Фрагмент уроку математики у 1 класі
Тема. Повторення складу вивчених чисел. Порівняння і додавання чисел в межах 10.
Мета. Закріпити знання учнів про склад чисел першого десятку, вміння порівнювати їх та обчислювати значення виразів. Розвивати обчислювальні навички, зв’язне мовлення, мислення, уміння аргументовано висловлювати власне судження. Виховувати пізнавальний інтерес, уміння бачити красу навколишнього світу, бережливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: презентація, інтерактивна дошка, роздатковий та ілюстративний матеріал.
План.
1. Оголошення теми уроку: завдання «Геометрична мозаїка».
Учні одержують розрізані на геометричні фігури ( у одних – трикутники, у інших – інші фігури) ілюстрації осінніх пейзажів.
Завдання: підготувати розповідь про фігуру, з якою працювали, скласти малюнок і визначити, яку мандрівку ми здійснимо сьогодні на уроці.
2. Вправа «Мікрофон»; складання математичних виразів.
Вчитель пропонує кожній групі назвати відомі їм осінні прикмети.
Кожна правильна відповідь позначається листочками (листя різне за кольором та розміром), які прикріплюється на дошці і за допомогою яких учні виконують запропоновані математичні завдання.
Приклади завдань: порахувати листочки певного кольору чи розміру, скласти приклади на додавання або віднімання, скласти рівності та нерівності.
3. Повторення складу вивчених чисел.
- відгадування загадки про їжачка;
- «Мозковий штурм»: що ви знаєте про їжачка?
- завдання: «Пригости їжачка.»
У кожної групи роздатковий матеріал у вигляді грибів (їстівних і мухоморів), яблук, груш. Виконуючи вказане вчителем математичне завдання, діти «пригощають» їжачка.
Завдання: кожна група розповідає склад одного з чисел І десятка.
Діти пояснюють, чому не «пригостили» їжачка мухомором. Проводиться коротка бесіда про їстівні та отруйні гриби.
На уроці, з опорою на вказаний роздатковий матеріал, діти складають і обчислюють приклади або задачі.
Далі на уроці діти «зустрічаються» з лисичкою, яка загубила намистинки (різнокольорові кружечки з числами, за допомогою яких повторюється усна нумерація чисел І десятка) у траві;
з лісовичком, який виведе їх з лісу в обмін на наступне правильно виконане завдання.
На підсумковому етапі уроку золотокоса осінь «подарує» дітям різнокольорове листя:
кожен учень бере паперовий листочок з подякою за роботу на уроці, пояснюючи, за що йому його подарувала осінь.