Тема: Таблиця множення числа 5.
Розв'язування задач.
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 5,
закріплювати обчислювальні навички,удосконалювати
вміння розв'язувати задачі ,
розвивати логічне мислення, швидкість у
виконанні завдань ,культуру математичного мовлення,
виховувати пізнавальний інтерес до вивчення
математики.
Обладнання: таблиця множення числа 5, картки для індивідуальної
роботи, схеми задач, палички Кюізенера.
Тип уроку: комбінований урок
ХІД УРОКУ
Ⅰ Організація класу. Очікування.
1.Створення позитивного настрою.
● Давайте поглянемо один на одного ,посміхнемося. Хай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння та успіху.
2.Очікування:
●Яким хочете, щоб був урок?
Працюємо під девізом:
Міркуємо - швидко!
Відповідаємо - правильно!
Лічимо - точно!
Пишемо - гарно!
Ⅱ Перевірка рівня засвоєння змісту навчального матеріалу.
1.Перевірка домашнього завдання(фронтально)
2.Гра "Математичний тандем".
Робота в парах. Перевірка вичених таблиць множення і ділення.Один учень запитує,а другий учень записує відповіді. Потім обмінюються ролями.
3.Гра "Хто швидше?".
Вирази записані на магнітній дошці.
● Хто обчислить найбільше виразів за одну хвилину? Записуємо тільки відповіді.
20:4-2= 3*9+5= 14+4*7=
4*8+13= 27:3*4= (28-18):2=
9:3*4= (22+14):4= 2*8+18
18:3+43= 60-27:3= 51-4*6=
4.Самостійна робота учнів(картки для індивідуальної роботи).
Ⅲ Актуалізація опорних знань.
1."Мозковий штурм"
●Як називаються числа при множенні?
●Як збільшити число у кілька разів?
●Як зменшити число у кілька разів?
●Що ми отримаємо при множення на 1?А при діленні будь-якого числа на 1?
●Як знайти невідомий множник?
●Як знайти невідоме ділене?
●Як знайти невідомий дільник?
2.Усний рахунок.
Лічба п'ятірками від 0 до 50 і навпаки.
3.Каліграфічна хвилинка.
●Нову тему почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.
●Назвіть непарне число,що більше за 3 але менше за 7.
●Здогадалися, що це за число?(5)
●Запишіть цифру п'ять у формі квадрата зі стороною 5 клітинок.
4.Математичний диктант:
●знайти добуток чисел 4 і 7;
●знайти добуток чисел 3 і 9;
●знайти частку чисел 32 і 4;
●знайти суму чисел 16 і 7;
●знайти різницю чисел 51 і 24;
●збільшити 4 у 9 разів;
●зменшити 18 у 3 рази ;
●зменшити 28 у 4 рази;
Ⅳ Повідомлення теми і мети уроку.
Ⅴ Вивчення нового матеріалу.
1.Складання таблиці множення числа 5.
2.Робота з таблицею множення числа 5.
Ⅵ Фізкультхвилинка
Ⅶ Розвиток математичних знань.
1.Обчислення виразів.
●Виконання №738 ст.122 за підручником Ф.М.Рівкінд,Л.В.Оляницька
Коментоване обчислення виразів.
●Виконання №739 ст.122 за підручником Ф.М.Рівкінд,Л.В.Оляницька
Порівняння виразів
1 рядок - виконує Ⅰ варіант
2 рядок – виконує Ⅱ варіант
2.Розв'язування задач.
●Виконання Задачі №741 ст.122 за підручником Ф.М.Рівкінд,Л.В.Оляницька.
Складання короткого запису умови задачі.
Розв'язання
1)5*4=20(к.)- у Артема;
2)5*5=25(к.)-у брата;
3)20+25=45(к.)
Відповідь:45 копійок у двох братів разом.
●Самостійна робота над задачею (за схемою)
2.Робота з геометричним матеріалом.
Вправи з паличками Кюізенера.
Ⅷ Підсумок уроку. Рефлексія.
● Сьогодні я дізнався...
● Було цікаво...
● Було складно...
● Я зрозумів, що...
● Тепер я зможу...
● Я навчився...
● У мене вийшло...
● Я зміг...
Ⅸ Домашнє завдання.
№742,задача №743 ст.122 за підручником Ф.М.Рівкінд,Л.В.Оляницька, повторити таблицю множення числа 5.