Конспект уроку з предмету навчання грамоти на тему: "Буква Щщ, позначеня нею звукосполучень [шч].Формування вмінь читати слова з букваю Щ."

Про матеріал

Буква Щщ, позначеня нею звукосполучень [шч]. Формування вмінь читати слова з букваю Щ. Розвиток мовлення за текстом Г. Тютюнника

Мета: навчитиучнів правильно,злито вимовляти двазвуки [шч]та позначатиїх однією буквою Щщ, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; розвивати мовлення, мислення; виховувати любов до предмету.

Тип уроку: формування нових знань

Розробка уроку + презщентація на 19 слайдів.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 21, м. Суми, Сумської області

 

 

 

 

 

 

Буква Щщ, позначеня нею звукосполучень [шч]. Звуко-буквенний аналіз слів. Формування аудіативних умінь за вірем В.Крищенка. Формування вмінь читати слова з букваю Щ. Розвиток мовлення за текстом Г. Тютюнника

 

 

 

 

Підготувала:

учитель початкових класів

Левченко Аліна Юріївна

 

 

 

 

 

Суми, 2018

Буква Щщ, позначеня нею звукосполучень [шч]. Звуко-буквенний аналіз слів. Формування аудіативних умінь за вірем В. Крищенка. Формування вмінь читати слова з букваю Щ. Розвиток мовлення за текстом Г.Тютюнника

Мета: навчити  учнів правильно,  злито вимовляти два  звуки [шч]  та позначати  їх однією буквою Щщ, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; розвивати мовлення, мислення; виховувати любов до предмету.

Тип уроку: формування нових знань

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

1. Привітання

Продзвенів уже дзвінок.

Час почати наш урок

Тож і ми часу не гаймо

І урок наш починаймо.

  • Давайте перевіримо наших помічників на уроці читання?

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Мовна розминка

Як шумлять дерева? – ш-ш-ш,

Як гуде жук? – ж-ж-ж,

Як дзвенить комарик – з-з-з,

Як треба сказати «тихо» - тс-тс-тс.

  1. Робота над чистомовкою

Ча-ча-ча, ча-ча-ча – грають звірі у м'яча.

Ці-ці-ці, ці-ці-ці нападають зайці,

Чу-чу-чу, чу-чу-чу -  вовк ударив по м'ячу.

Ця-ця-ця, ця-ця-ця – судить гру у них вівця.

  1. Ротоба за  таблицею

4. Гра «Хто перший».

  • Назвіть перший склад у словах.

Поле, море, музей, зима, літо, липа, шафа.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ.

- Ми з вами добре підготувалися до вивчення нової букви. А яка це буква і які звуки вона позначає, ми зараз дізнаємося відгадавши загадку.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Загадка.

Що тут казати – хижа вкрай,

У неї апетит найкращий.

Карасику ти не дрімай,

А то в її потрапиш пащу!

  • А з якої букви починається відгадане слово? 
  • «Ща» позначає відразу два звуки. Прислухайтесь і скажіть, які вже відомі вам звуки я вимовляю? (шч).
  • Правильно, дітки, буква «Ща» позначає відразу два приголосних звуки (шч). Звукосполучення [шч] на письмі позначається буквою «щ» [ща].

2. Ознайомлення з буквою «Ща»

  • Молодці, послухайте вірш та зверніть увагу на слайд і скажіть на що ж схожа буква «Ща»?

Розкажіть про букву «Ща».

А вона така, як «Ша»,

Тільки в неї, - каже Костик,

Унизу праворуч хвостик.

  • Давайте разом зі мною повторимо (ща).
  • Молодці.

Фізкультхвилинка (Райдуга)

3. Робота за підручником

а) Робота за віршем «Вранці» Вадима Крищенка

- Дітки, розгоніть свої підручники на с. 160.

- Погляньте на буковку «Ща». Чи схожі між собою велика та маленька букви?.

- Чим вони відрізняються?

- Послухайте уважно вірш і скажіть в якому слові ви зустрічаєте букву «Ща»?

Вранці

Ми з Івасем вудкарі,

Хоч і невеличкі.

Встали рано на зорі та гайда до річки.

Тут замовки -  сядь чи ляж

І не кліпай оком.

Клюнуло…

  • У мене лящ. А у тебе?
  •  Окунь.

              (Вадим Крищенко).

  • Коли хлопчини пішли рибалити?
  • Яке ім'я одного з хлопчиків?
  • Чому хлопчики назвали себе вудкарями?
  • Як ще можна назвати тих хто ловить рибу?
  • Яких риб упіймали хлопчики?
  • Погляньте на звуко-буквений аналіз слова лящ.

= 0 - - , 1скл., 3 б., 4 зв.  У слові лящ: звук (л') –пом'якшений і позначається двома рисочками, буква (я) – позначає один звук а, буква (ща) –позначає два звуки (шч).

б) Читання злиття у «променевих таблицях», слів у «ланцюжку» та стовпчиках.

Словникова робота.

Щабель – планка на драбині.

Щербер – солодощі

Щирий -  правдивий, відвертий.

- Які із цих слів вам відомі?

в) Робота з «віночком» намальованих предметів

Ліщина, щиглик, щавель, ящірка, плющ.

-Знайдіть слова в яких є вивчений звук. Де він знаходиться в слові: на початку, всередині чи вкінці.

3. Читання слів у стовпчиках

- Учні читають по стовпчику.

4. Формування техніки читання.

1.Читання тексту вчителем.

  • Про що розповідається у тексті?

        2. Учні читають текст «ланцюжком».

  • Чому щуку названо ненажерою?
  • Чим закінчилося полювання щуки за дрібною рибкою?

Увага на слайд проведіть рибку по озеру так щоб щука її не впіймала.

Фізкультхвилинка (Повітряні кульки)

ІV.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота в зошиті з читання
  • Розгорніть свої зошити з читання.
  • Запишіть

14 березня

Класна робота

  • Пропишемо рядок друкованих великої та маленької букви «Ща» по клітинках.

Щ щ Щ щ

  • Із нового рядочка. Одну клітинку вниз із початку рядка запишемо слово

Хаща

  • Пригадаємо якими двома звуками позначається буква «Ща».
  • Вони які голосні чи приголоні?

Одна дитина працює біля дошки всі інші учні в зошитах.

     -0- -0 , 2скл., 4 б., 5 зв.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

-Яку букву ми вивчали на уроці?

- Які звуки вона познача?

- Чи сподобався вам урок? Що саме?

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

{BDBED569-4797-4 DF1-A0 F4-6 AAB3 CD982 D8}АОУИЕІБВЦБАБОБУБИБЕБІВАВОВУВЕВИВІЦАЦОЦУЦИЦЕЦІ

Номер слайду 5

Гра «Хто перший»

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Фізкультхвилинка

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

zip
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
4174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку