Вчити таблицю додавання числа 8. Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 10; розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення, кругозір учнів,виховувати бережливе ставлення до природи.
Заводська загальноосвітня школа I-IIIступенів
Кириківської селищної ради
Великописарівського району
Сумської області
ТАБЛИЦЯ ДОДАВАННЯ ЧИСЛА 8.
Урок-казка з математики для
1 класу загальноосвітньої школи
учителя початкових класів
Морозової Валентини Федорівни
Тема: Таблиця додавання числа 8.
Мета: Вчити таблицю додавання числа 8. Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 10; розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам’ять, логічне мислення, кругозір учнів,виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання:будинок; ромашка – вісімка; квіти – ромашки; дерево; яблучка; скорочений запис до задачі; малюнок до задачі; грибочки з прикладами; листочки з завданнями для дітей; склад числа 8 .
Тип уроку: Урок-казка.
Вивчення нового матеріалу.
Зміст уроку
І Організація класу. Мотивація до навчання.
Сьогодні у нас незвичайний урок
Казка у гості спішить.
Хто ж до нас прийде?
З добром чи зі злом?
Ми відгадаємо вмить.
Старенька бабуся край лісу жила,
Гостинці для неї онука несла.
Вовк дівчинку цю по дорозі зустрів
Як казка ця називається? Хто відповість?
( План уроку – схематично з допомогою малюнків зображений на допоміжній дошці)
ІІ Повторення і систематизація навчального матеріалу.
Будиночок побудуємо ми самі з геометричного матеріалу.
2.Повторення чисел першого десятку
ІІІ Усні вправи
Продовжимо казку.
У неділю мама напекла 7 пиріжків, та почала їх складати у кошик.
( Квіточки у вигляді 8)
ІV Оголошення теми уроку
V Хвилинка каліграфії
Цифра вісім – два кільця,
Без початку і кінця.
Аж ось зайчата сірі.
Сірі їстоньки хотять,
Сірі з голоду тремтять,
Бідні зайчики голодні,
Ще не снідали сьогодні.
( Зайчики із цифрою 8)
1.Повторення складу числа 8
(Біля дошки діти – зайчики складають морквинки з цифрами.)
VІ Вивчення нового матеріалу.
Пограємо в гру « Доповни до десяти», тому що при додаванні числа 8 ми будемо перший доданок доповнювати до 10.
(Склад числа 8.)
Вивішую таблицю зі складом числа 8
2.Складання таблиці додавання 8.
( Діти зривають яблука – складають таблицю додавання числа 8.)
Фізкультхвилинка.
Прокидаються квіти
-Розпускають пелюстки.
Вітерець дихнув тихенько,
Пелюстки гойднув легенько.
Сутеніє, і квіти
Закривають пелюстки.
Тихо засинають,
Голівками хитають .
Заварила чайка чаю
Запросила 7 чайок:
-Прошу, подруги на чай!
Скільки всіх? Відповідай!
( 1+7 )
2 берези і 6 кленів
Змалювала вмить Олена.
І спитала « Скільки в мене
Тут усіх дерев зелених ?»
Ще б пак!
Адже і гостинці має і стільки добрих справ зробила.
О, вже й бабуся іде зустрічати онучку.
Полічить вона не може.
Хто Оленці допоможе?
(2+6)
1г. – 1 с.
2г. - ?, на 7 с. більше
На одній гілочці 1 сонечк0, а на другій – на 7 більше. Скільки сонечок на другій гілочці?
( Стільки ж як на першій та ще 7)
Як же дізнатися, скільки сонечок на другій гілочці?( Розв’язання задачі учнями)
ІІІ. Закріплення вивченого.
0сь і ліс закінчуєься. Вже недалеко й бабусина хата. Але що це? Напевне їжачок фиркає ,а збирає грибочки. Допоможемо йому.( На грибочках приклади)
Самостійна робота по диференційованих групах
1+8= 2+8 - 4=
9+8= 10 – 7+8=
3+ 8= 3+8+1=
Перевірка самостійної роботи
Прислухаємось, що розповість нам їжачок, адже наша подорож по лісу закінчується.
Поводьтеся в лісі тихо
І не койте в ньому лиха.
Ліс не любить пустотливих,
Метушливих і крикливих,
Гілок, діти не ламайте,
І травинок не займайте,
І тоді казкове диво
Ви потрапите… Щасливо!!!
Весела і радісна йде дівчинка до бабусі.
Обидві веселі і щасливі.
ІX Підсумок уроку
Ось, яку казку ми з вами придумали.
Чого навчились на уроці?
Ось і пролунав дзвінок –
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі.