Урок "Таблиці додавання і віднімання числа 6. Повторення складу чисел."

Про матеріал
Урок на тему "Таблиці додавання і віднімання числа 6. Повторення складу чисел". Мета уроку відпрацьовувати знання дітей складу чисел; формувати навички складання таблиць додавання і віднімання числа 6; вчити застосовувати отримані знання під час виконання практичних завдань; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, знання математичних термінів, розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища; виховувати бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

 Математика 1 клас

Тема: Таблиці додавання і віднімання числа 6. Повторення складу чисел.

Мета: відпрацьовувати знання дітей складу чисел; формувати навички складання таблиць додавання і віднімання числа 6; вчити застосовувати отримані знання під час виконання практичних завдань; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, знання математичних термінів, розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища; виховувати бережне ставлення до природи.

Формування ключових компетентностей:

  1. Компетентність у використанні математичних операцій: учні вчаться використовувати операції додавання і віднімання для розв'язання завдань, пов'язаних з числом 6.
  2. Робота з таблицями: формувати навички використання таблиць додавання і віднімання для полегшення обчислень та швидкого знаходження відповідей.
  3. Співпраця та комунікація: учні вчаться працювати у парах для вирішення завдань, що сприяє взаєморозумінню та обміну ідеями.

Обладнання: предметні малюнки, демонстраційний матеріал, відеоматеріал до уроку, цеглинки LEGO, дріт.

Тип уроку: комбінований урок.        

Хід уроку

1.   Організаційний момент

1.1  Привітання.

- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. А знаєте чому? Тому що сьогодні до вас на урок завітали гості.

Девіз нашого уроку: 

Ми починаємо урок, а на уроці ми …

 Уважні!

 Розумні!

 Організовані!

 Кмітливі!

1.2 Перевірка готовності до уроку.

- Перевірте уважно, чи всі приготувалися до уроку, чи є у вас: ручка, зошит, підручник, цеглинки, дріт, картка.

1.3 Основні правила роботи на уроці:

  •                   Вести себе спокійно;
  •                   не викрикувати (голосно – це не значить красиво) ;
  •                   бути думаючими;
  •                   бути  терплячими, дати можливість висловитися своїм товаришам;
  •                   завдання слухати  до кінця.

2.  Актуалізація опорних знань учнів.

2.1. Усний рахунок

- Як називаються гриби, які зображені на дошці? (Мухомори)

- Що ви знаєте про ці гриби?

Мухомор – це отруйний гриб, який не можна чіпати.

Яка погода допомагає грибочкам рости? (дощ).

Нумо розв’яжемо приклади, записані на краплинках!

Нехай наші мухоморчики ростуть.

(клас розвязує вирази і за сигналом вчителя разом каже правильну відповідь, а двоє дітей з мухобійками навипередки шукають цю відповідь).

-Дуже добре! Ви вправно виконали це завдання!

Мухомори – гриби, які прийнято вважати небезпечними для життя і здоров’я. При цьому вони активно використовуються в медичних цілях. Більш того, мухомори їдять численні тварини. Мухомори входять в раціон оленів, ведмедів, лосів і білок.

Назва «мухомор» виникла в часи. У той період гриби використовувалися для позбавлення від мух та інших комах. Звідси і така назва. При цьому мух вбивала зовсім не отрута рослини. Шапку мухомора клали в ємність з водою. Муха сідала попити. До цього моменту у воді вже розчинялася достатня кількість алкалоїдів рослини. В результаті, вони потрапляли в організм комахи, і вона засинала. Згодом муха просто тонула. Якщо ж її витягти з води, через 12 годин вона прокинеться і полетить, як ні в чому не бувало.

2.2. Повторення складу числа.

Для людей мухомори є отруйними, тому, щоб ніхто випадково не зібрав їх у кошик, пропоную заховати їх під листочки.

На листочках записаний склад числа. Прикріплюємо кожний листочок на відповідний мухомор (діти називають з якого дерева листок).

   (Підбираємо всі випадки складу числа, які потрібно повторити).

2.3. Формувальне оцінення за допомогою цеглинок LEGO.

Синя цеглинка – я правильно міркував/міркувала. Не було труднощів.

Червона цеглинка - були допущені помилки. Відчуваю, що потрібно повторити скла чисел.

3.3. Робота з лего.

В корзині зібрані гриби. Хто знає їх назву? На грибочках є віршовані задачі. Давайте їх розв’яжемо.

Піднімаєте цеглинку відповідного кольору, на якому написана цифра з відповіддю. (Повторюємо кольори)

(Вчитель читає віршовані задачі, а учні піднімають цеглинку відповідно кольору.)

Віршовані задачі:

  1.      Мама з Сергійком пішли по гриби.

Білі, лисички й опеньки знайшли.

         У хлопчика –шість, в мами – вже три

          Скільки грибів вони разом знайшли?

  1.      Під дубочком шість грибочків,

під сосною їх - чотири.

Скільки разом? Полічіть?

  1.      Їжачок по лісу йшов,

На обід гриби знайшов.

Під березою-один,

Шість грибочків – під дубком.

Скільки їх було разом?

  1.      Йшов Михайлик через ліс,

Шість грибків в корзині ніс,

Два він ще знайшов у лісі.

Скільки буде їх у Міші?

-Дякую, ви були уважні і вправно підіймали цеглинки.

3. Каліграфічна хвилинка

3.1. -Відкрийте зошити. Повторюємо вірш:

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу,

Ручку я ось так тримаю (показують),

Сяду рівно не зігнусь.

Сьогодні на уроці ми будемо повторювати написання цифри 6. На що схожа ця цифра? (замок, свисток, скручена змія…)

Створіть свою цифру 6, скориставшись дротом.

Пригадайте написання цифри 6, переглянувши відео.

https://www.youtube.com/watch?v=ktSNpql3R84

 

Пропишіть каліграфічно цю цифру цілий рядок.

Виберіть і намалюйте корону цифрі, яка на вашу думку написана найбільш гарно та правильно.

3.2. Фізкультхвилинка для очей

Пропоную відпочити. Скільки буде 2+4? (6). Отже, кліпніть 6 разів.

4+4=8 – погляньте зверху вниз 8 разів.

2+3=5 – погляньте з боку в бік 5 разів.

4.Основна частина

4.1. Оголошення теми уроку.

Складання таблиць додавання і віднімання числа 6.

  1.           Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником (Н. Листопад сторінка 48)

Сьогодні на уроці ми будемо складати таблицю додавання та віднімання числа 6. Відкрийте ваші підручники на сторінці 48, та розгляньте таблицю додавання і віднімання числа 6.

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали у  кожному прикладі? (6)

— Тому таблиця й називається «Додати 6».

— Порівняйте перший доданок і суму в кожному прикладі. Що можна про них сказати? ( Що кожне число збільшується на 6 одиниць.)

-Давайте самостійно складемо таблиці додавання і віднімання числа 6. Зробимо записи в зошит.

До дошки виходять два учня. Один за допомогою трикутників викладає кількість фігур, із яких складуть вираз. Інший учень записує ці вирази.

Презентація. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 6. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ.

  1.           Фізкультхвилинка

Рух, об’єднання в пари.

Діти рухаються під ритмічну музику.

https://www.youtube.com/watch?v=5BDfNNzZTao

Коли вчитель зупиняє музику, діти обєднуються в пари і задають один одному вирази зі складених таблиць числа 6.

5. Закріплення вивченого матеріалу.

Пропоную  під листочками відшукати  і зібрати в кошик їстівні гриби.

Інтерактивна вправа. На листочках записані вирази додавання і віднімання числа 6. Учні розвязують їх, листочки зникають, а під ними зявляються гриби із правильними відповідями.

6.Підсумок уроку.

Вправа «Продовж речення»

На урорці я навчився (лась)…

Найбільше мені сподобалося…

Я легко впорався(лася) з завданням…

Складним на уроці було…

7. Оцінення роботи на уроці.

Діти підіймають картки, на яких написано, як кожному було працювати на уроці (легко, важко, можу краще)

8.     Поліпшення настрою учнів.

Інтерективна вправа. Намальовані сумні смайли з виразами. Учні розвязують вирази з таблиць додавання і віднімання числа 6 і смайли стають радісними.

Бажаю вам мати завжди гарний настрій. Сьогодні на уроці ми повторили склад числа, складали таблиці з числом 6.

 Дякую вам за урок!

Ви сьогодні гарно та старанно працювали.


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку