Урок "Таблиця ділення на 5. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 5. Задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів, які розв’язуються двома діями"

Про матеріал

Тема уроку називається "Таблиця ділення на 5. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 5. Задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів, які розв'язуються двома діями".

У конспекті детально описано як навчити дітей таблиці ділення на 5, вдосконалювати вміння розв'язувати приклади і задачі, застосовуючи таблицю ділення на 5.

Розвивати пам'ять, логіку, увагу , аналітико-синтетичні здібності, кмітливість, формувати пізнавальні інтереси ,самоосвітню компетентність. Виховувати у молодших школярів працьовитість , кмітливість.

Перегляд файлу

Тема: Таблиця ділення на 5. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 5. Задачі на збільшення та  зменшення числа в кілька разів, які розв’язуються двома діями.

Мета: Опрацювати таблицю  ділення на 5; вдосконалювати вміння розв’язувати приклади і задачі, застосовуючи таблицю ділення на 5; розвивати пам'ять,увагу , аналітико-синтетичні здібності, кмітливість,  формувати пізнавальні інтереси,самоосвітню компетентність;виховувати працьовитість.

Тип уроку:комбінований

Обладнання: карта подорожі, макет космічного корабля, сигнальні картки, мультимедійне  обладнання, предметні картинки ракет для рефлексії.

Клас: 2

Хід уроку

1.Організація класу

 1.1.Привітання.

  •      Я рада вітати усіх присутніх на уроці математики. Подаруйте один одному чарівні усмішки. Адже ми сьогодні відправимось  в подорож незвичну. Подорож космічну і математичну. Під час якої будемо швидко рахувати, розв’язувати задачі, працюватимемо з геометричним матеріалом. А наші гості будуть стежити за польотом  і чекатимуть нашого повернення. А щоб урок наш пройшов плідно, як ми працюватимемо?

1.2.Ознайомлення з девізом уроку

Девіз уроку:

Душу і серце в роботу вкладем,

Кожну хвилину в труді збережем!

Слово вчителя:

Щоб відправитись в політ –

Нам потрібен зореліт.

Зореліт цей незвичайний,

Він чарівний і навчальний.

  •  Свої досягнення ви оцінюватимете за допомогою зірочок, які будете кріпити до віконечок–ілюмінаторів. Але всім відомо, що космічним ракетам перед стартом треба прогріти двигуни, а членам екіпажу пригадати все те, що буде необхідне під час подорожі.

2.Актуалізація опорних знань

2.1.Інтелектуальна розминка.

Запамятайте числа: 40  33  6  25 15 30  45 20

Методичний коментар: числа демонструвати 5 с., потім закрити

  1. Назвіть найменше число.
  2. Назвіть найбільше число.
  3. Яке число було записане першим?
  4. Яке число було записане останнім?
  5. Назвіть круглі числа.
  6. Яке число складається з двох однакових цифр?
  7. Яке число зайве? Чому?(стираю число 6)
  8. А тепер яке число зайве? Чому?

2.2. Усний рахунок

2.2.1. Кругові приклади

  • Нам потрібно встановити маршрут подорожі. Подивіться на космічну карту. Розв’яжіть кругові приклади і встановіть маршрут нашої подорожі.

 

 

rocket-300x300.png 

 

 

planeta-tierra.jpg 

 

 

 

- А тепер відкрийте свої бортові журнали, так ми будемо називати наші зошити. Запишемо в них число, класна робота.

Нарешті наш зореліт

Відправляється в політ

Всі готові? Молодці!

Пристебніть ремінці!

2.2.2. Рахунок п’ятірками від 50 до 0

-Починаєм відлік часу. Порахуйте п’ятірками від 50 до 0.

-Старт! Ми у відкритому космосі!

- Тримаємо курс на планету «Невідома»

-Доки наш корабель летить, нам треба зробити деякі розрахунки в бортжурналах.

2.3. Математичний диктант:

- знайти добуток чисел 5 і 7;

-знайти частку чисел 36 і 4;

-знайти суму чисел 28 і 4;

- збільшити 4 у 6 разів;

-зменшити 15 у 3 рази;

-зменшити 12 у 4 рази;

- знайти половину числа 14

Перевірка:   35   9   32   24   5   8   7

           3.  Повідомлення теми і мети уроку.

- Ми здійснюємо посадку на планету «Невідома»

- Але що це? Хтось потребує допомоги.                                                                3.1.Проблемна ситуація

  • На цю планету прилетіло 3 космічні тарілки по 5 інопланетян в кожній. Вони вирішили тут поселитися. Але ніяк не можуть розселитися порівну у 5 будиночків. По скільки інопланетян повинно бути в кожному будиночку?

 5*3= 15  15:5=3

- Чому наші друзі не змогли самостійно справитись з цим завданням?

-А ми вже вивчили таблицю ділення на 5 ?

- Чи здогадались, що ми сьогодні вивчимо? Так, будемо розв’язувати приклади і задачі, застосовуючи таблицю ділення на 5.

4. Вивчення нового матеріалу

  • Порівняйте ці два вирази. Що ви помітили?

 5*3= 15  15:5=3

  • Отже, складемо таблицю ділення на 5 з таблиці множення числа 5.

5 * 2 = 10

10 : 5 =

5 * 3 = 15

15 : 5 =

5 * 4 = 20

20 : 5 =

5 * 5 = 25

25 : 5 =

5 * 6 = 30

30 : 5 =

5 * 7 = 35

35 : 5 =

5 * 8 = 40

40 : 5 =

5 * 9 = 45

45 : 5 =

 

  • Прочитайте лише ділені . Що ви помітили?
  • Прочитайте лише частки. Що ви помітили?
  • Попрацюйте в парах. Запитайте один в одного таблицю.
  • Яке відкриття ми зробили на Невідомій планеті?

5. Розвиток математичних знань

5.1.Обчислення виразів.

- А тепер тримаємо курс на міжпланетний обчислювальний центр. Застосуємо свої знання з таблиці ділення на 5 . Жителі цієї планети пропонують нам розв’язати приклади.

5.2.Розв’язати приклади:

 40:5+7=15;                            35:5+9=16;                  20:5+16=20.

5.3. Самостійна робота за № 883 (за варіантами)

 - Попрацюємо самостійно за № 883.

Верхній рядок – 1 варіант

Нижній рядок – 2 варіант

Фізкультхвилинка

- Нас запрошує до себе в гості планета «Пісне Знайка»

(під супровід Піснезнайки виконують рухи і співають таблицю множення)

5.4. Завдання з логічним навантаженням

- Полетіли далі.

- У нас на шляху астероїд цікавих задач. Щоб уникнути з ним зіткнення , треба розв’язати задачі.

- Що більше 3 п’ятірки чи 5 трійок?

- Стоячи на терезах двома ногами, гуска важить 4 кг. Якою буде маса гуски, коли вона стане на одну ногу?

- На березі росте 4 великих гілки. На кожній гілці по 5 яблук. Скільки всього яблук росте на дереві?

- Молодці! Успішно обійшли астероїд. Прямуємо до планети «Задачна»

5.5. Розв’язування задач.

- Наш корабель захопили космічні пірати. Якщо ми розв’яжемо задачі, які вони пропонують, то будемо вільні.

1) Місцеві жителі посадили 40 кленів, а дубів – у 5 разів менше. Скільки всього дерев посадили?

  • Що відомо в задачі ?
  • Що запитується в задачі?
  • Ключові слова.
  • Складемо короткий запис

Кл. – 40

Д. -- ?, у 5 разів менше

     - То про що нас запитують?

     - Що необхідно знати, що відповісти на запитання задачі?

    - Що ми з ними зробимо?

    - Чи відомо скільки посаджено кленів?

     - Чи відомо скільки посаджено дубів?

     - Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі? Чому ?

     - Що ми знайдемо спочатку?

     - А що нам сказано про дуби?

    - Як дізнатися кількість дубів?

  • Про що дізнаємось у 1 дії?
  • Про що дізнаємось у 2 дії?

5.6. Самостійна робота над задачею .

- Прочитайте задачу.

- Кому потрібна допомога? (короткий запис задачі)

 Перевірка

  • Молодці з задачами ми впоралися, то ж полетіли далі.

Фізхвилинка

- А зіроньки нам пропонують відпочити.

(Перегляд відео фрагменту «Зорі». Піснезнайка)

5.7. Робота з геометричним матеріалом

-  Ми продовжуємо нашу подорож. Прямо по курсу метеорит «Геометричний». Раптом почався метеоритний дощ. На ваші парти впали метеорити. (об’ємні геометричні фігури)

- Який слід (відбиток) буде на цьому місці?

- Обведіть їх і переконайтеся в цьому.

- Знайдіть периметр цієї фігури. Що таке периметр

Взаємоперевірка в парах

6. Підсумок уроку

  • Ми наближаємось з вами до сузір’я «Успіху».
  • Що ми сьогодні вивчили? Яке відкриття зробили на невідомій планеті? Давайте ще раз згадаємо таблицю ділення на 5. Візьміть у руки сигнальні картки. Нехай вони неначе зорі у космічному просторі загоряться правильними відповідями.

6.1.Оцінювання учнів

  • Час підрахувати зірочки на ваших ракетах і оцінити свою роботу на уроці.
  • На якій планеті вам сподобалось найбільше?
  • У якому віконечку у вас найменше зірочок? Над чим треба ще попрацювати вдома?
  • Чи досягли ви успіху на уроці?

6.2.Повідомлення домашнього завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
4234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку