Тема уроку називається "Таблиця ділення на 5. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 5. Задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів, які розв'язуються двома діями".
У конспекті детально описано як навчити дітей таблиці ділення на 5, вдосконалювати вміння розв'язувати приклади і задачі, застосовуючи таблицю ділення на 5.
Розвивати пам'ять, логіку, увагу , аналітико-синтетичні здібності, кмітливість, формувати пізнавальні інтереси ,самоосвітню компетентність. Виховувати у молодших школярів працьовитість , кмітливість.
Тема: Таблиця ділення на 5. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 5. Задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів, які розв’язуються двома діями.
Мета: Опрацювати таблицю ділення на 5; вдосконалювати вміння розв’язувати приклади і задачі, застосовуючи таблицю ділення на 5; розвивати пам'ять,увагу , аналітико-синтетичні здібності, кмітливість, формувати пізнавальні інтереси,самоосвітню компетентність;виховувати працьовитість.
Тип уроку:комбінований
Обладнання: карта подорожі, макет космічного корабля, сигнальні картки, мультимедійне обладнання, предметні картинки ракет для рефлексії.
Клас: 2
Хід уроку
1.Організація класу
1.1.Привітання.
1.2.Ознайомлення з девізом уроку
Девіз уроку:
Душу і серце в роботу вкладем,
Кожну хвилину в труді збережем!
Слово вчителя:
Щоб відправитись в політ –
Нам потрібен зореліт.
Зореліт цей незвичайний,
Він чарівний і навчальний.
2.Актуалізація опорних знань
2.1.Інтелектуальна розминка.
Запамятайте числа: 40 33 6 25 15 30 45 20
Методичний коментар: числа демонструвати 5 с., потім закрити
2.2. Усний рахунок
2.2.1. Кругові приклади
- А тепер відкрийте свої бортові журнали, так ми будемо називати наші зошити. Запишемо в них число, класна робота.
Нарешті наш зореліт
Відправляється в політ
Всі готові? Молодці!
Пристебніть ремінці!
2.2.2. Рахунок п’ятірками від 50 до 0
-Починаєм відлік часу. Порахуйте п’ятірками від 50 до 0.
-Старт! Ми у відкритому космосі!
- Тримаємо курс на планету «Невідома»
-Доки наш корабель летить, нам треба зробити деякі розрахунки в бортжурналах.
2.3. Математичний диктант:
- знайти добуток чисел 5 і 7;
-знайти частку чисел 36 і 4;
-знайти суму чисел 28 і 4;
- збільшити 4 у 6 разів;
-зменшити 15 у 3 рази;
-зменшити 12 у 4 рази;
- знайти половину числа 14
Перевірка: 35 9 32 24 5 8 7
3. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ми здійснюємо посадку на планету «Невідома»
- Але що це? Хтось потребує допомоги. 3.1.Проблемна ситуація
5*3= 15 15:5=3
- Чому наші друзі не змогли самостійно справитись з цим завданням?
-А ми вже вивчили таблицю ділення на 5 ?
- Чи здогадались, що ми сьогодні вивчимо? Так, будемо розв’язувати приклади і задачі, застосовуючи таблицю ділення на 5.
4. Вивчення нового матеріалу
5*3= 15 15:5=3
5 * 2 = 10 |
10 : 5 = |
5 * 3 = 15 |
15 : 5 = |
5 * 4 = 20 |
20 : 5 = |
5 * 5 = 25 |
25 : 5 = |
5 * 6 = 30 |
30 : 5 = |
5 * 7 = 35 |
35 : 5 = |
5 * 8 = 40 |
40 : 5 = |
5 * 9 = 45 |
45 : 5 = |
5. Розвиток математичних знань
5.1.Обчислення виразів.
- А тепер тримаємо курс на міжпланетний обчислювальний центр. Застосуємо свої знання з таблиці ділення на 5 . Жителі цієї планети пропонують нам розв’язати приклади.
5.2.Розв’язати приклади:
40:5+7=15; 35:5+9=16; 20:5+16=20.
5.3. Самостійна робота за № 883 (за варіантами)
- Попрацюємо самостійно за № 883.
Верхній рядок – 1 варіант
Нижній рядок – 2 варіант
Фізкультхвилинка
- Нас запрошує до себе в гості планета «Пісне Знайка»
(під супровід Піснезнайки виконують рухи і співають таблицю множення)
5.4. Завдання з логічним навантаженням
- Полетіли далі.
- У нас на шляху астероїд цікавих задач. Щоб уникнути з ним зіткнення , треба розв’язати задачі.
- Що більше 3 п’ятірки чи 5 трійок?
- Стоячи на терезах двома ногами, гуска важить 4 кг. Якою буде маса гуски, коли вона стане на одну ногу?
- На березі росте 4 великих гілки. На кожній гілці по 5 яблук. Скільки всього яблук росте на дереві?
- Молодці! Успішно обійшли астероїд. Прямуємо до планети «Задачна»
5.5. Розв’язування задач.
- Наш корабель захопили космічні пірати. Якщо ми розв’яжемо задачі, які вони пропонують, то будемо вільні.
1) Місцеві жителі посадили 40 кленів, а дубів – у 5 разів менше. Скільки всього дерев посадили?
Кл. – 40
Д. -- ?, у 5 разів менше
- То про що нас запитують?
- Що необхідно знати, що відповісти на запитання задачі?
- Що ми з ними зробимо?
- Чи відомо скільки посаджено кленів?
- Чи відомо скільки посаджено дубів?
- Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі? Чому ?
- Що ми знайдемо спочатку?
- А що нам сказано про дуби?
- Як дізнатися кількість дубів?
5.6. Самостійна робота над задачею .
- Прочитайте задачу.
- Кому потрібна допомога? (короткий запис задачі)
Перевірка
Фізхвилинка
- А зіроньки нам пропонують відпочити.
(Перегляд відео фрагменту «Зорі». Піснезнайка)
5.7. Робота з геометричним матеріалом
- Ми продовжуємо нашу подорож. Прямо по курсу метеорит «Геометричний». Раптом почався метеоритний дощ. На ваші парти впали метеорити. (об’ємні геометричні фігури)
- Який слід (відбиток) буде на цьому місці?
- Обведіть їх і переконайтеся в цьому.
- Знайдіть периметр цієї фігури. Що таке периметр
Взаємоперевірка в парах
6. Підсумок уроку
6.1.Оцінювання учнів
6.2.Повідомлення домашнього завдання