Урок. "Табличне додавання і віднімання з переходом через 10. Склад чисел 1- 20. Розв‘язування задач."

Про матеріал
Удосконалювати навички усних обчислень, розвивати математичні здібності учнів, пам‘ять, мислення, спостережливість, кмітливість.
Перегляд файлу

Математика

  Урок – подорож

     1- А  клас

Харків

 

 

Тема.      Табличне  додавання  і віднімання  з переходом через 10.

               Склад чисел 1- 20. Розв‘язування задач.

 

Мета.    Закріпити уміння додавати і віднімати в межах 20. Удосконалювати навички                 усних обчислень, розвивати математичні здібності учнів, пам‘ять, мислення,                  спостережливість, кмітливість.

               Повторити геометричний матеріал. Виховувати охайність, культуру запису,                 інтерес до математики, любов до природи.

 

Обладнання: ілюстрації звірів, таблиця для складання задачі, матеріал до гри « Зліпи сніговика», музика П.І.Чайковського «Пори року». 

 

Тип уроку: урок закріплення раніше набутих знань.

 

                                                   Хід уроку  

І. Організація класу. ( 15с)

 

       Вчитель.            -  Ось і пролунав дзвінок,

                                      Всіх зібрав він на урок.

                                      Тож тихенько всі сідайте,

                                      Все, що знали, пригадайте.

                                      Вирушаємо у путь –                                        Нас у лісі звірі ждуть.

                                      Увагу, фантазію, речі збирайте,

                                      Бо ліс той казковий,                                       А не звичайний!  

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.( 1хв40с) 

 

     Вчитель.               -  Тема уроку сьогодні така:

                                      Дружно повторюємо                                       Всі склад числа.

                                      Від 1 до 20 

                                      Встигнути треба цей шлях всім пройти.

                                      Прикладів безліч слід розв‘язати.

                                       І про задачі не забувати.

                                      Час настав нам вирушати!

                                      Де ж провідника нам взяти?                                       Хто з малят трудитись звик –                                        Той і буде провідник!                                        Щоб до лісу прогулятись-

                                       Треба добре розім‘ятись.

 

1.  Математична розминка. 

 

Вчитель.                  - Сьогодні середа. Який день був учора? 

Учень.                      - Учора був вівторок.

Вчитель.                   - Який день був позавчора?

Учень.                      - Позавчора був понеділок.

Вчитель.                  - Який день буде завтра?

Учень.                      - Завтра буде четвер.

Вчитель.                   - Який день буде післязавтра?

Учень.                      - Післязавтра буде п‘ятниця.

Вчитель.                  - Чи правильне твердження, що всі звірі дихають?

Учень.                     - Так . Це твердження правильне. Всі звірі дихають

Вчитель.                  - Чи правильне твердження, що заєць менший від лева?

Учень.                     - Так. Це твердження правильне. Заєць менший від лева.

Вчитель.                 - Чи правильне твердження, що вовк більший за ведмедя? Учень                      - Ні. Це твердження неправильне. Вовк менший за ведмедя Вчитель.                 - Чи правильне твердження, що 8 < 5 на 3?

Учень.                     - Ні. Це твердження неправильне. 8 > 5 на 3. 

Вчитель.                  - Закінчи речення. Якщо струмок вужчий від річки, то… Учень.                     - Якщо струмок вужчий від річки, то річка ширше струмка.

 Вчитель.                 - На скільки 11 > 8?

Учень.                     - 11 > 8 на 3.

Вчитель.                  - На скільки 12 < 7?

Учень.                     - 12 < 7 на 5.

Вчитель.                 - На скільки 5 < 9?

Учень.                     - 5 < 9 на 4.

Вчитель.                 - Перший доданок 6, другий доданок стільки ж.

                                 Чому дорівнює сума?           

Учень.                      - Сума дорівнює 12.

Вчитель.                  - Збільшити 9 на 3?

Учень.                     - 9 збільшити на 3 буде 12.

Вчитель.                 - Зменшити 12 на 5.

Учень.                     - 12 зменшити на 5 буде 7.

      Вчитель.                  - Зменшуване 11, від‘ємник 9. Чому дорівнює різниця?

     Учень.                      -  Різниця дорівнює 2.

 

              ( кращі учні отримують по горішку) 

 

Вчитель.    - Молодці! Працювали гарно всі. 

                      Але все ж таки Денис поведе нас всіх у ліс.

                      Тільки треба нам, малята                       Всім мерщій на лижі стати:

                      Щоб по сніжку біленькому.

                      Іти було легенько нам.

 

ІІІ. Робота по темі уроку.( 20хв20с)

 

1. Розв‘язування прикладів колективно з поясненням біля дошки і в зошитах.

 

      Вчитель.                  - Всі на лижах стоїмо,                                    І до лісу ідемо.

                       Своїм казковим друзям                          Подарунки несемо.

                       Біля старого пенька  

             

                       Ми зустріли зайчика.

                       ( звучить музика)

                       Він приклади розв‘язував –                        Нікому не показував.

                       Ми їх перевіримо

                       І відповіді звіримо.

 

                         

                                       Зошити тихо треба відкрити,

                     Навкіс їх положити,

                     Треба, діти, пригадати:

                     Як потрібно ручку тримати?

 

                     Сядьте рівно, не згинайтесь,

                     До роботи залучайтесь.

 

( Діти відкривають зошити і починають працювати. По черзі вчитель викликає до дошки.)

 

11  – 3 + 2 = 10            8 + 4 – 5 =   7             12 – 1 =11

12  – 5 + 4 = 11            6 + 3 + 2 = 11            12 – 3  = 9

  7 + 4 – 9 =   2           2 + 9 – 4 =   7              11 – 4 = 7

  5 + 7 – 6 =   6            6 + 6 – 8 =   4             10 + 1 = 11

 

Вчитель.    - Молодці! Все ми перевірили

                                         І відповіді звірили.

                      Зайчик все зробив на диво!

 

                      І правильно, і красиво.

                      Він із нашої торбинки

                      Отримує три морквинки. 

 

        ( Зайчику діти дають три морквинки.)

 

2.Робота над задачею. ( Таблиця на дошці.) 

 

      Вчитель.    - Далі лісом ідемо, 

                                        Зустрічі чекаємо.

                                        Але хто це на сосні

                                           

                                        Голосно гукає нас?                                         От клопоту буде нам,                                         Бо така вже вдача:

                                        Руда білочка ніяк

                                        Задачі не розв‘яже.

                                        Треба нам, малята                                         Білку рятувати!                                         І тоді руденька –                                          Буде веселенька. 

Задача 1. На урок до лісової школи завітало 8 зайчиків, а лисичок на 3 більше.

                Скільки лисичок було на уроці?

 

           - 8

        - ?  на 3 >

 

 

 

     Вчитель.                - Про кого йде мова в задачі?

     Учень.                    - В задачі йде мова про зайчиків і лисичок.

     Вчитель .                - Що нам відомо в задачі?

     Учень.                    - Нам відомо, що було 8 зайчиків, а лисичок на 3 більше.

     Вчитель.                 - Що значить на 3 більше?

     Учень.                    - Треба додати.

     Вчитель.                 - Отже, якою дією будемо розв‘язувати задачу?

     Учень.                    - Задачу будемо розв‘язувати дією додавання.

     Вчитель.                - Так чому ми будемо розв‘язувати задачу дією додавання?      Учень.                    - Будемо розв‘язувати задачу дією додавання тому, що                                        сказано на 3 більше.

 

                                             ( Запис задачі в зошиті.)                                                            Задача 1.

8 + 3 = 11(л.)

Відповідь: 11лисичок.

 

                    Вчитель. - Ми задачу розв‘язали                                         І  далі помандрували.

                                      Але білочці на зиму,

                                      Ми дали грибів торбину.

 

                    Вчитель. -    А тепер, любі діти,

                                         Треба трохи відпочити.

 

                                      Фізкультхвилинка. ( 2хв)

 1, 2, 3, 4, 5, 

 Час прийшов нам спочивать.

 Тож піднімем руки вгору,  Ніби глянемо на зорі.

 А тепер всі руки в боки.

 Як зайчата, - скоки, - скоки!

 Десять, дев‘ять, вісім, сім!

 Час в дорогу нам усім!

 Вирушаємо у путь,

                                      Нові зустрічі нас ждуть!

 

                         ІV. Самостійна робота. Бал сніжинок. ( 5хв )                                                                        

                                                               

                                                     

                                       ( Звучить спокійна музика.)        

 

Вчитель.                        - Тільки стали вирушати,                                       Як посипав сніг лапатий.

                                       Сніжинки весело танцюють.

                                       Самостійно працювати пропонують.     

                                                                                  

 

                   ( На дошці на сніжинках написані приклади по варіантах. Записати по три     приклади в стовпчик.)

 

 

 

         І-в.                                                                                             ІІ-в.

         

Вчитель.                     - Сісти треба всім красиво,

                                       Не як – небудь, косо – криво.

                                       Спинку рівною тримайте.

                                       Голови не нахиляйте.

 

                                   ( Перші п‘ять учнів отримують по сніжинці.)

 

V. Повторення геометричного матеріалу. ( 1хв 15с)

 

Вчитель.                     - Далі стали ми іти .            

                                      Чуємо дивні голоси.

                                      Зупинились, роздивились:

                      П‘ять маленьких лисенят голосно ридають.

                                     

                                      Сніг замів усі сліди

                                      Діткам мами не знайти.

                                      Щоб матусю відшукати,

                                      Треба нам попрацювати.

                                      Що ж допоможемо, малята,

                                      Лисеняткам маму відшукати?

                                      Уважно фігури розглянь –                                       Склади лисичку без вагань.

                                       І лише тільки тоді,

                                      Лисичку – маму можна знайти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           1. Складання лисички з геометричних фігур.

                     

    

( У кожного на парті лежать геометричні фігури. Діти швиденько складають із них лисичку з допомогою вчителя.)

 

 Вчитель.                     - З яких геометричних фігур складається наша лисичка?

 Учень.                        - Наша лисичка складається з трикутників.

 Вчитель.                    - Хто з вас знає як називається геометрична фігура під номером 7?

 

                  ( Якщо з дітей ніхто не називає цю фігуру, то вчитель підказує.)

 

Вчитель.                      - Ось лисичка і готова!

                                       Посміхнулися руденькі,

                                       Як зустріли свою неньку.

                                       Ну, а ми часу не гаймо,

                                       Працювати починаймо!

 

2. Математичне дозвілля. Гра « Зліпи сніговика».(4хв)

 

Вчитель.          - Гарно в лісі мандрувати

                           Всім звірям допомагати.                            Але хочеться всім дітям,                            Ще й сніговика зліпити.                            Тож часу даром не гайте –                            Сніг качати починайте!

( На дошці розкидані білі кульки різного розміру. На зворотній стороні записані приклади, але треба вибрати лише з відповіддю 12.)

 

    

 

                                            

Вчитель.          - Вже готовий сніговик.

                           Справилися гарно.

                           Але далі щоб іти,                                  

                            Він вам дає завдання.                          .

Вчитель.         - Сніговику, сніговику,

                           Скажи нам тільки правду:

                           Завдання дуже ці складні,                            Чи справимося вправно?

Сніговик.         - Завдань ніяких вам не буду задавати.

                           Але прошу вас про пташок взимку дбати.

 

Вчитель.         - Пташкам дуже важко взимку                            Під снігом шукати поживку.

                           Ви, діти, не лінуйтесь,

                          Про пташок турбуйтесь. 

           

                           Щоб біля ваших годівниць

                           Завжди було багато птиць!                            Щоб синичкам холодно не стало –

                           Ми будемо вішати їм сало.

 

VІ. Підсумок уроку. ( 30с)

 

Вчитель.         -  Скоро дзвоник пролунає,

                            Про кінець уроку нагадає.

                            Що ми з вами повторили?

 

  Діти.           -   Ми повторили розв‘язування прикладів, задач,                           геометричний матеріал.

 

  Вчитель.     -   Кого з друзів ми зустріли?

  Діти.            -  Ми зустріли зайчика, білочку, лисичку…

 

              Вчитель.     -   Працювали без клопоту –                           Тож спасибі за роботу!

 

 

  Вчитель.     -  Хочу звернутись, діти, до вас із проханням.

                          Холодно взимку зайчатам і білці,

                          Песику в будці, в сараї корівці,

                          Мерзнуть у котика лапки і вушка.

                          Як допоможемо дружно, малята,- 

                          Виживуть взимку птахи і звірята.    

        

                     

                                                               

                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Додаток

II. 1.  Математична розминка. 

 

Вчитель.                  - Сьогодні середа. Який день був учора? 

Учень.                      - Учора був вівторок.

Вчитель.                   - Який день був позавчора?

Учень.                      - Позавчора був понеділок.

Вчитель.                  - Який день буде завтра?

Учень.                      - Завтра буде четвер.

Вчитель.                   - Який день буде післязавтра?

Учень.                      - Післязавтра буде п‘ятниця.

Вчитель.                  - Чи правильне твердження, що всі звірі дихають?

Учень.                     - Так . Це твердження правильне. Всі звірі дихають Вчитель.                  - Чи правильне твердження, що заєць менший від лева?

Учень.                     - Так. Це твердження правильне. Заєць менший від лева.

Вчитель.                 - Чи правильне твердження, що вовк більший за ведмедя? Учень                      - Ні. Це твердження неправильне. Вовк менший за ведмедя Вчитель.                 - Чи правильне твердження, що 8 < 5 на 3?

Учень.                     - Ні. Це твердження неправильне. 8 > 5 на 3. 

Вчитель.                  - Закінчи речення. Якщо струмок вужчий від річки, то… Учень.                     - Якщо струмок вужчий від річки, то річка ширше струмка.

 Вчитель.                 - На скільки 11 > 8?

Учень.                     - 11 > 8 на 3.

Вчитель.                  - На скільки 12 < 7?

Учень.                     - 12 < 7 на 5.

Вчитель.                 - На скільки 5 < 9?

Учень.                     - 5 < 9 на 4.

Вчитель.                 - Перший доданок 6, другий доданок стільки ж.

                                 Чому дорівнює сума?           

Учень.                      - Сума дорівнює 12.

Вчитель.                  - Збільшити 9 на 3?

Учень.                     - 9 збільшити на 3 буде 12.

Вчитель.                 - Зменшити 12 на 5.

Учень.                     - 12 зменшити на 5 буде 7.

      Вчитель.                  - Зменшуване 11, від‘ємник 9. Чому дорівнює різниця?

     Учень.                      -  Різниця дорівнює 2.

 

III. 1.  Колективна робота біля дошки.

   

11  – 3 + 2 = 10             8 + 4 – 5 =   7              12 – 1= 11

12  – 5 + 4 = 11             6 + 3 + 2 = 11              12 – 3  = 9

   7 + 4 – 9 =   2              2 + 9 – 4 =   7              11 –  4 = 7     5 + 7 – 6 =   6             6 + 6 – 8 =   4              10 + 1 = 11

    2. Робота над задачею.

                                                  Задача 1.

8 + 3 = 11(л.)

Відповідь: 11 лисичок.

 

ІV. Самостійна робота. Бал сніжинок.

                1- в.                                                                2 – в.

12 – 5 = 7        15 – 9 = 6                             12 – 6 = 6           11 – 4 = 7 

16 – 7 = 9        11 – 3 = 8                             14 – 7 = 7           13 – 9 = 4

12 – 4 = 8        13 – 6 = 7                             17 – 8 = 9            16 – 7 = 9

 

V. Повторення геометричного матеріалу.

 

     1.Складання лисички з геометричних фігур.

 

              

 

 

2. Математичне дозвілля. Гра «Зліпи сніговика».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Література

 

1. Дитяча енциклопедія. Детям обо всем на свете. Х.: Глобус, 1994. – 11с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         

pdf
Додано
19 березня 2020
Переглядів
463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку