Урок "Таблиця множення числа 5. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Порівняння виразів. Розв'язування задач".

Про матеріал
Розробка уроку математики на вивчення та засвоєння таблиці множення числа 5. Використані цікаві завдання для складання таблиці множенння числа 5 та засвоїння її. Зокрема, метод Ейдетики "Подорож до країни Уявляндії", який зацікавлює дітей та полегшує заучування таблиці напам'ять.
Перегляд файлу

Математика

2 клас

Тема. Таблиця множення числа 5. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Порівняння виразів. Розв’язування задач.

Мета: Формування ключових компетентностей : вміння вчитися –організовувати своє робоче місце, планувати свої дії ;доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; громадянської– усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ; здоров’язбережувальної- володіти навичками особистої гігієни і самообслуговування; предметних компетентностей- ознайомити учнів з таблицею множення числа 5; навчати складання задач за малюнком і схемою; вдосконалювати навички розв'язання задач дією множення; закріплювати знання таблиці множення і ділення на 2; 3; 4; формувати вміння знаходити значення виразів, у яких двічі повторюється та сама буква; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиця множення числа 5, картки з ілюстраціями предметів.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Встали діти всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Тож часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «ланцюжок»

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2_2/mathematics2_2.files/image036.jpg 

2. Гра «віконечка»

— Вставте такі числа, щоб рівності стали істинними.

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2_2/mathematics2_2.files/image038.jpg

— Як знайти доданок? зменшуване? від’ємник?

 3. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

Продовжіть ряд чисел до 50.

5; 10; 15; ...

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОТІ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Дорогі, діти! Сьогодні в нас незвичайний урок математики. Ми вирушаємо з вами до країни Уявляндії, де будемо придумувати небувалі історії вже з відомими нам героями.
  • Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо вивчені таблиці множення і ознайомимося з таблицею множення числа 5.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 99-100)

Завдання 647. Коментоване розв'язування прикладів

Учні додають, а потім замінюють додавання множенням.

Завдання 648. Колективне опрацювання матеріалу

   Прочитайте рівність 5 ∙ 8 = 40. Що показує множник 8? Як перевірити, що 5 ∙ 8 = 40?

Завдання 649. Колективне опрацювання матеріалу

Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 5. Вивчають її напам’ять.

За допомогою дітей , вчитель записує відповіді у таблицю на дошці.

Гра «Подорож до країни Уявляндії».

«Уявіть собі!»:

     1 - Буратіно

                       2 – лебідь

                       3 -  верблюд

                       4 - стілець

                       5 -  яблуко

                       6 -  чайник

                       7 -  прапорець

                       8 -  окуляри

                       9 -  кит фонтан

     0 – бублик

5*2=10 лебідь (2) яблуко (5) зірвав, Буратіно (1) з бубликом (0) став;

5*3=15 Верблюд(3) яблуко(5) приніс, Буратіно(1) всунув в нього(5) ніс.

5*4=20 Стілець(4) з яблуком(5) стояв, лебідь(2) з бубликом(0) гуляв.

5*5=25 Яблуко(5) з яблуком(5) вгостило лебедя(2) яблуком(5).

5*6=30 Яблуко(5) з чайником(6) лежало, верблюда(3) з бубликом(0) чекало.

5*7=35 Яблуко(5) на прапорці(7) стояло, верблюду(3) ручкою махало(5).

5*8=40 Яблуко(5) в окулярах(8) скакало, стільця(4) з бубликом(0) впіймало.

5*9=45 Яблуко(5) з китом(9) пливе, стілець(4) з яблуком(5) наздожене.

Завдання 650

Учні пояснюють, як виконати обчислення, користуючись таблицею множення числа 5.

Завдання 651

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують. Після цього складають обернену задачу.

Завдання 652. Самостійне виконання завдання

Один учень працює біля дошки.

Завдання 653

Учні з місця складають за малюнком і схемою задачу із запитанням: «Скільки всього вареників у мисках?».

Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.

Завдання 654. Коментоване розв'язування завдання

Учні пригадують співвідношення між одиницями довжини. По черзі пояснюють завдання, працюючи біля дошки.

 2. Фізкультхвилинка

 V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Добери число»

— Випишіть числа, які діляться на 5 : 10; 12; 35; 41; 45; 30; 15; 23; 20; 25; 37. Що цікавого ви помітили?

 2. Робота над задачею

В Артема 4 монети по 5 к., а у його брата — 5 таких монет. Скільки копійок у двох братів разом?

 3. Обчислення значень виразів

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2_2/mathematics2_2.files/image039.jpg

 VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

- Що  нового  дізналися  на  уроці?  (  Склали  і  вивчили  таблицю  множення числа 3).

-Для  чого  ми  це  робили? (Щоб  швидко  рахувати  і  раціонально  використовувати  час  на  уроці.)

-Що  допомогло  вам  швидко  запам'ятати  таблицю?

-Який  настрій  у  вас  після  уроку?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 100, завдання 656; 657. Розкажіть батькам небувалі історії яблучка.

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
3447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку