегроване заняття для учнів 1класу.

Про матеріал

Заняття для майбутніх першокласників, на якому вони познайомляться з вчителем, школою, правилами поведінки на уроці.Заняття вчитель може провести у травні місяці, щоб познайомитись із майбутніми учнями і викликати в дітей бажання йти до школи.

Перегляд файлу

Розробки  підготовчих занять з майбутніми першокласниками.




Хід заняття

1. Організація дітей до роботи.

Добрий день,  дiти!

Школа двері для вас відкрила

І запрошує вчитися вас,

Бо знання – це велика сила!

Тож навчайтесь і в добрий час!

2. Знайомство.

2.1. Знайомство в парах.

- Дорогі діти, сьогодні особливий день у вашому житті – ви перший раз прийшли до школи. Школа – це не лише приміщення, до якого ви щойно зайшли, а велика сім’я. Від сьогоднішнього дня ви – члени нашої шкільної родини.  У сім’ї всі дуже добре знають один одного. Тож давайте знайомитись. Я – ваша вчителька. Звати мене …

- Хто хоче представитись? (учнів за бажанням називають своє ім’я)

- А тепер поверніться до сусіда по парті, назвіть своє ім’я, потисніть один одному руку і скажіть «Як класно, що ти у нас Є».

- А тепер поверніться до сусідів позаду вас, скажіть своє ім’я, і теж потисніть  руку і скажіть «Як класно, що ти у нас є».

2.2. Гра «Дружнє коло».

 Вчитель пропонує дітям піднятися і утворити коло.

- потисніть руку сусіду справа;
- зліва;
- посміхніться сусіду справа;
- зліва;
- візьміться за руки і повторюйте разом за мною:

Ми всі – одна сім’я,

неповторні – ти і я,

будемо всі дружити,

в мирі і злагоді жити.

3. Ознайомлення зі школою.

Школа з радістю відчинила свої двері для вас, любі діти, щоб ви здобували знання, вчились переборювати труднощі, росли і мужніли, ставали добрими і мудрими, наповнювали свої серця любов’ю і радістю. Сьогодні ви прийшли на підготовчі заняття для того, щоб познайомитись із своїм  першим вчителем, із майбутніми однокласниками, познайомитись із правилами поведінки у школі. Заняття будуть проводитись раз на тиждень, бо ви ще ходите до дитячого садочка, але всі вже мрієте стати школярами.

Сьогодні ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Скоро ви із звичайних хлопчиків і дівчат перетворитесь на школярів школи № 24 м. Чернівці, яка носить ім’я відомої української письменниці Ольги Кобилянської. Я ваша перша вчителька, яка навчатиме вас 4 роки i хочу, щоб ваша подорож Країною Знань
була цікавою і захоплюючою. А зараз відгадайте загадку.

А тепер послухайте пісню про школу, яка називається «Здрастуй, школо» у виконанні Наталії Май.

- З яким настроєм ви йшли сьогодні в школу? Чи змінився у вас настрій після того, як ви почули таку чудову пісню про школу?

По закінченні музичного твору запропонуйте учням визначити свій теперішній емоційний стан за допомогою смайликів (кожний учень має набір символів – смайлів).

Потім кожен по черзі показує смайлик та описує свій емоційний стан. Вчитель також описує свій емоційний стан і може навіть почати розмову, даючи зразок висловлювання.

MCj04338250000[1]MCj04338160000[1]

 

 

- Чому діти йдуть до школи? А ви знаєте, чого навчає школа дітей?

 Послухайте пісеньку «Чого вчать у школі» та намалюйте школу своєї мрії. Виставка дитячих робіт.

Проведення  діалогу  на тему «Чого я хочу навчитися у школі?»

Послухайте вірш про школу і в парах поділіться роздумами  про те, навіщо дітям школа.  Уважно слухайте:

Я іду до школи

Я до школи поспішаю,

Все довкола розглядаю:

Як пливуть хмарки перлисті,

Як роса блищить на листі,

Як маленький сірий котик

Вимиває вранці ротик,

Як біжать автомобілі,

Як цвітуть ромашки білі.

Я веселу вдачу маю:

Всім-усім добра бажаю!

М. Чумарна

А зараз вивчимо вірш про школу. Послухайте його.

Ось і школа, ось і клас.

Дуже він чекає вас.

Я навчатись гарно буду,


І добро нестиму людям.

Зараз ми з вами відпочинемо.

Хто ж так там уже втомився, що додолу нахилився?

Треба дружно всім нам встати фізкультпаузу почати.

Сонце спить і небо спить, навіть, вітер не шумить.

Рано вранці сонце встало, всім проміння нам послало.

Щось не хочеться сидіти, треба всім нам відпочити:

Руки вгору, руки вниз на сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки і зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть і спокійно опустіть,

Розведіть їх в сторони, щоб були опорою,

Плесніть, діти, кілька раз – до роботи все гаразд!

Вчитель. А чи знаєте ви, скільки років школі, звідки прийшла до нас ця назва? Слово „ школа” прийшло до нас з Греції та означає дозвілля, заняття під час дозвілля; місце навчання. У греків школи з’явились дуже давно і навчались в них лише хлопчики. А на Україні школи з’явились тисячу років тому. Колись навчання в школі розпочиналось взимку – 14 грудня. В цей день відзначають Святого Наума, тому й говорили: „ Святий Наум наведе  на ум”. Давайте проведемо уявну екскурсію по школі, переглянувши слайди про школу. (Перегляд слайдів).

Наша школа має свою емблему. Нашій школі 45 років. До школи, тепер уже бабусі й дідусі привели своїх онуків, а мами й тата – своїх діток. А хто з ваших рідних вчилися в нашій школі?

Отже, шкільна дорога – це дорога до знань. Ця дорога світла, широка. Бо вона дає дітям початок у велике доросле життя. Тут ви навчитесь добре читати, писати, рахувати, спілкуватися один з одним, дружити, поважати один одного. Я бажаю вам, щоб на широкій дорозі до знань не зустрічались перешкоди, а якщо вони й будуть, то ми їх разом подолаємо, щоб ви вчились з радістю, із задоволенням і були здоровими. Успіхів вам!
Всі ви вже хотіли стати школярами i мандрувати країною Знань.

А тепер давайте відпочинемо та по­граємо у гру. 

Гра «Це все ми, це все ми: я і друзі всі мої».

Діти повторюють хором цю фразу після кожного запитання вчителя.

  • Хто до школи чимчикує,

Вранці весело крокує?

  • Пролунав давно дзвінок.

Хто спізнився на урок?

  • Любить хто із вас погратись,

З гірки на санчатах мчатись?

  • Хто із вас, скажіть, малята,

Помагає мамі й тату?

  • Хто уміє посуд мити,

Щоб на друзки все побити?

  • З фізкультурою хто дружить,

Виростає сильним, дужим?

  • А яке, скажіть, дитятко

З вас брудне, як поросятко?

  • Хто, скажіть мені, малята,

Любить з вас пісень співати?


Відгадування загадок.

А чи любите ви розгадувати загадки? Слухайте  їх уважно!

 Куди діти йдуть, щоб здобувати знання? Якими мають бути учні?

Перерва для дітей.


4. Ознайомлення з правилами поведінки на уроці. Я хочу загадати вам загадку. Слухайте уважно:

Тож вирушаємо з вами у невеличку подорож по нашій школі. Послухайте вірш і визначте правила правильної поведінки на уроці.

Заходить вчитель – треба встать.

Коли дозволить, тихо сядь.

Спитати хочеш – не шуми,

А тільки руку підніми.

У школі парту бережи,

І на парті не лежи.

Щоб урок пройшов немарно,

Треба сісти рівно, гарно.

Не базікай на уроках,

Як папуга чи сорока.

  •  Які правила поведінки в школі ви запам’ятали?
  • Давайте всі разом скажіть своє імя. Чи почули ви, що сказали інші діти? Чому? Значить, коли ми говоримо всі хором, то нічого зрозуміти неможливо. Тому учні мають говорити по черзі, а щоб вчитель зрозумів хто хоче відповідати, то учні піднімають  руку. Отже, ми будемо дотримуватись правила піднятої руки і правила «язичка» - говорити тоді, коли дозволить вчитель. Тоді всі будуть гарно працювати і всі будуть говорити по черзі.

Гра «Злови правильне правило».

        Я називатиму вам правила, якщо так треба поводитись на занятті, то ви зловите це правило оплеском.

  1. На занятті треба всім щосили кричати.
  2. Треба уважно слухати вчителя.
  3. Заходиш до класу – привітайся із вчителем і однокласниками.
  4. На уроці можна бігати по класу, штовхати всіх .
  5. Якщо хочеш відповісти на запитання вчителя, то піднімай руку.
  6. Постійно вживай ввічливі слова.

Гра «Мікрофон»

        Зараз ми пограємо в гру і ще ближче з вами познайомимося, адже ми тепер однокласники, майбутні учні першого класу. У мене в руці мікрофон. Ви знаєте навіщо людині мікрофон? Для чого? Хто ним користується? Уявіть собі, що ви видатні люди, наприклад, поети, співаки, актори. І у вас беруть інтерв’ю – знайомляться з вами. Ви вмієте відповідати на питання?  Зараз спробуємо.

- Як вас звати?   Чи подобається вам ходити до дитячого садочка? Чому?

- Чи готові ви навчатися у школі?

- Чим ви любите займатися у вільний час?  Чи є у вас улюблена тварина?

- Яка ваша улюблена пора року? Ваша улюблена казка, мультфільм? Ким мрієте стати?

5. Вправи для пальчиків.

Ми з вами зробимо вправу для пальчиків, щоб вони відпочивали і нас слухалися. Я кажу і показую, а ви повторюєте і виконуєте  разом зі мною.

Це - дідусь, а це - бабуся,

Це - татусь, а це - матуся,

А малюк, звичайно, я – ось і вся моя сім’я!

 6. Практичне завдання з пальчиками.

Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь, хто до нас завітав на урок:

Сам вухастий, і у нього довгі вуха, довгі ноги,

Дім його завжди на волі: під кущем, у лісі , в полі,

Навіть пень його страхає, хто лякливого вгадає?

(Заєць). (М’яка іграшка, ілюстрація або слайди).

Складіть речення про зайчика? Що ви знаєте про зайчика?

У лісі зайчик заблукав,

Собі хатинку він шукав,

Ти зайчиська врятуй,

Для нього хатку побудуй!


Допоможемо зайчикові. У вас на парті є палички, користуватися ними потрібно обережно, до рота не брати, не кидати, до очей не підносити.

Подивіться на малюнок, за зразком, побудуйте хатинку для Зайчика із паличок.

  •                 
    Хто вже побудував?

 Як ви подумаєте, що може рости біля хатки? (Дерево, гриб, квітка, ялинка). Спробуйте викласти щось з названого. (Для тих дітей, які швидко справилися із завданням). Молодці, ви справились із завданням. Ви дуже старанні дітки. Складіть палички і покажіть, як ви швидко це робите і  допоможіть дідусеві  порахувати зайчиків. Покажіть відповідь задачі на пальчиках.

                                Ось дідусь розв'язав свій мішок широкий,

І зайчатка поскакали у всі боки.

Троє зникли у бузку, двоє у калині.

Скільки зайчиків приніс нам дідусь в торбині?

Покажіть відповідь задачі на пальчиках.

До зайчика на обід

Завітав дружок-сусід.

Зайченята поруч сіли

Та по п’ять морквинок з’їли.

Хто з вас вміє рахувать?

Скільки буде п’ять та п’ять?

  •                  Хто із вас вміє рахувати до десяти і назад?
  •                  Порахуйте ялинки разом із зайчиком.(Виставляє на дошці).

Перерва

7. Слухання казки « Заєць і сніг» із серії « Вундеркінди з пелюшок».

Зараз ви послухаєте казку  «Заєць і сніг». Чи можете ви визначити про кого буде розповідатися у казці за її заголовком? А чи можете ви сказати, які пригоди чекають зайчика? Про що ще можна здогадатися із заголовка? ( події відбуватимуться взимку). Давайте перевіримо наші припущення.

     Слухайте уважно казку, ми будемо вчитися ставити один одному запитання за змістом казки. Діти слухають казку, розглядають малюнки на компютері.

  • Чи сподобалась вам казка?
  •  Сформулюйте   запитання, яке починається словом хто, а я буду давати  на нього відповідь. Слідкуйте, чи завжди я уважно слухала казку, виправте, якщо я помилюся ( Хто зробив хатку із снігу? Хто вигнав зайчика із хатки? Хто хотів допомогти зайчикові?   Хто вигнав лисичку із хатинки зайчика?)

Робота в парах. Складіть розмову (діалог), яка може відбутися між  лисичкою і зайчиком . (Вчитель вчить вітатися, вживати ввічливі слова).

  •                  Яку б пораду ви дали лисичці?
  •                  А що ви порадили б зайчикові?
  •                  Чого навчила вас ця казка?
  •                  Як би ви помирили зайчика і лисичку?
  •                 
    На яку українську казку подібна ця казка? ( Коза дереза).

Важко зайчику сидіти,

Треба трішки відпочити.

Скік-скік, скік-скік, скік-скік.

Треба трошки пострибати.

Скік-скік, скік-скік, скік-скік.

Пострибавши, працювати.

Складання діаграми Вена.

Вчитель виставляє на дошці ілюстрації або показує на комп’ютері лисичку і зайчика.

  •    Діти, чим схожі ці тваринки? ( Відносяться до живої природи, звірі, живуть у лісі).
  •    Чим вони відрізняються?( Зайчик боязливий, а лисичка хитра, у них різній колір шубки, зайчик любить їсти траву, моркву, капусту, а лисичка їсть м'ясо і може з’їсти  навіть зайчика).

Робота в парах.

  •   Изображение 165 Допоможіть Зайчикові дійти до моркви (дівчатка), а хлопчики покажіть дорогу зайчикові до капусти.


Раз! Два! Час вставати:       

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у вільний час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.

Гра « Будівельники»

Зараз ми навчимося поширювати речення, додаючи до нього слова.

Я кажу речення: «Зайчик стрибає».

  •    Додайте, який це зайчик. ( Маленький зайчик стрибає. Сіренький зайчик стрибає).
  •    А тепер додайте слово, яке розкаже нам, де стрибає  маленький зайчик.

( маленький зайчик стрибає в лісі ( на галявині, на лузі) .

  •    Як стрибає зайчик? ( Маленький зайчик весело стрибає у лісі).
  •    А тепер  я даю вам основу речення, а ви додаючи по слову складіть найдовше речення:    Лисичка любить…

Висновок. Речення складаються зі слів. Вони виражають  закінчену думку. Можуть складатись з одного, двох, трьох і більше слів. Щоб вийшло речення, маємо назвати когось або щось (людину, тварину, якийсь предмет) і сказати, що цей предмет робить. Можемо поширити речення, додаючи відповіді на питання: Де? Який? Коли?

Пограємо в гру «Що спільного». Розмалюйте і порівняйте ромашку і кульбабку.

i?id=563314474-07-72&n=21i?id=555703951-23-72&n=21

8. Підсумок заняття.

  •    Чи сподобалося вам у школі? Що саме вам сподобалось на занятті?
  •    Який вірш про школу ви запам’ятали? ( всі  повторюють хором ).
  •    Який настрій у вас зараз?( сигналізують смайликами).

Я  була рада з вами познайомитися, ви слухняні, гарні дітки, мені з вами приємно було працювати. Зайчик дарує вам свій портрет, який ви розфарбуєте вдома, принесете на наступне заняття і ми зробимо виставку ваших розмальовок. Старайтеся, коли будете розмальовувати. Ваш зайчик може бути незвичайним, чарівним та казковим. Погляньте, зайчикам дуже сподобалась ваша робота сьогодні і вони посміхаються. Посміхніться і ви.

z119d5fce1f9b52

 

Завантаження...
docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
15037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку