Урок математики на тему : «Вивчаємо число і цифру 9».

Про матеріал
Пропоную вашій увазі урок математики в 1 класі на тему : «Вивчаємо число і цифру 9» за програмою НУШ.
Перегляд файлу

Урок математики в 1 класі на тему : «Вивчаємо число і цифру 9».

 

Мета: формувати поняття про число 9; учити співвідносити  число предметів      і цифру; знайомити учнів зі способами утворення числа 9; учити писати цифру 9; формувати вміння складати вираз до малюнка та зображувати виконані дії у схемі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, мовлення учів, графічні навички; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися, почуття дружби.

 

Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, конструктор LEGO,        картки для групової роботи, набір математичних матеріалів.

 

Тип уроку:комбінований.

Хід уроку

I. Вступна частина 

1. Організація класу.

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше клас!

Попрацюємо старанно,

Щоб сказати у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти просто молодці!

2. Мотивація навчальної діяльності

 ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­- ­­­­Діти, я сьогодні отримала повідомлення від Буратіно. Він загубив ключик від дверей Палацу Знань, де мешкає цариця всіх наук Математика. Вона запросила його на казковий карнавал. А ключик знайшла зла чаклунка і вирішила не пускати Буратіно  до Палацу Знань.

Країна Математика знаходиться дуже далеко в лісі. Ліс цей незвичайний , математичний. Різні казкові герої зустрінуться нам на шляху, різні перешкоди , труднощі та завдання.

- Чи готові ви, діти?

- Тоді вирушаємо в дорогу.

II.Основна частина.

А ось на нашій стежці з'являється Вовк. Він не пропустить нас поки ми не виконаємо його завдання. E:\вірші 1 кл папка\Без названия (2).jpg

  1. Математичний диктант на числовому промені.

Кожен учень має числовий промінь.

  • Позначте на числовому промені число 6.
  • Покажіть попереднє число до 9.
  • Покажіть наступне до числа 3.
  • Позначте результат дії додавання 7 та 1.
  • Позначте результат дії віднімання 3 та 1.
  • Позначте число, що стоїть між числами 7 та 9.

- Молодці , ви добре впорались із цим завданням. Тож рушаємо далі.

 - А ось  нас зустрічає Зайчик. Він не може впоратись із задачачами.

 -  Допоможемо йому. E:\вірші 1 кл папка\Без названия.jpg

 

2.Розвязування віршованих задач.

 

  • По дорозі вовчик біг

Ніс пять яблук на пиріг.

Чотири впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (5 – 4 = 1)

 

  • Ось у лісі на дубок

          Прилетіло шість сорок,

           Потім прилетіло ще дві.

          Скільки зараз стало їх? ( 6 + 2 = 8 )

 

  • Мали бджілки пять хатин.

Ще одну зробив Мартин.

І замислився ведмідь:

Скільки вуликів стоїть? ( 5 + 1 = 6 )

 

  • Ось до класу на урок

 Прилетіло шість сорок.

Три пізніше прибуло.

Скільки всіх сорок було? ( 6+ 3 = 9 )

 

- Молодці, і з цим завданням ви впорались. Зайчик дякує вам за допомогу.

 - А назустріч нам Їжачок. Він заплутався із сусідами чисел.

 - Ви зможете йому допомогти?

E:\вірші 1 кл папка\images.jpg

3. Актуалізація раніше набутих зань

.

1. Закріплення знань сусідів чисел 2 – 8. Гра «День і ніч». Робота в парах.

На слово «день» учень рахує до 8. Інший його зупиняє словом «ніч» на якому числі перший учень зупинився, сусідів такого числа він і називає. Потім учні міняються ролями.

 

4. Утворення числа 9. Визначення місця у числовому ряді.

 

1. Дослідження. Робота в парах (с. 37, завдання 2).

 - Порахуйте геометричні фігури. Що можна сказати про кількість кругів, трикутників і чотирикутників на малюнку? Як утворити число 9 з попереднього числа? Як отримати число 9 з наступного числа?

 -Так сьогодні на уроці ми будемо вивчати число і цифру 9. Навчимося писати цифру 9, розвязувати приклади і задачі.

 

2. Робота з числовим рядом. Визначення місця числа 9.
- Яке місце займає число 9?

 - За яким числом стоїть число 9?

 - Яке число більше : 8 або 9?

А далі на лісовій стежині зустрілась Білочка. Вона готує запаси на зиму. Допоможемо і її. E:\вірші 1 кл папка\Без названия (1).jpg

3. Робота з предметними малюнками та математичними матеріалами.

На дошці малюнок казкового лісу, де ростуть грибочки та лісові горішки.

- Діти, порахуйте всі грибочки. Скільки їх?(8.)Викладіть таку саму кількість кружечків.

 

 Порахуйте лісові горішки. Скільки їх? (10.) Викладіть таку саму кількість квадратів.

 - Чого більше чого менше?

  -Як зробити щоб їхня кількість була однаковою?

 - Скільки тепер грибочків (9.) Скільки лісових горішків?(9.)

 

 

Фізкультхвилинка

 

Йшли ведмедики малі, (Діти крокують на місці)

Нахилились до землі. (Нахиляються вперед, торкаються руками підлоги)

Потім стали руки в боки, ( стаюь рівненько)

І зробили три підскоки ( Три рази підстрибують)

Потім розминали плечі. (Кругові рухи руками, що торкаються плечей)

Руки вгору.
Опустили.

І за парту тихо сіли.

 - Молодці і з цим завданням впоралися дуже гарно. Зла чаклунка вимушена повернути ключик Буратіно. І тепер він зможе разом з нами вчитися математиці

 

 

5.Ознайомлення з рукописною цифрою 9 та написання цифри.

 

Цифра 9  - чи девятка,

Наче в цирку акробатка,

Цифра 6 перевернулась

І на 9 обернулась!

  1. Пояснення вчителя як писати цифру 9.                                    Цифра 9 складається з малого овалу і великого правого півовала. Починають писати трохи нижче правого верхнього кутка клітини, ведуть лінію вгору ліворуч, заокруглюючи її до центра клітини, потім праворуч угору до вихідної точки. Від початкової точки пишуть великий правий півовал, торкаючись середини нижньої сторони клітини.

 

  1. Написання цифри у зошиті з друкованою основою (с.34,завдання 2)

6.Закріплення вивченого матеріалу. Робота в групах.( 4 групи: білочки, зайчики, їжачки, вовчики.)

 

1)Робота з підручником (с.37, завдання 4)

Потрібно дібрати схему та вираз до кожного малюнка.

 

  1. Конструювання цифри 9 з конструктора LEGO.

III. Заключна частина. Рефлексія.

Прийом «Мікрофон»

 - Чого навчилися на уроці?

 - Що вас найбільше зацікавило?

 - Які труднощі у вас виникли ?

 

Рефлексія

 

 - Оберіть смайлик.

Веселий. Я впорався з усіма завданнями.

Простий. Мені було важко, але я впорався.
Сумний. Мені потрібна допомога.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бандурівська загальноосвітня школа I – III ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики

в 1 класі

на тему : «Вивчаємо число і цифру 9»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчителя Бершадської Катерини Ярославівни

2019/2020 н.р.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 жовтня
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку