Математика
2 клас
Тема. Таблиця множення числа 5. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Порівняння виразів. Розв’язування задач.
Мета: Формування ключових компетентностей : вміння вчитися –організовувати своє робоче місце, планувати свої дії ;доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; громадянської– усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ; здоров’язбережувальної- володіти навичками особистої гігієни і самообслуговування; предметних компетентностей- ознайомити учнів з таблицею множення числа 5; навчати складання задач за малюнком і схемою; вдосконалювати навички розв'язання задач дією множення; закріплювати знання таблиці множення і ділення на 2; 3; 4; формувати вміння знаходити значення виразів, у яких двічі повторюється та сама буква; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: таблиця множення числа 5, картки з ілюстраціями предметів.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Хід уроку
Встали діти всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Тож часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «ланцюжок»
2. Гра «віконечка»
— Вставте такі числа, щоб рівності стали істинними.
— Як знайти доданок? зменшуване? від’ємник?
3. Хвилинка каліграфії з логічним завданням
Продовжіть ряд чисел до 50.
5; 10; 15; ...
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОТІ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 99-100)
Завдання 647. Коментоване розв'язування прикладів
Учні додають, а потім замінюють додавання множенням.
Завдання 648. Колективне опрацювання матеріалу
— Прочитайте рівність 5 ∙ 8 = 40. Що показує множник 8? Як перевірити, що 5 ∙ 8 = 40?
Завдання 649. Колективне опрацювання матеріалу
Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 5. Вивчають її напам’ять.
За допомогою дітей , вчитель записує відповіді у таблицю на дошці.
Гра «Подорож до країни Уявляндії».
«Уявіть собі!»:
1 - Буратіно
2 – лебідь
3 - верблюд
4 - стілець
5 - яблуко
6 - чайник
7 - прапорець
8 - окуляри
9 - кит фонтан
0 – бублик
5*2=10 лебідь (2) яблуко (5) зірвав, Буратіно (1) з бубликом (0) став;
5*3=15 Верблюд(3) яблуко(5) приніс, Буратіно(1) всунув в нього(5) ніс.
5*4=20 Стілець(4) з яблуком(5) стояв, лебідь(2) з бубликом(0) гуляв.
5*5=25 Яблуко(5) з яблуком(5) вгостило лебедя(2) яблуком(5).
5*6=30 Яблуко(5) з чайником(6) лежало, верблюда(3) з бубликом(0) чекало.
5*7=35 Яблуко(5) на прапорці(7) стояло, верблюду(3) ручкою махало(5).
5*8=40 Яблуко(5) в окулярах(8) скакало, стільця(4) з бубликом(0) впіймало.
5*9=45 Яблуко(5) з китом(9) пливе, стілець(4) з яблуком(5) наздожене.
Завдання 650
Учні пояснюють, як виконати обчислення, користуючись таблицею множення числа 5.
Завдання 651
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують. Після цього складають обернену задачу.
Завдання 652. Самостійне виконання завдання
Один учень працює біля дошки.
Завдання 653
Учні з місця складають за малюнком і схемою задачу із запитанням: «Скільки всього вареників у мисках?».
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
Завдання 654. Коментоване розв'язування завдання
Учні пригадують співвідношення між одиницями довжини. По черзі пояснюють завдання, працюючи біля дошки.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Добери число»
— Випишіть числа, які діляться на 5 : 10; 12; 35; 41; 45; 30; 15; 23; 20; 25; 37. Що цікавого ви помітили?
2. Робота над задачею
В Артема 4 монети по 5 к., а у його брата — 5 таких монет. Скільки копійок у двох братів разом?
3. Обчислення значень виразів
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
- Що нового дізналися на уроці? ( Склали і вивчили таблицю множення числа 3).
-Для чого ми це робили? (Щоб швидко рахувати і раціонально використовувати час на уроці.)
-Що допомогло вам швидко запам'ятати таблицю?
-Який настрій у вас після уроку?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 100, завдання 656; 657. Розкажіть батькам небувалі історії яблучка.