Урок. "Таблиця ділення на 6. Розв’язування складених задач"

Про матеріал
Інтегрований урок-подорож (математика + природознавство) за методикою критичного мислення.
Перегляд файлу

Учитель початкових класів

КЗ «Чугуївський ліцей №2»

       учитель вищої категорії,

       учитель-методист

       Каменєва Ірина Леонідівна

Математика

2 клас

(до підручника Скворцової С, Онопрієнко О.)

 

Тема. Таблиця ділення на 6. Розв’язування складених задач.

Мета. Скласти таблицю ділення на 6; закріплювати знання правил про порядок виконання дій; вчити виконувати ділення на число 6, складати короткий запис задачі за допомогою блок-схеми; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на 2 дії, вчинених видів; розширити знання учнів про перелітних птахів; розвивати пам'ять, уяву, мислення; виховувати самостійність, наполегливість, любов до природи.

Обладнання. Презентація, відео та аудіо з посиланням, роздатковий матеріал - пташки з зображенням гнізд і прикладів на ділення, сонечко, планшети, таблиці множення числа 6, виставка книг про птахів, магніти, картина «Весна», алфавіт.

Тип уроку. Інтегрований урок-подорож (математика + природознавство) за методикою критичного мислення. 

Ход урока

  1.                Организація класу

 

Девіз.  Наш девіз - не сумувати,

                       Все пройти і все дізнатись. 

 

  1.            Актуалізація опорних знань

 

  1. Створення емоційно-пізнавальної мотивації.

 

Сьогодні перший день весни.

Вже тане сніг,

Біжать струмки,

У вікно повіяло весною .. 

      2. Кластер.

                                                                                              Слайд 2

- Навесні відбуваються зміни в неживій природі, в житті рослин і тварин. Сьогодні ми вирушаємо в захоплюючу подорож у «світ тварин», а з якими тваринами зустрінемося, дізнаєтеся, виконавши завдання. Приготуйте Планшети.

 

  1. Усна лічба. (Робота з планшетами)

1). Полічити, знайти за числом букву в алфавіті та скласти слово.

  •                 Добуток чисел 5 і 4 (20-п)
  •                 Сума чисел 15 і 8 (23-т)                                             Слайд 3
  •                 Частка чисел 5 і 5 (1-а)
  •                 Зменшуване 32, від’ємник 6,  різниця? (26-х)
  •                 1 десяток і 1 одиниця? (11-и)

 

- Яких тварин чекаємо сьогодні в гості? Розшифруйте. (Птахи)

- А саме яких птахів, з огляду на пору року? (Перелітних)

- Яку користь приносять птахи?

- Наші пернаті друзі повертаються на Батьківщину не всі відразу і не в один час, а поступово, по черзі.

 

2).  Гість 1. Загадка    Слайд 4

 

Чорномазий, білодзьобий,
Він за плугом важно ходить.
Сторож вірний, друг полів,
Перший вісник теплих днів. (Грак)

 

 

- Граки прилітають в березні. В народі кажуть «Побачив гайвороння - весну зустрів чай». Граків на своїй картині зобразив російський художник Олексій Саврасов. Називається картина «Граки прилетіли». Грак може імітувати людську мову.

- До нас залетіла в клас зграя граків, птахи нагадують, що їх слід продовжувати годувати. Вони принесли нам не просте завдання, а математичне.

 

  •                 Задача. Годівничка.                                         Слайд 5

- Скласти задачу про годівники за короткою умовою.

3.) Гість 2. Ребус. Шпак.

                           Слайд 6            Слайд 7

 

 

Прилітають шпаки до нас ранньої весни, коли ще лежить сніг на полях. Шпаки гарно співають. А ще вміють наслідувати голоси інших птахів і, навіть, скреготу машин або вереску гальм.

https://sibterma.ru/upload/iblock/4fd/IMG_5921.jpg     Слайд 8

• Завдання. Знайти периметр стінки шпаківні зі сторонами 3 дм і 6 дм.

- Яка форма стінки?

- Що таке периметр?

- Чому дані 2 сторони? (Протилежні сторони рівні)

- Знайдіть третій способи знаходження периметра.

 

4). Гість 3.  Каліграфія.

 

- А наступний гість залетів у зошиток.

 

«Зошиток я відкрию

Та, як треба покладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу я візьмусь».

 Слайд 9

  •                 Загадка

У червоних чоботях, в білому халаті,
          Він весною прилетів і сидить на хаті.
                                                                          (Лелека)

 

 

- Повертаються лелеки з півдня рано - в березні. Лелеки співати не вміють і замість цього голосно клацають дзьобами. Вони повертаються в свої старі гнізда.

- Яку цифру приніс на крилах лелека? Слайд 10

- Пропишіть рядок цифри 6.

 

- Складіть приклад на множення, використовуючи число 6.

- З одного прикладу на множення які приклади можна скласти? (Два приклади на ділення)

6 · 6 = 36

36 : 6 = 6

- Яка тема нашого уроку?

Тема уроку «Таблиця ділення на 6». Сьогодні ми складемо таблицю ділення на число 6. Будемо вчитися розв’язувати приклади на ділення на число 6, розв’язувати задачі.

                                                               

  1. C:\Users\2\Downloads\120-233_(128-241)_img_332.jpg       Усвідомлення знань.                 Слайд 11, 12

 

  1.               Гість 4. Упізнай птахів за малюнком.

 

- Які птахи повертаються?

Сірий журавель - це найвища птах, яка виступає героєм пісень, віршів, казок і народних повір'їв.

Журавлі ніколи не сідають на дерева. Під час линьки не можуть літати.

Повертаються в березні - квітні.

 

• Завдання.  Повторимо з журавлем таблицю множення числа 6. (Таблиця)

 

  1. Складання таблиці ділення на 6. Робота в парах.

- Користуючись таблицею множення, скласти таблицю ділення. Результати перевірити за підручником, с. 132, завдання 2.

  - У кого немає помилок поставте «галочку» на полях. (Самооцінювання)

 

  1. Картинки по запросу гнездо зябликаC:\Users\2\Downloads\265px-Fringilla_coelebs_chaffinch_male_edit2.jpg        Рефлексія.                                                                          Слайд 13

 

  1.               Обчислювальні вправи.

                           Слайд 14, 15

 

 

 

• Завдання. Розв’яжіть кругові приклади і дізнаєтеся пташку, яка принесла це завдання і яке у неї гніздечко.

- На що необхідно звернути увагу при розв’язуванні цих прикладів? (Порядок дій).

- У кого немає помилок поставте «галочку» на полях. (Самооцінювання)

 

Гість 4. Зяблик. 

Підручник, с. 3, завдання 3)

    - Гніздо зяблика - це щільна глибока чашечка, сплетена в основному з сухих травинок, тонких прутиків і моху. Через дзвінкі пісні зябликів часто тримають в неволі. Це дуже працьовитий птах, коли будує гніздо, він може до 1000 разів в день злітати за матеріалом для гнізда. Напевно, втомлюється.

 

  • Обчислити приклади за зразком, користуючись таблицею.

 

  1.             Руханка  «Пташки»
  • І ми втомилися, відпочинемо з пташками.

https://youtu.be/S9xtGDBZkyE

 

Гість 5. Зозуля.

   - Зозулі приносять велику користь, поїдаючи волохатих гусениць, покритих отрутою. Кує тільки самець. Голос самки схожий на регіт.

Зозулі підкидають яйця в чужі гнізда. Підкинуті яйця майже співпадають за кольором з яйцями господарів гнізда. Вчені до цих пір не розв’язали цю задачу.                                                     Слайд 16

 

 

  • Задача ( 3 учні біля досшки: 1 складає блок-схему до задачі, 2 – розв’язую за діями, 3 – складає вираз)

 

За 1 хвилину 2 зозулі можуть з’їсти 4 гусениці. Скільки гусениць з’їдять 6 зозуль за 1 хвилину ?

 

 

 :

 

 

                                                          .

                                                          

 

 

 

- У кого немає помилок поставте «галочку» на полях. (Самооцінювання)

 

Гість 6. Ластівка

Ластівки прилітають в квітні-травні, коли з'являється велика кількість комах. Мостять свої гнізда на стінах будинків, під карнизами, під мостами. Ластівки проводить більшу частину життя в повітрі, дуже рідко опускаючись на землю. Більш того, ластівки на льоту їдять, п'ють і навіть сплять.

 

C:\Users\2\Downloads\lastotska.jpg 

  • Завдання (підручник, с. 132, завдання 4)                 Слайд 17

- Порівняти числа.

 

  1. Игра «Впізнай будиночок хазяїна».

 

- Птахам пора повертатися будувати гнізда. У вас на партах картки з будиночками птахів. Допоможіть їм знайти свої гнізда.

- Розв’яжіть приклади, з'єднавши пташку і гніздо.

                                                                                          Слайд 18, 19

 

  1.         Домашнє завдання.

 

С. 132, завдання 5, скласти і записати приклади.

 

  1.     Підсумок уроку.

 

  1. Виставка книг про птахів.
  2. Формувальне оцінювання.

C:\Users\2\Downloads\hummingbird-24-coloring-page.gifC:\Users\2\Downloads\hummingbird-24-coloring-page.gifC:\Users\2\Downloads\hummingbird-24-coloring-page.gif- На парту до кожного сіли 3 пташечки. Оцініть свої знання, які ви отримали на уроці за допомогою кольору: зелений – зрозумів, жовтий – частково зрозумів, червоний – не зрозумів.

Пташка 1 – таблиця ділення.

Пташка 2 – порядок дій.

Пташка 3 – відомості про перелітних птахів.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 серпня 2021
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку